äläkä osoittaudu ylen viisaaksi. (Saarn. 7:16)
Mitäs ajatuksia päivän miete herättää
rakkaissa innokkaissa Vt-matskuntutkijoissa ja
tänne postaajissa?
voimatorni ?
Älä tule liian vanhurskaaksi
12
148
Vastaukset
- ou jeesss!
do dii, ei siis mtn?
Se josta tulee ”liian vanhurskas”,
asettaa vanhurskaudelle _omat mittapuunsa_ ja arvioi toisia niiden mukaan.
Hän ei kuitenkaan tajua, että niin toimiessaan hän korottaa omat mittapuunsa Jumalan mittapuiden _yläpuolelle_
- ja osoittautuu samalla epävanhurskaaksi ........Jumalan silmissä.....- sioux66
"Se josta tulee ”liian vanhurskas”,
asettaa vanhurskaudelle _omat mittapuunsa_ ja arvioi toisia niiden mukaan."
Näinhän Vartiotorniseura on aina toiminut. Ja toimii edelleenkin. Se asettaa mittapuut, joihin kaikkien jäsenten täytyy alistua.
- pelko ratissa
Univaje alentaa harkintakykyä.
Liikenteessä se on koitunut monen kuolemaksi.
Enpä tahtoisi että minua ajelisi aamulla vastaan tiellä kukaan univajtyyppi :( - Pii on 3.0
..." Äläkä osoittaudu ylen viisaaksi. " -
Viisas - sana lienee käännetty virheellisesti, se tarkoittanee sanaa -Filosofia , -
Filosofin tehtävä taas on kasvattaa pitkä parta, ..sellainen kuin on ensi kesänä Suomeen tulevilla ZZ- Topin laulajilla. sitten pitää pihistää Ksantippa- vaimon kellarista viiniruukku, Kiivetä kukkulalle tammen alle,
Katsella alhaalla laaksossa raatavien orjien laiskaa liikkumista, ja alkaa keskustella kuvitteellisen henkilön kanssa viinin laadusta,
Ja siitä, miten viisaus kasvaa parran mukana
Viisaus , joka opettaa kurkistamaan , ettei vain Ksantippa tule halko kourassa rinettä ylös ,
Siis parran kasvaessa v-ii-saus kukkii.- partaviisutta
*Siis parran kasvaessa v-ii-saus kukkii.*
juurikin näin.
ja viisaus syvenee:
http://youtu.be/mnM64OKjWPk - Pii on 3.0
Siis parran kasvaessa... "-Tuo oli Platonin kuvaus filosofin aamupäivästä, iltapäivä olikin sitten , filosofilla, täynnä kuhmuja ; , .."
Lisätään tähän ko. sananlaskujen vierekkäisiä jakeita.
Sananlaskut 7: 16, "Älä tule liian vanhurkaaksi äläkä osoittaudu ylen viisaaksi.
Miksi aiheuttaisit itsellesi autioituksen? 17 Älä ole liian jumalaton äläkä tule
tyhmäksi. Miksi sinun pitäisi kuolla, kun ei ole sinun aikasi? 18 On parempi, että tartut toiseen, mutta älä irrota kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkäävä selviytyy
niistä kaikista. "Minulla lipsahti nyt. Korjaan tuo kohta on luonnollisesti Saarnaaja 7:16-----
Lukijat sen varmaan jo huomasivat. Hyvä juttu.Jatketaan lukemista.- Pii on 3.0
..." Saarnaaja ..." -
Eihän Salomo koonnut piikkiinsä laitettuja lausumia, siellähän sanotaan , että -Hiskian miehet kokosivat nämä sanalaskut.
siis satoja vuosia myöhemmin , , Silloin yleensä , ns, puhdasoppiset " Viisaat ,"
pitkäpartaiset kirjanoppineet , alkoivat " koristella heimojen vanhoja hokemia.
- partasuu tavis
viisaus syvenee:
http://youtu.be/mnM64OKjWPk
Hauska aamunavaus :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731671
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471268- 661169
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html193930- 44888
- 69778
- 49770
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244537715- 119664
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79640