Tere,
kertokaapas kokemuksianne Bilteman 2-tahtiperämoottoriöljystä. Onko aivan hirveää tavaraa? Uskaltaako käyttää? Onko tietoa mitä "ammattilaiset" ko. öljystä sanovat?
Hinta on tietysti edullisempi kuin varsinaisilla merkkituotteilla, mutta ei viittis moottoriin skeidaa kaataa, jos sellaisesta on kyse...
Bilteman 2-tahtiöljy perämoottoriin?
15
7603
Vastaukset
- vastaa
se on väärä paikka säästää!!
Jos lasket paljonko menee kesässä öljyyn, niin huomaat että ero ei ole suuri jos vertaa paskaan ja kunnon öljyyn.
Esim. Yamahaan Yamalubea.
PS. Öljysuositus esim. jos Yamaha sanoo että pitää käyttää 1% seos tarkoittaa sitä että käytetään Yamaluben öljyt, se ei koske esim. Robin Hood:in eikä Bilteman öljyä. - Jussi
leikkas kone kiinni, kun ei uskonut, vaan ajatteli säästää, itse käytän Shelliä, Mobilia tai castrolia. köyhän kun ei oo vara ostaa halpaa
- Sergei
Olen samaa mieltä, väärä kohde säästää Shell tai Mobil mitä itse olen käyttänyt toimivat ainakin Yamahassa hyvin.
- Johnson
Sergei kirjoitti:
Olen samaa mieltä, väärä kohde säästää Shell tai Mobil mitä itse olen käyttänyt toimivat ainakin Yamahassa hyvin.
Onko kokemuksia Teboilin 2-tahtiöljystä?
Onko hyvää/huonoa? - Jussi
Johnson kirjoitti:
Onko hyvää/huonoa?Teboil tekee hyviä öljyjä, toten tuskin veneöljykään on huonoa,
- Johnson
Jussi kirjoitti:
Teboil tekee hyviä öljyjä, toten tuskin veneöljykään on huonoa,
Olin katsovinani että Teboilin 4l outboard TCW-3/ NMMA hinta oli 10 € halvempi kuin Shellin 4l tönikkä.
- Jussi
Johnson kirjoitti:
Olin katsovinani että Teboilin 4l outboard TCW-3/ NMMA hinta oli 10 € halvempi kuin Shellin 4l tönikkä.
Ainaskin viime kesänä Tampereen seudun Nissan liikkeessä maksoi 4 litran kannu shelliä n 14 euroo, ollut siellä monena kesänä tarjouksessa, tänä kesänä en oo kyllä käynyt (autokeskus)
- Lauri
Jussi kirjoitti:
Ainaskin viime kesänä Tampereen seudun Nissan liikkeessä maksoi 4 litran kannu shelliä n 14 euroo, ollut siellä monena kesänä tarjouksessa, tänä kesänä en oo kyllä käynyt (autokeskus)
Muistakaa käyttää nimenomaan sitä 2-tahti perämoottori öljyä. Olemassa meinaan on myös sitä ns. moottorisaha-ruohonleikkuri öljyä. a) ominaisuudet ei ole samat, b) käryttää ihan sikana enemmän kuin perämoottoriöljy. Pää tulee kipeäksi siinä katkussa.
- Kuru
Johnson kirjoitti:
Onko hyvää/huonoa?Pari kesää olen ajellut Teboilin öljyillä eikä niistä pahaa sanottavaa ole.
- Jukkis
Kyllä bilteman öljyt täyttävät luvatut viskositeetit ja standardid siinä missä muutkin.
Tyhmät ostavat samaa tavaraa erivärisessä pakkauksessa ja maksavat siitä puolet enemmän.- Johnson
Parina kesänä käytin, tukki aina VRO oljysäiliön sihdin, jolloin öljyä ei enää mennyt koneeseen ja varoitusääni alkoi huutamaan.
Viime kesänä vaihdoin merkkiä, ja ko. ongelmaa ei ole enää ollut.
Laaduissa on eroja. Ehkä sekoitettuna toimii, mutta ei tuoröljyvoitulssa ainakaan hyvin. - Sergei
Kato, jos on VÄHÄN rahaa niin kaikki tuntuu kalliilta. Ei hyvälaatuisen tuotteen ostaminen sopuhinnalla mitään tyhmää ole. Minä ainakin ostan HYVIÄ tuotteita, en HALPOJA, niistä ei ole kuin ikävyyksiä.
- dumo
Kyllähän Bilteman siinä missä muidenkin luvataan täyttävän kaikki laatustandardit, mutta oma kokemus ei kyllä silti puolla bilteman käyttöä. Ostin muutama vuosi sitten (en sitten tiedä onko nykyinen tavara samaa) pönikän tuota bilteman öljyä ja hieman sen jälkeen kun kaadoin biltemaa öljysäiliöön alkoi tuoreöljyvoideltu kone toimimaan huonommin. Kävi varsinkin pienillä kierroksilla normaalia epätasaisemmin ja tuntui savuttavankin enemmän. En tietenkään voi varmasti väittää että syy olisi ollut öljyssä, mutta kun bilteman öljystä siirryin takaisin ns. laatuöljyyn katosivat käyntiongelmatkin.
Öljynkulutus on kuitenkin niin pieni että halpisöljyä käyttämällä ei paljon säästä vaikka kone toimisikin yhtä hyvin kuin kalliimmalla. - ihanko?
miksi ihmeessä esim. Neste tai EXXON antaisi Bilteman myydä omaa tuotettaan niinkin paljon halvemmalla. 2-T öljyissä on eroja. Itse käytän vain Nesteen tai Shellin liemiä, eikä ongelmia ole ollut. Kerran erehdyin ostamaan jotain Dragon/King merkkistä, ja sehän vasta metkaa öljyä oli, sakkaantui pullon pohjalle. Mitä mahtaa tehdä tuorevoitelu tankissa.
- MTa
Tässäkin tuotteessa pätee sama kuin lähes kaikissa muissa tuotteissa, HALVALLA EI SAA HYVÄÄ, varsinkin jos tuote ei ns.ale-myynnissä vaan jatkuvasti "halvalla"
MTA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171