Verenpainelääkkeet ja turvotus

tietoa tarv.

Aiheuttavatko verenpainelääkkeet teille nesteturvotusta kehoon?

6

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 vp-lääkettä

      No ei9vät ainakaan minulle aiheuta.

    • Ei aiheuta

      Itse käytän Losartmia, eikä minulla ole mitään sivuoireita. Aikaisempi Cardace aiheutti kuivaa yskää.

    • Losartan

      Minulle Orionin Losartan aiheuttaa pientä ihottumaa ja kutinaa. Onkohan eri valmistajan tuotteissa eroja?

      • karsinogeeni

        Losartaani (Losatrix, Cozaar ym.) on hyvin siedetty lääke. Harvemmin sivuoireita tulee. Se suurempi ongelma on se, että tutkimuksissa epäillään sen aiheuttavan syöpää. Syöpäriski kohoaa yhdellä prosentilla neljän vuoden käytön jälkeen, mutta ei tiedetä miksi. Muuta lääkettä käyttäneistä 6% sai syövän ja losartaania käyttäneistä yli 7%. Ja näin iso muutos vain 4 vuoden käytön aikana.


      • huii!
        karsinogeeni kirjoitti:

        Losartaani (Losatrix, Cozaar ym.) on hyvin siedetty lääke. Harvemmin sivuoireita tulee. Se suurempi ongelma on se, että tutkimuksissa epäillään sen aiheuttavan syöpää. Syöpäriski kohoaa yhdellä prosentilla neljän vuoden käytön jälkeen, mutta ei tiedetä miksi. Muuta lääkettä käyttäneistä 6% sai syövän ja losartaania käyttäneistä yli 7%. Ja näin iso muutos vain 4 vuoden käytön aikana.

        Missä ja milloin lie tutkimus tehty ja mitä syöpää se aiheutti? Hitsi minulla on ollut tuo lääke niin kauan kun se tuli markkinoille, mitenhän lie sitten elimistöni reagoinut, kukaan ei ole kertonut lääkäreistä yhtään mitään tästä?


      • syöpäriski
        huii! kirjoitti:

        Missä ja milloin lie tutkimus tehty ja mitä syöpää se aiheutti? Hitsi minulla on ollut tuo lääke niin kauan kun se tuli markkinoille, mitenhän lie sitten elimistöni reagoinut, kukaan ei ole kertonut lääkäreistä yhtään mitään tästä?

        Jonkun tutkimuksen mukaan syöpäriski nousi vain vähän. Joissain todettiin, että tietyt verenpainelääkkeet aiheuttavat syöpää ja toiset ei - jolloin riski on keskimäärin nolla. Onpa tyhmä päätelmä niille, jotka syö sitä syöpää aiheuttavaa.

        Taiwanissa todettiin, että losartaani vähentää syöpää ja candesartaani lisää 79% ja telmisartaani lisää 54% syöpää:

        Among the individual ARBs, losartan decreased the risk (OR, 0.78; 95% CI, 0.63 to 0.97) and candesartan (OR, 1.79; 95% CI, 1.05 to 3.06) and telmisartan (OR, 1.54; 95% CI, 0.97 to 2.43) possibly increased the risk of occurrence of malignancy.

        http://jco.ascopubs.org/content/29/22/3001.full


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe