Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vikaherkin automalli

helpottunut...

Mikä on teillä ollut kaikkein vikaherkin automalli minkä olette omistanut? Itselläni se on ollut Citroen C5 ylivoimaisesti. Jos jonkilaista vikaa riitti ja korjaamokäyntejä. Kyllästyin ja vaihdoin varmaan aitoon japanilaiseen Subaru Foresteriin. Sen jälkeen viat ja muut ongelma loppuivat kuin seinään.

Monia automerkkejä ja malleja on ollut vuosien varrella mutta ei koskaan niin vikoja täynnä olevaan autoa kuin mitä tuo C5 oli.

20

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C5 ykkössarjaa

      Minulla vikoja oli aikanaan kolmekymmentä vuotta sitten tosi paljon Volkkarissa. Siitä on kyllä niin paljon aikaa, että ei voi vetää johtopäätöksiä nykyautoihin. Yhdessä vanhassa Carinassa oli myös paljon vikoja.
      Citroen c5:ssa oli viiden vuoden aikana kolme vikaa/ 150 000km. Kohtuullista niinkin "huonolle" autolle.

    • ratnsöösish

      Millainen oli tilanteesi kun törmäsit siihen seinään? Ja kaduttaako auton vaihto? Kun et Ceeviitosella sentään ajanut koskaan sinne seinään.

      Jos kaikki loppui seinään ajettaessa kuin seinään, vakuutusyhtiö luultavasti tulee apuun. Muista sitten palata kiltisti Ceeviitosen omistajaksi, niin ajaminen sujuu keveämmin tunnelmin!

      Se on muuten tilastoissa, tuo Ceeviitonen, paljon kestävämpi, kuin moni täällä aikaansa kuluttava provoilija taitaa tietääkään. Ellen väärin muista, taisi vikatilastoissa olla Ceeviitonen sen Harvesterisi paremmalla puolella. Niin se muuttuu Sitikankin laatu ja japaneskuilla vaihtelee yhä enemmän.

    • epäonnistunut malli

      C5 on tosiaankin eräs viallisimmista automalleista mitä on milloinkaan valmistettu. Googlettakaan "Citroen C5 viat" niin alatte tajuamaan miten epäonnistunut kys. automalli on. Eräskin sitikan merkkikorjaamon asentaja myönsi tämän että näissä femmoissa on ollut paljon vikoja kun käytin autoani huollossa ja valitin ongelmia.

      • tottakin voisi vaiht

        Googlettakaa ihan mikä automalli vain, niin vikalistan pituus yllättää..
        Yli 10 v sitten esitellyssä mallissa oli kyllä lastentauteja. Nyttemmin nekin on korjattu..

        Ei pitäisi asioita liioitella.


      • Julkista tietoa
        tottakin voisi vaiht kirjoitti:

        Googlettakaa ihan mikä automalli vain, niin vikalistan pituus yllättää..
        Yli 10 v sitten esitellyssä mallissa oli kyllä lastentauteja. Nyttemmin nekin on korjattu..

        Ei pitäisi asioita liioitella.

        Ja kun menee sellaisella harvojen tuntemalle keskustelupalstalle kuin Suomi24, niin huomaa melkein joka automerkin keskusteluissa samat provoilijat, jotka valittavat vikoja autoissa, joita heillä ei ole koskaan ollut. Sitä kun tekee sen kymmenen vuotta, niin johan tulee Googleen vikahistoriaa. Vaan eipä sitä historiaa kukaan usko.

        Sitikan tuoreiden mallien tuotantolaatu on tutkitusti niin korkeata, että vanhat provottajat eivät sitä varmaan tienneet. Mutta tuleehan julki...


    • No more Mondeaman

      Vikaisin auto, jonka olen omistanut, oli uutena ostettu Ford Mondeo vm 2001. Ajoin sillä 105.000km ja vaihdoin vaimon vaatimuksesta Volvoon. Viat loppuivat kuin seinään- kertaheitolla.

    • köyhien auto

      Täytyy olla todella tyhmä joka ostaa sitikan uutena. Esim. C5:den jälleenmyyntiarvo on todella huono verrattuna kaikkiin muihin kokoluokkansa autoihin. Niitä saa käytettyinä todella edullisesti. Itsekin ostin sen kun ei ollut varaa luotettavaan kokoluokkansa suosituimpaan malliin eli Toyota Avensikseen. Avensis myy todella hyvin Citroen C5 ei ole edes 50 myydyimmän automallin joukossa.

      • köyhä, mutta iloinen

        Minäkin ostin 4 vuotta sitten C5:n kun halvalla sai. Tiedä sitten ,milloin tämä näyttää sen epäloutetavuutensa, kun nyt on ajettu reilu 100.000 lisää mittariin ja perushuolloilla ja renkaan vaihdoilla mennään.

        Tähän menessä se Avensis olisi käynyt huollossa jo pari kertaa enemmän.


      • juhana ja sulo vilee
        köyhä, mutta iloinen kirjoitti:

        Minäkin ostin 4 vuotta sitten C5:n kun halvalla sai. Tiedä sitten ,milloin tämä näyttää sen epäloutetavuutensa, kun nyt on ajettu reilu 100.000 lisää mittariin ja perushuolloilla ja renkaan vaihdoilla mennään.

        Tähän menessä se Avensis olisi käynyt huollossa jo pari kertaa enemmän.

        "Minäkin ostin 4 vuotta sitten C5:n kun halvalla sai" eli olet kuin sulo vileen...heittomerkillä!!! eihän se toimi mutta muutoin hyvä auto!!!!!, ja valehtelijoiden klubissa olet parasta a ryhmää!!! tai ne sitikan "perushuollot" moottori ja laatikko uusiksi mutta sähköjä ei saa kuntoon kukaan...ei edes arevan sössöt


      • C5

        "Täytyy olla todella tyhmä joka ostaa sitikan uutena. Esim. C5:den jälleenmyyntiarvo on todella huono verrattuna kaikkiin muihin kokoluokkansa autoihin."

        Tässäkin taas kerrotaan totuutena fraaseja ilman minkäänlaista
        tietämystä / totuuspohjaa!
        Katsoppa esim. uuden korimallin C5 vm -08 hintoja ja vertaa mihin tahansa SAMAN LÄHTÖHINNAN omaavaan autoon. Vielä kun ottaa huomioon varustetason joka citikoissa on uutena vakiona, ja jotka muihin pitää erikseen ostaa niin hinnat pysyneet jopa paremmin kuin kilpailijoilla.


      • Lisäksi vielä
        C5 kirjoitti:

        "Täytyy olla todella tyhmä joka ostaa sitikan uutena. Esim. C5:den jälleenmyyntiarvo on todella huono verrattuna kaikkiin muihin kokoluokkansa autoihin."

        Tässäkin taas kerrotaan totuutena fraaseja ilman minkäänlaista
        tietämystä / totuuspohjaa!
        Katsoppa esim. uuden korimallin C5 vm -08 hintoja ja vertaa mihin tahansa SAMAN LÄHTÖHINNAN omaavaan autoon. Vielä kun ottaa huomioon varustetason joka citikoissa on uutena vakiona, ja jotka muihin pitää erikseen ostaa niin hinnat pysyneet jopa paremmin kuin kilpailijoilla.

        Ja Sitikan kestävyys on parantunut huikeasti, mitä seikkaa provoilijat eivät tiedä. Kertoilevat joitakin isävainaan aikaisia vikajuttuja.


    • huikea heh heh gu.se

      "Ja Sitikan kestävyys on parantunut huikeasti" ennen toimi viikon ja nyt pari viikkoa, onhan se huikea parannus prosentuaalisesti

    • en tarvi "premiumia"!

      Volvo V70 D5 vm.2008!
      Nykyinen volvoni on 4. uutena ostamani auto, edelliset ollet Fordeja, VW ja Toyota.

      Nyt ajelen ensimmäisellä(ja mahdollisesti viimeisellä) "premium" merkillä.
      On ollut ihmeellisiä,hetkittäisiä sähkövikoja, laakeri ja iskari rikkoja, sekä vaihdelaatikko ongelmia...ja volvo ei tule vastaan missään asiassa!

      En voi suositella volvoa paljon ajavalle, ite ajan yli65tkm vuodessa!!
      Syksyllä vaihtuu auto, vaihtoehtoina on tutut Avensis,Mondeo ja Passat?!
      Joihin rahalla saa samat varusteet,ku premiumiin ja ovat kestävämpiä!!

      UGH! Olen puhunut!

      • mun mielipide...

        avensis kannattaa pudottaa pelistä, jos paljon ajaa! Kuskin penkki on selälle aivan hirvee ja "laatuvaikutelma" on pelkkää kovaa muovia ja tekniikka vanhanaikaista!


      • mun mielipide.
        mun mielipide... kirjoitti:

        avensis kannattaa pudottaa pelistä, jos paljon ajaa! Kuskin penkki on selälle aivan hirvee ja "laatuvaikutelma" on pelkkää kovaa muovia ja tekniikka vanhanaikaista!

        Tottamaar sulla voi olla mikä vaan mielipide,totuus onkin sitten ihan eri asia.
        En väitä että aven penkki on maailman paras,mutta jos selkä on kunnossa niin ei mitään vaikeutta ajaa 400km siivuja,ite oon 187cm,95kg.
        Laatuvaikutelma "kovaa muovia",ei se nyt niin kovaa ole,tekniikka vanhanaikaista en näe muuta vanhanaikaista tekniikassa kuin se että kestää,kestää,kestää...
        Ave todella hyvä vaihtoehto hintaluokassaan.


      • 1+7
        mun mielipide. kirjoitti:

        Tottamaar sulla voi olla mikä vaan mielipide,totuus onkin sitten ihan eri asia.
        En väitä että aven penkki on maailman paras,mutta jos selkä on kunnossa niin ei mitään vaikeutta ajaa 400km siivuja,ite oon 187cm,95kg.
        Laatuvaikutelma "kovaa muovia",ei se nyt niin kovaa ole,tekniikka vanhanaikaista en näe muuta vanhanaikaista tekniikassa kuin se että kestää,kestää,kestää...
        Ave todella hyvä vaihtoehto hintaluokassaan.

        Onhan se hyvä vaihtoehto, mutta...
        On myös muita vaihtoehtoja. Tuskin kuitenkaan sinulle?


      • volvisti -78
        mun mielipide. kirjoitti:

        Tottamaar sulla voi olla mikä vaan mielipide,totuus onkin sitten ihan eri asia.
        En väitä että aven penkki on maailman paras,mutta jos selkä on kunnossa niin ei mitään vaikeutta ajaa 400km siivuja,ite oon 187cm,95kg.
        Laatuvaikutelma "kovaa muovia",ei se nyt niin kovaa ole,tekniikka vanhanaikaista en näe muuta vanhanaikaista tekniikassa kuin se että kestää,kestää,kestää...
        Ave todella hyvä vaihtoehto hintaluokassaan.

        totuus on kyllä että avensiksen penkki ja ajo ergonomia on ylivoimaisesti HUONOIN em.4mallista!!
        Ja se laatuvaikutelmakin on heikoin, vaikka on olevinaan pröystäilevä touch&go..niin muuten aika muovinen kabiini!!
        Ja moottori tekniikassahan toyota on jäänyt em.kilpailijoista pahasti jälkeen, etenkin dieseleissä!
        Itse en enään toyotaa osta, eikä volvokaan nyt niin erikoisen premium oo..uutena vain vähän kalliimpi ja paremmin varusteltu vain kuin nuo muut!! Mut raksimalla ruutuja saa vw ja fordista ihan vastaavanlaiset...fordin koneethan volvossa pääosin on..


    • ------

      HEH.. ei voi kun seurata huvittuneena miten sitikkarakastajat puolustavat omia romujaan. Sitä tosiasiaa että ranskalaiset autot etunenässä Citroen viihtyvät aina autojen laatututkimusten hännillä ... sitä tosiasiaa eivät olemattomat sitikkahörhöjen puolustelut muuta. Samaan aikaan kun korealaiset ja japanilaiset automallit valtaavat kärkipaikat.

      Siinäpä teille ihmiset vähän ajattelemista että kumpaa uskoa puolueettomia laajoja autojen laatututkimuksia vai suoli24:n muutamaa höpöttäjää.

      • kohta tuloo

        älä välitä pian citroen "jumala" åsmå saapuu paikalla ja kehuu MINUN mielestäni citroen on erityisen kestävä,kaunis ja paras auto,todistetusti,faktaa,luusereille...et tämmönen se Citroen foorumin esi-isä åsmå.


    • Vikkapää

      Jaha. No mulla vikaherkin oli nelivetotercel tojo aikoinaan .
      Useimmat viat mun 14 auton historiian vedoten johtuivat kahdesta asiasta. Huoltamattomudesta ja iästä. Merkistä riippumatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe