Kun raha-asiat on päin mäntyä, niin kannattaa vilkaista tätä sivua:
puskurirahasto.nettisivu.org
Apua velkakierteeseen
9
649
Vastaukset
Heh, sinänsä ihan hyvä, mutta ei tuon asian niin monimutkainen tarvitse olla kuin sinä yrität rahastaa. Minä annan neuvon ihan ilmaiseksi:
Perutatte pankkiin uuden säästötilin, josta voi tehdä noston esim. vain 4 kertaa vuodessa tms. Pakottakaa itsenne säästökuurille NYT. Jos nettotulot ovat vaikka 1000 e, säästätte tuonne 50 e /kk. Syötte pelkkää pastaa seuraavat kuukaudet ja jätätte alkoholit juomatta. Yht'äkkiä huomaatte, että teillä on jo muutaman satasen puskuri siellä. Kun olette saaneet sinne vaikkapa edes 300 e, jatkatte laittamalla edes parikymppiä kuussa. Ei voi olla ylivoimaista, vaatii vain tahdonvoimaa. Isommilla tuloilla luonnollisesti isompi talletus.
Jos tulee isompi lasku, koitatte kaikin keinoin selvitä edelleen. Kun olette epätoivoisia ja harkitsette jo pikavippi, sitten maksatte laskun tuolta tililtä ja lupaatte itsellenne, että summa säästetään pikapikaa takaisin, kuten pikavipin perintäsuunnitelma.
Alku aina hankalaa, mutta pian huomaattekin, että puskurissa on mukava summa jo rahaa. Yksi perusohjehan minimistä on pitää parin kuukauden nettopalkan verran puskurissa. Kun tuollainen oikeasti on kasassa, on elämä henkisesti niin paljon helpompaa, että se maksaa kaiken sen vaivan ja stressin, mikä sen säästämisessä tuli. Ei tarvitse viettää unettomia öitä ja pelätä postelijoonia ja jokaista tekstitiviestiä. Jos tulee yllättävä meno, tai iso lasku, niin sitten maksetaan tuolta ja säästellään pikkuhiljaa huolettomasti takaisin.- velkaa 0 euroa
Sulle "sanompahan vain". Sun ilmaisessa ohjeessas on paha puute: siinä rahat riittää vain joihinkin laskuihin. Aloittajalla on oikeanlainen taktiikka siihen miten puskurirahasto riittää kaikkiin laskuihin ja rahat saa hyvin riittämään muuhunkin ruokaan kuin pelkkään pastaan...
velkaa 0 euroa kirjoitti:
Sulle "sanompahan vain". Sun ilmaisessa ohjeessas on paha puute: siinä rahat riittää vain joihinkin laskuihin. Aloittajalla on oikeanlainen taktiikka siihen miten puskurirahasto riittää kaikkiin laskuihin ja rahat saa hyvin riittämään muuhunkin ruokaan kuin pelkkään pastaan...
heh, onko muutaman persaukisen sulle maksama 5 euroa sulle niin iso raha, että on pakko keksimällä keksiä jotain epätoivoista tuubaa?
Kummallakos meistä oli ollut niitä velkaongelmia ja edelleen pitää jokainen laksu ennakoida hirveän tarkasti?
Kannattaako ottaa rahaneuvoja vastaan hieman paremmin kitkuttelevalta toiselta persaukiselta, vai varakkaalta ihmiseltä?
Niinpä, jos parin kuukauden nettotuloja vastaava minimipuskuri ei riitä kuin yhden laskun maksuun, silloin ensimmäinen tehtävä on vähentää kulutusta rajusti.
Puskurirahasto on HÄTÄvara, ei mikään jokaista tulevaa laskua varten tarkkaan budjetoitu summa. Jälkimmäinen on osa jokapäiväistä normaalia taloudenpitoa.
Se, mikä tekee elämästä vapaata, on oikea puskurirahasto. Ráha, jota ei ole varsinaisesti budjetoitu yhtään mihinkään. 50 e/kk ylimääräinen säästäminen, vaikka sitten pastaa kuukausikaupalla syömällä, mahdollistaa yht'äkkiä tuollaisen todellisen ylimäärän, joka antaa sen todelllisen vapauden ensiaskeleen.
Sitten voikin jo miettiä oikeaa sijoittamista.- velallinen..
Jos nettotulot on 1000 euroa niin slloin ei oteta yhtään velkaa vaan pikemminkin
anotaan asumis ja kenties toimeentulotukea. - velkaa 0 euroa
sanompahan_vain kirjoitti:
heh, onko muutaman persaukisen sulle maksama 5 euroa sulle niin iso raha, että on pakko keksimällä keksiä jotain epätoivoista tuubaa?
Kummallakos meistä oli ollut niitä velkaongelmia ja edelleen pitää jokainen laksu ennakoida hirveän tarkasti?
Kannattaako ottaa rahaneuvoja vastaan hieman paremmin kitkuttelevalta toiselta persaukiselta, vai varakkaalta ihmiseltä?
Niinpä, jos parin kuukauden nettotuloja vastaava minimipuskuri ei riitä kuin yhden laskun maksuun, silloin ensimmäinen tehtävä on vähentää kulutusta rajusti.
Puskurirahasto on HÄTÄvara, ei mikään jokaista tulevaa laskua varten tarkkaan budjetoitu summa. Jälkimmäinen on osa jokapäiväistä normaalia taloudenpitoa.
Se, mikä tekee elämästä vapaata, on oikea puskurirahasto. Ráha, jota ei ole varsinaisesti budjetoitu yhtään mihinkään. 50 e/kk ylimääräinen säästäminen, vaikka sitten pastaa kuukausikaupalla syömällä, mahdollistaa yht'äkkiä tuollaisen todellisen ylimäärän, joka antaa sen todelllisen vapauden ensiaskeleen.
Sitten voikin jo miettiä oikeaa sijoittamista.Hyvä "sanompahan vaan". Et vieläkään tainnut ymmärtää asian ydintä? Mutta ei se mitään. Voin tietysti pyytää ohjeistani suurempaakin summaa, mutta tarkoitukseni ei ole rikastua tällä. En ole persaukinen, jos niin luulet. Tarkoitukseni on jakaa hyväksi havaittuja neuvoja nimellistä korvausta vastaan. Vaikka tämä saakin sinut kateelliseksi, niin monelle muulle tästä on oikeasti apua. Mukava kuulla, että olet taloudellisesti menestynyt, vaikka et ymmärtänytkään asian ydintä. Toivotan kaikkea hyvää sinulle.
velkaa 0 euroa kirjoitti:
Hyvä "sanompahan vaan". Et vieläkään tainnut ymmärtää asian ydintä? Mutta ei se mitään. Voin tietysti pyytää ohjeistani suurempaakin summaa, mutta tarkoitukseni ei ole rikastua tällä. En ole persaukinen, jos niin luulet. Tarkoitukseni on jakaa hyväksi havaittuja neuvoja nimellistä korvausta vastaan. Vaikka tämä saakin sinut kateelliseksi, niin monelle muulle tästä on oikeasti apua. Mukava kuulla, että olet taloudellisesti menestynyt, vaikka et ymmärtänytkään asian ydintä. Toivotan kaikkea hyvää sinulle.
:D
Kateellinen muutaman 5-eurosen takia? Vai mistä?
"Voin tietysti pyytää ohjeistani suurempaakin summaa"
No pyydä ihmeessä! Oikein on pitänyt omat nettisivut asialle tehdä ja ilmaiseksi nyt ei kuitenkaan neuvoja jaella. Hyvä yritys, mutta kuinka monen persaukisen kuvittelet saavan edes tuon 5-eurosen kasaan ja maksavan sen neuvosta säästää?
"Tarkoitukseni on jakaa hyväksi havaittuja neuvoja nimellistä korvausta vastaan."
Joo, ihan hyvää hyvyyttäsi näet vaivan tehdä ja maksella omista nettisivuista ja otat "vain" 5 euroa neuvosta säästää. Hyvä hyvä.
Oli paperisi sitten millainen tahansa, se on vain yksinkertaisen perusajatuksen yksi monimutkaistus:
Säästä rahaa ETUkäteen varalle. Joko ihminen säästää tuota vararahaa, tai sitten ei säästä. Yksityiskohtaisempia neuvoja tuohon voi antaa vain tietämällä ehnkilökohtaisen talouden yksityiskohdat, eli tulot ja menot. Kaikki muu tarkempi ohjeistus on vain monimutkaisesti sanottuna tuo, minkä jo kerroin: säästä ETUkäteen. Vaikka väkisin.- Velkakierre.
velkaa 0 euroa kirjoitti:
Sulle "sanompahan vain". Sun ilmaisessa ohjeessas on paha puute: siinä rahat riittää vain joihinkin laskuihin. Aloittajalla on oikeanlainen taktiikka siihen miten puskurirahasto riittää kaikkiin laskuihin ja rahat saa hyvin riittämään muuhunkin ruokaan kuin pelkkään pastaan...
Puskurirahasto riittää kaikkiin laskuihin jos se on riittävän suuri. Ei siinä tarvita mitään muuta taktiikkaa.
Itse pidän välittömästi saatavilla vararahastossa 4 - 6 kuukauden normaalimenoja vastaavaa summaa. Sellainen riittää kattamaan minkä tahansa normaalin laskun ja aikamoiset yllättävätkin menot. Omassa elämässäni suurimpia ennakoimattomia menoja ovat auton korjaukset. Remonttia voi joutua tekemään milloin tahansa, mutta tähän mennessä ei koskaan yli tuhannella eurolla kerrallaan.
Jos taas teen jotain kalliimpaa kuten vaikkapa autonvaihdon tai asuntoremontin, sen rahoituksen mietin erikseen etukäteen enkä vasta hankinnan jälkeen.
Joku voi pitää 4 - 6 kuukauden kassaa turhan suurena. Totta kai siinä tulee jonkin verran tuottotappiota verrattuna parempiin sijoituksiin, ja vähempikin riittäisi pelastamaan pahimmalta. Arvostan kuitenkin enemmän sitä ettei minun normaalielämässä tarvitse koskaan miettiä senhetkistä rahatilannetta tai kokea välitöntä käteisen puutetta..
- 528333
mitä hittoa... netto tolot 1000 ja ei pärjää... jo on. minä saan 1050e/kk ,asun 210 neliön velattomassa ok-talossa, on 2v.vanha velaton volvo, huvimaja, taulutv sun muut romppeet mitä näillä palstoilla nyt ollaan yleensä 'vailla' ruka on se mistä EI tingitä.viiniä ja konjakkiakin kohtuudella mutta ei kaljaa ja sätkää. rahaa vielä jääkin joka kk, eli ei mene kaikki 1050e.Mitä ihmeen sakkia jos ei pärjää, varsinkin jos vielä sossu maksaa asumisen niinkuin useinkin tuntuu olevan.
- pienet menot
Mul on velaton Skoda vm -87. Asun 18 m2:n luukussa Helsingin "gulttuurikulmilla". En osta kaljaa enkä viinaa, mitä nyt joskus kiljupytty porisee veskissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514