Kuopiossa on Ylen mukaan Suomen saastunein ilmanlaatu, joten muuttakaa sieltä äkkiä tänne Varkauteen, ettei kuolema korjaa liian aikaisin. Pienhiukkaset ja katupöly ovat tappava yhdistelmä.
Pois Kuopiosta ja Varkauteen.
30
649
Vastaukset
- :D
Aika hupaisa argumentti, Truno. Vai että joku vaihtaisi tuon takia Varkauteen :D
- Warning.
Sinulla näyttää olevan trunotrauma, mutta faktoille et mitään voi. Kuopion ilmanlaatu on edelleen Suomen surkein.
- :D
Warning. kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan trunotrauma, mutta faktoille et mitään voi. Kuopion ilmanlaatu on edelleen Suomen surkein.
Muuttovirta on edelleen Varkaudesta Kuopioon päin ja syystäkin. Faktoille et mitään voi.
- löyhkä
Ilmanlaadun perusteella lähtisin ihan muuhun suuntaan. Täällä haisee paperimies yhtenään.
- paperiraha
Juu raha se vaan haisee :D
- Koneenhoivaaja
paperiraha kirjoitti:
Juu raha se vaan haisee :D
Kaikkien YT-neuvotelujen jälkeen olen vielä onnekseni säilyttänyt työpaikkani Varkauden paperitehtaalla.
Vuosiansiot jopa hivenen kohonneet yleisönosastoilla parjatuista summista. Silloin aikanaan verrattiin, kumpiko tärkeämpi, paperikoneenhoitaja vaiko sairaanhoitaja.
En nyt ota siihen kantaa, mutta paperikoneehoitajien vähennyttyä Varkaudesta, myös sairaanhoitajien työpaikat ovat siirtyneet Kuopioon.
Olkoonkin tilanteesta sitten joku onnellinen, mutta minulla itselläni, paperikoneehoitajalla, on edelleen se käsitys, jotta jokainen paperitehtaan työntekijä työllisti omalla verotuloksellaan myös sairaanhoitajia.
Saatan olla väärässä, mutta kysyisin viisaammilta palstalaisilta, miksi paperimiesten vähennyttyä kotikaupungistamme, sairaanhoitajien paikat ovat siirtyneet osittain Kuopioon, tai täysin kokonaan lakanneet?
Koska erittäin hyvä työnantajani, StoraEnso maksaa minulle reilut 70.000 euroa vuodessa, niin asia ei ole minulle henkilökohtaisesti kovinkaan tärkeä.
Pääsen toki yksityiselle sektorille, milloin terveydenhoitoa tarvitsen.
Asia ei ole koskettanut minua henkilökohtaisesti koskaan, mutta paperimiesten jatkuvan syyllistämisen ja niiden henkilöiden, jotka siihen ovat syyllistyneet, tahtoisin kuulla kernaasti mielipiteenne, miksi sairaanhoito on siirtynyt Kuopioon, vaikka sairaanhoitajan työ on sata kertaa tärkeämpää, kuin paperikoneenhoitajan työ on?
Luulisin, näin yksinkertaisena ihmisenä, jotta paperitehtaan lakkautuksen jälkeen olisi päinvastoin lisätty sairaanhoitajien määrää Varkaudessa.
Vaikkapa ajankohtaisia uutisia luettuaan jokaisen luulisi olevan asiasta ehdottomasti samaa mieltä.
Mutta kai nyt kaikki ovat tyytyväisiä, kun paperitehtaalla on enää murto-osa niistä veronmaksajista, jotka eivät ennen olleet yhtä tärkeitä, kuin sairaanhoitajat olivat.
Mutta..Mutta? Miksi sairaanhoitajia on vähennetty vieläkin enemmän, kuin paperimiehiä on vähennetty Varkaudesta???
Kertokaa se yksinkertaiselle paperikoneenhoitajalle.... - eino juutinen
Koneenhoivaaja kirjoitti:
Kaikkien YT-neuvotelujen jälkeen olen vielä onnekseni säilyttänyt työpaikkani Varkauden paperitehtaalla.
Vuosiansiot jopa hivenen kohonneet yleisönosastoilla parjatuista summista. Silloin aikanaan verrattiin, kumpiko tärkeämpi, paperikoneenhoitaja vaiko sairaanhoitaja.
En nyt ota siihen kantaa, mutta paperikoneehoitajien vähennyttyä Varkaudesta, myös sairaanhoitajien työpaikat ovat siirtyneet Kuopioon.
Olkoonkin tilanteesta sitten joku onnellinen, mutta minulla itselläni, paperikoneehoitajalla, on edelleen se käsitys, jotta jokainen paperitehtaan työntekijä työllisti omalla verotuloksellaan myös sairaanhoitajia.
Saatan olla väärässä, mutta kysyisin viisaammilta palstalaisilta, miksi paperimiesten vähennyttyä kotikaupungistamme, sairaanhoitajien paikat ovat siirtyneet osittain Kuopioon, tai täysin kokonaan lakanneet?
Koska erittäin hyvä työnantajani, StoraEnso maksaa minulle reilut 70.000 euroa vuodessa, niin asia ei ole minulle henkilökohtaisesti kovinkaan tärkeä.
Asia ei ole koskettanut minua henkilökohtaisesti koskaan, mutta paperimiesten jatkuvan syyllistämisen ja niiden henkilöiden, jotka siihen ovat syyllistyneet, tahtoisin kuulla kernaasti mielipiteenne, miksi sairaanhoito on siirtynyt Kuopioon, vaikka sairaanhoitajan työ on sata kertaa tärkeämpää, kuin paperikoneenhoitajan työ on?
Luulisin, näin yksinkertaisena ihmisenä, jotta paperitehtaan lakkautuksen jälkeen olisi päinvastoin lisätty sairaanhoitajien määrää Varkaudessa.
Vaikkapa ajankohtaisia uutisia luettuaan jokaisen luulisi olevan asiasta ehdottomasti samaa mieltä.
Mutta kai nyt kaikki ovat tyytyväisiä, kun paperitehtaalla on enää murto-osa niistä veronmaksajista, jotka eivät ennen olleet yhtä tärkeitä, kuin sairaanhoitajat olivat.
Mutta..Mutta? Miksi sairaanhoitajia on vähennetty vieläkin enemmän, kuin paperimiehiä on vähennetty Varkaudesta???
Kertokaa se yksinkertaiselle paperikoneenhoitajalle....tuskin nuin paljon hankit ihan oikein kun loppu paperin teko varkaudessa saatkärsiä itse mokoma ahne paska oikein kun loppuu viimeinen kone täältä sairanhotajat tärkeitä mutta maailmasta paperihoitajat joutavat loppua
- Huolestunut
eino juutinen kirjoitti:
tuskin nuin paljon hankit ihan oikein kun loppu paperin teko varkaudessa saatkärsiä itse mokoma ahne paska oikein kun loppuu viimeinen kone täältä sairanhotajat tärkeitä mutta maailmasta paperihoitajat joutavat loppua
Muistahan Eino ottaa lääkkeesi ajallaan.
- hyvä kun rahaa on
Koneenhoivaaja kirjoitti:
Kertokaa se yksinkertaiselle paperikoneenhoitajalle....Taas yksi kehuja! Sinun sietää pudota pilvista! Ihan silloin toivoin, kun lakkoilitte, että saatte kaikki lopputilin. Ihan juuri vain sen takia kun kehuitte, että rahaa on ette p..kalle taivu!
Sitä paitsi Varkaus on kohta mennyttä kalua!
- .
Naurettavaa. Tuo YLE:n uutinen perustuu hetkittäiseen mittaustulokseen, jonka taustalla kevätpöly. Jos joku tekee tuon perusteella muuttopäätöksen, niin onpa poikkeuksellisen tyhmä yksilö. Truno voisit vähän edes yrittää...
- Warning.
En ole pahin painajaisesi Truno. Tarkista lääkityksesi, sillä vainoharaisuus on vakavaa.
- hsdhstrhtr
Menikö truunolla pitkään karaokessa siellä savontiellä.
- Ätsih
Kuopiolainen p-puhe ja omakehu on jo niin sakiaa että näkyy pienhiukkasmittauksissa?
Mut sitä minä en tienny että se on vaarallista muualla kuin aamuyöllä nakkijonossa. - v43
Taitaa olla parempi kun kuopiolaiset pysyy puukkoineen siellä omalla puolellaan.
- fiifi
Juu, yksi olis ainakin saanut jättää muuttamatta 4 vuotta sitten.
- Hui!
Nyt sieltä Kuopiosta tuli vielä murhaajakin Varkauteen asumaan!!! Sekosi siis Kuopiossa ja murhasi Varkaudessa.
- 55v Varkautelaisena
Varkaus on kaikesta huolimatta erittän mukava ja rauhallinen paikka asua ja elää.
Jokaisella paikkakunnalla on joskus tapahtunut jotain kamalaa, kunhan vain aikajänne on riittävän pitkä.
Miksi todellakaan haukkuisimme paikkaa, jossa suurin osa palstamme kirjoittajista ja palstamme lukijoista on suuren osan elämäänsä asunut ja elänyt.
Suomessa on kuitenkin rehellisesti sanottuna asiat melko hyvin, muuhun maailmaan verrattuna.
Tuskinpa kukaan osaa sanoa maata, missä asiat ovat kokonaisuudessaan paremmin, kuin meillä on.
Jokaisessa kulttuurissa ja yhteiskunnassa on varjopuolensa, mutta vaikkapa kyseinen puukotus olisi voinut sattua aivan missäpäin suomea tai maailmaa tahansa.
Ei kotikaupunkimme parane tai huonone sitä haukkumalla, vaan jokaisella on mahdollisuus omalta osaltaan muuttaa rakasta asuinpaikkaamme.
Älkäämme siis kysykö itseltämme, mitä kaupunki tekee meille, vaan kysytään yhdessä, mitä me voimme tehdä kaupungin eteen.
Tämä ajatus on jo vanhaa perua ja Amerikassa aikoinaan lausuttu, mutta se pitää edelleenkin paikkansa, vaikkapa pienessä ja kauniissa kaupungissamme.
Pidetään huolta toisistamme ja osoitetaan se hymyilemällä ja puhumalla toisillemme, vaikkapa jalkakäytävällä vastaantuleville asuinkumppaneillemme Varkauden kaupungissa!
Se ei ole keneltäkään pois, mutta antaa iloa ja turvallisuuden tunnetta kaikille kulkijoille. - Ellikäinen
55v Varkautelaisena kirjoitti:
Varkaus on kaikesta huolimatta erittän mukava ja rauhallinen paikka asua ja elää.
Jokaisella paikkakunnalla on joskus tapahtunut jotain kamalaa, kunhan vain aikajänne on riittävän pitkä.
Miksi todellakaan haukkuisimme paikkaa, jossa suurin osa palstamme kirjoittajista ja palstamme lukijoista on suuren osan elämäänsä asunut ja elänyt.
Suomessa on kuitenkin rehellisesti sanottuna asiat melko hyvin, muuhun maailmaan verrattuna.
Tuskinpa kukaan osaa sanoa maata, missä asiat ovat kokonaisuudessaan paremmin, kuin meillä on.
Jokaisessa kulttuurissa ja yhteiskunnassa on varjopuolensa, mutta vaikkapa kyseinen puukotus olisi voinut sattua aivan missäpäin suomea tai maailmaa tahansa.
Ei kotikaupunkimme parane tai huonone sitä haukkumalla, vaan jokaisella on mahdollisuus omalta osaltaan muuttaa rakasta asuinpaikkaamme.
Älkäämme siis kysykö itseltämme, mitä kaupunki tekee meille, vaan kysytään yhdessä, mitä me voimme tehdä kaupungin eteen.
Tämä ajatus on jo vanhaa perua ja Amerikassa aikoinaan lausuttu, mutta se pitää edelleenkin paikkansa, vaikkapa pienessä ja kauniissa kaupungissamme.
Pidetään huolta toisistamme ja osoitetaan se hymyilemällä ja puhumalla toisillemme, vaikkapa jalkakäytävällä vastaantuleville asuinkumppaneillemme Varkauden kaupungissa!
Se ei ole keneltäkään pois, mutta antaa iloa ja turvallisuuden tunnetta kaikille kulkijoille.Puhut niin totta!
Varkauden kesäasukkaana saan aina ihailla runsasta vesistöä ja rauhallista maailmanmenoa. Olen myös usein harmistunut siitä mainitsemastasi seikasta, että vastaantulijat näyttävät nyrpeää naamaa. Se ei kutsu ainakaan juttelemaan!
Mutta on Varkaudessa kivoja kauppojakin ja mukavia myyjiä, joiden kanssa vaihtaa muutama sana. Kaikenkaikkiaan, iloitsen jo nyt tulevasta kesästä ja pitkästä lomastani Varkaudessa! - Pikkuinen-virkamies
Ellikäinen kirjoitti:
Puhut niin totta!
Varkauden kesäasukkaana saan aina ihailla runsasta vesistöä ja rauhallista maailmanmenoa. Olen myös usein harmistunut siitä mainitsemastasi seikasta, että vastaantulijat näyttävät nyrpeää naamaa. Se ei kutsu ainakaan juttelemaan!
Mutta on Varkaudessa kivoja kauppojakin ja mukavia myyjiä, joiden kanssa vaihtaa muutama sana. Kaikenkaikkiaan, iloitsen jo nyt tulevasta kesästä ja pitkästä lomastani Varkaudessa!On todellakin mukavaa, kun edes kesäasukkaana viihdyit kauniissa kaupungissamme.
Kaltaisesi ihmiset ovat todella tärkeitä liike-elämällemme ja sitä kautta koko kaupunkimme hyvinvoinnille ja olemassaololle.
Toivoisin Sinun olevan aktiivinen edelleenkin, vaikkapa tällä palstalla ja kertovan, kuinka kaupunkilaiset voivat edelleenkin parantaa palveluaan.
Kaupunkimme tilanne on sen verran huolestuttava, jottei kenenkään mielipidettä todellakaan voi sivuuttaa asiattomana tai tarpeettomana heittona tai kommenttina.
Toivon Sinun viihtyvän kaupungissamme ja toivon Sinun ajattelevan kaupunkimme sopivan Sinulle vaikkapa vakituiseksi asuinpaikaksi tulevaisuudessa.
Uskon kaupunkimme virkamiesten ehdottomasti joustavan Sinun toiveittesi ja ajatustesi mukana, asuinpaikkasi suhteen, jos päätät asettua kauniiseen kaupunkiimme pysyvästi. - Ellikäinen
Pikkuinen-virkamies kirjoitti:
On todellakin mukavaa, kun edes kesäasukkaana viihdyit kauniissa kaupungissamme.
Kaltaisesi ihmiset ovat todella tärkeitä liike-elämällemme ja sitä kautta koko kaupunkimme hyvinvoinnille ja olemassaololle.
Toivoisin Sinun olevan aktiivinen edelleenkin, vaikkapa tällä palstalla ja kertovan, kuinka kaupunkilaiset voivat edelleenkin parantaa palveluaan.
Kaupunkimme tilanne on sen verran huolestuttava, jottei kenenkään mielipidettä todellakaan voi sivuuttaa asiattomana tai tarpeettomana heittona tai kommenttina.
Toivon Sinun viihtyvän kaupungissamme ja toivon Sinun ajattelevan kaupunkimme sopivan Sinulle vaikkapa vakituiseksi asuinpaikaksi tulevaisuudessa.
Uskon kaupunkimme virkamiesten ehdottomasti joustavan Sinun toiveittesi ja ajatustesi mukana, asuinpaikkasi suhteen, jos päätät asettua kauniiseen kaupunkiimme pysyvästi.Kiitos Sinulle kauniista vastauksestasi, annoin sinulle plussan!
Kerrompa missä käyn asioimassa Varkauden kesällä ja mistä pidän:
Prismassa - erittäin suuri valikoima kaikkea.
Lidlissä - ostan sieltä kaikkea pientä kivaa, valikoima on kansainvälinen.
Kirpputoreilla - olen tehnyt monta kivaa löytöä.
Emotionissa - laadukkaita tuotteita.
Rammarissa - joskus tarvitsee musiikkia (elävää!) ja hauskanpitoa.
Naisten vaatekaupassa Kauppakadulla - en nyt muista nimeä, mutta siellä on erittäin hyviä ja laadukkaita asusteita, sekä ystävälliset myyjät. Se on siinä kulmassa.
Lankakaupassa - saan apua käsitöihin ja laadukkaita lankoja vaikka mihin!
Rossossa - pizza maistuu välillä ihanalta!
Apteekissa - hieno henkilökunta ja he tietävät kuinka neuvoa.
Alkossa - saan neuvoa, kun etsin viiniä. He tietävät asiansa.
City Marketissa - myyjä juoksenteli viime kesänä joka puolella etsimässä Mascarponea Tiramisun tekoon.
Torilla - ostan mielellään paikallisia hedelmiä ja marjoja.
Ja varmasti on tuhat muutakin paikkaa, joita en nyt muista!
Mutta kaikenkaikkiaan - ei minun tarvitse lähteä Kuopioon tai muualle asioimaan, saan kaiken Varkaudestakin.
Jos voittaisin lotossa, minulla olisi myös liikeideoita Varkauteen. Mutta sitä odotellessa olen iloinen ja odottelen ensi kesää kaiholla!
Ai niin, se tärkein meinasi unohtua. Aion muuttaa eläkepäivilleni Varkauteen, vaikka siihen vielä aikaa meneekin. Sitten tahdon ostaa veneen ja kierrellä niitä kauniita vesireittejä, mitä teillä on.
Kas, siinäkin olisi liikeideaa......
- uunilintunen2
Säästöt purevat ikävällä tavalla.
- Ulla-Maria
Tuskinpa säästöt sentään purevat siihen, jottei edes tervehditä vastaantulijaa, joka tervehtii SINUA!
- Koirankusettaja
Ulla-Maria kirjoitti:
Tuskinpa säästöt sentään purevat siihen, jottei edes tervehditä vastaantulijaa, joka tervehtii SINUA!
Olen huomannut saman seikan. Kun koiran kanssa iltalenkkiä kävelessäni edes yritän tervehtiä vastaantulijoita, niin saan vastaukseksi pelkkiä hymähdyksiä ja virtuaalisylkeä...
Miksi näin???
Onko ihmiset täällä todellakin muita perempia tai hienompia?
Vaikeaa ymmärtää, mutta tuskinpa täällä on yksinkertaisempaa porukkaa, kuin muuallakaan???
- fghfghgdsjfgjj
Miksi varkaudessa kaikki on pielessä.
- EiNyOikeestaan
Kato vaikka muitten kaupunkien palstoja niin samanlaista se on kaikkialla.
- 55v Varkautelaisena
Nyt sinulla on elämäsi tilaisuus antaa ääni ehdokkaalle, joka ohjaa kotikaupunkimme ruoria toivomaasi suuntaan! Älä siis jää nukkuvien puolueeseen, vaan anna äänesi kuulua. Nyt jos koskaan sillä on merkitystä kotikaupunkimme tulevaisuuden kannalta.
- Ajatusten Osmajoki
Heh, ihan kuin jollain kunnanvaltuutetulla olisi muka jotain mahdollisuuksia vaikuttaa enää Varkauden kohtaloon. Kyllä tämä peli on jo pelattu ja menetetty. Globalisaatio tuli ja tappoi. Jäljellä on enää kylän saattohoito.
- 55v Varkautelaisena
Siis mielestäsi on aivan sama, ketkä valitaan tulevaan valtuustoon? Siis kukaan ei voi vaikuttaa enää mihinkään, vaan kaikki on menetetty?
Ajattele, jos kaikki Varkautelaiset ajattelisivat, kuten sinä ajattelet!
Entäpä jos kaikki Suomalaiset ajattelisivat samoin?
Tai kaikki ihmiset maailmassa.... Siis on sama mitä tehdään tai ollaan tekemättä, perikato on kuitenkin jo ovella..
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, joita kasvatat mielipiteinesi. Eipä ole ihme, jos alkoholi ja huumeet ovat ainoa vaihtoehto nuorille, sinun ajatusmallillasi. - Ajatusten Osmajoki
55v Varkautelaisena kirjoitti:
Siis mielestäsi on aivan sama, ketkä valitaan tulevaan valtuustoon? Siis kukaan ei voi vaikuttaa enää mihinkään, vaan kaikki on menetetty?
Ajattele, jos kaikki Varkautelaiset ajattelisivat, kuten sinä ajattelet!
Entäpä jos kaikki Suomalaiset ajattelisivat samoin?
Tai kaikki ihmiset maailmassa.... Siis on sama mitä tehdään tai ollaan tekemättä, perikato on kuitenkin jo ovella..
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, joita kasvatat mielipiteinesi. Eipä ole ihme, jos alkoholi ja huumeet ovat ainoa vaihtoehto nuorille, sinun ajatusmallillasi.Esimerkiksi juuri nuorille pitää kertoa totuus, eikä katteettomia vaalilupauksia. Kuollutta on turha tekohengittää ja heidän tulevaisuutensa ja mahdollisuutensa ovat muualla kuin Varkaudessa. On edesvastuutonta toimintaa valtuutetulta luvata sellaista mitä ei voi toteuttaa.
Varkauden kohtalon kannalta on aivan sama ketä valtuustossa istuu. Tosin saattohoito kestää ja haaskasta irtoaa vielä kyllä kaikenlaista kivaa , jos sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
- Anonyymi
hyi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891