Iltalehden juttu pikavipeistä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041115434371_uu.shtml

Tällä palstalla lienee porukkaa, joiden tuo kannattaa lukea, jos on edes yksi oppimiskykyinen aivosolu jäljellä.

"Nyt niitä on kertynyt 11 kappaletta. Pienimmät 200 ja suurimmat 400 euroa. Yhteensä takaisin maksettavaa on 3750 euroa.
Tein eilen tuon laskutoimituksen ja olin ihan shokissa. Miten niistä noin paljon pääsi kertymään?"

Tosiaan, ala-asteella opitaan kertotaulut vain kymmeneen asti. 11 vippiä on tosiaan liian suuri luku käsittää
ala-asteen tasolle jämähtäneelle.

"Mutta vain yksi pesukone voi muuttaa tilanteen, ja jouduin siis turvautumaan ensimmäistä kertaa pikalainaan. Yritin
ajatella kuten edellinen, ei yksi 300e:n laina voi maailmaa kaataa. Väärässä olin. (...) Kun elää toimeentulotukien,
työmarkkinatukien ja asumistukien varassa"

Mitä v**un pakkoa sossuelätillä on hankkia uusi pesukone? Itse hankin aikanaan pesukoneeni huutonetistä 36 eurolla
ja on kestänyt kohta 10 vuotta. Mitä sitten, jos avauskahva on vähän rempsallaan ja saankin reilusti ylikeskipalkan?
Miksi tuhlaisin nytkään 300 euroa toimivan ja hyvän koneen korvaamiseksi?

Kumma juttu, että kaikkein persaukisimmilla tuntuu aina olevan suurin tarve saada uusinta ja hienointa. No, siksipä
ne persaukisia ovatkin koko ikänsä.

" Ehkä sitä halusi elää leveämpää elämää kuin mitä osa-aikaisen myyjän palkalla voi elää. Kahdessa vuodessa
sain kaivettua itselleni melkoisen kuopan."

Voihan se tosiaan olla, että jos ei taidot riitä edes myyjän hommissa kokoaikaiseen pestiin, niin ei välttämättä tajua
tuloja suuremman kulutuksen johtavan jossain vaiheessa ongelmiin.

"Kaikista paras oli kun lähettiin lomalle thaikkuihin. Mulla oli lentoliput ja hotelli maksettuna, mutta käyttöraha puuttu.
Mulla kesti 15 minuuttia saada kasaan 850 euroa käteistä. Loma suju tosi hyvin, mutta rahat uhkas loppua kesken kaiken
joten turvauduin vielä yhteen 200 euron vippiin."

Heh, no thaikkuihinhan sen pummin kannattaakin lähteä heti lomailemaan. Etenkin, jos sielläkään ei tonni kulutusrahaa riitä.
Itse pohdin juuri eilen, että onko järkeä käyttää parin kuukausipalkan säästäosuudeksi tarkoitettu raha karibian turneeseen,
kun mielelläni en luista säästösuunnitelmistani. Muutaman kuukauden takainen all inclisive reissu vähän lähemmäs vain reilulla
500:lla kahdelle hengelle kun täytti jo ihan kaiken löhötarpeen. Mut, jos idiootit ottaa tonnin pikavippejä päästäkseen vähän
thaityttöjä katselemaan, niin kait se täytyy vaihteeksi itsekin hidastaa säästämistä ja mennä pidemmällekin.

Itse vaan en kykenisi nauttimaan sekunnistakaan lomalla, jos tietäsiin, että jokainen käytetty raha on jo aiemmin säästetty
sitä varten.

"En usko, että olen ainoa ihminen joka ei pysty käsittämään oman maksukykynsä rajoja."

Ei se nyt niin vaikeaa pitäisi olla. Jos saa x euroa kuukaudessa, niin silloin ei kykene maksamaan yli x euroa kuukaudessa.
Tai vielä helpommin, jos ei kuukauden lopussa ole tilillä rahaa, ei ole myöskään varaa ostaa mitään. Jos haluaa jotain suurempaa,
siihen tietää olevan varaa, jos saa sen säästettyä etukäteen. Ja vielä helpompi sääntö: Jos jotain varten täytyy ottaa
kulutusluottoa, siihen EI OLE VARAA.

"Muutaman kaljan jälkeen päätettiin taas vaimoni kanssa ottaa se satanen, jotta päästään liikenteeseen."

Just, harmi vaan, että maksakirroosiin kuoleminen vaatii niin paljon aikaa. Ehkä nämäkin sankarit poistuvat kunnollisten
ihmisten verorahoilla elämästä jonkun metanoliviinan avulla. Harmi, että sitä ei ole pimeillä markkinoilla nykypäivänä tarpeeksi.

Ihmiset, ettehän te ole noin idiootteja? Ettehän? Sanokaa ääneen, että "minä en ole yhtä tyhmä kuin ylläolevien esimerkkien idiootit".

11

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeMiesJaNainen

Ei kai sua vaan v.tuta, kun korkokatto tulee :DDDD
      Voi pikkusta, kyllä se siitä ;)

• Hmm, aika heikkoa ruveta vittuilemaan pikavippien korkokatoista kaverille, jolla ei ole elämässään koskaan ollut senttiäkään velkaa. Taisi aloitus osua ja upota sinuun aika pahasti ;)

• fyffee tulee

Mä olen ollut kanssa helvetillisessä vippikierteessä. Duunasin parit nettisivut ja nyt menee ihan mukavasti.

Noi vippifirmat maksaa aivan sikaisoja kuluja mainostamisesta. Jokainen klikkaus tuo eurosta kahteen. Tän idean saa varastaa.

ja sit ne sivut. www.edullinenpikavippi.info
        www.edullinenpikavippi.com

• SeMiesJaNainen
        sanompahan_vain kirjoitti:

Hmm, aika heikkoa ruveta vittuilemaan pikavippien korkokatoista kaverille, jolla ei ole elämässään koskaan ollut senttiäkään velkaa. Taisi aloitus osua ja upota sinuun aika pahasti ;)

Oot muuten harvinaisen tyhmä äijä, kun et tajua tuota pointtia!!

Puhuttiinkos tuosta sinun veloista, vai sinun v.tutuksesta, kun et pääse kiskomaan korkoja köyhiltä, peliriippuvaisilta yms yms.. tuon lakimuutoksen jälkeen??!

• SeMiesJaNainen kirjoitti:

Oot muuten harvinaisen tyhmä äijä, kun et tajua tuota pointtia!!

Puhuttiinkos tuosta sinun veloista, vai sinun v.tutuksesta, kun et pääse kiskomaan korkoja köyhiltä, peliriippuvaisilta yms yms.. tuon lakimuutoksen jälkeen??!

En edelleenkään v**uilisi kaverille, jolla ei ole senttiäkään velkaa.

Harvinaisen tyhmästä voidaan nimittäin olla montaa mieltä. Onko se tyhmä lopulta se, joka nostaa niitä korkoja, vai kuka maksaa. Noh, joka tapauksessa tuli korkokatot, tai ei, sillä ei mulle ole helvatan merkitystä, kun mä tienaan rahani ihan muualta.

Alle kolmikymppinen, selvästi yli keskituloinen ja lisäksi sijoituksista tulee jo pari "ylimääräistä" kuukausipalkkaa päälle. Kyllä siinä kelpaa jo olla. Suosittelen, kannattaa kokeilla. Vaatii toki pitkäjänteistä ja kärsivällistä säästämistä ja opiskelua, että pääsee y

• sanompahan_vain kirjoitti:

En edelleenkään v**uilisi kaverille, jolla ei ole senttiäkään velkaa.

Harvinaisen tyhmästä voidaan nimittäin olla montaa mieltä. Onko se tyhmä lopulta se, joka nostaa niitä korkoja, vai kuka maksaa. Noh, joka tapauksessa tuli korkokatot, tai ei, sillä ei mulle ole helvatan merkitystä, kun mä tienaan rahani ihan muualta.

Alle kolmikymppinen, selvästi yli keskituloinen ja lisäksi sijoituksista tulee jo pari "ylimääräistä" kuukausipalkkaa päälle. Kyllä siinä kelpaa jo olla. Suosittelen, kannattaa kokeilla. Vaatii toki pitkäjänteistä ja kärsivällistä säästämistä ja opiskelua, että pääsee y

ops, lähetti vahingossa jo.

niin, vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä ja kovaa opsikelua, että pääsee hyvään duuniin ja pääomatulojen makuun. Mutta suosittelen!

• En ole varma

Diagnoosini idioottimaisuudesta on vielä lääkärin harkinnassa. En siis tiedä, olenko idiootti vai en.

• 35353

hirttäkää itsenne jos ootte noin kyllästyneitä itseenne...

• RR-PP

Katkeroitunu apinahan tämä threadin aloittaja on, kyllähän sen huomaa kun kattelee muitakin sen kirjotuksia!! Pajatsomaha mikä pajatsomaha!

• 20+5

Aloittajan on ihan hyvä purkaa omaa pahaa oloaan. Se on tosi asia että vippikeisarien asiakkaat ovat kaikki varattomia,köyhiä ja joilla maksukyky on todella heikko. Vippikeisarien tarjoamat palvelut pitäisi välittömästi kieltää, koska nämä vippi paikat eivät tarkista asiakkaiden maksukykyä. Ei ole luotonhakijan vika jos sitä on mainostettu helppona rahana ja yllättävän menon paikkaamiseen, tällaisella mainostamisella vain yritetään saada varattomat ottamaan se helppo raha vastaan ja saatetaan maksukyvyttömät vippikierteeseen.

• harkintakyvyn omaava

Tyhjäpäät hoi, kukaan ei pakota mihinkään! Jokainen ihminen saa vapaasti päättää mitä tekee, ottaako vipin, osamaksulla telkun, matkarahaa yms. Ei niitä ole pakko ottaa??? Pitää käyttää harkintakykyä mitä todella tarvitsee. Mikä nyky ihmistä oikein vaivaa kun kaikkea pitää saada, voi sitä vähälläkin pärjätä. Tämän vippi asian pohjimmainen juju on se ku ihminen vailla järkeä ottaa vippiä, kukin missäkin muodossa. Jättää sen hoitamatta ja sen jälkeen perintätoimistot alkaa rahastamaan. 100€ vipistä tulee 3-4 kertainen, Älä jätä vippiä hoitamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe