Kokemus ostostv:een Ceramicore pannusta?

oiiiue

103

27730

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irja K

      aivan erinomaisesti toimii . Kannattava ostos

      • Muori maalta

        Onko pohja pysynyt suorana? Minulla ei, koveraksi veti.


    • Siri

      Mitähän tämä keraaminen pinnoitus on? ettei vain olisi vastaava myrkyllinen kuin teflon?

      • Tietäväinen

        Ihan samahan se on jos se ei siitä irtoa tai liukene safkaan toisin kuin teflonpinnat !


      • Häh?

        Etkös tiedä, mitä keraaminen tarkoittaa? Se tarkoittaa posliinia. Posliinia on Kiinassa käytetty ruoka-astioissa aiankin 4000 vuotta, eikä sitä ole vielä myrkylliseksi havaittu.


      • Masa

        Lujekaas tää juttu:
        http://www.greenprophet.com/2012/04/neoflam-sues-kolbotek/


      • posliiniko terveelli
        Häh? kirjoitti:

        Etkös tiedä, mitä keraaminen tarkoittaa? Se tarkoittaa posliinia. Posliinia on Kiinassa käytetty ruoka-astioissa aiankin 4000 vuotta, eikä sitä ole vielä myrkylliseksi havaittu.

        "Posliinia on Kiinassa käytetty ruoka-astioissa aiankin 4000 vuotta, eikä sitä ole vielä myrkylliseksi havaittu."

        posliini ja lasi ovat perusaineena ehkä myrkyttömiä, en tiedä, mutta jalostettuna eivät useinkkan ole.

        Varsinkin posliinii joka on kiinni metallissa ja kuumenee epätasaisesti joudutaan laittamaan joustavuutta lisäävia aineita, joku niistä on hyvin vaarallisia.

        MUUTEN, kuinka paljon syöt POSLIINIASTIASTA, yleensä se on lasitettu jotta et saa posliinin myrkyllisiä aineita.


    • Kera Miinan
    • Major Tom

      Hävettää myöntää, mutta kovana ruoanlaittajana Ceramicoren mainos kolahti niin, että oli pakko tilata saman tien. Ei kaduta pätkääkään, sen verran hyvä pannu on!

      • Major Tom

        Lähes vuosi on kulunut tuosta viestistä ja pannu on lähestulkoon käyttökelvottomassa kunnossa, vaikka oikeaoppisesti olenkin käyttänyt sitä. Siirryin rosteri- ja valurautapannuihin.


      • Erittäin tyytymätön
        Major Tom kirjoitti:

        Lähes vuosi on kulunut tuosta viestistä ja pannu on lähestulkoon käyttökelvottomassa kunnossa, vaikka oikeaoppisesti olenkin käyttänyt sitä. Siirryin rosteri- ja valurautapannuihin.

        Joo, just mietin samaa onko muille käynyt samalla tavalla. Itselläni
        kerkesi olla kovassa käytössä vain reilun kuukauden ja pannut
        olivat aivan käyttökelvottomia laitoin rekoamaatiota ja sain
        uudet tilalle---> taas sama juttu. Ceramic core pannut eivät
        ole sitä mitä luvataan, käyttöikä ainakin minun kohdallani
        vielä vähemmän kuin teflon pannulla. Koskaan en käytä
        enää muita pannuja kuin valurautapannuja ne ovat
        ja pysyvät koko elinikäni, eikä tarvitse ostaa koskaan
        enää pannus, miettikää nyt kuinka paljon tulee jätettä
        jos ostat joka vuosi tai joka toinenkin vuosi pannun
        koko aikuisikäsi ajan!


      • dfghjkjhgfd
        Erittäin tyytymätön kirjoitti:

        Joo, just mietin samaa onko muille käynyt samalla tavalla. Itselläni
        kerkesi olla kovassa käytössä vain reilun kuukauden ja pannut
        olivat aivan käyttökelvottomia laitoin rekoamaatiota ja sain
        uudet tilalle---> taas sama juttu. Ceramic core pannut eivät
        ole sitä mitä luvataan, käyttöikä ainakin minun kohdallani
        vielä vähemmän kuin teflon pannulla. Koskaan en käytä
        enää muita pannuja kuin valurautapannuja ne ovat
        ja pysyvät koko elinikäni, eikä tarvitse ostaa koskaan
        enää pannus, miettikää nyt kuinka paljon tulee jätettä
        jos ostat joka vuosi tai joka toinenkin vuosi pannun
        koko aikuisikäsi ajan!

        *reklamaatiota


      • Pjj
        Major Tom kirjoitti:

        Lähes vuosi on kulunut tuosta viestistä ja pannu on lähestulkoon käyttökelvottomassa kunnossa, vaikka oikeaoppisesti olenkin käyttänyt sitä. Siirryin rosteri- ja valurautapannuihin.

        Sama juttu, kolmesta pannusta yksi on käyttökelvoton, pinta tuhoutunut, vaikka olen hoitanut ohjeen mukaan.


    • ei enää ikinä tv-sho

      Paketti tuli pitkän odotuksen jälkeen, pannujen pinnat epätasaiset ja pinnoitevaurioita. Takaisin pakettiin nopeasti, en lähtenyt edes kokeilemaan. Täyttä harakiri laatua!!! Mukana tuli tylsät veitset ja joku puutukki mistä vuoti jotain todella omituista nestettä. Kaikki osat ja muovit haisi aivan kamalalle.

      En todellakaan suosittele!!!

      • tuomase1

        Sama kokemus. Pinnote röpelöistä ja valmiiksi läpi naarmuilla...
        Pakettiin vaan ja takaisin. Rahat tuli kyllä kiitettävästi takaisin.


      • prian

        kaikki on kokeiltu,,,,,mut kun sain lahjaksi svenskarin valuraudan s
        skeppshult ,,pannu silloin sain tiedä mitä on hyvä pannu,,,,
        suosittelen,,,,ylivertainen tulos ja maku,,,
        kiitos HURRET!


    • muttukka

      Itse kanssa tilasin kyseisen kolmen pannun setin ja kuukauden päivät sitä odottelinkin kunnes sitten vihdoin tuli. Ulkonäkö on hyvä, tykkään valkopunaisesti väriyhdistelmästä. Tuntuu käteen sopivalta.

      Nyt olen kolmisen kertaa kerinnyt testaamaan jo pannua. Ensiks täytyy sanoa et vaikka pannun pesin hyvin ennen kuin otin sen käyttöön, niin ensimmäiseen jauhelihaan jäi ikävä "uutuus muovinen" maku. Muilla kerroilla ei enää maistunut ja kyllähän se uutuus siellä ensimmäisellä kerralla maistuukin, osti sitten pannun marketista tai telkkarista.

      Pinta aivan ihana, ei pala ruoka pohjaan eikä ruokaa tarvitse silmäkovana koko aikaa vahtia ja käännellä. Tykkään!

      Miinukset:
      - lämpenee hieman hitaammin (tuntui että jauhelihaa sai paistaa normaalia kauemmin)
      - ei nyt ihan niin laadukas kuin tv antaa ymmärtää, kyllä se kahva heiluu yhtälailla näissäkin kun marketinkin paistinpannuissa
      - kallis hinta

      Plussat:
      - ulkonäkö
      - ei kyllä pala ruoka pohjaan, ihana pinta kun ruoka vain liukuu sen päällä :)
      - pyyhkimällä puhtaaksi, aivan loistavaa!

      Kyllä itse tätä suosittelen jos ylimääräistä rahaa löytyy. Kallis tuotehan tämä on, mutta itse kyllä tykkään siitä ettei pannua tarvitse enää jynssätä puolta tuntia puhtaaksi vaan rätillä pyyhkien onnistuu. Eikä ruoka pala pohjaan ja tykkään kyllä tuosta lumpeenkukka -efektistä, että ruoka vain liukuu pinnan päällä eikä tartu siihen.

      • heimo sima

        Voiko joku sanoa,miten pannuissa olevan omituisen haju-makuyhdistelmän saisi
        pois? On koitettu Fairyä,konepesua,mutta sitä huolimatta perunaan,kesäkurpit-
        saan esim tulee omituinen maku,jonka usea perheenjäsen tunnisti.


      • Hygieniakorttihallussa

        Pannu ei ole puhdas pyyhkimällä -hygieniakortin suorittanut.


      • jeq1
        Hygieniakorttihallussa kirjoitti:

        Pannu ei ole puhdas pyyhkimällä -hygieniakortin suorittanut.

        Ei se täysin puhtaaksi ole tarkoitus saadakaan, pannuja ei saa pestä pesuaineilla. Seuraavalla kuumennus kerralla ne pöpötkin kuolee jos hiukan jotain jää. Maalasijärki käteen vaikka sairaalabakteeri kortti onkin taksussa :)


      • jouko
        jeq1 kirjoitti:

        Ei se täysin puhtaaksi ole tarkoitus saadakaan, pannuja ei saa pestä pesuaineilla. Seuraavalla kuumennus kerralla ne pöpötkin kuolee jos hiukan jotain jää. Maalasijärki käteen vaikka sairaalabakteeri kortti onkin taksussa :)

        Jos on keraaminen, kestää pesuaineet..


      • biologinen mies
        jeq1 kirjoitti:

        Ei se täysin puhtaaksi ole tarkoitus saadakaan, pannuja ei saa pestä pesuaineilla. Seuraavalla kuumennus kerralla ne pöpötkin kuolee jos hiukan jotain jää. Maalasijärki käteen vaikka sairaalabakteeri kortti onkin taksussa :)

        Selitäs maalasijärjellä mites ne patogeenit? Ei se riitä, että joku pöpö on kuollut jos jokapaikka lilluu sen myrkyllisessä aineenvaihduntatuotteessa.


      • Muori maalta

        Onko pohja pysynyt suorana, kun sanot, että lämpenee hitaammin?


    • sepä se

      Tuskin huonompi kuin Matadorin pinnoite?

      Muutaman kuukauden käytön jälkeen Matador alkoi minulla samentua. Pessyt Fairylla. Käyttänyt tyokaluina puisia välineitä.

      Samuntumisen jälkeen ruoka alkoi tarttua pannuun.

      Sitten ohjeiden mukaisesti kuumentanut pannussa Fairy-vettä, ei mitään apua. Sitten konetiskiaineella kuumentanut ja pinnoite suli siihen.

      Toinen Matador on avaamattomassa paketissa ja siinä pysyy.

      Siirtynyt kokonaan Swiss Diamondiin ja ollut tyytyväinen, vaikka Teflonia käytetään komposiitissa.

      • blö

        Sitä pannua ei saisi missään nimessä pestä pesuaineella, pelkällä kuumalla vedellä ja tiskiharjalla, riittää.


      • Jo on heikot pinnat
        blö kirjoitti:

        Sitä pannua ei saisi missään nimessä pestä pesuaineella, pelkällä kuumalla vedellä ja tiskiharjalla, riittää.

        Jos ei kestä pesua normaalilla käsitiskiaineella, niin heikkoo on! Keitin pannullisen vettä ja vähä suolaa vanhassa Fiskarsin eco base -teflonpannussa ja huuhtelun jälkeen pesin tiskiaineella ja harjalla. Eipä haise enää palaneelle, vanhalle rasvalle eikä pinta ole moksiskaan.


    • se siitä pannusta

      Toimitus kesti yli 2 viikkoa. Muutaman kerran jälken kahva irtosi Ceramicoresta. Lähetin takasin.

      • Häh?

        Älä ole uusavuton. Kai jokaisella on kotona ristipääruuvimeisseli, jolla sen kahvan saa kiristettyä?


      • jouko
        Häh? kirjoitti:

        Älä ole uusavuton. Kai jokaisella on kotona ristipääruuvimeisseli, jolla sen kahvan saa kiristettyä?

        korjaat kai autosikin aina itse ?


      • apukoululainen
        jouko kirjoitti:

        korjaat kai autosikin aina itse ?

        jouko18.12.2012 21:19 1 SULJE
        korjaat kai autosikin aina itse ?
        VASTAA

        ristipää ruuvin kiristys ruuvimeisselillä, muuten aina olen korjannut autoni itse


      • Kuka autosta puhui
        jouko kirjoitti:

        korjaat kai autosikin aina itse ?

        Eihän täs auton korjaamisesta kyse olekaan, vaan yhden ruuvin kiristyksestä!


      • kalsarit vaihtoon
        jouko kirjoitti:

        korjaat kai autosikin aina itse ?

        onpas siinä uusavuton mies, ostat varmaan aina uudet sukat kun et osaa sukkiakaan pestä :D


      • sodknfoskn
        apukoululainen kirjoitti:

        jouko18.12.2012 21:19 1 SULJE
        korjaat kai autosikin aina itse ?
        VASTAA

        ristipää ruuvin kiristys ruuvimeisselillä, muuten aina olen korjannut autoni itse

        Jos tuote heti hajoaa, palautukseen.


      • en osta rikkinäistä
        kalsarit vaihtoon kirjoitti:

        onpas siinä uusavuton mies, ostat varmaan aina uudet sukat kun et osaa sukkiakaan pestä :D

        Jos ostat uudet sukat ja niissä on reikä, niin alatko ompelemaan sitä, koska osaat, vai palautatko ne mieluummin takaisin kauppaan?


    • www.besterect.fi

      Kinkkipaskaa. Pannu on huomattavan kevyt, heiveröistä alumiinia joka sähköliedellä lämmitettäessä muuttuu keskeltä kuperaksi, jonka seurauksena se ei sitten saakaan enää kunnon lämpökosketusta keittolevyyn. Koska pannun keskikohdan ja levyn väiin jää isoilmarako täytyy levyä hehkuttaa kutosella kokoajan (valurautapannulle samalla levyllä riittää nelonen tai vitonen ruskistamiseen). Pohjan kupertuminen selittänee myös sen miksi TV-mainoksessa sitä niin vimmatusti taotaan vasaralla -ilmeisesti takaisin suoraksi ;-) . Mainoksessa kehutaan nyös kuinka se kestää metalliset keittiövälineet ja jopa 400C kuumennuksen kosanilla. Mukana tulleessa käyttöohjeessa kuitenkin kielletään metallivälineiden käyttö sekä kehotetaan käyttämään tylppiä puu tai muovityökaluja. Samaten ohjeessa kielletään kuumentamasta pannua pelkältään sekä kielletään kaatamasta pannulle mitään kylmää sen ollessa kuuma. Kaasuhellalla saattaa pannu toimia, jos kuperuus ei haittaa. Laitoin viivaimen pannun pohjan yli mitatakseni kuperuutta,väliin sopi päällekkäin kaksi kahden euron kolikkoa. Kyseisellä pannulla on hankala paistaa esmes lettuja koska taikina valuu renkaaksi reunoille Itse pinnoite sinällään vaikutti liukkaalta.Kestoa tefloniin verrattuna on vaikea arvioida. Tuote on made in china mikä selittää laadun, mutta ei hintaa,

      • OstosTVBoss

        Tottakai siinä on vikoja ja paskaa laatua, eihän me muuten mitään tienattaisi jos ei näitä tehtäisi mahdollisimman halvalla.

        Eikä siinä vielä kaikki:
        Jos tuote hajoaa niin ei haittaa, kohta tulee Ceramicore X2 joka sitten kestää mitä vain!


      • Häh?

        Millä ihmeellä sinä olet sen kuperaksi saanut, kun minä en, vaikka olen jo vuoden käyttänyt? Ehkä et vain osaa.


      • self made

      • Muori maalta

        Sama täällä. Just eilen laitoin takaisin postissa, koska takuu on vielä voimassa. Kirjoitin alle: Viallinen tuote! Saa nähdä, mitä tästä seuraa.

        Luulin ostavani pannut loppuelämäkseni, koska edellistä Hackmanin kovanaamaa olen käyttänyt ainakin 10 vuotta, eikä sen pohja ole liikkunut mitenkään. Nyt palasin vanhan pannuni käyttäjäksi.

        Minulla on induktioliesi, mutta en halua sitä tällaisella sekundalla kuormittaa. Paistokin on epätasainen, koska keskikohta ei ota levyyn kiinni.

        En voi suositella kenellekään enkä mitään kokoa, koska myös pieni, jota luulin paremmaksi teki saman. Todella tuskaisasti yritin käyttää, mutta nyt annoin periksi ja palautin kylmästi pitkän kirjeen kera.

        Nyt tuntuu siltä, että minusta tuli entinen ostos-tv:n käyttäjä, koska edes heti oston jälkeiseen sähköpostiin ei vastattu, vaikka tästä ilmiöstä kerroin ja kysyin neuvoa, mitä teen.


      • Muori maalta
        Muori maalta kirjoitti:

        Sama täällä. Just eilen laitoin takaisin postissa, koska takuu on vielä voimassa. Kirjoitin alle: Viallinen tuote! Saa nähdä, mitä tästä seuraa.

        Luulin ostavani pannut loppuelämäkseni, koska edellistä Hackmanin kovanaamaa olen käyttänyt ainakin 10 vuotta, eikä sen pohja ole liikkunut mitenkään. Nyt palasin vanhan pannuni käyttäjäksi.

        Minulla on induktioliesi, mutta en halua sitä tällaisella sekundalla kuormittaa. Paistokin on epätasainen, koska keskikohta ei ota levyyn kiinni.

        En voi suositella kenellekään enkä mitään kokoa, koska myös pieni, jota luulin paremmaksi teki saman. Todella tuskaisasti yritin käyttää, mutta nyt annoin periksi ja palautin kylmästi pitkän kirjeen kera.

        Nyt tuntuu siltä, että minusta tuli entinen ostos-tv:n käyttäjä, koska edes heti oston jälkeiseen sähköpostiin ei vastattu, vaikka tästä ilmiöstä kerroin ja kysyin neuvoa, mitä teen.

        Ja tänään sain vastauksen, uudet pannut. Nyt olin viisaampi ja heti viivaimen kanssa mittaamaan. Uudetkin pannut olivat koverat pohjastaan heti alkuunsa. Reunoilta mitta oli kiinni pohjassa, mutta keskeltä se oli kaarella 2 mm jokaisessa pannussa. Eipä ota levyynkään kuin reunoilta. Minulla on induktioliesi, joten sekään ei auta tässä tapauksessa. Reunoilta paistaa, mutta keskeltä ei. Lähetin pois saman tien.

        Ilmoitin, etten huoli moisia pannuja, joten sa nähdä, tuleeko rahat takaisin.


    • "PP"

      Loistava paistinpannu, mutta täysin kelvottomat veitset tuli postimaksun hinnalla. Se postimaksu meni hukkaan ja kaatopaikalle tuli taas lisää täytettä.

    • Maahantuoja

      Kyselin tarjousta pannuista kiinalaiselta valmistajalta. kyseisen pannun saa myytyä suomeen tuotuna ja tullattuna 20 eurolla kappale.

      Menisiköhän 2000 pannua kaupaksi?

      • vai maahantuoja.

        "Kyselin tarjousta pannuista kiinalaiselta valmistajalta."

        se pannu tehdään Malesiassa, tiedoksi vaan.
        Toiseksi sitä ei tosiaan saa millään tilattua, puljun omistajat ei varmaan halua maksaa henkilökohtaisia miljjoonien dollareiden sopimussakkoja, eli ohimyynti tietää 5-10 vuotta vankilaa.

        myös maahantuoja, liikevaihto viimevuonna 38 miljoonaa, siitä voitto 22 miljonaa, on 12-20 työntekijää,


      • vai sopimussakko.
        vai maahantuoja. kirjoitti:

        "Kyselin tarjousta pannuista kiinalaiselta valmistajalta."

        se pannu tehdään Malesiassa, tiedoksi vaan.
        Toiseksi sitä ei tosiaan saa millään tilattua, puljun omistajat ei varmaan halua maksaa henkilökohtaisia miljjoonien dollareiden sopimussakkoja, eli ohimyynti tietää 5-10 vuotta vankilaa.

        myös maahantuoja, liikevaihto viimevuonna 38 miljoonaa, siitä voitto 22 miljonaa, on 12-20 työntekijää,

        LOL. "Miljoonien dollarien sopimussakkoja."

        Montako laitetaan? http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=ceramicore

        Ja niin kuin jorse1 tossa mainitsi, ostakaa se Scanpan jos hyvää haluatte.


      • Näin meitä huijataan

    • Ismo Laitela

      Perunamuusia Ismon salaisella nakkikastikkeella.
      Jälkiruuaksi luumukiisseliä ja seksi-Sepon taikapontikkaa!

    • minä

      Suurenna kuva



      Paistinpannu Capere
      Kirjoita arvostelu Voit myös tilata uudet
      Jaa tämä tuote:
      alkaen 34,95
      Kulutusta kestävä.
      Taottua alumiinia, keraaminen pinnoite.
      Miellyttävä silikonipintainen kahva.
      Kaikille liesille. kannattaa ostaa itse olen käyttänyt jo kauan ei mitään vaikeuksia,,,ostaa voipi clas ohlsonilta...

    • Hyvä pannu kaupasta

      Hakekaahan shoppailija liitelistä paistinpannu. Saksalaiset osaa vaatia laatua. Pääsette samalla kopeloimaan ihan itse sitä pannua kaupassa ennen ostopäätöstä. Eikä maksa paljoo.

      • jeq1

        Vaikea uskoa kun saksalainen ruoka on sen verran paskaa. Että näinköhän sitten ruoanlaitto välineet on viimeisen päälle?


      • homojen hommoo

        mikä vitun liiteli? Lidliäkö tarkoitat? Sano sitten äläkä lespaa kuin 3 vuotias


    • harri haller

      harkitsin ceramicore-pannun tilaamista, mutta en enää luettuani nämä kertomukset k.o pannusta. mainos lupaa liikoja kun pannua hakataan vasaralla ja kuumennetaan miten sattuu. hyvä ettei tullut tilattua.

      • Lavastusta?

        Katsokaapa tarkkaan sitä tv-mainosta. Saattaapa olla kumivasara, jolla pannua ollaan lyövinään! Ja sitten kun pannuja lämmitetään muka kaasuliekillä, niin eihän siinä Ceramicore-pannun kohdalla edes näy mitään liekkiä!! Kuvat vilahtaa vain muutaman sekunnin, ettei heti huomais.


    • haluan kokeilla
      • .................

        Se on paistanut marinoitua kanan rintaleikettä. Maridaani palaa kiinni pannuun kuin pannuun. Älkää herran tähden ostako marinoituja lihoja. :D


      • Hah,
        ................. kirjoitti:

        Se on paistanut marinoitua kanan rintaleikettä. Maridaani palaa kiinni pannuun kuin pannuun. Älkää herran tähden ostako marinoituja lihoja. :D

        saa kai minkä tahansa palamaan mihin tahansa pannuun, jos sen jättää virta täysillä tunniks koskematta, oli marinaadeja tai ei. Voi riittää vähempikin aika.


      • Kysyn vaan.

        Koveraksi menee, mutta tilaa vain. Pettymään joudut!
        Aha, oli myöhässä. Miten kävi?


    • Call their bluff

      Tilaan tuon Ceramicoren.

      Mainoksessa sanotaan että kestää mitä vain, eikä mikään naarmuta sitä.

      Kokeilen kevyellä kertasingolla.

      Jos ei kestä, palautan sen. Ehkä ihmettelevät reikää keskellä.

      • Entä rautasaha:)

        Veikkaanpa, että vasarallakin saa ainakin lommolle, jos käyttää riittävästi voimaa ja oikeaa vasaraa eikä mitään leluvasaraa ja kevyttä napautusta..


    • kosketa ennen ostoa

      Miksi tilata kalliin tv shopin kautta, kun vastaavia pannuja saa jo ihan kaupoistakin?Ja tosiaan, pääsee ennen ostosta hipelöimään tuotetta, että josko se nyt sitten olis kiva.

      • Näin on!

        Eli miksi ostaa kalliita sikoja säkissä, kun keraamisia pannuja löytyy kaupoistakin ja netistä googlettamalla ehkä selviää, mitkä pannut on hintansa väärtejä.


    • 71-vuotias "kokki"

      Kiitos näistä käyttäjien kokemuksista. Oli kokemuksia puolesta ja vastaan, mikä aiheutti sen, että ostankin paistinpannuni "Liitelistä". Olen oppinut elämässäni sen, että hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa. Näyttää siltä, että kehnoa ja kallista saa. Parempi varoa kuin katua.

      • kokeiltu on

        tiedoksi että keraamiset pannut ei toimi induktioliedellä


      • tyytyväinen Vantaa
        kokeiltu on kirjoitti:

        tiedoksi että keraamiset pannut ei toimi induktioliedellä

        olemme käyttäneet keraamiset paistinpannut induktioliedella jo vuoden. Toimii.


      • sjfhgiuh
        kokeiltu on kirjoitti:

        tiedoksi että keraamiset pannut ei toimi induktioliedellä

        Ei toimikaan keraamiset pannut induktioliedellä, mutta sellaisia pannuja ei ole tietääkseni olemassakaan. Keraaminen pinnoite taas on eri asia. Sopivuus ei riipu pinnoitteesta vaan pohjamateriaalista. Jos magneetti tarttuu pohjaan, käy induktioon.

        Lidlissä on tosiaan viima viikkoina ollut useasti paistinpannuja kampanjoissa. On ollut alumiini- ja teräspannuja keraamisella ja keraamisesti vahvistetuilla pinnoitteilla ja pinnoittamattomiakin teräspannuja.


      • tiedoksi***
        kokeiltu on kirjoitti:

        tiedoksi että keraamiset pannut ei toimi induktioliedellä

        Toimii, kun on hyvä ja tasainen pohja...ja metalli alla oikeaa. Alumiini ei sovi, joten se hylkää.


    • core5

      Ostin setin alkukesästä.Isointa pannua tuli käytettyä lähes päivittäin,pienempiä satunnaisesti.Alkuun homma toimi luvatusti,toki käytin aina öljyä/nokareen voita paistettaessa.Noin kuukauden säännöllisen käytön jälkeen alkoi kaikki (rasvaa lukuunottamatta) tarttumaan pannuun kiinni.Eikä puhdistaminenkaan onnistunut joissain tapauksissa kuin taikasienellä.Eli jokin siinä pinnoitteessa kulahti, vaikka mitään silmin havaittavaa muutosta ei ole nähtävissä.Myös sormella tunnustelemalla pinta on sileä kuin uutena.Pienemmät pannut ovat vielä kunnossa, mutta käytän niitä sangen harvoin.Ei näitä voi suositella.

      • ei alumiinia

        Ostin tarjoustalosta keraamisen pannun ja edellämainuttu kuvaa kokemusta täydellisesti että muutui kuperaksi. Valurauta on ainoa oikeasti toimiva.


      • Horrigan
        ei alumiinia kirjoitti:

        Ostin tarjoustalosta keraamisen pannun ja edellämainuttu kuvaa kokemusta täydellisesti että muutui kuperaksi. Valurauta on ainoa oikeasti toimiva.

        Täysin sama kokemus. Ostin pannun ihan vain uteliaisuuttani. Jo ensimmäisellä paistokerralla pannun valkoinen väri muuttui pysyvästi likaisen harmahtavaksi, pinnoite ei suojaa tarttumiselta niin hyvin kuin väitetään, kahvan kiinnitysruuvi on ruostunut pian puhki ja pannu on mennyt keskeltä kuperaksi. Nykyään käytän valurautapannua.


    • core5

      Sen verran vielä täytyy lisätä,että setin mukana tulleissa suomenkielisissä ohjeissa sanotaan, että kantta ei saa pitää pannun päällä yhtäjaksoisesti yli minuutin ajan.Asia, jota ei Best-Directin sivuilla olevissa ohjeissa mainita lainkaan,toki eihän sieltä löydy suomenkielisiä ohjeitakaan, ruotsalaiset kyllä kahteen kertaan.Siis kannellinen pannu,jonka kantta ei saa käyttää.Päätelkää itse.

      • jeq1

        Kahdet ruotsinkieliset ohjeet on varmaan meinattu että toiset ruotsinkieliset on tarkoitettu suomalaisille, täällä kun on pakkoruotsi muttei pakkosuomi.


    • zabe1

      Tämä olikin hyvä ketju. Taas totesin että kuinka helposti sitä uskoo noita ostostv kauppiaita.
      Pidetään vaan vanha valurautapannu käytössä, sitä materiaalia on vaikea päihittää, nyt se on ollut käytössä 60 vuotta eikä mitään vauriota havaittavissa.

    • jorse1

      Tanskalaiset Scanpan-pannut on olleet parhaita käyttämiäni. Pinnoite kestää kaikkia välineitä ja puhdistaa voi myös terässienellä, konetiskiaineella jne.
      Tarttumattomuus samaa tasoa kuin hyvinhoidetulla valurautapannulla, eli ei kannata ylikuumentaa, tai saa kuuraushommia.
      Jos on laiska tiskaaja, ajan kanssa pannuun palaa kiinni töhkää joka heikentää ominaisuuksia. Sen saa kuitenkin pois edellämainitulla terässienellä tai ohjeen mukaan liottamalla.
      Omaani olen käyttänyt yli 10 vuotta ja toimii kuin uusi (ellei paremmin).

      www.scanpan.fi

    • Kivijalkakauppaan.

      Ei toiminut Tobi höyrysilityslaite, pirskotti vettä ympäriinsä. Ei toimut Nikkei veitsisarja, tylsät ja pinnoite irtosi. Ei toiminut Proactiv. (Keskusteluforumilta luin, että suomessa myytävien Proactivien koostumusta olisi muutettu, sillä suomessa Proavtiven vaikuttava aine on reseptilääke?). Siihen tarvittiin kolme turhaa ostosta ja kolme pettymystä. Nämä ammattilaiset tietävät miten myydä ja siihen asiakkaat retkahtavatkin. Itse en enää moisista paikoista tilaile, mitta täysi.

    • kypsäpannu

      Paskin pannu ikinä.

      Piti kaivaa tefalit kaapista kun eihän noilla kertakaikkiaan tee mitään.
      Todella hyvin palaa marinadit, vihannekset ja lihat kiinni ihan puolessa minuutissa vaikka käyttäisi rasvaa. Pinnoitekin on mennyt jo ruskeaksi paikka paikoin, naarmuuntunut eikä lähde tosiaankaan puhtaaksi pyyhkäisyllä.

      Eikä ole edes käytetty metallisia välineitä pannuun.
      Bestdirectin sivulla on naurettavaa laittaa arvostelua tai palautetta kun se tuskin menee läpi jos on negatiivista.

      • -snade

        meillä täysin sama juttu jo muutaman käyttökerran jälkeen: ei muuta kun pari puhelinkuvaa ja reklamaatiota menemään. tuli sitten uus pannu, joka odottaa kaapissa että käytän Hackmanin kovanaaman ja Scanpanin ensinnä puhki.


    • kokkaillen

      kiitos keraamista pannua käyttäneille kokemuksien kertomisesta .jätän väliin, vaikka olin jo soittamassa, ja tilaamassa pannua.kyllä ne aikanaan tulee kauppoihin jos pystytään tekemään kunnollisia keraamisia pannuja

    • kockman

      Itse olen käyttänyt perittyjä valurautapannuja ja patoja, itse ostettuja kaupasta tai kirppiksestä. kokkaillu noin 35v ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, käytä huuhtele ja rasvaa niin avot. paistanut ja keittänyt sähkö ja puuhellalla ja joskus jopa griliissä. Hallussani 9 kpl pannuja ja 4 kpl patoja, ja voisin myydä ne melkein kaupan hintaan koska sen verran hyvässä kunnosa ne ovat. Älkää menkö siihen uutuus vouhotukseen koska seuraavavaksi ostattatte jonkun hörhelin vanhonjen kaupppakaiseista duunattuihin pannuihin.

    • korven-eukko

      Meille tilattiin tässä taannoin Italiasta keraaminen paistinpannu, ja on ollut kyllä hyvä. Olihan sielläkin noit samanlaisia kun ostos-tv.n pannut mutta kuka pöhkö niit ny ostaa, sen ny melkee tietää etteivät kestä. Tämä minkä ostimme on tukevampi ja no hintaakin hieman enemmän, mutta en ole katunut hetkeäkään tuon ostamista. Paistettu on lähes mitä vaan jo tuolla, ja ei ole mikään jäänyt kiinni, puhdistuu hyvin, ei kupruile... Aivan mahtava.

      • Klasu

        Tuolla ylempänä mainittiin, että pannusta lähtee uutena muovin makua... Olisikohan niin, että pannuun on sivelty jokin liukas pinnoite, kuten silikonia ja joka pikku hiljaa kuluu pois tarttumalla ruokiin ja tiskatessa?


    • Ilovecooking

      Huh Huh. Juuri sain pelastettua itseni. Rakastan ruuan laittoa, ja olin itsekkin tilaamassa tätä feikkipannua, mutta onneksi tulin lukemaan nämä kommentit. Kiitos vaan paljon kommenteista.

    • pettynyt5

      toimi se muutaman kerran sitten vaimoheitti roskiin huono ostos

    • tv hoppailija

      nojoo mut nytpä on tullu se ceramicore colden edititon! se on varmasti aivan ylivoimainen tuote!

    • himopaistaja3
    • fruitpancake

      Ostin tuollaisen:
      http://www.lidl-service.com/cps/rde/SID-B2856C71-F0F0CC52/lsp/hs.xsl/product.html?id=9973586&title=Sartén de acero inoxidable

      Hinta parinkympin tienoilla. Teräspannu, käy induktiollekin, keraaminen pinnoite (ei sisällä PTFE/PFOA)

      "Material: Ceramic coatings (PTFE / PFOA-free)
      Product description: CERALON are ceramic coating systems with exeptional hardness."
      http://www.productpilot.com/en/suppliers/ilag-industrielack-ag/product/mf_bata_0008137804/en

      Hyvältä vaikuttaa ainakin muutaman viikon käytön perusteella.

    • Pinttynyttä likaa

      juu ei minulla nämä ainakaan toimi. Parin ekan kerran jälkeen jäi mustaa likaa paistinpannuun eikä lähde vaikka mitä tekisin. Pinttynyttä likaa kun paistaa pihvejä? Ei voi kovinkaan paljoa kehua, kun mustat jäljet näkyvät valkoisessa paistinpannussa todella häiritsevästi. Taidan pysyä näissä tavallisissa paistinpannuissa.

    • asdasdasdx

      Unohtakaa kaikki nämä paskat keraamiset ja teflon pannut ja hommatkaa hiiliteräspannu. Sitä käyttää kaikki huippu kokit ja ravintolat . Siinä ei ole pinnoitetta joka voisi irrota.

      • KeraaminenHiili

        Mistäs tällaisen hiiliteräspannun voi ostaa? Onko hinta mitenkään kuluttajalle sopiva? Kokeilin keraamisia veitsiä, ihan kivoja, mutta menee helposti terä skrubuille. Ovat kyllä pitkään teräviä. Eikä voi/tarvii teroitella.


      • Koti-isä
        KeraaminenHiili kirjoitti:

        Mistäs tällaisen hiiliteräspannun voi ostaa? Onko hinta mitenkään kuluttajalle sopiva? Kokeilin keraamisia veitsiä, ihan kivoja, mutta menee helposti terä skrubuille. Ovat kyllä pitkään teräviä. Eikä voi/tarvii teroitella.

        Kaiken maailman pannut, kalliit ja halvat, kokeilleena olen nyt käyttänyt kaksi vuotta Ikeasta ostettua 19,95 € paistinpannua ja olen täysin tyytyväinen. Ulkopuolelta teräspinta on kirjavoitunut, mutta pohja suora ja paistinpinta naarmuton. Eikä tartu.

        Kaapissa myös kotoa perintönä saatu valurautapannu. Soveltuu kesällä hiiligrillin päälle pihvien paistoon.


    • Kokki.

      Luotan edelleen Swiss Diamond pannuun, on kestänyt jo monta vuotta ja kestää paistaa myös pihvit korkeassa lämpotilassa.

      Onhan sillä hiukan enemmän hankintahintaa, mutta ei niitä joka vuosi tarvi ostellakaan.

    • Pettynyt paistaja

      Hairahduin minäkin v. 2012 ostamaan Tvinsiltä 3 Ceramic-pannun sarjan. Kun avasin paketin, oli pienimmässä pannussa syvä naarmu, sain uuden. Kohta oli jo toisessakin pannussa naarmu, vaikka puuvälineitä käytin. Olin käyttänyt pannuja n. 1v. 2 kk kun kaikki kome olivat käyttökelvottomia - pinta oli ruskettunut ja kaikki tarttui kiinni. Hoito-ohjeita olin noudattanut tarkasti. Laitoin sähköpostia Tvinsille ja kysyin onko tämä tavallista; vastaus kuului: "Pannuillahan on vain vuoden takuu!" Nonnih! Syytä vaan itseäs ku menit halpaan.
      Taidanpa tutustua tuohon Swiss Diamond pannuun jota nimim. Kokki käyttää.

    • Haista itse vaan

      Ompas teillä ihme pannut , meillä kestänyt hyvin vaikka kuinka kauan, tosin ovat eri paikasta kuin jostain ostoskanavalta. Ostin myös alle 10€:n saimaa design pannun yli puolisen vuotta sitten, ja voi hittolainen sehän kestää yhtähyvin kun kaikenmaailman hackmanit ja teflonit yms. Siis ihan oikeasti hyvä pannut, helppo putsata ja tasapainoinen, kahva ei hievahdakkaan mihinkään suuntaan!! Mitä sitä turhaan ostamaan 50-100€:n pannuja kun muutamalla egellä irtoaa noin laadukasta kamaa :)

    • Ette osaa edes ruokaa tehdä .. pitäis olla joku Tena-pannu ... vitun luuserit menkää äitinne luokse syömään.

    • ...........
    • Mä.

      Älkää ostako kiinan paskaa! Järjen käyttö ei maksa mitään.

    • cerafitpaskafit

      älä vain osta ylihintaisia pannuja


      menee kuprulle ja pinta rikkoutuu tavallisessa käytössä


      saatikka jos kolikolla kaapisi !!


      ostostv on huijausta muutenkin


      paskatuotteita studiossa stilisoituina

    • Pannuton

      Tilasin mutta näiden perusteella laitan menemään takaisin saman tien. En ala edes avaamaan pakettia. Käyn ostamassa ammattikäyttöön sopivan pannun ja se siitä.

      • huvapanut

        huva panu minä kyttä panut monesti kas vuotta kova kätö huva panu on


    • SeppoTaalasmaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe