Aihe taitaa olla melko yleinen - kiusaaminen (tai oikeastaan sellainen ahdistelu ja alistaminen kiusaamiseen liittyen).
Kaipaisin apua tilanteessa jossa mieheni veli käyttää paljon päihteitä (alkoholia ja oman kertomansa mukaan pilveäkin kokeillut, jatkokäytöstä ei ole tarkempaa tietoa). Kuitenkaan alkoholi ei ole tämän "tarinan" tärkein asia, vaikkakin isossa roolissa.
Mieheni veli on alkanut käyttäytyä erittäin itsekkäästi. Hän on aloittanut uudella tavalla kiusata minua ja miestäni eli sotkee nyt minun ystävät ja kaverit meidän (minun, mieheni ja hänen veljensä) ongelmiin. Hän on alkanut puhua minusta pahaa selkäni takana ystävilleni ja yrittää saada heidät minua vastaan tai ainakin asian näin näen.
Asia ei sinänsä minua haittaa, mutta haluaisin hänen jättävän kaverini pois tästä asiasta, joka ei heille kuulu ja heidän ei tarvitse olla osana tätä ongelmaa millään tavalla.
Kaikki on siis alkanut siitä, että mieheni veljellä paljon rahaa, mutta hän on katkera miehelleni siitä, että tällä on vaimo ja oma talo ja työpaikka. Veljellä ei ole muuta kehuttavaa kuin raha ja sitä hän yrittää käyttää valttikorttina. Ja koska veljeä on kiusattu (ei pahalla, mutta ketäpä ei olisi kiusattu ala- ja yläasteella) heidän vanhempansakkin puolustavat enemmän tätä "sorrettua" veljeä. Emme ole aikasemmi sanoneet veljen käyttäytymisestä heidän vanhemmilleen, koska kyseessä on iäkkäät ihmiset ja emme halua stressata heitä..
Tosin vasta vähän aikaa sitten oli pakko.. Veli on tehnyt meidän elämästä hankalaa (sosiaalisesta elämästä) ja viimeksi sanoikin minulle, että parempi kun olisit kuollut. Tästä otin tietysti herneet nenään, koska minulle on kotona opetettu ettei noin saa sanoa kenellekkään ja kuka tuollaista nyt haluaakaan keneltäkään kuulla?!
En nyt tiedä sainko kaiken "tiivistettyä" tähän tekstiin, mutta kerron toki lisää. Kaipaisin vain hieman kannustusta asian suhteen ja olisi mukava kuulla, jos jollakin olisi samanlaista kokemusta ja ehkä jopa neuvoa, miten näistä tilanteista pääsisi helpommalla (ilman, että kenenkään tarvitsee loukkaantua henkisesti enempää) Olisi mukava saada asiat vanhalle mallille eli että me kaikki kolme tultaisiin taas toimeen.
Ja toivottavasti en antanut itsestäni tai kenestäkään kauhean väärää kuvaa, kirjoittamalla itsensä ilmaisu ei ole minulla vahvin puoli.
vaikea ihminen elämässä
3
105
Vastaukset
- mennyttä
Hei!
Minulla on hieman samantyyppinen ongelma. Paitsi kiusaaja/välinen sotkija on mieheni serkku. Olin todella mukava hänelle ja olisin halunnut olla hänen kanssa hyvissä väleissä. Mutta jatkuva pahan puhuminen selän takana, naljailu yhteisissä illan istujaisissa ja asioiden keksiminen sai minut lopettamaan suhteen tähän ihmiseen. En todellakaan hyväksy, että minua haukutaa tai meidän suhdetta yritetään sabotoida! Minusta tälläiset ihmiset ovat sairaita, eivätkä he siitä muutu. Kateus on pahinta.. - Vanhempi ihminen
No sitten pitää pysyä erossa ko. henkilöstä. Ei siinä todennäköisesti muu auta. Ja turha ajatella etttä joku "loukkaantuu". Jos joku käyttäytyy törkeästi sille pitää panna stoppi.
Mitä miehesi sanoo?
Ei sukulaisten kanssa ole pakko hengata. - saararauha
joo aivan,pois siat elämästä ja sioille ei helmiä sovi antaa kun ne ei niitä arvosta.Ihan hankkii uusia ystäviä ja jättää sellaiset kiusankappaleet omaan arvoonsa.ja todellakin kaikkia ei tarvitse miellyttää..ehdotan että välit poikki vaan..niin se pitää tehdä,turha roikkua tuhoisissa ihmis suhteissa missä voi pahon..minulla ongelmana ollut lapseni isovanhempien alkoholismi.Ihmiset ovat kultaisia ja rakkaita mutta juoppoja..en voi enää esim käydä heillä kylässä itse paljon koska se häiritsee niin kovin paljon.huomasin että kun otin heihin etäisyyttä,ongelmani ratkesi.
Yässä tämmöinen kanava,toisvon että siitä ehkä olisi jollekkin apua,ja suosittelen tekemään oman blogin ja sellaista kanavan tai jonkun jos tuntuu että haluaa-s sutinen http://www.youtube.com/user/KAUPUNKISHAMAANI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p465269Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511730Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1331700Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141335
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41230No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol24116081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877