Enivei. Lähdin ulkoilemaan ja lähtiessä jo kun aioin erään polun käydä tsekkaamassa ajattelin että käärmeitä varmaan on heräilemässä ja näkyvillä....
No, ensinnä tuli pikkupoikia vastaan eräällä tiellä ja mitäs "arvaa mitä meillä on repussa" - "käärme" - "jooo!, tää on meidän lemmikki" - yääääääääkkkkkkkk kohmeinen kyy näytti olevan repun pohjalla. Siinä sitten esittelivät miten sitä voi nostella hännästä tosta vaan - no, niinpä niin, vaan entäs sitten kun se vähän vielä vetreytyy, taitaa käydä niin, että se onkin kyy kun nappaa mukulaa kädestä - toivottavasti päästivät vapaaksi eivätkä vaan vienee kotiinsa lämpimään.
No, toinen käärme sitten oli siellä polulla - rantakäärme kaiketi kun musta ja oranssit laikut korvina. Kohmeessa sekin liero.
Valkovuokkojakin oli muuten jo erään tien penkereellä muutama.
Ja takaisin tullessa, erään tehtaan takana, missä eilen oli hirveä määrä lokkeja maassa koolla, ol nyt taivas täynnä lokkeja ja muutamama varis mukana. Ja yksi niistä variksista sitten taisi jahdata jotain haukkaa - haukka kai se oli, kun sen minkä siitä kaartelusta näin, niin vähän suurempi kuin jahtaajansa ja kun se käänsi selkäänsä niin että väri erottui niin oli ruskea ja jahtaajansa sitä tuttua musta harmaata variksen väritystä.
no se siitä.
Kevät ja kyyt ....
Olikohan tänään kevään lämpimin päivän tähän mennessä?
7
<50
Vastaukset
- kunnioitaelämää
Vastuullisena ihmisenä olisit sanonut pikkupojille että kyy on rauhoitettu! Olisitte avanneet repun ja laittaneet käärmeen takaisin luontoon vaikka paikalle mihin vähän tulee lämpöä!! Ja kertonut pojille että käärme on vaarallinen jos se pistää, että ne pitää jättää rauhaan!!
Itse olen perin kyllästynyt ettei nykyisin lapsille opeteta luonnon kunnioitusta ja eläinten kunnoitusta!! Näkee jatkuvasti kun kivitetään lintuja esim. sorsia ja heitellään niitä ties millä. Itse kyllä puutun tällaisiin tilanteisiin sanomalla tiukasti että eläimiä on kunnoitettava että ne on eläviä luontokappaleita!!- niinpä niin.
Arvaa mitä, silloin kun minä olin pieni, niin kerättiin sammakonkutua ja jos kiinni saatiin otettiin sammakko kiinni ja mitä - ai niin - vesiliskoja kanssa.
- väärää tietoa.
Kyy ei ole rauhoitettu.
- jännä juttu.
Vedit väärän johtopäätöksen! Tietenkin omasta syystäni. Sillä totta kai sanoin, ettei luonnon eläimiä ole tarkoitettu lemmikeiksi ja kun kyy kohmeestaan vetreytyy niin se ei enää niin kiva lemmikki olisikaan.
Ja kyllä ne pojat sen itekin olisi tajunneet, ja näyttivät, kun taakseni katsoin, sitä kyytä vapaaksi päästävänkin.
En usko että nämä pojat mitään sorsien kivittelijöitä ovat! Se nyt oli heille vaan jännä juttu, kun saivat käärmeen kiinni.
Ja kuten sanottu, laskivat sen vapaaksi.... - kunnioitaelämää
En mie väittänyt että nämä pojjaat mitään lintujen kivittäjiä olisivatkaan. Ylempi oli 'vastine' sun juttuusi ja alempi oma havaintoni.
- jonnin joutavaa taas
Ehkä sinä et koskaan näe missään asiassa mitään muuta kuin pahaa!
Riitele yksinäs!
- lopullinen rauhoitus
Kyitä on hyvä kouluttaa lapiolla. Tunks vain ja pää irti ruumiista, ei ole luikerosta enää haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322088Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461705Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101460Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041216Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041014Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76958- 59845
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,31782Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52779Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd100717