autokaupan vastuu??

annukka26

Moikka, ostin eräästä Kotkalaisesta autokaupasta (Suni) auton ja myyjä sanoi, että edellinen huolto on tehty, mutta sitä ei ole vaan merkitty huoltokirjaan, koska ed. omistaja ei ollut käyttänyt auto merkkihuollossa. Mutta autokaupasta kerrottiin, että missä auto oli käynyt huollossa ja myyjä merkitsi huoltokirjaan huollon kohdalle ok ja allekirjoituksensa ja soitti vielä ed. omistajallekin joka sanoi käyttäneensä auton tietyssä paikassa huollossa. Noh. Olin kai hölmö ja uskoin.

Nyt sitten puunasin autoni kesäkuntoon ja tarkistin nesteitä yms. No kävikin ilmi, että öljyä ei ollut nimeksikään. No auto ei kuitenkaa vuoda mistään eikä kai suht uusi auto kulutakaan öljyä niin, että se olisi puolen vuoden ajolla loppunut (10 000 km). Jos kerran ostaessani oli huollossa juuri öljyt vaihdettu. eli ainoa mahdollisuus on että autoon ei ole edes tehty tuota edellistä huoltoa ja öljyn vaihtoa, joka selittäisi öljyn kulumisen (koska edellisen edellinen huoltohan on tehty 40 000 km sitten. Soitinpa sitten kyseiseen autokorjaamoon, jossa muka öljyt olisi vaihdettu. No sieltä sanottiin että ei ole. Sen verran kyllä kertoivat, että autoni oikea puoli on ollut ns. kolarikorjauksessa siellä. Kolaristakaan ei minulle mainittu ostaessa mitään. Toki etupuskurissa oli pari naarmua muovissa, mutta kysyessäni kolaroinnista, niin autokauppias sanoi, ettei autoa ole kolaroitu. Eli siis valehteli. Minulle vielä autokauppias sanoi, että voisin huoletta ajella seuraavaan huoltoon vasta vaihdetuilla öljyillä (joita siis todellisuudessa ei edes vaihdettu). Ja sen takia en ole öljyjä katsonut.

Muutenkin ostovaiheessa, myyjä antoi minun odotella kaupan tekoa ja otti aina uusia asiakkaita väliin sekä soitteli henk.koht puheluita ja yhteensä 2 tuntia odotin ennenkuin sain kirjoittaa paperit, vaikka myyntiaika oli ennalta sovittu. Ja sitten auton piti myös olla valmis ja odotin toiset kolme tuntia, että sain auton ja silti siihen ei oltu tehty asioita joita myyjä lupasi. Kuten pesty, kiinnitetty yksi sisustan irronnut osa ja vaihdettu palanutta lamppua.
Mutta itse tykkäsin autosta ja halusin sen ja siksi ei odotus tuntunut ylivoimaiselta. Mutta nyt tuntuu että minua huijattiinkin koko kaupan ajan ja sen opin etten ikinä enää osta autoa liikkeestä, ainakaan tuosta liikkeestä :(

Voidaanko näin oikeasti huijata asiakasta ihan autokaupassakin. Luulin että vain yksityiseltä ostaessa pitäisi pitää varansa. Ok, olen nainen ja pitäisi kai osata heti tarkistaa auto läpikotaisin ettei joudu huijatuksi, mutta olen kuvitellut että autokaupalla tietty luotto. No eipä ole. Autolleni annettiin vielä joku takuu autokaupan puolelta, sekin kai huijausta. Olen niin vihainen/petetty, että en edes tahdo ottaa kyseiseen autokauppiaaseen yhteyttä. Onko muille käynyt näin??

16

2141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihaksi pistää

Lista rehellisistä autokauppiaista on minimaalisen lyhyt, taitaa olla täysin valkoinen paperi ilman minkäänlaista tekstiä.
      Ota vaan yhteys myyjäliikkeeseen ja vaadit jotakin vastuuta kauppaan, vaikka ensin kuluttaja-suojan kautta.
      Jotaa tolkkua ja vastuuta pitää löytyä.

• Herbert Höpö

Samaa mieltä. Varsinkin tuon kolariasian takia olet vahvoilla, mutta tärkeintä on että kaikki asiat ovat tarkasti paperilla ja sitten vain vaatimus autoliikkeelle. Tuo öljyntarkistus olisi kyllä kannattanut tehdä autoa ostaessa, kuluttajaviranomaisetkin edellyttävät asiakkaalta kohtuullista omatoimisuutta mikä ei tarkoita läpikotaista tarkastamista.

• annukka26
        Herbert Höpö kirjoitti:

Samaa mieltä. Varsinkin tuon kolariasian takia olet vahvoilla, mutta tärkeintä on että kaikki asiat ovat tarkasti paperilla ja sitten vain vaatimus autoliikkeelle. Tuo öljyntarkistus olisi kyllä kannattanut tehdä autoa ostaessa, kuluttajaviranomaisetkin edellyttävät asiakkaalta kohtuullista omatoimisuutta mikä ei tarkoita läpikotaista tarkastamista.

No enpä taida jaksaa asiasta enempää tapella, koska auto nyt kuitenki menny katsastuksesta läpi yms ja toimii hyvin... Se on niin iso ruljanssi sitten jos isomman jutun siintä tekee ja kuitenki pistävät vian mun niskaan, koska en tarkistanu autoa ostaessa vaan luotin myyjän sanaan. Auto kuitenki pelleiltään siisti ja pohjasta myös. Ainoo on ne pari naarmua, etu puskurissa (muovissa), jotka huomasin kyl ostohetkelläkin.

Mutta muillekin tiedoksi, että kannattaa vähän kattoa miltä firmalta autonsa ostaa... Sinänsä harmi, että meijän perhe aina ostanu autot tuolta liikkeestä, mut eipä noita autokauppiaita taida tällästen tavisostajien autonostot ja vaihdot kiinnostaa, maineestaan puhumattakaan. Palvelu oliskin ihan eri jos ostais yli 50 000 e autoja. Mut jos joskus sen lottovoiton saan ja koko suvulle ostan uuden karheet autot, ni tuolta en kyl osta mitää. Vittuilemassa ja renkaita potkimassa voin käydä ja muistuttaa kyseistä myyjää aiemmasta palvelustaan :D :D

No mut kiitos vastanneille, että olitte mun puolella asiassa :) Helpotti heti kun sai turhautumisensa tänne purkaa. :D

• omatoimisuutta.

kakka kun tulee housuun niin se on myöhäistä jo.

• annukka26

Siltä se nyt tuntuu :)

• j.niemi

"uusia asiakkaita väliin"
      tämä on koettu, mutta ei autoliikkeessä.

• älä anna periksi

Uudetkin autot kuluttaa öljyä ja niitä on hyvä tarkistella, tietty "kulutus" on ihan normaaliakin. Samalla tsekkaat että öljy on ok, siitä se moottorin kunto tai vesivuodot selviää. Öljyä jää epätasaisuuksiin ja sitä kautta se palaa sieltä pois. Sata litraa bensaa kuluttaa noin pari desiä....

Suni on koijari liike. ÄLKÄÄ ikinä ostako mitään jos teitä ei palvella kunnolla!!! Itse en osta enää ikinä mitään jos alkaa tuntumaan siltä että raha ei kelpaa. Peppua ei tarvii nuolla, mutta asiallisesti.

Autokaupassa on paha kun se kuume iskee... pitäisi aina muistaa, että autoja kyllä piisaa vaikka se juuri edessä oleva olisi just SE.

Jos sinulla on näyttöä paperilla, esim huolto tehty jne ja saat paperille toisesta liikkeest'ä että huoltoa ei ole tehty, niin vaadit Sunilta huoltoa tai korvausta huollon hinnan verran. Jos ei pelaa niin kuluttaja-asiamiehelle vaan. Huoltoja ei tarvii nykylakien mukaan tehdä merkissä, jos sitä ei vihossa lue tai ei ole muuta kuittia niin sitä ei ole tehty. Puhua voi aina, paperi on näyttö, oilman sitä on turha selitellä. Älä anna noiden kusettajien luistella tosta, et ole tuossa liikkeessä eka. Mutta voidaan yhdessä yritää saada aikaan että se joku olisi sitten edes se viimeinen.

• SAATANA.

Kuluttaja-asiamies on hampaaton. ÄLÄ IKINÄ VIE SUNILLE HUOLTOON/OSTA SIELTÄ MITÄÄN.Minun auton hajoittivat siellä,Auto-Watti korjasi heidän aiheuttaman jakopää remontin.....

• j.niemi

savosen kanssako teit kauppaa ?

• heikkis1

sähän puhut ihan kuin tuntisit tuon gurun, paikkakunnan rehellisimmän kauppiaan!

• annukka26

ei ollu se ei...

• Kauheeta

On se kauheeta!

• dfg334

Aloittaja itse halusi tulla vedätetyksi, ja niinpä sitten annettiinkin hieman narua. Älä tuu enää tänne firmaan, me voidaan myydä sulle vaikka käytetty venäläinen höyryveturi, etkä sä huomaa mitään.

• Kyjpä

Auto-Sunilla ovat täysin kyjpiä:)

• 6+2=62

Auto-Sunin asentajat ovat apukoulun käyneitä poikia.

• Liz84

Jos vaateliikkeestä saa tuotteen jossa on virhe niin siitä mennään sanomaan vaateliikkeeseen. Autokaupassa jos käy samoin, mennään nettiin parkumaan ihan kun se tilannetta edistäisi mihinkään, missä mentiin metsään!?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      63
      6141
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3766
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2801
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2310
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2221
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1689
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1302
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      30
      1226
    Aihe