kirjanpidon hinta?

Aloittava yrittäjä

Olen uusi yrittäjä, tartteisi saada kirjanpitäjä. Millä hintaa pitäisi pääkaupunkiseudulta saada? Tarjouksia on vähän laidasta laitaan, jollakin on 0,98 euroa/vienti 10 e kuukausimaksu, toinen perii 0,25 euroa/vienti tuntiveloitus, kolmas tekee pelkällä tuntiveloituksella ja yksi kirje tuli jossa tarjottiin 0,75 euroa/vienti ilman muita veloituksia. Mistä näistä ottaa sitten selvää mikä on se todellinen edullinen hinta?

14

3241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jere

ihan puhtaasti siitä paljonko niitä vientejä tulee suurinpiirtein eli kuinka paljon laskuri nakuttaa. Liukuva tuntiveloitus mukana on vähän sellainen veteen piirretty viiva joskus eli sitä kannattaa vähän miettiä ottaako vai eikö. Mutta "normaalikokoisella" firmalla itse ottaisin tuon 0,75 ilman muita veloituksia. Aika sopuhinta.

• Aloittava yrittäjä

ei niitä vientejä varmaan paljoakaan tule, kyseessä kuitenkin pieni aloittava yritys.

• kirjanpitäjä

Muista, että vienti ei ole sama asia kuin tosite. Esim. yhdestä kirjanpitäjälle viemästä tositteesta saattaa syntyä useita vientirivejä ja laskuri senkun naksuttaa. Itte oon sopinut asiakkaan kanssa hivenen korkeammasta kuukausimaksusta ja tositeyksikköhinnasta.

• Aloittava yrittäjä

Kun mulla ei ole mitään tietoa mikä on se edullinen hinta? Paljonko esim. kannattaa maksaa hintaa tositteesta?

• tosi

Järkevin tapa on ostaa hyvä toimiva kirjanpito-ohjelma ja tehdä kirjanpito itse. Näin varsinkin hyvin pienessä yrityksessä.

t tosi

• Todella

ellet itse ole kirjanpitäjä.

Sillä hinnalla millä ostat kirjanpito-ohjelman, tekee tilitoimisto kirjanpitoa monta kuukautta.

Ja se aika, minkä tuhraat kirjanpidon parissa, menee "tuottamattomaan" työhön sen sijaan että keskittyisit omaan bisnekseseesi ja tekisit laskutettavaa työtä josta firmaan tulee rahaa.

Lisäksi tulee sellainen pieni käytännön osoittama pointti, moni kuvittelee että kirjanpidosta selviää helposti itse. Onneksi tietämättömyydessä on helppo elää, kun ei tiedä mitä kaikkea verovähennyksiä ja muita jippoja löytyisi, mitkä osaava kirjanpitäjä näkisi ja kertoisi saman tien.

Moni kuvittelee säästävänsä tekemällä itse, mutta ei tajua että kirjanpitäjän neuvoilla saisi säästöä niin veroissa kuin välttyisi ikäviltä yllätyksiltä tulevissa mahdollisissa verotarkastuksissa. Ja kirjanpitäjän kustannukset ovat vielä 100 % verovähennyskelpoisa.

Eli toi sun kommenttisi on täysin perseestä.

• voi myös
        Todella kirjoitti:

ellet itse ole kirjanpitäjä.

Sillä hinnalla millä ostat kirjanpito-ohjelman, tekee tilitoimisto kirjanpitoa monta kuukautta.

Ja se aika, minkä tuhraat kirjanpidon parissa, menee "tuottamattomaan" työhön sen sijaan että keskittyisit omaan bisnekseseesi ja tekisit laskutettavaa työtä josta firmaan tulee rahaa.

Lisäksi tulee sellainen pieni käytännön osoittama pointti, moni kuvittelee että kirjanpidosta selviää helposti itse. Onneksi tietämättömyydessä on helppo elää, kun ei tiedä mitä kaikkea verovähennyksiä ja muita jippoja löytyisi, mitkä osaava kirjanpitäjä näkisi ja kertoisi saman tien.

Moni kuvittelee säästävänsä tekemällä itse, mutta ei tajua että kirjanpitäjän neuvoilla saisi säästöä niin veroissa kuin välttyisi ikäviltä yllätyksiltä tulevissa mahdollisissa verotarkastuksissa. Ja kirjanpitäjän kustannukset ovat vielä 100 % verovähennyskelpoisa.

Eli toi sun kommenttisi on täysin perseestä.

Toisaalta ihan pienellä kuittimäärällä on turha kääntyä kirjanpitäjän puoleen. Voi maksaa enemmän kuin itse kuitit.

Joissain kaupallisissa kirjanpito-ohjelmissa on ilmainen neuvonta. Tätä voi käyttää ovelasti "ilmaisena kirjanpitäjänä". Kysyy aina kun menee sormi suuhun.

• Joopa joo
        voi myös kirjoitti:

Toisaalta ihan pienellä kuittimäärällä on turha kääntyä kirjanpitäjän puoleen. Voi maksaa enemmän kuin itse kuitit.

Joissain kaupallisissa kirjanpito-ohjelmissa on ilmainen neuvonta. Tätä voi käyttää ovelasti "ilmaisena kirjanpitäjänä". Kysyy aina kun menee sormi suuhun.

Joo, ohjeita ja opuksia saa kirjastostakin. Eri asia on pystyä tulkitsemaan ne oikein ja yhdistelemään tiedot niin että eri osapuolten vaatimukset täyttyvät. Se mihin kirjanpito antaa mahdollisuuden, ei aina käy yksiin sen kanssa miten esim. verottaja asian tulkitsee.

Ja tuskin kirjanpito-ohjelman ohjeista kukaan osaa etsiä sellaista tietoa, mitä ei edes tiedä olevan olemassakaan. Revi siitä.

• 30 e/ h

Mun kirjanpitäjä on ihan eri puolella Suomea, sähköpostit kulkee ja kuitit postitse. Se on selkeä homma, 30 euroo kuukaudessa, siihen kuuluu kirjanpito, neuvonta ja ilmoitukset verottajalle.

• Aloittava yrittäjä

...siis noinkin voi tehdä.

Oliks se siis 30 egee kuukaudessa vai tuntiveloitus? Onks sulla paljon tositteita ja jos toi oli tuntiveloitus niin kuin paljon tunteja tulee kuukaudessa?

• 30 e / kk
        Aloittava yrittäjä kirjoitti:

Oliks se siis 30 egee kuukaudessa vai tuntiveloitus? Onks sulla paljon tositteita ja jos toi oli tuntiveloitus niin kuin paljon tunteja tulee kuukaudessa?

Sorry virheeni. Minä maksan siis kirjanpitäjälle 30 e kuukaudessa toiminimen kirjanpidosta. Tositteita minulla on 10-30/kk.

• joo
        Aloittava yrittäjä kirjoitti:

Mun kirjanpitäjä asuu myös ihan eri paikkakunnalla, homma toimii hyvin. Meillä on myös kiinteä kuukausihinta, tosin kalliimmpi kuin edellisellä kirjoittajalla. Pääkaupunkiseudulla on paljon kalliimmat hinnat kuin muualla. Eivät kaikki edes ota asiakkaikseen pieniä yrityksiä.

• vaihto eess
        joo kirjoitti:

Mun kirjanpitäjä asuu myös ihan eri paikkakunnalla, homma toimii hyvin. Meillä on myös kiinteä kuukausihinta, tosin kalliimmpi kuin edellisellä kirjoittajalla. Pääkaupunkiseudulla on paljon kalliimmat hinnat kuin muualla. Eivät kaikki edes ota asiakkaikseen pieniä yrityksiä.

150,000 een vaihto vuodessa .maksaa 240,00 eetä kouvolassa musta vähän liikaa.

• liikevaihdosta
        vaihto eess kirjoitti:

150,000 een vaihto vuodessa .maksaa 240,00 eetä kouvolassa musta vähän liikaa.

Kirjanpidon hinta ei riipu liikevaihdosta, vaan lähinnä tositteiden kpl-määristä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3679
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      107
      3502
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1163
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1031
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe