Muutto Turkuun

Tuleva turkulainen??

Olen aina halunnut muuttaa Turkuun ja nyt se ajateltiin toteuttaa kun mies jäi työttömäksi. Miten mahtanee onnistua, kun kaikki kenen kanssa olen puhunut ovat asian tuominneet mahdottomana. Väite 1: Turusta ei työtön saa asuntoa (vaikka toinen käy töissä, tosin eri paikkakunnalla, kunnes saisi töitä Turusta.) Vuokra-asuntojakin näyttäisi olevan paljon tyhjillään?? Väite 2: Lapsille ei saa hoitopaikkaa. (Meillä 2 lasta..) Kertokaas paikkakuntalaiset, miten asia on? Muutenkin saa jatkuvasti kuulla Turusta väkivaltaisena ja turvattomana kaupunkina? Itse en tällaista ole kuitenkaan siellä käydessäni ikinä kokenut..

11

2234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • föri

Asunto pitäisi kyllä järjestyä , jos toinen käy töissä. Ei molempien tarvitse olla töissä.Kannattaa kysellä TVT:ltä, joka on Turun Vuokratalot. On luultavasti vielä käsityöläiskadulla.Ainakin isompia asuntoja on tyhjillään. Lasten päivähoitopaikoista en tiedä, mutta eiköhän se järjesty, jos asutte Turussa.
      Turussa ei ole sen väkivaltaisempaa tai turvatonta kuin muuallakaaan isommissa kaupungeissa. Ei missään kannata öiseen aikaan liikkua yksin .Ei ole turvaton kaupunki. Itse en ainakaan ole koskaan kokenut mitään sellaista. Tervetuloa Turkuun !

• Pettynyt86

Meitsi muutti Turkuun noin 7kk yksin ja työttömänä.
      Asunnon etsiminen oli vaikeaa, mutta Sato:lta sitten kämpän kuitenkin sain.
      VVO, sanoi heti ettei anna työttömälle asuntoa. Käyttäytyivät jopa ilkeästi ja epäasiallisesti sillon kun asuntoa hain. En siis kyseistä firmaa suosittele.
      TVT:ltä olisi asunto herunut jos vapaana olisi ollut tuloihini sopiva.

Pääsääntöisti vastaus oli -Jos ei ole töitä, et saa asuntoa tai sitten -Kun ei ole asuntoa ei voida sulle antaa töitä. Että näin.

• Opsukeli

Väitteesi ei pidä paikkansa. Tulin Turkuun samassa tilanteessa kuin sinä ja hyvin on mennyt. Viihtyisä paikka, kaikki tarpeellinen lähellä.

Asunnon saaminen ja lapsen hoitoon saaminen ihan yhtä helppoa kuin muillakin. Ei eroa. Itsestä kiinni. Tsemppiä ja onnea ja tuuria hakuun!

• Mitäpä ei

yh-äidit saisi tai perheelliset.

• turkutyttö

Ei mulla ainakaan koskaan ole ollut vaikeuksia saada hyvää vuokra-asuntoa, vaikka olen ollut työttömänä. Luottotiedot kun on kunnossa niin sen yleensä tarkistavat. Siskon lapsilla on ihan hienosti järjestyneet hoitopaikat ja muutkin lasten asiat, ei ongelmia siinäkään. Turkuun olen muuttanut jo kymmenen vuotta sitten, ja koskaan en ole mitään väkivaltaa kokenut, päinvastoin viihdyn hyvin ja nautin edelleen täällä asumisesta, tämä on hieno kaupunki. :) Suosittelen Turkuun muuttamista! :)

• muuta porvooseen.

vai niin. Turussa on hirveästi tyhjiä asuntoja. Eli tarjontaa riittää. Yksityisiltä vuokraaminen, miksei se kiinnosta, pitääkö olla vvo (tai kunta) tai tvt? No mutta, yksityiseltä saa aivan varmasti, kunhan ei yritä sen yhden torin laidalla sijaansa pitävän pankin välittäien kautta, niiltä ei saa.

MUTTA EI KANNATA TURKUUN MUUTTAA! TYÖTTÖMIÄ PALJON JA ONGELMAISIA IHMISIÄ, JUOPPOJA, NARKKAREITA JA HULLUJA MUUTEN VAAN! Ne pistävät enempi silmään kun on tuota joutilasta väkeä muutenkin. SIIS MITÄ SÄ TURUSSA! EI TÄÄLTÄ SAA TÖITÄ! TÄÄLLÄ ON KUULE MONI HUIPPU AKATEEMISEN TUTKINNON SUORITTANUTKIN ILMAN DUUNIA! JA TEKEVÄT JOTAIN KOULUTUKSEENSA NÄHDEN ALIPALKATTUA DUUNIA! SIIS NE ALIPALKKATYÖTKIN MENEE KUIN KUUMILLE KIVILLE!

EN SUOSITTELE MISSÄÄN NIMESSÄ! TOSIN SUN TEKSTI OLIKIN VARMAaN PROVO!

• muuta inariin.

Unehtui: Niissä yksityisten tarjoamissa asunnoissa laatu ei päätä huimaa. Turussa on myös paljon homevaurioisia taloja.... JA EI TAIDA TUO TURUN JUOMAVESIKÄÄN VIELÄKÄÄN IHAN HYVÄÄ JA TERVEYTTÄ EDISTÄVÄÄ OLLA!

• kohta EX-Turkulainen

Miettisin kanssa uudestaan että kannattaako Turkuun muuttaa. Itse muutan pois perheineen. Täällä ei ensinnäkään välitetä lapsista! Kouluista vain ja ainoastaan tikistetään kaikesta, eka luokkalaiset ei saa aapisia omaksi, sijaisopettajia ei ole ja tukiopetusta ei saa. Hieman huonommilla seuduilla opettajat tekevät varmasti parhaansa mutta koska vanhemmat eivät välitä mitä lapsi koulussa tekee niin opetus on sen mukaista.
      Neljä vuotis neuvolaa ei muuten myöskään ole eipä kai tarvita...
      Jos on puhe ongelmia mielettömät jonot. Ärrä vikaisen lapsen äitinä lohdutettiin että jollei ole vielä 10 vuotiaana oppinut ärrää niin pääsee JONOON!!!
      Nykyään myöskään terveyskeskuksen päivystyksessä ei saa mitään erityis vapauksia että lapset otettaisi ensin huomioon ystäväni oli 9 päivän vanhan vauvan kanssa päivystyksessä yli kaksi tuntia!!!
      Toinen ystäväni ei saanut lapselle hoitopaikkaa länsinummesta tai mistään siltä alueelta koska jonossa on yli 60 lasta jotka tarvitsee ensin sijoittaa. Lähin paikka oli PAATTISILLA! Hän siis jäi sen takia lapsensa kanssa vielä kotiin. Bussilla kun paattisiin on vähän pitkä matka.
      Vuokra asunnon saa varmasti mutta varautukaa maksamaan 2-3kk takuuvuokran kuukauden vuokran. Jyrkkälän polulla vielä kohtuu hintaisia vuorkakämppiä mutta, mutta se on sit todella lähiö että kannattaa miettiä jos lapset on kouluikäisiä niin en välttämättä muuttaisi.
      Naantali lähellä Turkua ja asiat todella paljon paremmin. En luultavasti edes muista kaikkia miinuksia Turusta mutta lähi kunnissa asiat paljon paljon paremmin!
      Ei valittamista ollut silloin kun olin sinkku/parisuhteessa mutta enpä tarvinut kaupungin palveluita, eikä ollut niin väliä ketä siinä naapurissa asui.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pysykää poissa, kukaan täällä ei kaipaa työntöntä kelarottaa tai huutavia paskiaisianne.

• Anonyymi

Minä muutan Turkuun vaikkei työtä olekkaan
      Suomessa on yhä edelleen vapaa liikkuvuus
      Olen aina saanut asunnon missä ikinä olen asunutkin
      Turku vain jostain syystä vetää minua puoleensa
      Olen sisimmässäni turkulainen ollut aina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1979
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      128
      1510
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1366
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1234
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1141
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1101
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      912
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      859
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      803
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      768
    Aihe