B-lausunnon voimassaolo?

Voimat kadoksissa

On jo pitkään pitänyt hakeutua terapiaan masennuksen takia. Olen saanut lääkärin B-lausunnonkin sitä varten. En ole vain saanut aikaiseksi tehdä seuraavaa askelta, kun en ole edes varma, mitä pitää tehdä. Ilmeisesti pitäisi etsiä joku terapeutti. Ongelmana on sekin, että en tiedä, onko B-lausunto enää voimassa, kun siitä on pian puoli vuotta, kun se myönnettiin. Sosiaalinen pelko estää tarttumasta puhelimeen, että voisin suoraan kysyä. Tietääkö joku täällä?

12

13850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

      Ilmeisesti lausunnon pitää olla alle vuoden vanha. Ainakin joitain etuuksia haettaessa on näin.

    • Terapiatapaus

      Jos haet psykoterapiatukea voisi olla kyllä parempi, että se lausunto olisi korkeintaan 2-3 kk vanha.

      Eikö sinulle ole ketään ystävää/sukulaista yms. luottohenkilöä joka voisi sinua auttaa näissä käytännön asioissa?

      Luotatko lääkärisiisi? Jos luotat niin käy siellä ja kerro ongelmistasi hoitaa asioitasi, ehkä hän pystyy järjesteämään apua.

    • Voimat kadoksissa

      Onko todella niin, ettei puoli vuotta vanha B-lausunto kelpaa?

      En ole missään hoitosuhteessa tällä hetkellä, joten pitäisi hankkiutua sitten uudelleen psykiatrille, jotta saisin uuden lausunnon. Ikävää vaan, kun kaikkeen siihen menee rahaa, eikä ole oikein tulojakaan.

      Minulla ei ole ketään sellaista sukulaista tai ystävää, jolle voisin uskoutua, ja jolta voisin pyytää apua. Olen aina jotenkin selviytynyt kaikesta omin voimin. Tai sitten kyselemällä täältä suomi24:sta :)

      • ............

        Voihan se olla, että kelpaakin. Ei kai voida olettaa, että psyykkinen terveydentilasi on kovasti muuttunut tässä ajassa.

        Kysyvä ei tieltä eksy, sanotaan.


    • Epävarma

      Hei!
      Painiskelen saman ongelman kanssa ketjun aloittajan kanssa. Etsin terapeuttia ja minulle onkin sovittu tutustumisaika muutaman viikon päähän. B-lausuntoni on tosin jo puoli vuotta vanha. Voinko silti käyttää kyseistä lausuntoa Kela-korvausta hakiessani?

      • eiköhän

        Siis jos vasta olet aloittamassa terapiaa ja terapialla hoidetaan B-lausunnossa selostettuja asioita, niin luulisi sen kaiken järjen mukaan kelpaavan.


    • 9+8

      Kyllä se lausunto minun tietääkseni on vuoden verran voimassa, niin minulle ainakin aikoinaan sanottiin.

    • riwaer

      Riippuu siitä, mihin sitä lausuntoa tarvitaan. Sairauspäivärahaan vai työkyvyttö-
      myyseläkkeeseen tai kuntoutukseen. Jos eläkehakemus hylätty, tarvitset uuden.

    • aina vaan...

      riwaer..Minulla on asiat olleet myös päin p...........

      Minun "eläkkeeni/sairaslomani loppuu 2vkon päästä.En ole vieläkään(1v.jälkeen valmis työhar,kuntoutukseen tai työttömäks työnhakijaks),Mitä oikein teen,vai teenkö mitään!??
      Olen ollut vielä Tks hoitajan puheilla tai oikeestaanhan se on joku terapeutti.
      Huh ,kuka tietäis?

      En ole juoppo. Kiitos!

    • lonelyrider..

      hei voimat kadoksissa, olen myös masentunut, mutta saanut terapeutin ja toivon että sinäkin saat. Ikävää ettei sulla ole ketään sukulaista/läheistä apunasi, minullakaan ei ole, joten ymmärrän tilanteesi hyvin. missäpäin olet, ehkä voimme olla toisillemme tukena?

    • Anonyymi

      Terveyskeskuksessa lääkäri aiheuttaa taloudellisia ongelmia, kun ei hoida asioitaan .
      B -lausuntoa ajoissa potilaalle Kelaan. Saa soittaa Keusoten johtajille, jotta saa asiallista sen mitä lain mukaan kuuluu!

      • Anonyymi

        Olet 10 vuotta myöhässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe