Olen lähdössä opiskelemaan, jos vain pääsen ja kelan sivuilta luin, että olisi mahdollista saada opiskellessa työmarkkinatukea sekä ylläpitokorvausta.
Opiskelisin toisella paikkakunnalla, jonne on kotikunnastani 90km eli saisinkohan korotettua ylläpitokorvausta kun tuo on ymmärtääkseni työssäkäyntialueen ulkopuolella ja kelan sivuilla lukee, että korotettua ylläpitokorvausta saa, jos opiskelee työssäkäyntialueen ulkopuolella?
Entä miten se menee opiskellessa, kun saa työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta, että jos on kipeänä niin saako myös sairaspäiviltä ylläpitokorvauksen vai saako sen vain osallistumispäiviltä?
Sen verran olen työkkäristä selvittänyt, että melko varmasti saisin työmarkkinatukea, vaikka opiskelisin, mutta noita muita en ymmärtänyt kysyä kun luin siitä vasta tänään kelan sivuilta.
Työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta opiskellessa, kysymyksiä??
4
309
Vastaukset
- näinon
Sairaspäiviltä et saa ylläpitokorvausta, vain koulupäiviltä kun sinne joudut menemään. Työssäkäyntialue käsittää nykyään 100km omalta paikkakunnaltasi minne suuntaan vaan eli ymmärrykseni mukaan et saisi sitä ylläpito rahaa korotettuna vaan vain sen 9€ koulupäiviltä työmarkkinatuen lisäksi.
- joku..
Työssäkäyntialue on tietääkseni (on ainakin ollut) 80 km, eli sen perusteella saattaisit olla työssäkäyntialueen ulkopuolella sillä 90 km matkalla. Kuten "näinon" kirjoittikin jo, niin ylläpitokorvausta saa koulupäiviltä.
Kannattaa kysellä Kelasta ja työkkäristä lisää... - fdbdfn
Oma mieheni saa korotettua ansiopäivärahaa sekä ylläpitokorvausta opiskellessaan. Hän on todella tyytyväinen että tällainen on tullut mahdolliseksi. Kuukaudessa tulee käteen n. 1200-1300e joten ei ollenkaan huono koulun penkillä istumisesta. Hänellä ei olisi ikinä ollut rahallisesti muuten mahdollisuutta lähteä opiskelemaan unelmiensa alaa.
- opiskelija
Hei,
olen opiskellut pian vuoden työmarkkinatuella.Noista korotetuista ylläpitokorvauksista en osaa sanoa.
Sairastuessani olen saanut ylläpitokorvauksen.Muista vain hakea aina sairaslomalappu kouluun ja ota siitä itsellesi kopio.ettei tule myöhemmin mitään epäselvyyksiä.Ainoa juttu on se että kesälomalta en saa ylläpitokorvausta,mutta työmarkkinatuen saan.
Ylläpitokorvaus maksetaan ainakin minulle joka arkipäivältä,vaikka opiskeluni on ns monimuotoista.Luulin että se maksetaan vain niiltä päiviltä/illoilta kun olen koulussa,mutta huomasin että se maksetaan 20pv/kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1612278- 581295
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621177Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871048Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122998- 94989
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153972