Windows 7 64 vai 32 bit. Ohjelmat ja komponentit. Asennus

Uuttarautaa

Moi

Voisitteko viisaammat vähän auttaa?

En käytä konetta pelaamiseen, vaan kuvien, videoiden ja musiikin muokkaamiseen ja surffailuun.

Ostan alla olevat komponentit (DVD-asema ja virtalähde tulevat vanhasta koneesta):

Ostoskorisi sisältö:

Kpl ID Tuoteseloste Hinta Vapaana
=======================================================================
1 Samsung Spinpoint F3 1TB 3.5" 8.9ms SATA
1 Antec TrueQuiet Pro 120 -kotelotuuletin,

1 MSI P67A-GD65 (B3) Intel P67 LGA1155 ATX

1 Intel Core i5 2500K 3.3 GHz LGA1155 -suo
1 SAPPHIRE Ultimate Radeon HD 6670 1 GB DD (passiivijäähdytys)
1 Samsung SSD 830 128GB, 2.5", SATA 6Gb/s Desktop
2 Kingston HyperX DIMM 4GB PC3-12800U CL9-9-9-27 (DDR3-1600)

Toimiiko Win 7 64 bittinen versio varmasti näillä komponenteillä tai oikeammin toimiiko nämä kompenentit 64 bittisen käyttöjärjestelmän kanssa?

Mulla on joitakin ohjelmia, jotka pitää päivittää 64 bittisiksi versioiksi. Kannattaisiko mun asentaa aluksi 32 bittinen versio ja päivittää se myöhemmin 64 bittiseksi, vai asentaa suoraan 64 bittinen ja hankkia uudet ohjelmat? Onko 64 bittisen ja 32 bittisen ero niin suuri, että sen huomaa käytännössä.

Windows olisi tarkoitus asentaa tuolle SSD:lle. SSD tulee laittaa vissiin Sata3 liittimillä ja kovo ja DVD-asema sata2 väyliin? Sitten mulla on vielä 15 v vanha korppuasema, kai senkin saa vielä toimimaan?

7

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vk.

Ilman muuta 64 bit. järjestelmä, jolloin tuo 8Gb muisti saadaan kokonaan käyttöön. Käyttöjärjestelmän asennus nykyaikaisiin tietokoneisiin käy nopeasti ja aina voi asennusksen uusia, asentaa 32bit, jos ongelmia ilmenee.

Jos emolevyllä on liitin korppuasemalle, niin varmaan senkin saa toimimaan. Se vain alkaa olemaan mennyttä aikaa.

• Uuttarautaa

Mutta kun mä haluun käyttää vielä korppuja. Minulla korpulla parhaat amiga-pelit joita ajattelin Ubuntussa pelailla. Joten senkin korppuaseman saa vielä toimimaan?

• 10+12

Kyllä noissa emolevyissä on yleensä edelleen vielä korppuliitin ja tarvittava kaapeli, sekä kotelossa paikka korppuasemalle.

Vaikka on 64-bittinen käyttis (mikä on ilman muuta ainoa järkevä vaihtoehto tänä päivänä), ei ohjelmia tarvitse välttämättä päivittää 64-bittisiksi. Esim. Microsoft Officesta kannataa edelleen asentaa 32-bittinen versio myös 64-bittiseen käyttöjärjestelmään (ellei sitten ole tarve käsitellä yli 2 GB Excel-tiedostoja tms.).

• ei-nörtti
        10+12 kirjoitti:

Kyllä noissa emolevyissä on yleensä edelleen vielä korppuliitin ja tarvittava kaapeli, sekä kotelossa paikka korppuasemalle.

Vaikka on 64-bittinen käyttis (mikä on ilman muuta ainoa järkevä vaihtoehto tänä päivänä), ei ohjelmia tarvitse välttämättä päivittää 64-bittisiksi. Esim. Microsoft Officesta kannataa edelleen asentaa 32-bittinen versio myös 64-bittiseen käyttöjärjestelmään (ellei sitten ole tarve käsitellä yli 2 GB Excel-tiedostoja tms.).

On olemassa ulkoisia korppuasemia, jotka passaavat USB-liittimeen. Esim. Verkkokauppa.com

• vapunen

Itse olen aina asentanut esimerkiksi Office 2010 ohjelmasta 64-bittisen version jos minulla on 64 bittinen käyttis.. 32 bittistä versiota ei kannata asentaa muutoin kun jos kone on 32.bittinen..

• tois tai seksi

MS itse suosittelee 32 bittistä Officea 64 bittisiin järjestelmiin, vain poikkeustapauksissa 64 bittistä.

• se vaan toimii

32bit ohjelmat käy 64bit windowsiin, mut 64bit ohjelmat ei käy 32bit windowsiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      119
      3412
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      88
      1202
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      93
      965
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe