Sain sisätautilääkäriltä 0.25 mikron (siis se lasten tabletti) Thyroxinit lääkekokeiluun kun oireet viittaa vahvasti vajikseen mutta arvot kylläkään ei
Arvot oli
TSH 2.0
T4V 10.7 (rajat 10-21)
TPOAb ihan normaali
Onko kellään oikeasti helpottanut oireisto jo tuolla pienellä annoksella ?
Pahinta mulla on tää järkky väsymys ja hitaus ja se että nuppi on ihan sumussa koko ajan - aiheuttaa pahimmillaan kun skarpata pitäs niin ahdistusta ja paniikin tapaisia oireita. Lihaskivut ja säryt, puutumiset, janon tunne, sormien ja varpaiden viluttelu myös oireina
Vajislääkekokeilu lasten tabulla - auttanut kellään ?
3
172
Vastaukset
- Pää kainalossa
Sinullakin voi olla kyse T3-hormonin vähyydestä tai siitä, ettei se pääse kunnolla vaikuttamaan solutasolla. T3-hormoni on T4:ää tärkeämpi, mutta sitä täytyy syntyä soluissa muuntumalla T4:stä. Vain pieni osa siitä saadaan kilpirauhasesta suoraan. Jos muunto on heikentynyt, T3:a ei synny ehkä tarpeeksi.
Toinen syy oireiluun voi olla ns. rT3-ongelma, jossa T4-hormonista syntyy ylipaljon vaikuttamatonta eli reverse T3.muotoa. Tämä taas tukkii tulpan lailla T3-reseptorit, eikä oikea, vaikuttava muoto pääse niihin vaikuttamaan.
Kummassakin tilanteessa tarvitaan T3-lääkettä, jota saa erityisluvalla. Eli sillä ei ole varsinaista myyntilupaa Suomessa. Mutta lääkäri voi kirjoittaa hakemuksen, jos tarve niin vaatii. Apteekki hakee luvan potilaalle.
Mutta kannattaa tietysti katsoa ensin, mihin T4-lääkkeellä, eli siis Thyroxinilla päästään :) Harvemmin on 25µg:n annos riittävä kenellekään, koska kilpirauhasen oma tuotanto vähenee, kun lääkettä saadaan purkista. Silloin purkkiannosta täytyy nostaa.
Minulla on blogi, jossa käsitellään näitä aiheita omakohtaisen kokemukseni kautta. Luulin ensin, että Thyroxin riittäisi minulle, mutta ei siinä sitten niin käynytkään :) Ainakin tällä hetkellä on T3-lääke kokeilussa. Blogia voi lukea täällä: www.kilpirauhasblogi.com rT3-ongelmasta en ole vielä kerennyt kirjoittaa, mutta tarkoitus on ottaa sekin käsittelyyn kunhan ehdin.
Mielestäni on kummallista, että vaikka tätä tietoa on olemassa, se ei tavoita lääkärikuntaa kovinkaan laajasti, joten hoitavan lääkärin löytäminen voi olla hoidon saannin kompastuskivi :(
Myös tässä on käsitelty näitä asioita: www.violetlight.fi/Pdf/Kilpirauhanen.pdf- Mie
Nostelen tätä, olen alkuperäinen kysyjä - syönyt kohta viikon lasten tabua ja viikon päästä tarkoitus tuplata - onko kellään auttanut näin pieni annos? Mulla ihan kuin olis vähän energiat ollu paremmat ja jaksanut asioita tehdä enemmän...
- s
mulla tuntui heti vähän auttavan osaan oireista, tosin olo aaltoilee aika lailla. Huomenna nostan jo 75ug:en ja mielenkiinnolla ootan katoaako taas smuitakin oireita. Suosittelen tuota edelliskommentoijan kilpirauhasblogia, kannattaa tutustua!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989