Enkä tiedä enää mitä minä tekisin. Olin pitkään työtön. Sain pätkätöitä ja, kun Kelan raha ei saapunutkaan ajoissa ja laskut ja eläinten hoitokulutkin oli maksettava. Ajauduin tyhmyyteen. Petin Kelaa. Samalla olin suhteessa, jossa minua rahastettiin. Maksoin vaikka mtä avomiehelleni. Vaikka olen sopinut Kelan kanssa, näyttääs iltä, että asia on mennyt eteenpäin. Minä pelkään nyt todella paljon, olen ollut saamassa vihdoinkin elämäni kohti uutta suuntaa ja rakastan kissojani kuin OMIA lapsiani.
Mutta, luin juuri tuota laki- ja rangaistussivustoa ja pelkään niin hirvästi. Eniten kissojeni takia. Minä olen aivan yksin niiden kanssa. Jos minulle tapahtuu jotakin,eli rangaistus onkin kovempi kuin juristi jolla kävin kesän 2011 alussa. Sakkorangaistus. Niin, en tiedä mitä minä tekisin. Jos kissani viedään piikille, on silloin sama, vaikka minäkin menen samantien.
Menetänö minä kotini. Työni, jonka olen juuri saanut ja Rakkaat kissakaverini?
Onko mitään keinoa pelastaa heidät?
Ottaako esim. Eläinsuojeluyhdistys tässä tapauksessa n. 4 kk sijaiskoteihin kissoja?
Hei, olen kolmen kissan kaveri
25
181
Vastaukset
- älä stressaa
Kukaan ei vie kissojasi piikille. Tuskin olet Kelaa niin pahasti pettänyt ettet sakoilla selviä. Suomessa tehdään huomattavasti suurempia talousrikoksia ja rangaistukset ovat minimaaliset jos yleensä rangaistaan ollenkaan. Ja el.suojeluyhd. kanssa saat varmasti sovittua hoitoasiasta jos tarvetta on. Muistathan ettet kirjoita kissoistasi luovutussopimuksia edes el.suojeluyhdistykselle koska silloin luovut samalla omistajuudesta.
Yksi tuttavani tyhmyyksissään kirjoitti e.m paperin ja el.suoj.yhdistys myi kissan. Tapaus on muutaman vuoden takaa Satakunnasta.
Tsemppiä sulle ja kissoillesi sekä kevään odottelua! - HS
Samaa mieltä ^
Tuskin on niin iso rike, tuo etuuksien huijaaminen. Sakkojahan siitä kai saa ja korvaamaan joudut huijaamasi. Älä hätäile.
Tilanteissa, joissa ihminen joutuu hoitoon / vankilaan / saa häädön tulee paikalle KKY (Kissojen katastrofi yhdistys) ja ottaa kissat hoteisiinsa. Jos haluat ottaa kissat takaisin palatessasi hoidosta tms. joudut heille hoidosta maksamaan.
Muutoin kissat jäävät heille ja saavat uudet kodit.
Jos sinulla on työpaikkakin, niin tuskin hätä on tämännäköinen.
Voimia! Älä luovuta!- epätoivoinen+3 kisua
Kiitos ystävällisistä vastauksistanne. Valitettavasti asun pohjois Suomessa, jossa kodittomia kissoja on ilmankin minun rakkaitani. ESY ei kuulemma edes vastaa puhelimeen. Haaste käräjille on tullut. Olen jo maksannut suurimman osan rahoista takaisin. Enkä todellakaan tiedä kuinka jatkaa, olen kuullut, että Suomessakin on eläinten vanhainkoteja tms. Tiukkaa heillekin varmasti tekee, mutta olen valmis korvaamaan hoidon heille, vaikka työlläni. Minusta pidetään työpaikoilla, vakituista työtä ei ole, mutta edelleen paljon sijaisuuksia.
- aloittaja+3
epätoivoinen+3 kisua kirjoitti:
Kiitos ystävällisistä vastauksistanne. Valitettavasti asun pohjois Suomessa, jossa kodittomia kissoja on ilmankin minun rakkaitani. ESY ei kuulemma edes vastaa puhelimeen. Haaste käräjille on tullut. Olen jo maksannut suurimman osan rahoista takaisin. Enkä todellakaan tiedä kuinka jatkaa, olen kuullut, että Suomessakin on eläinten vanhainkoteja tms. Tiukkaa heillekin varmasti tekee, mutta olen valmis korvaamaan hoidon heille, vaikka työlläni. Minusta pidetään työpaikoilla, vakituista työtä ei ole, mutta edelleen paljon sijaisuuksia.
Ja, tietysti ottaisin kissani takaisin kotiin. Niin kovin rakkaita he ovat minulle.
- RoKi
epätoivoinen+3 kisua kirjoitti:
Minkä paikkakukkan ESY ei vastaa puhelimeen? Missä päin Pohjois-Suomea asu? Kyllä täälläkin on kodittomien kissojen sijaiskotitoimintaa ja hoitoloita. Tarkenna kertomustasi vähän.
Kelan "pettämisen" rangaistus on yleensä vain ansaitsemattoman edun takaisinmaksu korkoineen, ei sakkoa tai vankeutta!!! - epätoivoinen
RoKi kirjoitti:
Minkä paikkakukkan ESY ei vastaa puhelimeen? Missä päin Pohjois-Suomea asu? Kyllä täälläkin on kodittomien kissojen sijaiskotitoimintaa ja hoitoloita. Tarkenna kertomustasi vähän.
Kelan "pettämisen" rangaistus on yleensä vain ansaitsemattoman edun takaisinmaksu korkoineen, ei sakkoa tai vankeutta!!!Asun Oulussa. Olisin kiitollinen mistä tahansa neuvosta nyt. Sama se on itselleni, mutta kissani haluan pelastaa.
- epätoivoinen+3
epätoivoinen kirjoitti:
Asun Oulussa. Olisin kiitollinen mistä tahansa neuvosta nyt. Sama se on itselleni, mutta kissani haluan pelastaa.
Niin, ja lisäselvennykseksi haluan sanoa, että tuossa Kelan jutussa on myös Kelan ja paikallisen työvoimatoimiston suunnalta epäsevyyksiä. Vaan, kun päälle jysähti ja Kela alkoi syyttään en kerta kaikkiaan ole jaksanut käydä asioita lävitse. Kannattaisiko edes? Luuseria elätin ensin ja kadun stä asiaa. Olisi pitänyt potkaista ulos heti. Joku toinen Imatran suunnalla elätti minun jälkeenkin häntä. No, myöhemmin oululainen työkkäri työnsi minulle karenssia karenssin perään, koska en ottanut työllistymispaikkaa. Vaan jäin henkilöstövuokraukseen. Kuulemma henkilöstövuokraustyö ei ole säänöllistä työtä ja pysyvää. Nyt olen tehnyt tätä työtä vuodesta 2006 saakka, työtä olisi vaikka tuplasti joka ikinen päivä. Vaan, kun ei jaksa kaiken jälkeen. Huvittavinta oli, että Oulun työkkäri jopa laittoi minut karenssiin kunnes olisin täyttänyt työehdot, vaikka koko ajan tein työtä. Kristallipallohan se pitäisi olla kaiken sen keskellä, kun kertoo arvioita tuloistaan vuosi eteenpäin hakiessa esim. asumistukea.
Mutta rahaa en teiltä hyviltä ihmisiltä en ole pyytämässä. Vaan neuvoja. Ja ennen kaikkea apua kissoilleni, joista en misään tapauksessa halua luopua. Lupauksen olen antanut näistä kahden pentukotiin, että kisuni saavat elää elämänsä ja vanhuudenkin. Kolmannen, kaltoin kohdellun ja hylätyn pennun poimin kohta viisi vuotta sitten kadulta. Tässä taustoja. - jgk
epätoivoinen+3 kirjoitti:
Niin, ja lisäselvennykseksi haluan sanoa, että tuossa Kelan jutussa on myös Kelan ja paikallisen työvoimatoimiston suunnalta epäsevyyksiä. Vaan, kun päälle jysähti ja Kela alkoi syyttään en kerta kaikkiaan ole jaksanut käydä asioita lävitse. Kannattaisiko edes? Luuseria elätin ensin ja kadun stä asiaa. Olisi pitänyt potkaista ulos heti. Joku toinen Imatran suunnalla elätti minun jälkeenkin häntä. No, myöhemmin oululainen työkkäri työnsi minulle karenssia karenssin perään, koska en ottanut työllistymispaikkaa. Vaan jäin henkilöstövuokraukseen. Kuulemma henkilöstövuokraustyö ei ole säänöllistä työtä ja pysyvää. Nyt olen tehnyt tätä työtä vuodesta 2006 saakka, työtä olisi vaikka tuplasti joka ikinen päivä. Vaan, kun ei jaksa kaiken jälkeen. Huvittavinta oli, että Oulun työkkäri jopa laittoi minut karenssiin kunnes olisin täyttänyt työehdot, vaikka koko ajan tein työtä. Kristallipallohan se pitäisi olla kaiken sen keskellä, kun kertoo arvioita tuloistaan vuosi eteenpäin hakiessa esim. asumistukea.
Mutta rahaa en teiltä hyviltä ihmisiltä en ole pyytämässä. Vaan neuvoja. Ja ennen kaikkea apua kissoilleni, joista en misään tapauksessa halua luopua. Lupauksen olen antanut näistä kahden pentukotiin, että kisuni saavat elää elämänsä ja vanhuudenkin. Kolmannen, kaltoin kohdellun ja hylätyn pennun poimin kohta viisi vuotta sitten kadulta. Tässä taustoja.Ihan kiva mielikuvitus ;D
- epätoivonen+3
jgk kirjoitti:
Ihan kiva mielikuvitus ;D
Tämä mitä minä olen ketonut ei ole kylläkään mielikuvitusta. Vaan totisinta totta ihmisen hädästä. Sinulla on onnea, kun olet syntynyt hopealusikka suussa, silloin sinä etä osaa ottaakaan osaa toisen ihmisen hätään. Miksi edes yleensä kommentoit. Minä etsin neuvoja. Olen juuttunut yhteiskunnan pyöriin. Ja issani ovat viattomia kärsimään asiasta. Ja enkä itsekään jaksa enään taistella tuulimyllyjä vastaan. Enkä siis kaipaa, kunhan mulla nyt on hyvin, paskat sulla jaarittelua. Jonain päivänä nuot sanasi kaatuvat myös sinuasi vastaan, viimeistään siinä vaiheessa, kkun makaatvanhainkodissa, muista silloin millä ilkuit heikompaa ja murrettua ja käänsit selkäsi meiltä.
- hfid
epätoivonen+3 kirjoitti:
Tämä mitä minä olen ketonut ei ole kylläkään mielikuvitusta. Vaan totisinta totta ihmisen hädästä. Sinulla on onnea, kun olet syntynyt hopealusikka suussa, silloin sinä etä osaa ottaakaan osaa toisen ihmisen hätään. Miksi edes yleensä kommentoit. Minä etsin neuvoja. Olen juuttunut yhteiskunnan pyöriin. Ja issani ovat viattomia kärsimään asiasta. Ja enkä itsekään jaksa enään taistella tuulimyllyjä vastaan. Enkä siis kaipaa, kunhan mulla nyt on hyvin, paskat sulla jaarittelua. Jonain päivänä nuot sanasi kaatuvat myös sinuasi vastaan, viimeistään siinä vaiheessa, kkun makaatvanhainkodissa, muista silloin millä ilkuit heikompaa ja murrettua ja käänsit selkäsi meiltä.
Sulla olisi töitä mutta et jaksa niitä tehdä. Miten maksat korvaukset Kelalle jos et tee työtä? Pakko se on nyt vaan jaksaa niitä töitä tehdä jotta voit elättää itsesi, kissasi ja maksaa Kelalle mitä kuuluukin. Väsyttää ja masentaa tässä muitakin mutta kun on pakko jaksaa jos mieli elää!
Mitä rangaistusta oikein pelkäät? Luuletko että olet ainoa joka on Kelaa k*settanut? Ei siitä kuule vankilaan todellakaan joudu. Jos joutuisi, niin melkein me kaikki opiskelijat ja työttömät siellä oltaisiin.
Jos olet henkilöstövuokrauksessa ja sulla siellä töitä riittäisi jos vain tekisit, niin miksi sitten roikut työkkärissä? Valitse jompikumpi kummasta saat töitä. Ilmeisesti sun kohdalla henkilöstovuokrauksesta JOS vain töitä tekisit!!
Tietysti joudut karenssiin jos olet työntön työnhakija ja kieltäydyt töistä. Näin käy meille muillekin. Työvoimatoimisto on sitä varten että sieltä haetaan TÖITÄ! Tosin moni nykyisin haluaa vain helppoa (ja köyhää) elämää eli ei töitä vaan ainoastaan työttömyyskorvausta. Mitenkähän sitten suu pannaan kun ollaan eläkeikässä eikä eläkettä ole kertynyt kansaneläkettä enempää? Kurja olla köyhä mummo tai pappa!
Mitä tuulimyllyjä vastaan taistelet? Jos olet sopinut rikkeesi Kelan kanssa ja hoidat korvauksen siihen suuntaan niin kaikkihan on ok. Jos innostut tekemään töitä niin saat taloutesi kuntoon, elämäniloa itsellesi ja takaat hyvän hoidon kissoillesi. Kotona istumalla vain masentuu eli parempi se huonompikin työ kun ei mitään. Usko pois, kokemusta on siitäkin!
Kelpaisiko nämä neuvot? - epätoivoinen+3
hfid kirjoitti:
Sulla olisi töitä mutta et jaksa niitä tehdä. Miten maksat korvaukset Kelalle jos et tee työtä? Pakko se on nyt vaan jaksaa niitä töitä tehdä jotta voit elättää itsesi, kissasi ja maksaa Kelalle mitä kuuluukin. Väsyttää ja masentaa tässä muitakin mutta kun on pakko jaksaa jos mieli elää!
Mitä rangaistusta oikein pelkäät? Luuletko että olet ainoa joka on Kelaa k*settanut? Ei siitä kuule vankilaan todellakaan joudu. Jos joutuisi, niin melkein me kaikki opiskelijat ja työttömät siellä oltaisiin.
Jos olet henkilöstövuokrauksessa ja sulla siellä töitä riittäisi jos vain tekisit, niin miksi sitten roikut työkkärissä? Valitse jompikumpi kummasta saat töitä. Ilmeisesti sun kohdalla henkilöstovuokrauksesta JOS vain töitä tekisit!!
Tietysti joudut karenssiin jos olet työntön työnhakija ja kieltäydyt töistä. Näin käy meille muillekin. Työvoimatoimisto on sitä varten että sieltä haetaan TÖITÄ! Tosin moni nykyisin haluaa vain helppoa (ja köyhää) elämää eli ei töitä vaan ainoastaan työttömyyskorvausta. Mitenkähän sitten suu pannaan kun ollaan eläkeikässä eikä eläkettä ole kertynyt kansaneläkettä enempää? Kurja olla köyhä mummo tai pappa!
Mitä tuulimyllyjä vastaan taistelet? Jos olet sopinut rikkeesi Kelan kanssa ja hoidat korvauksen siihen suuntaan niin kaikkihan on ok. Jos innostut tekemään töitä niin saat taloutesi kuntoon, elämäniloa itsellesi ja takaat hyvän hoidon kissoillesi. Kotona istumalla vain masentuu eli parempi se huonompikin työ kun ei mitään. Usko pois, kokemusta on siitäkin!
Kelpaisiko nämä neuvot?Tiedoksi. En ole koskaan kieltäytynyt työstä, muuten kuin Oulun työvoimatoimiston työllisyyspaikoista, koska tienasin jopa yli tuon 1000 e kuukaudessa keikkatyöllä. Tämä ei kuitenkaan kelvannut työkkärille syyksi kieltäytymiseen. Pisimmällään olin karenssissa 5 kk, vaikka tein työtä. En, siis saanut sovellettua päivärahaa, koska keikkatyö, ei ole, ei, vaikka olisin käynyt töissä jokaikinen päivä, vakituista työtä. Olun työkkärin mielestä 3 kk. Tai, 12 kk kestänyt tienaa tonni kuussa oli vakituista.
Ja, ei. Minulla ei todellakaan ole noita sairauksia, enhän voisi silloin pitää lemmikeitänikään. Tietty, neuvot kelpaavat, lohduttavat ainakin, vaikkakaan en jaksa uskoa, niin paljon on tullut vastaan työkkärin ja Kelankin tahoilta viime vuosina.
Kun olen lukenut noita tuomioita,, niin syystäkin on alkanut hirvittää, jotenkin vain ei enää jaksa uskoa, vaikka haluja olisikin.No, kiitos kuitenkin. Työpaivä taas huomenna... - oikeesti hei..
epätoivoinen+3 kirjoitti:
Tiedoksi. En ole koskaan kieltäytynyt työstä, muuten kuin Oulun työvoimatoimiston työllisyyspaikoista, koska tienasin jopa yli tuon 1000 e kuukaudessa keikkatyöllä. Tämä ei kuitenkaan kelvannut työkkärille syyksi kieltäytymiseen. Pisimmällään olin karenssissa 5 kk, vaikka tein työtä. En, siis saanut sovellettua päivärahaa, koska keikkatyö, ei ole, ei, vaikka olisin käynyt töissä jokaikinen päivä, vakituista työtä. Olun työkkärin mielestä 3 kk. Tai, 12 kk kestänyt tienaa tonni kuussa oli vakituista.
Ja, ei. Minulla ei todellakaan ole noita sairauksia, enhän voisi silloin pitää lemmikeitänikään. Tietty, neuvot kelpaavat, lohduttavat ainakin, vaikkakaan en jaksa uskoa, niin paljon on tullut vastaan työkkärin ja Kelankin tahoilta viime vuosina.
Kun olen lukenut noita tuomioita,, niin syystäkin on alkanut hirvittää, jotenkin vain ei enää jaksa uskoa, vaikka haluja olisikin.No, kiitos kuitenkin. Työpaivä taas huomenna..."Nyt olen tehnyt tätä työtä vuodesta 2006 saakka, työtä olisi vaikka tuplasti joka ikinen päivä. Vaan, kun ei jaksa kaiken jälkeen."
Miksi olet työvoimatoimiston listoilla jos muualta saat töitä? Totta m*nassa sä joudut työkkärin karenssiin jos kieltäydyt heidän tarjoamasta työstä. Miksi siis olet listoilla jos työllistyt muutenkin? Et kai vaan taas hingu työttömyyskorvauksia jotka ei sulle kuulu? Kakkua ei voi samaan aikaan syödä ja säästää.
Lopeta urputus ja ala tehdä töitä joita sulla omien sanojesi mukaan on. - taistele!
oikeesti hei.. kirjoitti:
"Nyt olen tehnyt tätä työtä vuodesta 2006 saakka, työtä olisi vaikka tuplasti joka ikinen päivä. Vaan, kun ei jaksa kaiken jälkeen."
Miksi olet työvoimatoimiston listoilla jos muualta saat töitä? Totta m*nassa sä joudut työkkärin karenssiin jos kieltäydyt heidän tarjoamasta työstä. Miksi siis olet listoilla jos työllistyt muutenkin? Et kai vaan taas hingu työttömyyskorvauksia jotka ei sulle kuulu? Kakkua ei voi samaan aikaan syödä ja säästää.
Lopeta urputus ja ala tehdä töitä joita sulla omien sanojesi mukaan on.Työssä oleva saa olla työvoimatoimistossa työnhakijana. Varsinkin, jos on keikkatyössä. Tässä tapauksessa, työvoimatoimisto on toiminut mielivaltaisesti, kieltänyt työnhakijan oikeudet. Olen kokenut saman. Onnekseni en sentään velkaantunut ja joutunut huiputtamaan Kelaakin jälkikäteen myönnettyjen tukie kautta. Voimia sinulle!
Ja te urputuksesta naputtajat, olette Onnellisia, kun teillä on kaikki hyvin, näin kylmäsydämmisiäkö OVAT nykysuomalaiset, KUN toisella on hätä?
- Kyllä suurin osa nykysuomalaisista on kylmiä.
Mutta, mustakaa. Joku päivä. Sama voi olla omalla kohdallanne. Ei se merkitse, vaikka teillä olisikin omaisuutta. Olisitte naineet rikkaan ukon / eukon. Eikä sekään, vaikka teillä olisi vakityöpaikka. Konkursseja tehdään joka päivä ja ihmisiä ulos ajetaan, esimerkkinä Nokia.
Unohtakaa omahyväisyytenne, suomalaiset!
Joku päivä, sinä olet köyhä. Tai, sairas. Vaikkapa sairastat syöpää. Ystävät katoavat, kun rahaa sinulla ei ole, tai, tukka lähtee. Vauva tulossa ja oma maha on se tärkein. Vittuiluja avuntarvitsijalle?
Siiinähän sydämmetön suomalainen onkin CHAMPION. Eli mestari! - ihan oikeesti..
taistele! kirjoitti:
Työssä oleva saa olla työvoimatoimistossa työnhakijana. Varsinkin, jos on keikkatyössä. Tässä tapauksessa, työvoimatoimisto on toiminut mielivaltaisesti, kieltänyt työnhakijan oikeudet. Olen kokenut saman. Onnekseni en sentään velkaantunut ja joutunut huiputtamaan Kelaakin jälkikäteen myönnettyjen tukie kautta. Voimia sinulle!
Ja te urputuksesta naputtajat, olette Onnellisia, kun teillä on kaikki hyvin, näin kylmäsydämmisiäkö OVAT nykysuomalaiset, KUN toisella on hätä?
- Kyllä suurin osa nykysuomalaisista on kylmiä.
Mutta, mustakaa. Joku päivä. Sama voi olla omalla kohdallanne. Ei se merkitse, vaikka teillä olisikin omaisuutta. Olisitte naineet rikkaan ukon / eukon. Eikä sekään, vaikka teillä olisi vakityöpaikka. Konkursseja tehdään joka päivä ja ihmisiä ulos ajetaan, esimerkkinä Nokia.
Unohtakaa omahyväisyytenne, suomalaiset!
Joku päivä, sinä olet köyhä. Tai, sairas. Vaikkapa sairastat syöpää. Ystävät katoavat, kun rahaa sinulla ei ole, tai, tukka lähtee. Vauva tulossa ja oma maha on se tärkein. Vittuiluja avuntarvitsijalle?
Siiinähän sydämmetön suomalainen onkin CHAMPION. Eli mestari!Jos minulle vuodatuksesi tarkoitit niin en todellakaan ole syntynyt kultalusikka p*rseessä vaan joutunut taistelemaan itselleni, penskoilleni ja kissoilleni elannon.
Kas kummaa, jotenkin sitä vaan pärjää vaikka mulla on 2 alaikäisen yksinhuoltajuus, opiskelen uutta alaa kun entinen työnantaja teki komian konkurssin ja kaiken lisäksi 3 nälkäistä kissaa ja 1 koira odottavat suu auki murkinaa. Kaikki hoidan vikisemättä enkä inise että voi kun on vaikeaa.
Pitää vaan pärjätä vähäisillä tuilla ja samalla käydä p*rkele vääntämässä pihvejä mäkkärissä koulupäivän jälkeen ja viikonloppuisin.
Valitettavasti aloittajan jutut k*see, sillä aika lailla saman polun olen joutunut kulkemaan itsekin ja pykäliin poikasineen tutustumaan.
Kukahan se nyt on sydämetön? Sinä syyllistäjä vai minä jotain asioista tietävä ja kovan kohtalon kokema? - Taistele!
ihan oikeesti.. kirjoitti:
Jos minulle vuodatuksesi tarkoitit niin en todellakaan ole syntynyt kultalusikka p*rseessä vaan joutunut taistelemaan itselleni, penskoilleni ja kissoilleni elannon.
Kas kummaa, jotenkin sitä vaan pärjää vaikka mulla on 2 alaikäisen yksinhuoltajuus, opiskelen uutta alaa kun entinen työnantaja teki komian konkurssin ja kaiken lisäksi 3 nälkäistä kissaa ja 1 koira odottavat suu auki murkinaa. Kaikki hoidan vikisemättä enkä inise että voi kun on vaikeaa.
Pitää vaan pärjätä vähäisillä tuilla ja samalla käydä p*rkele vääntämässä pihvejä mäkkärissä koulupäivän jälkeen ja viikonloppuisin.
Valitettavasti aloittajan jutut k*see, sillä aika lailla saman polun olen joutunut kulkemaan itsekin ja pykäliin poikasineen tutustumaan.
Kukahan se nyt on sydämetön? Sinä syyllistäjä vai minä jotain asioista tietävä ja kovan kohtalon kokema?Siinä tapauksessa. Kohtalotoverina. Luulisi sinunkin ymmärtävän toisen hätää, eikä vittuilevan toiselle ihmiselle?
Minä en syyllistä ketään, jokainen kulkee polkuaan, toisille se on helpompi. Toisille se on vaikeampi kulkea, mutta sitä helpompi se on kulkea, jos me vain Suomessakin tuettaisiin toisiamme enemmän. Ihmisiä hylätään liikaa yksin.
Ja, pirullinen, kun olen. Kysyn kuitenkin. Oletko koskaan kuullut kondomista?
Jos lapsia tekee, silloin kantaa myös vastuun, raskaasi ei kannata hakeutua vatuutaanpakenevan miehen kanssa. Kukahan täällä yt urputtaa?
Sinua kuitenkin tuetaan lapsiesi takia. Sossu, Kela yms. ymmärtää.
Meneppäs sanomaan sossuun, että lemmikitkin tarvitsevat ruokaa. Vastaus on. Vie piikille.
Näin kävi minullekin.
Nyky suomalainen yhteiskunta on mätä ja sossun- ja työkkärin virkailijat toimivat orjien naamojen mukaan. Jos ei tykätä. Kiusataan loppuun saakka. Tästähän tässä on se kysymys. Aloittaja on astunut virkailijan varpaille. - työssä käyvä
ihan oikeesti.. kirjoitti:
Jos minulle vuodatuksesi tarkoitit niin en todellakaan ole syntynyt kultalusikka p*rseessä vaan joutunut taistelemaan itselleni, penskoilleni ja kissoilleni elannon.
Kukahan se nyt on sydämetön? Sinä syyllistäjä vai minä jotain asioista tietävä ja kovan kohtalon kokema?Et voi olla McDonaldsilla työssä, jos sinulla on keuhkoahtautuma ja astma. Sitä paitsi tuo on jo niin klisee: McDonalds ja yksinhuoltajuus. Siellä työ on vuorotyötä. Olet trolli. Vai, oletko kenties BB Tanja ja jätät muksut yksin. Luulin, että Tanja sai kenkää sieltä hampuriaisiin räkimisen takia.
- aikuisten oikeesti..
työssä käyvä kirjoitti:
Et voi olla McDonaldsilla työssä, jos sinulla on keuhkoahtautuma ja astma. Sitä paitsi tuo on jo niin klisee: McDonalds ja yksinhuoltajuus. Siellä työ on vuorotyötä. Olet trolli. Vai, oletko kenties BB Tanja ja jätät muksut yksin. Luulin, että Tanja sai kenkää sieltä hampuriaisiin räkimisen takia.
Lainauksia:
Jos lapsia tekee, silloin kantaa myös vastuun, raskaasi ei kannata hakeutua vatuutaanpakenevan miehen kanssa.
Olet trolli. Vai, oletko kenties BB Tanja ja jätät muksut yksin.
Miksi pitää ilkeillä kun kirjoitan täyttä asiaa! Töitä tässä maassa tekevälle riittää ja itsekin olen mm. pessyt vanhusten p*rseitä ja heitä syöttänyt, ollut rakennussiivoojana, myynyt lehtiä puhelimitse, kerännyt mansikoita opiskeluni ohessa. Jos töitä haluaa tehdä niitä saa ja silloin ei tarvitse vinkua työkkäristä korvaksia eikä elää pelkästään kelan tuilla!
Lapset ovat jo lukioikäisiä mutta silti heitä elätän, olen naimisissa hyvän miehen kanssa joka tällä hetkellä kuntoutuksessa eikä pysty enää osallistumaan arkeemme. Tämän enempää ei mulla ole tarvis teille avautua varsinkaan kun tämä keskustelu ei kissapalstalle kuulu. - työssäkävijä
aikuisten oikeesti.. kirjoitti:
Lainauksia:
Jos lapsia tekee, silloin kantaa myös vastuun, raskaasi ei kannata hakeutua vatuutaanpakenevan miehen kanssa.
Olet trolli. Vai, oletko kenties BB Tanja ja jätät muksut yksin.
Miksi pitää ilkeillä kun kirjoitan täyttä asiaa! Töitä tässä maassa tekevälle riittää ja itsekin olen mm. pessyt vanhusten p*rseitä ja heitä syöttänyt, ollut rakennussiivoojana, myynyt lehtiä puhelimitse, kerännyt mansikoita opiskeluni ohessa. Jos töitä haluaa tehdä niitä saa ja silloin ei tarvitse vinkua työkkäristä korvaksia eikä elää pelkästään kelan tuilla!
Lapset ovat jo lukioikäisiä mutta silti heitä elätän, olen naimisissa hyvän miehen kanssa joka tällä hetkellä kuntoutuksessa eikä pysty enää osallistumaan arkeemme. Tämän enempää ei mulla ole tarvis teille avautua varsinkaan kun tämä keskustelu ei kissapalstalle kuulu.Huomioi tämä: Minä en ollut aloittaja. Ja sinähän tässä olet piruillut koko ajan meille kaikille. Aloittaja. Kuka hän sitten lieneekään. Aloitti kysymällä neuvoja hoitopaikasta kissoilleen. Eikö se muka kuulu kissapalstalle?
Eikä hän näytä olevan mitenkään minustakaan työtä pakoileva, paremminkin yhteiskunnan rattaisiin juuttuneelta ja todellakin onnettomalta ihmiseltä. Sen verran kuitenkin minä tiedän, että Mc Donaldsilla ei ole töissä eläkeikää lähestyviä. Jotenka. Olen edellleen sitä mieltä, että olet trolli. Kuinka voit olla YH, jos sinulla on myös puoliso? Lankesit omaan kuopppaasi. Häpeäisit. Minä muuten olen Oikeasti raksalla siivoojana, sitä työtä sinä tuskin olet Koskaan tehnyt. - 5+111
työssäkävijä kirjoitti:
Huomioi tämä: Minä en ollut aloittaja. Ja sinähän tässä olet piruillut koko ajan meille kaikille. Aloittaja. Kuka hän sitten lieneekään. Aloitti kysymällä neuvoja hoitopaikasta kissoilleen. Eikö se muka kuulu kissapalstalle?
Eikä hän näytä olevan mitenkään minustakaan työtä pakoileva, paremminkin yhteiskunnan rattaisiin juuttuneelta ja todellakin onnettomalta ihmiseltä. Sen verran kuitenkin minä tiedän, että Mc Donaldsilla ei ole töissä eläkeikää lähestyviä. Jotenka. Olen edellleen sitä mieltä, että olet trolli. Kuinka voit olla YH, jos sinulla on myös puoliso? Lankesit omaan kuopppaasi. Häpeäisit. Minä muuten olen Oikeasti raksalla siivoojana, sitä työtä sinä tuskin olet Koskaan tehnyt.Onko muka aloittajalle piruiltu? Ehkä väännetty rautalangasta elämän totuuksia joita hän ja muutama muu taustakuorolainen ei halua kuulla tai uskoa. Hän ei jaksa elää, hän ei jaksa hoitaa kissojaan eikä hän jaksa tehdä töitä vaikka niitä olisi oman kirjoituksensa mukaan yllin kyllin. Hän on ilmeisesti nostanut joko työttömyyskorvausta tai muita tukia oikeuttamattomasti ja nyt itkee kun hän joutuu ne korvaamaan. Oikein vai väärin? Jos on ollut niin tyhmä että on antanut luuserijätkän itseään kushettaa ja sen takia rikkonut lakia lisää rahaa saadakseen niin minkäs teet. Pitäisi vain ryhdistäytyä, olla onnellinen että on sen typeryksen saanut pois elämästään ja rinta rottingilla alkaa uuden elämän pitäen oma ja kissojen etu ja paras päämääränään. Jos kuitenkin mieli on niin maassa kuten aloittajalla tuntuu olevan, pitäisi heti kääntyä terveydenhuollon puoleen jotta mieliala saataisiin kääntymään positiiviseksi vaikkapa sitten lyhytaikaisen lääkityksen tai terapian tuella!
- t.r. olli
työssäkävijä kirjoitti:
Huomioi tämä: Minä en ollut aloittaja. Ja sinähän tässä olet piruillut koko ajan meille kaikille. Aloittaja. Kuka hän sitten lieneekään. Aloitti kysymällä neuvoja hoitopaikasta kissoilleen. Eikö se muka kuulu kissapalstalle?
Eikä hän näytä olevan mitenkään minustakaan työtä pakoileva, paremminkin yhteiskunnan rattaisiin juuttuneelta ja todellakin onnettomalta ihmiseltä. Sen verran kuitenkin minä tiedän, että Mc Donaldsilla ei ole töissä eläkeikää lähestyviä. Jotenka. Olen edellleen sitä mieltä, että olet trolli. Kuinka voit olla YH, jos sinulla on myös puoliso? Lankesit omaan kuopppaasi. Häpeäisit. Minä muuten olen Oikeasti raksalla siivoojana, sitä työtä sinä tuskin olet Koskaan tehnyt.*LOL*
Kirjoitustyyli kyllä provot ja multinikit paljastaa :))))))))))
Ja toisaalta
Eläkeikä on keskimäärin 65v. Jos tuon ikäisellä olisi lukioikäinen lapsi olisi hän tämän synnyttänyt 49 vuotiaana mikä erittäin epätodennäköistä naisen biologian mukaan. Ei toki mahdotonta mutta että jopa kaksi suunnilleen samanikäistä lasta tällä kyseisellä naisihmisellä :OOOOOOOOO
Voiko olla YH jos on parisuhteessa?
Voi jos toinen ei pysty hoitamaan elatusmaksujaan esimerkiksi vähävarallisuuden, sairauden tai vamman vuoksi tai ei ole tunnustanut lasta omakseen.
Lopettakaa itsenne kanssa riitely!! - oikeesti alle 40v
työssäkävijä kirjoitti:
Eikä hän näytä olevan mitenkään minustakaan työtä pakoileva, paremminkin yhteiskunnan rattaisiin juuttuneelta ja todellakin onnettomalta ihmiseltä. Sen verran kuitenkin minä tiedän, että Mc Donaldsilla ei ole töissä eläkeikää lähestyviä. Jotenka. Olen edellleen sitä mieltä, että olet trolli. Kuinka voit olla YH, jos sinulla on myös puoliso? Lankesit omaan kuopppaasi. Häpeäisit. Minä muuten olen Oikeasti raksalla siivoojana, sitä työtä sinä tuskin olet Koskaan tehnyt.Lainaus:
Sen verran kuitenkin minä tiedän, että Mc Donaldsilla ei ole töissä eläkeikää lähestyviä. Jotenka. Olen edellleen sitä mieltä, että olet trolli. Kuinka voit olla YH, jos sinulla on myös puoliso? Lankesit omaan kuopppaasi. Häpeäisit. Minä muuten olen Oikeasti raksalla siivoojana, sitä työtä sinä tuskin olet Koskaan tehnyt.
Tuossapa tulikin sitten varmaan kaikki totuus jonka vain sinä itse täydellisyydessäsi tiedät. En jaksa alkaa aiheesta vääntämään varsinkin kun asia ei kuulu tälle palstalle ja omat yksityisasiani ei ulkopuolisille kuulu.
Silti se on vielä pakko sanoa että tässä maassa on töitä jos niitä haluaa tehdä! - helpottunut+3
t.r. olli kirjoitti:
*LOL*
Kirjoitustyyli kyllä provot ja multinikit paljastaa :))))))))))
Ja toisaalta
Eläkeikä on keskimäärin 65v. Jos tuon ikäisellä olisi lukioikäinen lapsi olisi hän tämän synnyttänyt 49 vuotiaana mikä erittäin epätodennäköistä naisen biologian mukaan. Ei toki mahdotonta mutta että jopa kaksi suunnilleen samanikäistä lasta tällä kyseisellä naisihmisellä :OOOOOOOOO
Voiko olla YH jos on parisuhteessa?
Voi jos toinen ei pysty hoitamaan elatusmaksujaan esimerkiksi vähävarallisuuden, sairauden tai vamman vuoksi tai ei ole tunnustanut lasta omakseen.
Lopettakaa itsenne kanssa riitely!!Olen aloittaja. Tänään hain paperit. Luulin, että pyörryn sinne, enkä edes uskaltanut katsoakkaan papereihin. Vaan halusin, että juristi sanoo minulle. Kovat tulee rangaistukset rakkaudesta mieheen, jota elätin tyhmyyttääni ja annoin alistaa itseäni, mutta olen valmis kestämään nekin, kunhan vaan en menetä karvakavereitani. Ja, olen tämän parin vuoden helvetin jälkeen päättänyt pari asiaa. Laitan asiani kuntoon. Rakastua en aio enään koskaan. Minulle riittää työi, sekä suunnittelemani projekti, jota voin aloittaa kotonani. Olen oppinut paljon. Olen oppinut myös nöyräksi alkoholisteja ja psyykkisesti sairaita kohtaan, sillä odottaessani oikeudenkäyntipapereita. Olen tajunnut sen, etttä aivan kuka tahansa voi pudota kuoppaan yllättäen, jos vain hän ei ymmärrä pitää asioistaan huolta ja samalla valvoa etujaan. Minä olin hölmö, ukoin, että ihminen voi muuttua, jos ja, kun häntä vain auttaa ja tukee tarpeeksi. Sehän ei tapahdu, ellei se ihminen halua itse sitä tarpeeksi paljon. Melkein tuhosin itseni ja kolmen kissani tulevaisuuden hänen takiaan.
Olen onnellinen, että saan jatkaa työntekoa ja pitää kissani ja kaikn muun.
Kiitän teitä ymmärtäjiä. Kiiitän myöskin purnaajia. Kiitän myös ihanaa työkkärin kesälomittajaa, joka antoi minulle kopioita työkkärin lausunnoista. Olen hieman helpottuneempi tänään. Edessä on vielä yksi kova päivä, mutta sen jälkeen minä alan taas elmään elämääni, joka pysähtyi yli kaksi vuotta sitten.
En ole multinick. Olen aloittaja. - höpö höpö!
oikeesti alle 40v kirjoitti:
Lainaus:
Sen verran kuitenkin minä tiedän, että Mc Donaldsilla ei ole töissä eläkeikää lähestyviä. Jotenka. Olen edellleen sitä mieltä, että olet trolli. Kuinka voit olla YH, jos sinulla on myös puoliso? Lankesit omaan kuopppaasi. Häpeäisit. Minä muuten olen Oikeasti raksalla siivoojana, sitä työtä sinä tuskin olet Koskaan tehnyt.
Tuossapa tulikin sitten varmaan kaikki totuus jonka vain sinä itse täydellisyydessäsi tiedät. En jaksa alkaa aiheesta vääntämään varsinkin kun asia ei kuulu tälle palstalle ja omat yksityisasiani ei ulkopuolisille kuulu.
Silti se on vielä pakko sanoa että tässä maassa on töitä jos niitä haluaa tehdä!Kuka täällä on sanonut ettei halua tehdä töitä? Ja alle 40 v kaksi lukioikäistä? En tuota nielaise purematta minäkään, joten lopetahan, trolli jo narinasi.
- 77+74
höpö höpö! kirjoitti:
Kuka täällä on sanonut ettei halua tehdä töitä? Ja alle 40 v kaksi lukioikäistä? En tuota nielaise purematta minäkään, joten lopetahan, trolli jo narinasi.
Lukiossa on 15 vuotiaista alkaen eli heidän äitinsä ei todellakaan tarvitse olla eläkemummo.
Aloittajan tarina muuten elää kuin muurahaisparvi. Lukekaa ihan ajatuksella niin huomaatte sen itsekin :D
Vaihteeksi viihdyttävä provo siis!
- samikset!
Onko sullakin astma, allergia ja keuhkoahtautuma?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984852Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113870Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701343En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851259- 531145