MITÄÄN SANOMATTOMAT

TuulaKo

Miks pitää kirjottaa jotain jossa ei oo mitään omaa mielipidettä!? Laitetaan vaan "kuhan"jotain! Miun mielestä tänne kirjotetaan ,kun on jotain sanomista asioista tai kommentoi toisten ajatuksia!

9

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyrpä-Jooseppi!

      Minun mielestä pielisentien parkkitaskut on paskoja!
      Lumihuolto ei toimi joten yksi edelläparkannut farmari vie koko tilan !

      Pitäiskö hankkia fiat 600 mallia 1970..se sopisi hyvin taskuparkkiruutuun jonkin farkun perään!
      Parkkitaskujen nostaminen katutasoon on täysin epäonnistuneet sillä lumi ja jää nostaa parkkitaskuja ylös!
      Nykyautoissa on nimittäin etuhelma niin alhaalla, ettei kukaan viiti ruvetä autoaan särkemään, ahtautumalla parkkitaskuun!

      Täsä sulle sitää omaa mielipidettä!

      • ei ongelmaa

        voi..voi..kun katumestari- joosepilla ompi huoli kun auto ei mahdu taskuu..voi..voi..


    • routa vuan .

      Eräistä aihe aluiesta kuten mamujen tavat se on tehty tuomittavaksi
      eli suomalaiset ei voi enää sanoa suoraan kuten ennen muista kuin
      omista alemmista sosiaaliryhmistä siihen ei sensuuri iske eikä puutu
      mediassa Mutta joukko psykoosilla ollaan lynkkäämäässä jotain
      hassua satiirin tavoin kirjoitettua bloki pakinaa ja se ylitti kaikki
      uutis kynnykset tuplana harva siihen taitaa .

      • Kielellistä

        analyysia kannattaa harjoittaa.

        Tiedät varmaan itsekin, että asiallisesti esitettyä kritiikkiä kyllä julkaistaan. Juuri suoraan sanominen ei tuota ongelmia. Ongelmia tuottaa solvaaminen ja nimittely, se ei ole suoraan sanomista, se on huonoa käytöstä. (Tässä en nyt viittaa Erosen kirjoitukseen.)

        Samat reagointikynnykset eivät koske mattimeikäläistä ja kansanedustajan avustajaa. Varsinkin, kun kyseinen edustaja on tuomittu rasistisesta kirjoittelusta, on avustajakin suurennuslasin alla. Samoin taitaa olla koko puolueen laita. Luin kyseisen kirjoituksen ja pidin sitä satiirina, mutta satiirinkin takana on aina asia, jota halutaan tuoda esille. Tässä tapauksessa se näytti olevan eriävä mielipide vähemmistövaltuutelulle. Siinä satiiri onnistui.

        Hirvisaari väitti kirjoitusta hyväntahtoiseksi. Sellainen kuva ei minulle välittynyt. Luin tekstistä selvää ivaa vähemmistövaltuutetun toimistoa kohtaan ja varsinkin vihreän värin, joka on islamin "symboli" yhdistäminen terrorismiin on hyvin osoittelevaa stereotyypittämistä. Joka kyllä sopii erittäin hyvin Hirvisaaren puheisiin, mutta herättää epäilyn Erosen uskottavuudesta irtisanoutua maahanmuuttovastaisuudesta.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ibzb7wPIUBg


      • Korpi-filosofi
        Kielellistä kirjoitti:

        analyysia kannattaa harjoittaa.

        Tiedät varmaan itsekin, että asiallisesti esitettyä kritiikkiä kyllä julkaistaan. Juuri suoraan sanominen ei tuota ongelmia. Ongelmia tuottaa solvaaminen ja nimittely, se ei ole suoraan sanomista, se on huonoa käytöstä. (Tässä en nyt viittaa Erosen kirjoitukseen.)

        Samat reagointikynnykset eivät koske mattimeikäläistä ja kansanedustajan avustajaa. Varsinkin, kun kyseinen edustaja on tuomittu rasistisesta kirjoittelusta, on avustajakin suurennuslasin alla. Samoin taitaa olla koko puolueen laita. Luin kyseisen kirjoituksen ja pidin sitä satiirina, mutta satiirinkin takana on aina asia, jota halutaan tuoda esille. Tässä tapauksessa se näytti olevan eriävä mielipide vähemmistövaltuutelulle. Siinä satiiri onnistui.

        Hirvisaari väitti kirjoitusta hyväntahtoiseksi. Sellainen kuva ei minulle välittynyt. Luin tekstistä selvää ivaa vähemmistövaltuutetun toimistoa kohtaan ja varsinkin vihreän värin, joka on islamin "symboli" yhdistäminen terrorismiin on hyvin osoittelevaa stereotyypittämistä. Joka kyllä sopii erittäin hyvin Hirvisaaren puheisiin, mutta herättää epäilyn Erosen uskottavuudesta irtisanoutua maahanmuuttovastaisuudesta.

        http://www.youtube.com/watch?v=Ibzb7wPIUBg

        Maahanmuuttovastaisuudesta..? Eikö kyseessä ole maahanmuuton järkeistäminen valtion rahatilanteen yms. mukaaan.? Toisinsanoen kaikilta leikataan menoja, myös maahanmuutosta ja sen tuomista kuluista. Jos joku itkee kärsimyksitä, ei niitä sieltä asti kantsi hakee , vai oisko kyseesssä valtion kustantama matka.? Sillä lähempääkin kärsimystä löytää, käyppä kato leipäjonoja. tms. Ei ne kaikki juoppoja ole, jotka siihen tilanteeseen ovat joutuneet..! Mutta on muodikkaampaa avustaa kaukana olevaa, sillä saa papukaijamerkin sekä ikuisen autuuden nähtävästi.? Mikä mysteeri siinä on että kauas nähdään mut ei lähelle.?


      • Mutkia on monia
        Korpi-filosofi kirjoitti:

        Maahanmuuttovastaisuudesta..? Eikö kyseessä ole maahanmuuton järkeistäminen valtion rahatilanteen yms. mukaaan.? Toisinsanoen kaikilta leikataan menoja, myös maahanmuutosta ja sen tuomista kuluista. Jos joku itkee kärsimyksitä, ei niitä sieltä asti kantsi hakee , vai oisko kyseesssä valtion kustantama matka.? Sillä lähempääkin kärsimystä löytää, käyppä kato leipäjonoja. tms. Ei ne kaikki juoppoja ole, jotka siihen tilanteeseen ovat joutuneet..! Mutta on muodikkaampaa avustaa kaukana olevaa, sillä saa papukaijamerkin sekä ikuisen autuuden nähtävästi.? Mikä mysteeri siinä on että kauas nähdään mut ei lähelle.?

        Tosi on, että maahanmuuttovastaisuus on erittäin laaja käsite. Käytin sitä erittelemättömänä yläkäsitteenä.
        Toki siihen voi sisällyttää ajatuksesi kaikkiin kohdentuvasta budjetin sopeuttamistarpeesta. Näin juuri nyt näytetään toimittavankin. Maahanmuuttoviraston rahoitusta on leikattu, mikä näkyy mm. Kontiorannan ja Kontiolahden vastaanottokeskusten lakkauttamisena. Samoin turvapaikanhakijoiden tuet pienenivät jo edellisellä hallituskaudella ja perheenyhdistäminen tiukkeni. Lisää tiukennuksia siihen näyttää myös olevan suunnitteilla esim. myös suojelun perusteella oleskeluluvan saaneille suunnitellaan, että heidän on kyettävä hankkimaan asunto tulijoille ja riittävät tulot elämiseen. Se on sitten mielipidekysymys ketä pitäisi auttaa ja mihin kansainväliseen lainsäädäntöön Suomen tulisi kuulua ja keitä pidetään suomalaisina.

        Siitä olen eri mieltä, ettei myös lähelle nähtäisi. Syrjäytymisen estämiseen nuorten osalta tuli taas lisäbudjetointia. Takuueläkkeet ja perusturvan nostaminen on tehty. Toimet voivat olla edelleen rittämättömiä ja sitähän näillä kolmannen sektorin leipäjonoilla on pyritty paikkaamaan. Kukaan ei taida tarkoin tietää, missä kaikissa elämäntilanteissa olevia leipäjonoissa on ja mikä on niiden osuus, jotka eivät, tarpeesta huolimatta, pääse edes leipäjonoihin. Alkoholistien osuutakaan ei liene selvitetty ja toki hekin tarvitsevat leipänsä. Me hyvin toimeentulevat mielestäni voisimme luopua osastamme, esim. maksamalla enemmän tuloveroa näiden ihmisten tukemiseksi.

        Yhteiskunnan eriarvoistuminen on erittäin iso ja vaikea ongelma. Eikä ongelmille näy loppua. Maailmassa enrgiantuotanto (lähinnä öljy) ja ruuantuotanto ja puhdas vesi ovat kytköksissä toisiinsa ja myös ympäristön saastumiseen pohjavesien osalta. Unohtamatta lämpenemisen aiheuttamaa kuivumista ja viljelymaan vähenemistä. Saatamme vielä nähdä kansojen liikkumisen ruuan ja veden perässä kiihtyvän, ellei jotain uutta keksitä ja nopeasti. Samalla tullaan peruskysymysten äärelle, millä oikeudella me maailman hyväosaiset kulutamme niin paljon energiavaroista. En usko, että tilanne muuttuu ennen kuin pakon edessä. Tietoa ei oteta vastaan, mukavuuden halu ja lyhytjännitteinen hyvänhaluaminen vievät voiton. Joku viisas kirjoitti, että globaalisti todella vaikuttavia päätöksi ovat pystyneet tekemään vain epädemokraattiset päättäjät kuten Kiinan kommunistit yhden lapsen perhepolitiikasta. Jatkuvan kasvun mantraa me kuulemme joka päivä se vain ei taida energian puutteessa enää ollakaan mahdollista ja samaan aikaan väestö kasvaa eksponentiaalisesti. (Anteeksi, että jouduin näin kauas lähtötektistä, mutta kun nämä asiat kuuluvat sittenkin yhteen.)


      • Korpi-filosofi
        Mutkia on monia kirjoitti:

        Tosi on, että maahanmuuttovastaisuus on erittäin laaja käsite. Käytin sitä erittelemättömänä yläkäsitteenä.
        Toki siihen voi sisällyttää ajatuksesi kaikkiin kohdentuvasta budjetin sopeuttamistarpeesta. Näin juuri nyt näytetään toimittavankin. Maahanmuuttoviraston rahoitusta on leikattu, mikä näkyy mm. Kontiorannan ja Kontiolahden vastaanottokeskusten lakkauttamisena. Samoin turvapaikanhakijoiden tuet pienenivät jo edellisellä hallituskaudella ja perheenyhdistäminen tiukkeni. Lisää tiukennuksia siihen näyttää myös olevan suunnitteilla esim. myös suojelun perusteella oleskeluluvan saaneille suunnitellaan, että heidän on kyettävä hankkimaan asunto tulijoille ja riittävät tulot elämiseen. Se on sitten mielipidekysymys ketä pitäisi auttaa ja mihin kansainväliseen lainsäädäntöön Suomen tulisi kuulua ja keitä pidetään suomalaisina.

        Siitä olen eri mieltä, ettei myös lähelle nähtäisi. Syrjäytymisen estämiseen nuorten osalta tuli taas lisäbudjetointia. Takuueläkkeet ja perusturvan nostaminen on tehty. Toimet voivat olla edelleen rittämättömiä ja sitähän näillä kolmannen sektorin leipäjonoilla on pyritty paikkaamaan. Kukaan ei taida tarkoin tietää, missä kaikissa elämäntilanteissa olevia leipäjonoissa on ja mikä on niiden osuus, jotka eivät, tarpeesta huolimatta, pääse edes leipäjonoihin. Alkoholistien osuutakaan ei liene selvitetty ja toki hekin tarvitsevat leipänsä. Me hyvin toimeentulevat mielestäni voisimme luopua osastamme, esim. maksamalla enemmän tuloveroa näiden ihmisten tukemiseksi.

        Yhteiskunnan eriarvoistuminen on erittäin iso ja vaikea ongelma. Eikä ongelmille näy loppua. Maailmassa enrgiantuotanto (lähinnä öljy) ja ruuantuotanto ja puhdas vesi ovat kytköksissä toisiinsa ja myös ympäristön saastumiseen pohjavesien osalta. Unohtamatta lämpenemisen aiheuttamaa kuivumista ja viljelymaan vähenemistä. Saatamme vielä nähdä kansojen liikkumisen ruuan ja veden perässä kiihtyvän, ellei jotain uutta keksitä ja nopeasti. Samalla tullaan peruskysymysten äärelle, millä oikeudella me maailman hyväosaiset kulutamme niin paljon energiavaroista. En usko, että tilanne muuttuu ennen kuin pakon edessä. Tietoa ei oteta vastaan, mukavuuden halu ja lyhytjännitteinen hyvänhaluaminen vievät voiton. Joku viisas kirjoitti, että globaalisti todella vaikuttavia päätöksi ovat pystyneet tekemään vain epädemokraattiset päättäjät kuten Kiinan kommunistit yhden lapsen perhepolitiikasta. Jatkuvan kasvun mantraa me kuulemme joka päivä se vain ei taida energian puutteessa enää ollakaan mahdollista ja samaan aikaan väestö kasvaa eksponentiaalisesti. (Anteeksi, että jouduin näin kauas lähtötektistä, mutta kun nämä asiat kuuluvat sittenkin yhteen.)

        Toisilla on asunto toisilla ei..? Nuo omien köyhien auttaminen on lähinnä kosmeettisia toimia, uskallan sanoa jopa silmänkääntötemppuja..! Moni huomaa käteen jäävän vähemmän rahaa kuin ennen "köyhien olojen parantamistoimia" Loppujen lopuksi Suomen energiapolitiikka nojaa kalliiseen enrgiaan joka omalta osaltaan vähentää Suomen osalta turihia energiakuluja. Yhdysvallat yms. on asia erikseen koska siellä tuotanto nojaa halpaan energiaan, halpaaan veteeen jne..!
        Järjetömyyden huippua Suomen enrgiapolitiikassa edustaa lisääntyvä tuulivoiman käyttö. Yksikään tuulimylly ei nouse ilman valtion suuria erilaisia tukija, eikä yksikään tuota mitään tuulettomina päivinä. Jotka nekin joutuu kuluttaja maksamaan..! Eikä häneltä kysytä haluaako maksaa vai ei..!


      • Korpi-filosofi
        Korpi-filosofi kirjoitti:

        Toisilla on asunto toisilla ei..? Nuo omien köyhien auttaminen on lähinnä kosmeettisia toimia, uskallan sanoa jopa silmänkääntötemppuja..! Moni huomaa käteen jäävän vähemmän rahaa kuin ennen "köyhien olojen parantamistoimia" Loppujen lopuksi Suomen energiapolitiikka nojaa kalliiseen enrgiaan joka omalta osaltaan vähentää Suomen osalta turihia energiakuluja. Yhdysvallat yms. on asia erikseen koska siellä tuotanto nojaa halpaan energiaan, halpaaan veteeen jne..!
        Järjetömyyden huippua Suomen enrgiapolitiikassa edustaa lisääntyvä tuulivoiman käyttö. Yksikään tuulimylly ei nouse ilman valtion suuria erilaisia tukija, eikä yksikään tuota mitään tuulettomina päivinä. Jotka nekin joutuu kuluttaja maksamaan..! Eikä häneltä kysytä haluaako maksaa vai ei..!

        ps.Kysymys on hyötysuhteesta energiantuotanossa..!


      • Mutkia...........
        Korpi-filosofi kirjoitti:

        ps.Kysymys on hyötysuhteesta energiantuotanossa..!

        Tarkoitin ihan maailmanlaajuista energian tarvetta ja tuotantomahdollisuutta, jota veikkaallaan seuraavan suuntaiseksi. Samaa tendessiä on hyvin monien asiantuntijoiden ennusteissa.

        http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article198962.ece

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Öljyhuippu

        Juuri öljyn ja ruuan välinen yhteys on vahva, koska lannoitetuotantoon tarvitaan öljyä. Sekä tuuli-, aurinko ja bioenergiaa tullaan erittäin todennäköisesti myös Suomessa tarvitsemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe