Olin mustasukkainen - puoliso halusi erota

Nyt helpottaa

Olisi ollut helpompaa kun hän vain olisi lakannut tekemästä asioita jotka aiheuttivat minussa mustasukkaisuuden ja epäluotettavuuden tunteita. Niin yksinkertaista.

23

1887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeämpiä kuin sinä

      Ilmeisesti hän halusi pitää ne asiat elämässään?

    • Nyt helpottaa

      Näinhän se on nähtävä. Yritin keskustella asioista ja toivoin että hän olisi muuttanut käytöstään, mutta asiat meni vaan hullummaksi mitä enemmän puhuin tunteistani (ystävällisesti vielä yritin). Loppujen lopuksi luulen että hän halusi aiheuttaa minulle pahaa mieltä - otti sanoistani vihjeitä mikä minuun eniten koskee ja teki sitten niin että minulla oli paha olla.

    • olen pahoillani :(

      Ikävää, että sitä onkin sadistisia ihmisiä, jotka eivät osaa yhtään arvostaa ihmissuhteitaan :( tai mitä lie narsistisia, jotka haluavat todistella itselleen ja muille jotakin

      Jokainen joka itse on ollut mustasukkainen, osaa mennä toista mustasukkaista vastaan ja hillitä turhaa mustasukkaisuutta tai sammuttaa sen kokonaan. Halutessaan olla toiselle hyvä ja niin tehdä

    • Jos vaikka oppisi

      Millaisilla asioila hän aiheutti sinussa mustasukkaisuuden ja epäluottamuksen tunteita?

    • Nyt helpottaa

      Ihailemalla avoimesti toisen sukupuolen edustajia, varsinkin sellaisia joita minä en mitenkään ollut. Ihali vaaleita jos olin juuri silloin tummahko, ja jos olin vaaleahko toisella kertaa ihaili tosi tummia. Jos olin lihomaan päin hoikkuus oli hyvä, jos laihduin sanoi ettei pidä hyvin hoikista. Vastaamalla viesteihin huomattavalla viiveellä tai pitämällä epätavallisiin aikoihin puhelintaan lataamattomana, vaikka tiesi että saatoin soittaa - tai ehkä juuri siksi. En vaan koskaan tuntenut riittäväni. Tuntuu vaikealta ymmärtää, että hän laittoi oman käytöksensä kaiken edelle ja piti sitä niin tärkeänä, etteikö olisi voinut muuttaa sitä. Ihmistiä ei saisi vaatia muuttumaan omien tarpeiden mukaan, mutta en vieläkään tunne olleeni kohtuuton omien toiveitteni kanssa. Suhteella oli kaikki edellytykset onnistua, on vaikea ymmärtää että hänelle oli niin tärkeää tuo kaikki että antoi meidän luisua ja epäonnistua.

      • suhteella

        ei ollut tuon mukaan mitään edellytyksiä onnistua. Olit kynnysmatto, esine, hyväksikäytettävä surkimus, joka yritti vain miellyttää ja olla toiselle mitä vaan kunhan jotain olisi saanut olla. Rupea hänen koiraksi.


      • Neitsyt-77

        Ei tuollainen välttämättä johdu siitä, että oikeasti ihailisi niitä toisia. Ehkä hän vain halusi olla hankala jostain syystä.


    • 40tp1

      Miksi ihmeessä yritit olla jotain mitä hän halusi, etkä sitä mitä itse haluat? Ehkäpä hänessä nousi tuo sadistinen piirre esiin, kun huomasi sinun tanssivan hänen pillinsä mukaan..?

      • ............

        Terveessä mielessä ei tuo sadismi ota valtaa.
        Kuulosti aivan minun exältäni muuten tuo nimimerkin nyt helpottaa kuvaus ex miehestään. Hassua, ties vaikka sama paskiainen, heh...


    • Nyt helpottaa

      Ja näinkö käännät asian niin, että minussa oli se syy ja virhe? Eli on aivan hyväksyttävää kohdella toista huonosti vain siksi että toinen sallii sen? Kumpikohan mahtaa olla kypsempi ihminen, kiusaaja vai hän joka on niin kaukana tuollaisesta toiminnasta ettei vaan osaa käsitellä sitä - käsitellä kuten kova ja tunteeton ihminen vain osaa.

    • hgthyjh

      Ei kannata etsiä virheitä vaan tehdä se mikä on oikein ja hyvää, rakastavasti.

    • mustasukkaisen uhri

      Mä olen yksi nainen joka erosi miehestään vainoharhaisen mustasukkaisuuden takia.

      Syyt nämä:

      Minulla ei saanut olla omia ystäviä (naispuoleisiakaan. )Hän halusi valita mulle turvalliset ystävät omasta ystävä piiristään.

      En saanut yksin lähteä kauppaan tai lenkille

      töissä käyntini oli hänelle uhka ja hän yritti estää sen

      puhelimeen mun piti vastata aina heti yöllä. päivällä töissä harrastuksis jne.

      hän murtautui s.postiini ja katsoi kännykkäni puhelu ja viesti tiedot. tilitietoni.

      vahti mun exiä netti yhteisöjen kautta.

      ja ahdisti mut kontrolloinnillaan neljän seinän sisään kotiin. en uskaltau enää liikkua missään yksin. kotona neljän seinän sisälläkin (Asuin yksin) pelkäsin liikkua ja hengittää.. sillä vaikka tein kaikkeni niin viikottain meillä oli 8 kk suhteen ajan neljänä päivänä viikossa rajuja riitoja joiden aihe se että olen häntä muka pettänyt. henkinen väkivalta oli rajua ja muuttui seksuaaliseksi ja fyysiseksi väkivallaksi.

      miehen ote minusta yhä kiristyi ja hän alkoi vaatiin että muutan hänen luokse että hän voisi olla kokoajan mun kans.kieltäydyin ja heti tuli väite perään että petän häntä ja siksi en halua muuttaa yhteen asuun.

      mä masennuin, sain paniikkikohtauksia, vetäydyin, kärsin pelkotiloista.. ja itsetunto laski nollaan..mut oli eritetty mun ystävistä ja perheestäni-- koten ei ollut edes ketään jolle puhua..

      Lopulta en enää jaksanu vaan päätin suhteen.. syynä vainoharhainen ja hyvin voimakas mustasukkaisuus. joka TUKEHDUTTI MINUT HENGILTÄ

      • kio

        mistä päin suomea olet?ja tiedätkö mitä nyt miehelle kuuluu.onko hänellä uusi"uhri"?


      • mustasukkaisen uhri
        kio kirjoitti:

        mistä päin suomea olet?ja tiedätkö mitä nyt miehelle kuuluu.onko hänellä uusi"uhri"?

        hämeenlinnasta olen. En tiedä hänestä mitään. hänestä oli vaikea päästä eroon ja kun viimein pääsin niin olen halunnut pysyä hänestä todella kaukana.


      • toimittaja

        Moi mustasukkaisen uhri,
        et haluaisi kertoa tarinastasi enemmän lehden sivuilla? Anonyymisti tietysti, jos et halua paljastua. Mitä enemmän näistä puhutaan, sitä enemmän ihmisten silmät aukeavat!
        kyselee
        toimittaja
        [email protected]


    • sieltä...

      rajan takaako sä noin huudat

    • mustasukkaisen uhri

      Sieltä. mustasukkaisuus liiallisena tappaa puolison. mä yritin itsemurhaa koska en enää jaksanut...ja kuolleena hetken olin.

    • Kyllästynyt mä

      On se kumma kun ihmiset ei tajua että mustasukkaisuus on sairasta omistushalua, halua kontroloida ja manipuloida toisen tunteita ja ajatuksia, eikä muutu miksikään muuksi, vaikka kuinka väännätte. Ja se syntyy AINA sen mustasukkasen päässä, eikä ole riippuvainen millään tavalla kumppanin teoista tai tekemättä jättämisistä. Vai moniko teistä pystyy ja haluaa asettua semmosen ihmisen kenkiin, joka saa aina olla varpaillaan , että miten sen kumppani reagoi, suuttuuko se, käykö päälle vai kyttääkö se vain tilaisuutta tehdä sitä? Älkää piru vie puolustelko mustasukkaista käytöstä, kai nyt joka ikinen ihminen haluaa elää vapaasti ja päättää ihan itse mitä haluaa ja kenenkä kanssa! Ja useimmiten mustasukkanen alkaa riehuun ja huutaan koska SEN odotukset suhteesta ei ole realistisia! Että repiköön aloittaja siitä, sun päässäs se vika on, eikä muualla. Terveessä suhteessa sovitaan tietyistä käyttäytymis malleista, eikä vaan vaadita että nyt sä vaan lopetat asiat jotka saa mut hulluksi. Tutkituta pääs, kana.aivo.

      • TULIKO SELVÄXXXX

        AINA SE EI KYL SYTY SEN MUSTASUKKAISEN PÄÄSSÄ VAAN SE AIHEUTTAJA ON KUPPANIN LIIAN VILKAS ALA JA YLÄPÄÄ. JOS EI OLE MUSTASUKKAINEN EDES AIHEESTA EI KYL VÄLITÄKÄÄN.


    • Artturi xxx

      Niin - sinulle helpompaa. Hän valitsi toisin.

    • Oikein teit

      Nyt helpottaa nimimerkille: Varmasti ikävöit häntä jne. mutta älä anna periksi. Aloita uusi elämä itsellesi ja muista ystävät ja kaikki ne, jotka sinusta tykkäävät aidosti :-) Tsemppiä tuhannesti sinulle! Aika parantaa haavat, sunnuntai-halit täältä!

      • Nyt helpottaa

        Kauniit kiitokset ymmärryksestä!


    • Curious1

      Kirjoitit tämän palstan tärkeimmän. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe