Minulla on ollut masennusta - aina - jo lapsena olin hyvin surullinen, en nauranut koskaan, kaikki pelotti minua, olin aina yksin koulussa, en uskaltant mennä toisten joukkoon -
aikuisena pari itsemurhayritystä - niistä ei sen kummempaa - ei mitään ohjeita hoitoon hakeutumisesta jne
olen käynyt läpi kaikki mahdolliset lääkitykset -
epäilemättä suurinta osaa masennuslääkkeistä jotka löytyvät Pharmaca Fennicasta- mikään ei vain ole auttanut
olo on kuin jokin painava musta olisi sisälläni, kuin putoaisin syvään mustaan rotkoon -
ihmissuhteeni ovat kunnossa, kaikki siltä osin ok
en vain pääse tästä surullisuudesta joka masentaa
aloitettiin taas cipramil lääkitys - ei mitään vaikutusta - olo on aivan yhtä tyhjä, kolkko, masentava, surullinen kuin ennenkin
olen jo yli 50 v, työkyvyttömyyseläkkeellä
joskus on ollut paniikkihäiriöitä, ne tulevat ja menevät - joskus pahoina, joskus lievempinä
en enää jaksa edes puhua tästä masennuksesta kenellekään
lapsena olisin tarvinnut kipesti apua;
oli insestiä, jatkuvaa pelon tunnetta, arvottomuuden tunnetta, syyllisyyden tunnetta vaikka aikuisena ymmärrän että syylliyys on aina aikuisen
en kestä että minuun kosketaan
inhoan kanssaihmisen tönimstä busseissa jne
tilanne ei tule ikinä muuttumaan
ehkä nykyään on toisin, ´toivottavasti masentunut lapsi saa tänä päivänä hoitoa - että EDES huomataan, mistä on kyse, minä olen niin pohjattoman surullinen, niin tyhjä, niin epätoivoinen, niin synkkämielinen ettei tahdo sitä kestää.
Elinikäinen masennus
9
1356
Vastaukset
- HUOH!
Oletko huomannut, että vointisi huononeminen olisi jotenkin yhteydessä lääkkeisiisi, niiden vähentämiseen, lisäämiseen, mahdolliseen tilapäiseen poisjättämiseen?
Kannattaa tietoisesti seurata.
Joka tapauksessa niin kauan kuin elimistössäsi on neuroleptejä, ei elimistö, johon kuuluu myös psyyke, koskaan voi elää normaalia elämää.
Masennuksen paheneminen voi ihan hyvin olla lääkkeiden vieroitusoireita. Elämä on vähän niinkuin krapularyypyn ottamista. Jos ryyppy= lääke auttaa, lääkeriippuvaisuus voi olla olemassa. - 7+20
"ihmissuhteeni ovat kunnossa, kaikki siltä osin ok"
"olen jo yli 50 v"
Et kirjoittaisi noin mikäli kärsisit vakavasta pitkäaikaisesta masennuksesta.- sama masis II
Kyllä minä kirjoitan,minulla on lapsia, lastenlapsia, miesystävä - ei se silti tarkoita, ettei voi olla masentunut.
Olen ollut sitä ikäni, lääkkeistä ei ole mitään hyötyä.
Olen kärsinyt masennuksesta niin kauan kuin muistan - mutta :
monetkaan läheiset eivät tiedä siitä, en ole juurikaan puhunut kenellekään, kaikilla on oma elämänsä, omat ilonsa surunsa - miksi se siitä tulisi jos piipittäisin omia murheitani heille?
Eikä kukaan sitäpaitsi kirjoita tänne, kärsivänsä masennuksesta jos EI kärsi siitä. Sen verran rankkaa se on.
- Tällaista meillä
Puolisoni sairastui masennukseen kolme vuotta sitten. Edelleen hän pyörii hoitoputkessa. Lääkkeitä on aloitettu, sietämätömien haittavaikutuksien takia avohoidon lääkäri on ne lopettanut. Sitten on tullut niin kovat vieroitusoireet, että on tarvinnut osastohoitoa. Siellä aloitetaan taan uusi neuroleptilääkitys. Hänestä tulee kuin kävelevä robotti. Masennus pahenee lääkkeiden sivuvaikutuksena, tulee pelkoja, asioiden hahmottaminen vääristyy. Väsymys ottaa yliotteen.
Kaikki tämä lisää vain masennusta, kukaan täysijärkinen ihminen ei kestä tällaista olotilaa. Kahden vuoden unettomuus takana. Lääkkeet puretaan taas pois.
Kun lääke lopetettiin, unettomuus loppui kuin seinään ja onneksi yöt saa nyt nukuttua. Mutta sitten vieroitusoireet iskivät päälle. Fyysiset oireet kovat, itsemurha-ajatuksia, sai raivokohtauksia. Voimat alkoivat olla lopussa kestää tällaista.
Osatolla ei ymmärretä alkuunkaan vieroitusoireista mitään. Pykoottista masennusta se vaan on. Taas uusia lääkkeitä. Olo on kuin seisova vesi lätäkössä. Odottelen koska lääkkeiden vaikutukset alkavat taas haittaamaan ja kiusaamaan. Nyt näkyy jo ettei uskalla ajaa kaupungissa autoa, kun tasapaino ja ympäristön hahmotuskyky pätkii.
Niinpä niin. Tällaisella masennuksen hoidolla taitaa meilläkin olla elinikäinen masennus edessä. Lisäksi täysin uusia persoonallisuuden muutoksia, joita ei ole koskaan ollut ennen lääkitystä. Rankkaa on todella. Epäilen, että ei tule koskaan toipumaan entiselleen. Eihän kenenkään ihmisen elimistö kestä tuollaista jatkuvaa sahaamista lääkkeiden kanssa ilman pysyviä vaurioita aivoissa.
Ihmissuhteilla ei ole mitään tekemistä tämän masennuksen kanssa.- vielä sama II
Tuntuupa tutulta. Minä päädyin siihen, etten ota lääkkeitä enää.
Neuroleptit ovat perkeleestä - ei ihmisen ole tarkoitus olla kuten elävä zombie.
Menen eteenpäin päivän kerrallaan, muuta en voi.
Voimia sinulle - teille jaksaa.
Ollaan totaalisesti samassa veneessä.
- Tällaista meillä
"Tuntuupa tutulta".
Tajusin tuosta lausahduksestasi, että masennuksen hoito taitaa olla joka paikassa samanlaista. Minulla nousee kiukku.
Miksi me sallitaan tällaista?? Miksi kukaan ei nosta tällaisesta ihmisten pyörityksestä niin suurta haloota, että sen tietää jokainen joka menee lääkäriin pyytämään apua masenukseensa? Hän olisi selvillä mikä häntä mahdollisesti tulee kohtaamaan. MIksi?
Millä muulla lääketieteen osa-alueella ihmisiä hoidetaan ikäänkuin piilossa. Sydänlääkärit selvittävät hyvin tarkasti hoidon kulun, syöpälääkärit samoin, kertovat mahdolliset odotettavissa olevat haitat jne. Miksi masentuneita hoidetaan ikäänkuin piilossa?
Psykiatrisesta masennuksen hoidosta pitäisi nostaa samanlainen äläkkä kuin vanhusten vaipoissa makuuttamisesta aikoinaan. Eikö ole jo tarpeeksi näyttöä ja tietoa neuroleptien käytöstä ja niiden tehottomuudesta, ennenkaikkea haittavaikutuksista. Ainakin keskustelusivut ovat pullollaan kertomuksia, kuinka ihmiset kertovat etteivät ne auta mitään. Miksi heidän elimistöään myrkytetään siitä huolimatta? Vuodesta toiseen.
Kiitos kun jaksoitte lukea kiukkuni purkauksen. Mistä löytyisi henkilöitä, jotka osaisivat ja jaksaisivat tehdä jotain. Tätä varmaan moni hartaasti toivoo.- sama iiii
- nolla
niin se vain on, olen miettinyt koko aamun, että eläiskö vai ei. pelottaa itkettääkaikki on turhaa Miksi etes synnyin tänne kärsimään
- kannustan sinua
Insetin uhri tarvitsee joskus jopa kymmenen vuoden terapian. Sinne lapsuuden törkeisiin paersoonallisuutesi rikkomiseen sinun ongelmasi juontavat. Kuitenkin älä tuomitse itseäsi niiden ikuiseksi orjaksi. Lääkkeet voivat lievittää pahaa oloa ja oireita, mitta ne eivät paranna.
Olet arvokas ihminen. Älä menetä toivoasi parantua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2659985K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1925704Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1675274PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *754901Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot73183Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe02550- 2122479
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122289Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3552049- 221828