Apua, jo kolmatta viikkoa ihan kamala olo (rv 7) ja haluaisin siis tietää mikä auttaa tähän kamalaan oloon niin ja väsymykseen???
Kiitos jo nyt vastanneille!
Mikä auttaa pahoinvointiin????
5
987
Vastaukset
- saman kokenut
Tunnen sympatiaa. Itselläni loppui 16. viikolla. Mutta siihen saakka se pahoinvointi oli JATKUVAA, aamusta iltaan.
Itselläni auttoi aina viideksi minuutiksi kerrallaan (valitettavasti) kaikenlainen raikas. Joillain se on kylmä tuorekurkku, kylmä greippi tai mehujää. Jotkut saavat avun siitä, että aamulla ennen sängystä nousua syövät kuivan korpun tai keksin tyhjään mahaan. Sekin auttaa, että syö vähän ja usein - periaatteessa, itselläni tuskin auttoi sekään, kunhan kestin. Itse en usein oksentanut silti, mutta ne muutamat kerrat viikossa kun niin kävi, se auttoi pidemmäksi aikaa. Mutta en todellakaan suosittele väkisin oksentamista! Yritä pitää sisällä kaikki mahdolliset ravintoaineet, mitä vain voit syödä. Kannattaa myös jättää pois kaikki nk. turhat kalorit tässä vaiheessa, valkoinen leipä, sokeriset jutut ym. koska jos tulee oksennettua niin ne vähätkin mitä pysyy sisällä, olisi hyvä olla ravintoaineiltaan mahdollisimman korkeatasoisia syömisiä.
Ai niin, se vähän kanssa itselläni auttoi, että menin raittiiseen ilmaan kävelemään, maisemia katselemaan, taikka etenkin kaupungin humuun ostoksille (hyvä syy!) koska se jotenkin vei keskittymisen muualle kuin omaan pahaan oloon.
Toivottavasti tästä on edes jotain apua. Toivon, että olosi selkiintyy lopulta, pahoinvoinnin pahimmissa syövereissä itse jo mietin, että ei ikinä enää... - Angelica
Totesin ja näin ovat todenneet muutkin,että jäätelö auttaa pahoinvointiin.Vinkkinä,että kannattaa pitää huoli,että vatsa ei ole tyhjillään,vaan syö kohtuullisesti ja säännöllisesti,muttei ahtaa itseään täyteen. Tyhjä ja liian täysi vatsa aiheuttavat pahoinvointia.
Väsymykseen kannattaa nukkua vaikka päiväunet enintään tunnin pituiset. Juoda paljon nestettä.Erityisesti vettä. Varsinkin näin kesä aikaan.Säännölliset yöunet ovat hyvä keino,jos se on mahdollista. Rauta pitoisia ruokia kannattaa syödä.Hemoglubiinin takia. Hyvät veriarvot vähentävät väsymyksen tunnetta. Maksaahan täytyy kuitenkin välttää.Siinä on haitallisia aineita sikiölle,vaikka onkin rautaa runsaasti.
Nautinnollista raskautta ja onnea! - Tyttö24
Oon rv 36 eikä pöntöltä pääse pois..
Välillä pistää masentaan, mutta kai nää viimeset 4 viikkoa jaksaa.. ;)
Mää alussa odottelin innolla sitä päivää kun oksentaminen loppuis, mut olen jo "tottunu" ajatukseen ettei lopu.. Kauan sen sisäistämiseen upposkin aikaa ja neuvola jaksoi valaa uskoa paremmasta..
Itte oon koittanu parantaa oloa sillä että syön oksentamisen jälkeen uudestaa. On paljon mukavempi oksentaa jos on mitä oksentaa eikä tartte mahahappoja niellä..
Vauva kuitenkin saa kaiken tarvitsemansa, vaikkei söisikään oksentamisen jälkeen!
Mulla tulee ylös kaikki mitä syö. Oli sitten makaroonilaatikkoa, hedelmää tai jäätelöä..
Syön sitä mitä tekee mieli ja olo on taivaallinen jos sapuska pysyy sisällä! :))
Väsymys loppuu aikanaan. Mää tuppasin töitten jälkeen vaan nukkua. Kotityöt jäi miekkosen hommiks täysin ja puhuminen auttoi siihen ettei ruvettu tappeleen -en oikeesti tehny pariin ekaan kuuhun muuta kun lyllersin töistä kotiin nukkumaan ja takas töihin ja välillä olin saikulla kun oksensin niin ettei jaksanu liikkua..
Nyt viimesen viikon olen ollut vähän sekasin vuorokausirytmin kanssa. Valvon kahteen saakka ja luen kirjoja.. herään siinä yhentoista pintaan.
Ja jos pakotan itteni nukkuun aikasemmin, niin päikkärit on pakolliset.. :)
Mun vinkki on että jos olo ei hellitä, niin älä masennu, mene omaan tahtiin ja koita saada miekkoselta tukea!
Tää loppuu kaikki viimestään synnytykseen ja aika menee lopussa kumman nopeeta! - Jenni83
Mulla on nyt menossa 9 4 raskausviikko ja aivan kamala väsymys ja paha olo. Tää on meidän toinen lapsi ja ekan kanssa oli ihan sama juttu.Nukkuminen ja muutenkin paikallaan pysyminen helpottaa ku vatsa saa rauhottua, mut enpä muuta keksi.Herkut tekee mulle ainaki aivan hirveen olon ja niitä oon välttänytki.Toivottavasti paha olo loppuisi pian. Tsemppiä sinne :)
- maarit
kuin tuossa taanoin jostainettä k-vitamiini auttaisi pahoinvointiin... itselläni ollessani raskaana auttoi kun en päästänyt mahaa tyhjilleen vaan söin kokoaika ihan pieniä annoksia, esim omenaa, ja muita hedelmii, leipää, teetä ja tietenki oikeaa ruokaa, mut pienin annoksina monta kertaa päivässä.. ikävälseni ensimmäinen raskauteni meni kuitenkin kesken ja nyt on menossa raskausviikko 5 ja pahoinvointi ei ole onnekseni vielä alkanut.. iloista odotusta sulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642