Mitä siitä seuraa, jos tavarakuljetuksen ajaa henkilöalvilla eli 9%? Eihän alvin muutos vaikuta hintaan mitenkään muuten kuin että isännälle ja kuskille jää vähemmän käteen vai?
Tavarakuljetus henkilöalvilla 9%?
31
299
Vastaukset
- 2+14
Juuri niin. Kun teet sopimusajon niin keikan hinta on sitten siinä. Jos muutat veroprosenttia, niin se ainoastaan vaikuttaa siihen miten se sopimussumma jaetaan.
- tööött töööt tööööt
Kyllä te ootte valopäitä. Alv on "läpikulku vero" ja jos et muuta sitä tavarakuljetuksen maksavan yrityksen kirjanpidossa hommat ei täsmää. Henkilöstö kulkee 9% verolla ja tavarat 23%.
Kuljettajalle ei jää senttiäkään enempää käteen ajaa hän millä alvilla tahansa, koska palkka lasketaan aina vuoron arvonlisäverottomasta kassasta!- oiheit0wiir
Palkkaa ei lasketa aina alvittomasta kassasta, jankkaapa sitä sitten kuinka paljon tahansa. Käytäntöjä on erilaisia, toiset laskee toisesta ja toiset toisesta. Jos pakettikuljetuksia on yksi tahi kaksi vuodessa, sillä ei ole paskankaan väliä kummastako palkka lasketaan jos alv0=palkkaprossa isompi ja alv23=palkkaprossa pienempi. Tätä on täällä esimerkein laskettu monta monituista kertaa eikä se totuus muutu yhtikäs miksikään. Jos parissa pakettikyydissä vuodessa tulee sitten takkiin muutama euroa, niin so what ? No niin ala nyt jauhaa taas siitä kuinka väärin tämä on.....I DON`T CARE.....
- Nulkun pissijä
oiheit0wiir kirjoitti:
Palkkaa ei lasketa aina alvittomasta kassasta, jankkaapa sitä sitten kuinka paljon tahansa. Käytäntöjä on erilaisia, toiset laskee toisesta ja toiset toisesta. Jos pakettikuljetuksia on yksi tahi kaksi vuodessa, sillä ei ole paskankaan väliä kummastako palkka lasketaan jos alv0=palkkaprossa isompi ja alv23=palkkaprossa pienempi. Tätä on täällä esimerkein laskettu monta monituista kertaa eikä se totuus muutu yhtikäs miksikään. Jos parissa pakettikyydissä vuodessa tulee sitten takkiin muutama euroa, niin so what ? No niin ala nyt jauhaa taas siitä kuinka väärin tämä on.....I DON`T CARE.....
Jos joku haluaa maksaa yhteiskunnalle tilitettävästä maksusta palkkaa, on se ihan hänen häpeänsä. Kuitenkin palkka kuuluu maksaa verottomasta tulosta, verosta ei makseta palkkaa. Joku valopää täällä laskeskelikin, että maksamalla pienempää prossaa, saisi kuski lähes saman palkan. Joopajoo, lähes sama ei ole kuitenkaan täsmälleen sama. Joku sanoi, että mitä v itun väliä jollakulla sentillä on? Niin, et voi tehdä veroilmoitukseenkaan suunnilleen oikein olevia lukuja, vaan ne on tehtävä sentilleen oikein.....
- oiheit0wiir
Nulkun pissijä kirjoitti:
Jos joku haluaa maksaa yhteiskunnalle tilitettävästä maksusta palkkaa, on se ihan hänen häpeänsä. Kuitenkin palkka kuuluu maksaa verottomasta tulosta, verosta ei makseta palkkaa. Joku valopää täällä laskeskelikin, että maksamalla pienempää prossaa, saisi kuski lähes saman palkan. Joopajoo, lähes sama ei ole kuitenkaan täsmälleen sama. Joku sanoi, että mitä v itun väliä jollakulla sentillä on? Niin, et voi tehdä veroilmoitukseenkaan suunnilleen oikein olevia lukuja, vaan ne on tehtävä sentilleen oikein.....
Otetaan vielä kerran että pääsee nulkun pissijä selostamaan asian oikean laidan :
Kuskille palkkaa 36 % verollisesta kassasta : saa tonnista 360 euroa.
Kuskille palkkaa 39,237 % verottomasta kassasta : saa tonnista 360 euroa.
Ei pakettikuljetuksia. Se summa laitetaan kirjanpitoon palkaksi, sinne ei laiteta että onko se laskettu nysväämällä alvittomasta vaiko suoraan verollisesta. Ja sillä, maksanko minä vuodessa muutaman euron ylimääräistä jos sattuu pari pakettia tulemaan, ei ole paskankaan väliä....
No niin, antaa nyt tulla täyslaidallinen. En edelleenkään välitä..... - nulkun pissijä
oiheit0wiir kirjoitti:
Otetaan vielä kerran että pääsee nulkun pissijä selostamaan asian oikean laidan :
Ei pakettikuljetuksia. Se summa laitetaan kirjanpitoon palkaksi, sinne ei laiteta että onko se laskettu nysväämällä alvittomasta vaiko suoraan verollisesta. Ja sillä, maksanko minä vuodessa muutaman euron ylimääräistä jos sattuu pari pakettia tulemaan, ei ole paskankaan väliä....
No niin, antaa nyt tulla täyslaidallinen. En edelleenkään välitä.....Mitä tätä kinaamaan. Sinä maksat palkat kuten haluat ja minä yleisen käytännön sekä kuljettajien TES-sopimusten mukaan.
Jos et välitä, mitäpä se mulle kuuluu - tguyhihojp
nulkun pissijä kirjoitti:
Mitä tätä kinaamaan. Sinä maksat palkat kuten haluat ja minä yleisen käytännön sekä kuljettajien TES-sopimusten mukaan.
Jos et välitä, mitäpä se mulle kuuluuNo niin, pidä sitten turpasi kiinni.
- Nulkun pissijä
tguyhihojp kirjoitti:
No niin, pidä sitten turpasi kiinni.
Kaada ittelles vaan.
- Dlllddldelmpä
tguyhihojp kirjoitti:
No niin, pidä sitten turpasi kiinni.
En ymmärrä mitä tolla suunsoitollas yrität sanoo. Olet kuitenkin poikkeus kummallisen maksutapasi myötä. Jos kuskien sopimukset määräävät sen maksutavan, on sitä parempi noudattaa. Miksi ihmeessä pitää olla tässä asiassa sun eri mieltä? Lopeta toi uhosi!
- ehtoi9re7g7r9
oiheit0wiir kirjoitti:
No niin, antaa nyt tulla täyslaidallinen. En edelleenkään välitä.....Juuriin näin! Tässä oo mitään poikkeuksellista. Itse ajelen useammallekkin isännälle ja vain yhden kanssa lasketaan alv0%:sta, kun ei oikeen oo laskento tunnit koulussa maittanut. Itse lasken palkkani valmiiksi ja otan käteiset päältä, on helpompaa isännillekkin katsoo paperin alanurkasta paljonko pistetään tilille, eikä tarvii pähkäillä, eiköhän niitä kiinnosta se paljonko sinne omalle tilille jää palkkojen, alvien, polttoaineiden sun muiden kulujen jälkeen. Tälläselle isännälle vois tulla töihin, jos en ole jo????
- rdtyfu7gih889j
Dlllddldelmpä kirjoitti:
En ymmärrä mitä tolla suunsoitollas yrität sanoo. Olet kuitenkin poikkeus kummallisen maksutapasi myötä. Jos kuskien sopimukset määräävät sen maksutavan, on sitä parempi noudattaa. Miksi ihmeessä pitää olla tässä asiassa sun eri mieltä? Lopeta toi uhosi!
Siksi pitää olla eri mieltä, että satun tietämään, että palkan maksaminen alvillisesta kassasta on hyvinkin yleistä. Itse en kuskiaikana törmännyt yhteenkään isäntään joka olisi maksanut verottomasta kassasta, ja kuten laskentaesimerkki kertoo, lopputulos on sama tekipä niin tahi näin. Työsopimus on ihan yhtä pätevä lukipa siinä sitten että palkka on XX % verottomasta tahi YY % verollisesta.
- 65555xosözlcpelcbvbc
rdtyfu7gih889j kirjoitti:
Siksi pitää olla eri mieltä, että satun tietämään, että palkan maksaminen alvillisesta kassasta on hyvinkin yleistä. Itse en kuskiaikana törmännyt yhteenkään isäntään joka olisi maksanut verottomasta kassasta, ja kuten laskentaesimerkki kertoo, lopputulos on sama tekipä niin tahi näin. Työsopimus on ihan yhtä pätevä lukipa siinä sitten että palkka on XX % verottomasta tahi YY % verollisesta.
No mitäs sitte? Oot ny varmaan onnes kukkuloil ku pääsit pätemään? :D
- ch6v5d6hc31v2ff2cv2v
ehtoi9re7g7r9 kirjoitti:
Juuriin näin! Tässä oo mitään poikkeuksellista. Itse ajelen useammallekkin isännälle ja vain yhden kanssa lasketaan alv0%:sta, kun ei oikeen oo laskento tunnit koulussa maittanut. Itse lasken palkkani valmiiksi ja otan käteiset päältä, on helpompaa isännillekkin katsoo paperin alanurkasta paljonko pistetään tilille, eikä tarvii pähkäillä, eiköhän niitä kiinnosta se paljonko sinne omalle tilille jää palkkojen, alvien, polttoaineiden sun muiden kulujen jälkeen. Tälläselle isännälle vois tulla töihin, jos en ole jo????
Sä oot varmaan toi kinaava tos joka isännäks itteensä tituleeraa. Mut rengit ne vaa tommosest kinaa, isännil on työehtosopimukset summuut jota kuuluu noudattaa. Mut hei lopettakaa jo toi pas kan jauhamine.
- 7y68uh9ij0o0
ch6v5d6hc31v2ff2cv2v kirjoitti:
Sä oot varmaan toi kinaava tos joka isännäks itteensä tituleeraa. Mut rengit ne vaa tommosest kinaa, isännil on työehtosopimukset summuut jota kuuluu noudattaa. Mut hei lopettakaa jo toi pas kan jauhamine.
Jos et ole sattunut tietämään, taksialalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta. Eli työsopimus tehdään kuskin kanssa ja katsotaan että palkka on ok.
- 116d6doxolxkcbth3(2(
7y68uh9ij0o0 kirjoitti:
Jos et ole sattunut tietämään, taksialalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta. Eli työsopimus tehdään kuskin kanssa ja katsotaan että palkka on ok.
Ja taas oot onnelline, eiks ni? Pätemisen tarve on kova sull.
- re
7y68uh9ij0o0 kirjoitti:
Rengit kyykkyyn!
:D - 65r7t8yu9i0
116d6doxolxkcbth3(2( kirjoitti:
Ja taas oot onnelline, eiks ni? Pätemisen tarve on kova sull.
No ei teitä pässinpäitä vastaan kovin paljoa tartte päteä, ihan pikkusen riittää kun ette mistään mitään tajua....
- ö134o5gjlwrskdjg+945
65r7t8yu9i0 kirjoitti:
No ei teitä pässinpäitä vastaan kovin paljoa tartte päteä, ihan pikkusen riittää kun ette mistään mitään tajua....
Voi - sinähän se oletkin ainoa pätevä ja tietäväinen täällä?? Voi renkiseni, älä viitsi enempää tuoda tyhmyyttäsi esiin...
- 7r6y8tu9i0o+
ö134o5gjlwrskdjg+945 kirjoitti:
Voi - sinähän se oletkin ainoa pätevä ja tietäväinen täällä?? Voi renkiseni, älä viitsi enempää tuoda tyhmyyttäsi esiin...
Ai että ihan renkiseni....ehkä sinun kannattaa palata asiaan sitten kun olet ns. oman itsesi herra tällä alalla. Kuten minä.....tosin teillä varmaan rouva on se jolla ne munat perheessä on.....ehe ehe....
- Ösöxnnöemfnle,cm
7r6y8tu9i0o+ kirjoitti:
Ai että ihan renkiseni....ehkä sinun kannattaa palata asiaan sitten kun olet ns. oman itsesi herra tällä alalla. Kuten minä.....tosin teillä varmaan rouva on se jolla ne munat perheessä on.....ehe ehe....
44 vuotta alalla, eläkkeellä jo jonkin aikaa, revi siitä renkiseni. Annetaan olla jo....
- Kirjanpitotaitoinen
65r7t8yu9i0 kirjoitti:
Tässä kummastelen että mikähän se on se sun pointtisi tässä palkanmaksukiistassa? Itselläni on ollut ensimmäiset luvat jo vuodesta 1985, toiset luvat hankin hieman myöhemmin. Mulla on ollut arvonlisäveron voimaan tulemisesta asti duunissa kymmeniä kuskeja, eikä yksikään ole esittänyt itselleen muuta palkanmaksutapaa, kuin VEROTTOMASTA kassasta ja jokaikisellä heistä on ollut sama käytäntö aikaisemmilla työnantajillaan. Tottakai aiemmin maksettiin bruttokassasta, koska ALV tuli meille vasta paljon myöhemmin, mitä lie -90 luvun lopulla. Meillä on tallissamme lukuisia takseja eri isännillä ja jokaisella on samanlainen palkanmaksutapa, siis verottomasta kassasta. Kyllähän sitä voi leikitellä kaikenlaisten prosenttien kanssa ja maksaa sen myös verollisesta kassasta, vaan mitä ihmeen iloa siinä olisi poiketa yleisestä käytännöstä, eikä verosta koskaan muutenkaan makseta palkkaa. Jo siksikin, että mahdollisten palkkariitojenkin vuoksi asiaa on helpompi selvittää, koska palkka verottomasta kassasta on 99 prosenttisen yleisin tapa.
Palkkakirjanpidon laskentaohjelmassani on kyllä kohta, jossa sen voi asettaa maksettavaksi myös verollisesta kassasta, tämä on vain jäänne ajalta, jolloin ALVia ei taksareilla vielä ollut.
Sinulla taitaa olla vain halu päteä ja esittää eriävää näkökantaasi kiusallasi, olethan mitä ilmeisemmin melko tietämätön kirjanpitolaeista ja ylipäätään kirjanpidollisista asioista, ei tuollaista fuulaa esitä kuin asioista mitään tietämätön. Huvittaa, että jonkun väittäessä sulle vastaan, alat alatyylisen herjauskampanjasi pikkupoikamaisesti, ihan kuin pikkukakarat. Ei tuollaista kukaan sivistynyt esitä, vaan mitäpä muuta täällä "suoli24:n" palstoilla voi odottaa. Eipä näitä tämän palstan juttuja oikein millään viitsisi lukea, sen verran hirveitä jutut täällä on. Tein kuitenkin poikkeuksen ja kirjoitin tänne, olkoon tämä jatkossakin poikkeus. Toivoisin, että tännekkin olisi kirjauduttava rekisteröidyllä nimimerkillä, ettei enää voisi puskasta huudella.
Toivoisin jotain rotia tännekkin, vaan saahan sitä toivoa, eipä näitä tämän palstan juttuja valvo kukaan, kai? - Uransa huipulla
Kirjanpitotaitoinen kirjoitti:
Tässä kummastelen että mikähän se on se sun pointtisi tässä palkanmaksukiistassa? Itselläni on ollut ensimmäiset luvat jo vuodesta 1985, toiset luvat hankin hieman myöhemmin. Mulla on ollut arvonlisäveron voimaan tulemisesta asti duunissa kymmeniä kuskeja, eikä yksikään ole esittänyt itselleen muuta palkanmaksutapaa, kuin VEROTTOMASTA kassasta ja jokaikisellä heistä on ollut sama käytäntö aikaisemmilla työnantajillaan. Tottakai aiemmin maksettiin bruttokassasta, koska ALV tuli meille vasta paljon myöhemmin, mitä lie -90 luvun lopulla. Meillä on tallissamme lukuisia takseja eri isännillä ja jokaisella on samanlainen palkanmaksutapa, siis verottomasta kassasta. Kyllähän sitä voi leikitellä kaikenlaisten prosenttien kanssa ja maksaa sen myös verollisesta kassasta, vaan mitä ihmeen iloa siinä olisi poiketa yleisestä käytännöstä, eikä verosta koskaan muutenkaan makseta palkkaa. Jo siksikin, että mahdollisten palkkariitojenkin vuoksi asiaa on helpompi selvittää, koska palkka verottomasta kassasta on 99 prosenttisen yleisin tapa.
Palkkakirjanpidon laskentaohjelmassani on kyllä kohta, jossa sen voi asettaa maksettavaksi myös verollisesta kassasta, tämä on vain jäänne ajalta, jolloin ALVia ei taksareilla vielä ollut.
Sinulla taitaa olla vain halu päteä ja esittää eriävää näkökantaasi kiusallasi, olethan mitä ilmeisemmin melko tietämätön kirjanpitolaeista ja ylipäätään kirjanpidollisista asioista, ei tuollaista fuulaa esitä kuin asioista mitään tietämätön. Huvittaa, että jonkun väittäessä sulle vastaan, alat alatyylisen herjauskampanjasi pikkupoikamaisesti, ihan kuin pikkukakarat. Ei tuollaista kukaan sivistynyt esitä, vaan mitäpä muuta täällä "suoli24:n" palstoilla voi odottaa. Eipä näitä tämän palstan juttuja oikein millään viitsisi lukea, sen verran hirveitä jutut täällä on. Tein kuitenkin poikkeuksen ja kirjoitin tänne, olkoon tämä jatkossakin poikkeus. Toivoisin, että tännekkin olisi kirjauduttava rekisteröidyllä nimimerkillä, ettei enää voisi puskasta huudella.
Toivoisin jotain rotia tännekkin, vaan saahan sitä toivoa, eipä näitä tämän palstan juttuja valvo kukaan, kai?No sinähän saat pitää kirjanpitosi ihan millä tavalla vain. Minulla menee tasan yksi lappu kirjanpitäjälle, jossa on palkkasummat kuskeittain, siinä ei lue mitään siitä millä tavalla olen sen palkan laskenut. Mutta vielä kerran, jos sinulle tulee parempi mieli siitä että maksat verottomasta kassasta 39,237 % kuin että lasket suoraan verollisesta 36, niin se on hirveen kiva asia. Ja mitenkähän palkkakiistoja voisi syntyäkään, jos toisella lukee työsopparissa tuo ekaksi mainittu, toisella tuo tokaksi mainittu. Jälkimmäinen tienaa vuodessa muutaman euron enemmän pakettikyytien ansiosta, that`s it.
ps. ei se kuski yleensä esitä sitä maksutapaa, vaan isäntä.... - Kirkkdkkrrkkr
Uransa huipulla kirjoitti:
No sinähän saat pitää kirjanpitosi ihan millä tavalla vain. Minulla menee tasan yksi lappu kirjanpitäjälle, jossa on palkkasummat kuskeittain, siinä ei lue mitään siitä millä tavalla olen sen palkan laskenut. Mutta vielä kerran, jos sinulle tulee parempi mieli siitä että maksat verottomasta kassasta 39,237 % kuin että lasket suoraan verollisesta 36, niin se on hirveen kiva asia. Ja mitenkähän palkkakiistoja voisi syntyäkään, jos toisella lukee työsopparissa tuo ekaksi mainittu, toisella tuo tokaksi mainittu. Jälkimmäinen tienaa vuodessa muutaman euron enemmän pakettikyytien ansiosta, that`s it.
ps. ei se kuski yleensä esitä sitä maksutapaa, vaan isäntä....No sinähän saat tehdä kuten haluut, me muut teemme tavallamme. Miksi hemmetissä tästä asiasta pitää inttää?
Anna ny jumankauta tän asian olla, ei tää tästä mihinkään muutu, mitä sitä jankkaamaan.
Koeta pärjätä ja anna kaikkien kukkien kukkia..... ;) - Uransa huipulla
Kirkkdkkrrkkr kirjoitti:
No sinähän saat tehdä kuten haluut, me muut teemme tavallamme. Miksi hemmetissä tästä asiasta pitää inttää?
Anna ny jumankauta tän asian olla, ei tää tästä mihinkään muutu, mitä sitä jankkaamaan.
Koeta pärjätä ja anna kaikkien kukkien kukkia..... ;)Lopetan ja poistun voittajana kentältä koska olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=-OZAvwu14g4 - Hävisin paremmalleni
Uransa huipulla kirjoitti:
Lopetan ja poistun voittajana kentältä koska olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=-OZAvwu14g4Ohhoh, kilpailustako tässä olikin kysymys?
Missä olit silloin, kun älyä jaettiin?
Olkoon, olet paras, olet viisain, järkevin. Olet niin oikeassa, että, tuo videosikin oli sitten viisas veto! Mistä näitä järjen jättiläisiä oikein sikiääkään? :D ;)
Olet paras!!!!!!
Voittaja!!!! - myynti alv -osto alv
Nulkun pissijä kirjoitti:
"Jos joku haluaa maksaa yhteiskunnalle tilitettävästä maksusta palkkaa"
älähän nyt viitti paskua jauhaa,
kuitissa näkyvää alv-veroa ei tilitetä sellaisenaan yhteiskunnalle,
tilitettävä osuus on yleensä pienempi, koska siitä vähennetään ostojen (esim. polttoaineet,huollot, renkaat) alv-verot.
kerroppas muuten miten käsittelet kirjanpidossa tuon erotuksen?
myynnin ALV - ostojen ALV - jcj(5(6fjkd6262g6(26
myynti alv -osto alv kirjoitti:
"Jos joku haluaa maksaa yhteiskunnalle tilitettävästä maksusta palkkaa"
älähän nyt viitti paskua jauhaa,
kuitissa näkyvää alv-veroa ei tilitetä sellaisenaan yhteiskunnalle,
tilitettävä osuus on yleensä pienempi, koska siitä vähennetään ostojen (esim. polttoaineet,huollot, renkaat) alv-verot.
kerroppas muuten miten käsittelet kirjanpidossa tuon erotuksen?
myynnin ALV - ostojen ALVSiten, kuinka alv tilitetään eteenpäin, etkö sitten itse tiedä?
Vähennän ostojen alv:n myynnin alv:stä ja tilitän erotuksen. Etkö sitten itse tiennyt? - ---------
jcj(5(6fjkd6262g6(26 kirjoitti:
Siten, kuinka alv tilitetään eteenpäin, etkö sitten itse tiedä?
Vähennän ostojen alv:n myynnin alv:stä ja tilitän erotuksen. Etkö sitten itse tiennyt?entä jäljelle jäävä osamäärä?
- isäsi
Kusetat maksavaa asiakasta joka voisi vähentää sen tavarakuljetus ALV:n kokonaan
Mutta ethän sä tämmöistä ymmärrä, kunhan luulit dorka että voisit jotain itse hyötyä ja välistä vetää
Häpeäisitte edes renginpaskat välillä näitä juttujanne- äiteesi
Tulihan se sieltä. Tosin firmojen välisissä sopimuksissa yleensä hinta on alviton ja alvi lisätään laskuun eli lopputulos -0. Jos yksityishenkilön unohtunut passi haetaan kotoa niin unohtaja pääsee vähän halvemmalla kun "vahingossa" ajetaankin 9% keikka. Auton tuotto on sama
- Lassen faija
äiteesi kirjoitti:
Tulihan se sieltä. Tosin firmojen välisissä sopimuksissa yleensä hinta on alviton ja alvi lisätään laskuun eli lopputulos -0. Jos yksityishenkilön unohtunut passi haetaan kotoa niin unohtaja pääsee vähän halvemmalla kun "vahingossa" ajetaankin 9% keikka. Auton tuotto on sama
Sinuna l.h;nen pitäisin turpani kiinni nyt just taas tässä
sä oot niin helppo hei, tajuatko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665341- 644536
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1214310- 513730
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463714Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo723034Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv522884- 272821
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626