Miksi Alfa Romeo?

Scuderia_

Aloitan, en ole koskaan halunnut mennä muiden valintojen mukaan, enkä kaipaa mitään massojen hyväksyntää autoiluvalinnoilleni siksi jo kymmenen vuoden ajan Alfa, ja tuskin mitään muuta linjasta poikkeavaa on tulevaisuudessakaan. Naapuri aukoo päätään kuin sinkkiämpäri lippis päässään vanhoine mersuineen, mutta ei kiinnosta, väri on Rosso Maranello ja henki Rosso Competizione.

Kun ei ole varaa Ferrariin tai Maseratiin, Alfa on selkeä valinta, ratin takana tuntee olevansa elossa, Benzina, Aqua, Giri x 1000 ja kyllä naukuu.

14

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mito-nainen

      Alfa Romeo MiTo on ihana! Löysin Alfan enkä varmasti vaihda merkkiä! Ensimmäinen auto, josta todella pidän. Ei liikaa mitään. Less is more!

      Ei tulisi mieleenkään hankkia jotain tavis saksalaista, ranskalaista tai vielä vähemmän japsia.

    • maanisdepresiivinen

      Olen pöhkö ja tykkään lyödä päätä seinään muiden varoituksesta huolimatta, mulla on kova kallo.....
      ja tykkään sadismista...

      • oikeaosoite

      • optout

        Suotaneen se sinulle


    • Alfa GTA

      Kiukuttelijat liikenteessä:) Nää jurpot edustaa sitä itsetunnotonta ja "vihaa tai rakasta" -lahkoa, jotka ei ymmärrä muiden mielipiteitä, ja heidät on aivopesty uskomaan vain yhteen asiaan. Tuloksena on puupäitä, joiden kanssa väittely on ajanhukkaa, koska ei heihin saa järkipuhetta menemään perille.

      Jos olet päättänyt valita Alfa Romeon, niin valinta osuu nappiin. Saksan tonnikeijut Alfa pesee mennentullen. SAksanrohjakkeiden hypetys perustuu mainontaan. Sillä ihmiset on saatu uskomaan, että ko. autot on jotain jumalallista. Mutta Alfa on silti niiden yläpuolella.

      • 50WW

        MULLA ON ALFA 156 AJELEN JA NAUTIN MUTTA AINA JOKU TAKAPUSKURISSA KII KYLLÄ VOIMAA RIITTÄÄ MUTTA TIENVARRET TÄYNNÄ 80-100 LÄTKIÄ. SORI VÄLIMERKKIEN PUUTE. T. RAHTARI.


      • 156-156

        ALFA ROMEO on TÄYSVERINEN URHEILUAUTO. ENZO FERRARI oli alfan testi-ajaja,lukekaa historiaa.KIITOS.


    • Mitooo

      Haikailen noita aikoja. Mitolla oli mukava ajella ja kun auto näyttikin vielä hyvälle. Tulipa joku tyyppi kerran sanomaan kaupan parkissa, notta näyttääpi toi mito yhtähyvältä luonnossa, kun kuvissakin.

      No, kun noita pikkusia on, niin eipä tullu mitään pelaamisesta turvaistuinten kanssa. Joten vaihtui sitten mito järkevämpään.
      Mutta jahka varallisuutta kertyy, niin kyllä mä vielä alfalla ajan.

    • vapaa valinta!

      Alfaa ei tosiaan voi hankkia sellaiset joille naapureiden/kavereiden/sukulaisten hyväksyntä autovalinnassa on tärkeä kriteeri. Jotta voi laittaa sellaisen auton kuin haluaa joutuu tekemään itsenäisiä päätöksiä ja vakio tuulipukulaumasta ei sellaiseen ole.

      Kun teen päätöksiä niin teen ne itse - oli ne oikeita tai vääriä. Ja ne joilla on jotain valittamista saavat vapaasti valittaa. Kyllähän kaikenlaista paskanpuhujaa täällä riittää joka lähtöön.

      Teen mitä itse katson olevan parasta ja oikein, muut tehköön mitä uskaltavat.

      • Välillä suuttuttaa

        itse olen juuri ostanut alfa 156. mun mielest parhaita perusautoja ajaa mitä sillä hintaluokalla vaan lähtee, oikeestaan parempi ku volkkari ja tekniikka aivan loistavaa, ainoonaa vitsauksena et palaa proput kavereihin kun vinkuvat koko ajan "kohta se räjähtää tai jne.. no ne ketkä ovat jotain vastaan sanoneet, olen poissa kyydistä pitänyt. sanokoot muut mitä vaan ja tulkoon mitä vaa. mä tykkään ja se ainoo oleellinen asia!!!!!


    • uusi alfaisti

      Totta! Alfa onkin enemmän tunnetta kuin järkeä...
      Tykkään itse myös Alfoista niiden erilaisuuksien ja tietenkin ulkonäön/ajettavuuden takia. Nyt olisi halu ostaa Giulietta. Onko kellään mitään kokemusta ko. Alfasta?

      Kiitän ja kumarran!

      • okk

        kokemus.brera ,aja se.


      • Giulietta JTD

        Giulietta on upea auto ajaa, aina toivoo että olisi pidempi ja mutkaisempi tie perille. Paljon Alfoilla ajaneena sanoisin että viimeistely on parantunut, mutta sitli henkeä ei ole "tapettu".

        DNA-kytkin on mielenkiintoinen lisä - vaikuttaa oikeasti auton luonteeseen. Meillä on 140 hv diesel ja vääntä riittää komeasti.

        Ainoat moitteet tulevat maahantuojan varaosalogistiikalle. Auto ollut 6 viikkoa pajalla kun ei tule osia :(

        Ja jos nyt aletaan vielä moittimaan, niin ykkönen on mielestäni välitetty liian lyhyeksi ja vaihdelaatikko on muutenkin auton luonteeseen nähden hieman hidas. Johtuneeko 350 Nm väännöstä?


      • Alfismi vie järjen :-)

        Alfat on kyllä todella seksikkäitä ja upeita autoja :-) edullisella hankintahinnallaan myös perusteltavissa oleva vaihtoehto bemarille tai audille, jotka on jo NIIN nähtyjä juppiautoja. Olen myös liikenteessä havainnut, että alfismi alkaa herätä uudestaan henkiin. Tähän vaikuttanee etenkin 156:sen ja toisaalta GT:n edullinen hankintahinta. Mutta koska alfakin on sporttinen ja menevä auto, jotkut yksilöt sairastaa kolhujaan :( Kannattaa siis valita helmi tarjonnasta, etenkin alfan ja italomerkkien kohdalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27976
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      203
      17906
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      355
      9388
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6385
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4193
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3803
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      35
      2020
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1487
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1187
    Aihe