Hei! Olen 15-vuotias tyttö ja isälläni on ollut diabetes jo lapsesta saakka.
Olen jo jollain tavalla tottunut ''kohtauksiin'' mutta silti minua huolettaa että jossain vaiheessa tapahtuu jotain kamalaa! Kohtaukset ovat alkaneet lisääntyä ja parikin kertaa on jouduttu kutsumaan ambulanssi. Viime viikolla isäni löi päänsä pahasti pöydän kulmaan, mutta asian jälkeen hän oli kuin mitään ei olisi tapahtunut ja että kaikki on hyvin. Joskus pari vuotta sitten olimme kaupungilla ja isäni sai kohtauksen keskellä kaupunkia. En pysty hallitsemaan isääni kohtauksen aikaan, sillä hän alkaa huutamaan että ''ei ei ei kaikki on hyvin'' joten menin pyytämään apua vastaantulevalta. Veimme isäni lähellä olevaan lääkäriin ja pian asian jälkeen kaikki oli taas hyvin. Minua myös pelottaa , että mitä sen jälkeen tapahtuu kun itse muutan pois kotoa? Kukaan ei ole vahtimassa koska äiti kuoli pari vuotta syntymäni jälkeen. Minua oikeasti pelottaa isäni puolesta, mitä minun pitäisi tehdä?
Sekava ongelma kohtauksien kanssa
2
162
Vastaukset
- 18v 13v sairastanut
Insuliinipumppu tai pitkäaikais-serurantamittari jossa hälytin matalasta verensokerista. Niitä saa helposti hommattua lääkärin kautta jos on ongelmia verensokerien kanssa. Koneeseen voi itse asettaa rajat korkeille tai matalille verensokereille joista se hälyttää. Koneeseen voi myös asettaa nopeasta verensokerin laskusta tai noususta seuraavan hälytyksen. Aika uskomatonta että isäsi selittää tuossa tilassa että kaikki on hyvin. Lihakset tavallaan sammuvat eikä mistään tajua mitään. En ole ikinä kuullut että kukaan puhuisi siinä tilassa ainakaan mitään "ei sekavaa" saatika sitten sanoo että kaikki on hyvin?
- Ihan mahdollista
Tuo on luonnollinen ja tuttu reaktio insuliinishokissa. Diabeetikko tulee usein agressiiviseksi ja kieltäytyy voimakkaasti hoidosta kun verensokeri putoaa hyvin alas. Olen muutaman kerran joutunut tilanteeseen jossa hypoglykemiassa oleva diabeetikko muuttuu agressiiviseksi ja puhuu sekavia (jos vielä pystyy, pahin tapaus meni tajuttomaksi).
Itse olen säätänyt aktiivisesti insuliiniannosta jotta tilanne ei ole mennyt näin pahaksi. Tänä aamuna herätessä oli ihan hyvä olo mutta kun nousin ylös, tuli huono olo ja hiki pukkasi pintaan. Alkuun ihmettelin olotilaani kunnes tajusin että taitaa olla hypo päällä ja verensokeri olikin 3,6. Kun söin 6 Siripiripilleriä, 15 minuuttia myöhemmin verensokeri oli 4,9 ja olo taas normaali. Sitten aamiaista jotta sain verensokerit kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1184907Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1163979Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2233914Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371394
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1741384En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5861279- 531165