Minun ihana aurinkoni

höyrähtänyt mummi

Olin aamulla kyläilyllä lapsenlapseni luona 2,7kk. Poika on verbaalinen ja muutenki hyvin kehittynyt mutta sitä ihmettelin ku hän osaa tavata. Olen niin onnellinen tästä pienestä ku hän huuteli missä minun mummini on.

17

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että silleen

      No hohhohhoijaa, kyllähän kaikki osaa tavata toisiaan. Ole vaan ihan onnellinen...

      • ollaan iloisia

        Saa mummi olla iloinen lapsenlapsestaan!
        Sehän on ihana tunne - minäkin olen iloinen kaikista neljästä lastenlapsestani ja on todella mieluista tavata heitä ja joskus vähän paapoakin. Se sallittaneen mummolle.


    • Mummikka

      Niin saakin olla. Minä ainakin suorastaan palvon näitä minun pieniäni. Mulla on niitä myös neljä , 3-10v. Olen niin onnellinen näistä muksuista. Mikään ei ole ihanampaa kun saada pienet sylin ja halia ja tosiaan "paapoa" .

    • Mam-ma

      Eiköhän "höyrähtänyt mummi" tarkoittanut, että lapsi osaa ta-va-ta.

    • iloinen mummi myös

      kyllä lapsenlapset on ihania, kunhan ei joka päivä ala hoitamaan, silloin stressaantuu ja on huoli kova, ettei mitään satu, alkaa liikaakin kieltämään ja ei jaksa paapoa..

    • elämä jatkuu

      'Iloiset mummit ja mammat':

      Kyllä me voimme ihan täydellä sydämellä iloita jälkikasvustamme. Ihan rehellisesti sanoen minä tulen valtavan iloiseksi, kun näen iloisia ja eläväisiä lastenlapsiani - siinä omatkin aivot vähän tuulettuu ja pysyy ajan tasalla.
      Ei ala turhia vänhoja asioita muistelemaan tai omia kolotuksiaan märehtimään - mieli virkistyy ja piristyy. On enemmän elämästä kiinnostunutkin.

    • mummoja monenlaisia

      Ei meidän mummi ollut yhtään höyrähtänyt vaikka lapsemme puhuivat jo 1 v 4kk iässä pitkiä lauseita.

    • mummikka

      Tosiaan, voi hellanlettas sentään. Mikä niissä nyt niin erikoista on ? Minullakin on maailman fiksuimmat lapsenlapset, 3-v. kirjoittelee nimensä ja muita juttuja ihan itekseen ja tämä viikon vanha katselee maailmaa uteliaana. Kyllä jokainen pitää omaansa kaikkein parhaana ja kauneimpana, mutta kysypä joltain ulkopuoliselta ihan rehellinen mielipide. Kyllä ne vauvat on kaikki ihan saman näköisiä ja pieniä rääpäleitä, me mummithan sitten tehdään niistä niin erinomaisia. Eikä kukaan jaksa koskaan kuunnella, kun työpaikalla kerrot kuinka ihana se ipana nyt onkaan. Ajattele työkavereita ja lakkaa toitottamasta siitä neropatista.

    • Mummi ja neiti

      On elämää ennen lastenlapsia ja sitten elämää niiden syntymän jälkeen! Siis myös mummilla on oma elämä, vaikka aika ihan pikkuneidin kanssa on kyllä ykköslaatuaikaa! Työpaikalla meitä on kolme höyrähtänyttä ja voimme suurimmat ihanuudet höpistä keskenämme, samlla säästää muiden korvia.... no, he kyllä ovat aika huvittuneita meidän tohkotuksista, mutta koetamme pitää ns. jotain rajaa:)

      Kolmevuotias soittelee aina välillä ja sitten me tytöt taas höpötellään... Kesällä torille jätskille ja mansikoille!

    • voi mummi sentään

      erikoisesti ilmoitettu ikä..? no joo, on muutenkin erikoinen kun tuossa iässä mummia huutelee ja tavailee :) taitaa mummi olla tosissaan jossain höyryissä... ärsyttäviä nuo isovanhemmat joiden elämään ei sit muuta enää mahdu kuin se MAAILMA PARAS ETEVIN 2.7kk ikäinen puhuva poika... huoh ja puuh... eipä olis taas kannattanut tulla katsomaan mitä isovanhemmat täällä juttelee.. Vanhemmat saa hävetä kun jokapaikassa pitää kehua lapsenlasta ja sitä viedään naapuriin näytille, kuinka se jo kävelee jne jne JOTAIN RAJAA MUMMIT RAKKAAT!! Kyllä se lapsi kasvaa ja oppii vaikkei sitä niin kovasti hössötettäis.. Olkoon se kuinka ihana vaan niin se on kuitenkin "vaan" lapsi eikä mikään ihmeellinen esittelykappale...

    • mummikka 1

      Nyt on kahdella käyttäjällä sama nimimerkki. Minä kirjoitin 19.4 mummikka nimimerkillä. 21.4 oli toinen mummikka kirjoittanut myös.Eipä muuten mutta minähän niitä lapsenlapsia hehkutan ja kehun joka paikasssa ;)
      Minä vaihdan nimimerkkiä.

      • 11+8

        Totanoin.... jos haluat että sinun nimimerkkiäsi ei käytä kukaan muu niin sinun täytyy rekisteröidä se itsellesi.
        Mistä täällä siloin tällöin pistäytyvät voivat tietää mikä nimimerkki on jo käytössä? Kuka noita kaikkia tuhansia avauksia pystyy käymään läpi ennen johonkin osioon vastaamistaan?

        Itselleen varatun nimimerkin saa vain rekisteröitymällä!


      • mummika

        olen ollut "mummikka" nimimerkki jo pitkään, miksi sinun piti laittaa se ykkönen sinne perään ja ottaa samanlainen, otahan joku muu käyttöösi.


    • Farfar

      Älkää nyt olko kateelisia meidän lapsenlapset (4) osasia lukea jo kun ne oli kahden vanhoja. Ja mikä parasta kaikki käveli jo ennen puolta vuotta. Mistä ne on saaneet nämä taidot kun minä olin 7 kk kun kävelin jä 3v. kun opin lukeen mutta kyllä täytyy sen verran kehua että osasin kolmea kieltä jo ennen 4 v. eglantia saksaa ja ranskaa härmää tottakai

    • mummikka

      Meidän lapset ovat onneksi ihan normaaleja ja oppivat asiat ikäluokkansa mukaisessa järjestyksessä. Kyllä niitä hulluja neroja on historiankirjat pullollaan. Oppivat meidän lapset ja lapsenlapset puhumaan ja kävelemään niinkuin pitikin ja päiväkodissa ja koulussa edistyvät ihan normaalisti...onneksi.

    • "mummikka" vaihtaa..

      Siksi laitoin tuon ykkösen siihen kun minä kirjoitin mummikka nimimerkillä 19.4 ja toinen mummikka 21 4. Eli enkös minä kirjoittanut aikaisemmin kun sinä? Mutta niinhän sanoin että vaihdan nimimerkkiä. Eihän tuosta kannata kiistellä.

    • Mummeliini

      Hiphei, tänään he tulevat. Kaksi pientä ihmislasta mummon ja ukin luo.Ihana viikonloppu tiedossa. Tänään Barbileikit (suunniteltu, kuulemma valmiiksi), ja muuta mukavaa.Huomenna leipomispäivä, paistetaan munkit yhdessä.
      Enpä voi viikonlopulta parempaa toivoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16388
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      51
      14678
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      377
      9258
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5269
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4512
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      171
      3019
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1810
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1339
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe