Voiko kesykani syödä rairuohoa?

E.M.T

Tällaista tässä kyselen että tietäis joku et voiko se syödä rairuohoa.
PIKAISTA VASTAUSTA!

13

3849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pompula757

EI VOI! rairuoho on peitattua ja myrkyllistä. Kasvata kanille mieluummin ohraa tai kauraa :)

• Anonyymi

KAni syö heinää!!!!!!!!!!ohraa ja kauraa ei, muutakuin tosi pienissä määrin. SEn ruoka koostuu heinästä, voikukkia, muita yrttejä. jopa porkkanat ja vihannekset hyvin pienissä määrin ettei maha täyty siitä, koska ruasulatus vaatii heinää, ei mitään viljaruokia, kani ei ole mikään viljan syöjä, voi hyvänen aika.

• kani ihminen

Hyvä juttu kun kysyit itse en tiennyt enkä ole tullut ajatelleksikaan!!! En ole kylläkään syöttänyt kanilleni sitä, mutta jotkut aloittelijat voivat tehdä kohtalokkaan virheen...

• Plääö

Kani saa syödä rairuohoa !Kunhan ei kilo tolkulla!!!!Mutta ohra tietysti suositeltavaa en ole kokematon aloittelija enkä ole tehnyt kohtalokasta virhettä edes aloittelijana ikinä!!!

• Plääö

Kani saa syödä rairuohoa !Kunhan ei kilo tolkulla!!!!Mutta ohra tietysti suositeltavaa en ole kokematon aloittelija enkä ole tehnyt kohtalokasta virhettä edes aloittelijana ikinä!!!

• särkionkala

Eli sinä voisit yhtä hyvin syödä jotain myrkyllistä hymyssä suin? Olisitko valmis syömään esimerkiksi valmistamatonta myrkyllistä pallokalaa koska se on kalaa ja kalaahan ihmiset syövät? Miksi pitää antaa haitallisia ruokia jos tietää niiden olevan haitallista? Järki mukaan hei

• sljj

No kuule vähän ja ohra on paljon suositeltavaa ja parempaa. Luonnossakin syövät melkeinmitä vaan.

• Jgj ok emt mitä se sitte
        sljj kirjoitti:

No kuule vähän ja ohra on paljon suositeltavaa ja parempaa. Luonnossakin syövät melkeinmitä vaan.

Ja en tiiä onko meilläki ojraa tai jottain mutta kanit ihan innoissaan söi jo viime vuonna eilä vielä oo kuollu . Oon 10 ja mulla on kaks kanii toinen on.semmone diiva toinen pikkusen ujo mutta kyllä se siitä. Omat kanin poikaset ollu ja tää pikkusen ujo on meijän pentu ja se menestyy hyvin . Osaan ruokkia kanwja en annakkaan mitään väripalleroita vaan ihan marjoja ja semmosta . kiisselistä jääny puolukkaa ja nyt turkki pehmee,tuoksuu hyvälle ja kaunis. En ole saanut vunkkejä kanin ruokintaan opin sen itse. Lisäksi toisen kanini 4siskoa sai kodit ja kaikki osattiin hoitaa vaikka ei mitää kauheena olla harjoteltu.

• särkionkala

http://puput.net/keskustelu/index.php?topic=4828.0

Jossain vaiheessa olis sullakin tämän tekstin lukeminen :) Mitä saa ja mitä ei saa antaa. Se ettei sun kani ole kuollut vielä mihinkään ei tarkoita etteikö sille olisi saattanut tulla mitään sisäistä. Esim kaali aiheuttaa kaneilla kaasua vatsaan ja saattaa aiheuttaa kanillle todella tukalan olon, koska se ei pysty pieremään. Enkä väitä että olisit kanilles kaalia antanut vaan esimerkkinä kuinka voi käydä ellei tiedä oikeaa suuntaa ruokinnalle

Ei ollut kaikki muumit laaksossa minullakaan vielä sinun ikäisenäsi, mutta voisit yrittää kasvattaa kanitietouttasi ja mennä jopa minusta ohi ;)

• h

No en tiiä on meil varmaan ohraa .Tiiän et kaalii ei saa antaa.

• Särkionkala vastaus
        h kirjoitti:

No en tiiä on meil varmaan ohraa .Tiiän et kaalii ei saa antaa.

Löysin just että ne on suojattu myrkyllä en anna niit enkä oo varm ikinä antanukkaa väärin käsitys sori .Voitko antaa anteeks?Ja unohetaan tää paitsi ei sitä että ei saa antaa rairuohoa:-)Nyt pitäus olla kaikki muumit laaksossa .

• Ooooooppppsss...
        Särkionkala vastaus kirjoitti:

Löysin just että ne on suojattu myrkyllä en anna niit enkä oo varm ikinä antanukkaa väärin käsitys sori .Voitko antaa anteeks?Ja unohetaan tää paitsi ei sitä että ei saa antaa rairuohoa:-)Nyt pitäus olla kaikki muumit laaksossa .

Väärinkäsitys mulla ollaa aina anetukki ohraa se on aika samanlaista (vähä) Joo elu tää olu vain väärinkäsitystä Ohraa aina ammettu ei siis rairuohoa:-)

• kani fani

itse suosittelen ohraa tai oikeaa jyrsijän ruohoa mitä voi ostaa vaikka täältä

http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/snacksit/luonnon_ravintokasvit/kasvit_yrtit/202642

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe