moro,
mä oon 13-vuotias poika joka syksyllä siirtyy uuteen kouluun yläasteelle. mulla ei oo ollu kovinkaan kivaa ala-astevuosina, ja koska oon ollut niin pienessä koulussa niin mulla ei oo moniakaan oikeita ystäviä ja en tunne hyvänä kaverina ketään kuka olisi tulossa tai on siellä kys. yläasteella. kuinka helposti siellä saa kavereita? mutta joo, se oli vain pieni sivukysymys.
pääkysymykseen, joka munmielestä kuuluu tälle alueelle koska kyselisin sitä, mitä muut yläasteikäiset ajattelee jos on vähänkin joku erityylinen ihminen? mä en oo ala-asteaikana uskaltanut olla täysin oma itseni koska tämä varsinkin on paikka jossa katsotaan kieroon. haluisin esimerkiks pukeutua huom. hieman rokimmin, ja rockabillymmin, esimerkiksi bändipaitoihin (ne bändit, joita kuuntelen on kevyempää rockia tai rockabillyä). joka ilta ajattelen että olisin ikionnellinen jos löytäisin edes yhden muntyylisen ja ikäisen kaverin lähiseudultani... niin vaan ei tunnu käyvän. eli jos oon erityylinen niin miten muut suhtautuu?
katsooko yläasteella muut pahasti erityylisiä ihmisiä?
6
240
Vastaukset
- -98
se riippuu koulussa olevien luonteesta. pojat eivät (ainakaan täällä) paljoa kiinnitä huomiota mutta suurin osa pissis/ lissu tyyliset tytöt ovat semmosia pilkunviivaajia.
- onedirection_lover
itte menin tossa pari syksyy sitte yläasteelle ja oli ihan pirun hankalaa. Oli sellanen tilanne, että KAIKKI seiskat (paitsi mä ja kaverini) tulivat samoista kouluista ja samoilta luokilta. Meijät sitten pistettiin sellaiselle luokalle mihin oli siirtynyt koko luokka samana. Siitä voikin jo sitten päätellä, että ei meitä siihen, tai mihinkään ryhmään otettu, niin tiukat porukat niillä oli. Vieläkin ysillä on edelleen se yksi paras ystävä, mutta oon mä päässy aika hyvin jo porukoihin. Mut ei ne vaan tunnu sellasilta ihmisiltä joiden kaa viettäis enemmän aikaa. Ihan vaa koulussa hengaamista harrastetaan.
Ja ei se pukeutuminen niin varmaan tärkeää oo, itekki oon vähän rokahtavimmin pukeutuva, ei mua ikinä oo siitä kiusattu :) Parempi että oot oma ittes etkä yritä miellyttää niitä lissupissiksiä (ite tein sen virheen) joita koulussas _varmasti_ tulee olemaan. Pukeudu miten haluat, se on paras tyyli. Ja jos haluut paljon uusia kavereita, niin oo tosi avoin, juttelekaikille vaikka se vähän tyhmältä tuntuiskin. Ja oo mukava älä semmonen bitch jota kaikki alkaa inhoomaan :D ja älä oo sellanen selkään puukottaja, älä puhu pahaa muista - ne nimittäin kertoo toisilleen - ja niin. Oo vaan niin ihana että suhun on pakko tutustuu (: - -96
ainakaa meillä ei oo kukaa kattonu kierooon. mutta en sitte tiiä, miten menee pienemmillä paikkakunnilla.
Jaja btw, rockabilly tyyli on mun mielestä hyvin toteutettuna tositosi kivan näkönen :) mut mä ooonki tyttö, entiä miten pojat suhtautuu D:
Itelläkin on ollut vaikka minkälaista vaihetta ja tulee aina välillä ihania häpeäflashbackeja, mutta ei kukaan mitään pahaa oo sanonu, ittee vaa hävettää ko muistelee :D - sedfbrtmn
omistatteko ongelman??
ei pidä liikaa ajatella, mitä muut ajattelee. - dadsxd
Sua katotaan aina millon milläkin silmällä ihan sama minkä ikänen oot jos tyylis on erilainen. Mut hastalavista mitä väliä.
kyllä suomessa. Good luck ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924