Älä tule liian vanhurskaaksi

Vt-matskua on :)

äläkä osoittaudu ylen viisaaksi. (Saarn. 7:16)

Mitäs ajatuksia päivän miete herättää
rakkaissa innokkaissa Vt-matskuntutkijoissa ja
tänne postaajissa?
voimatorni ?

12

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ou jeesss!

      do dii, ei siis mtn?


      Se josta tulee ”liian vanhurskas”,
      asettaa vanhurskaudelle _omat mittapuunsa_ ja arvioi toisia niiden mukaan.

      Hän ei kuitenkaan tajua, että niin toimiessaan hän korottaa omat mittapuunsa Jumalan mittapuiden _yläpuolelle_
      - ja osoittautuu samalla epävanhurskaaksi ........Jumalan silmissä.....

      • sioux66

        "Se josta tulee ”liian vanhurskas”,
        asettaa vanhurskaudelle _omat mittapuunsa_ ja arvioi toisia niiden mukaan."

        Näinhän Vartiotorniseura on aina toiminut. Ja toimii edelleenkin. Se asettaa mittapuut, joihin kaikkien jäsenten täytyy alistua.


    • pelko ratissa

      Univaje alentaa harkintakykyä.
      Liikenteessä se on koitunut monen kuolemaksi.

      Enpä tahtoisi että minua ajelisi aamulla vastaan tiellä kukaan univajtyyppi :(

    • Pii on 3.0

      ..." Äläkä osoittaudu ylen viisaaksi. " -
      Viisas - sana lienee käännetty virheellisesti, se tarkoittanee sanaa -Filosofia , -
      Filosofin tehtävä taas on kasvattaa pitkä parta, ..sellainen kuin on ensi kesänä Suomeen tulevilla ZZ- Topin laulajilla. sitten pitää pihistää Ksantippa- vaimon kellarista viiniruukku, Kiivetä kukkulalle tammen alle,
      Katsella alhaalla laaksossa raatavien orjien laiskaa liikkumista, ja alkaa keskustella kuvitteellisen henkilön kanssa viinin laadusta,
      Ja siitä, miten viisaus kasvaa parran mukana
      Viisaus , joka opettaa kurkistamaan , ettei vain Ksantippa tule halko kourassa rinettä ylös ,
      Siis parran kasvaessa v-ii-saus kukkii.

      • partaviisutta

      • Pii on 3.0

        Siis parran kasvaessa... "-Tuo oli Platonin kuvaus filosofin aamupäivästä, iltapäivä olikin sitten , filosofilla, täynnä kuhmuja ; , .."


    • Lisätään tähän ko. sananlaskujen vierekkäisiä jakeita.
      Sananlaskut 7: 16, "Älä tule liian vanhurkaaksi äläkä osoittaudu ylen viisaaksi.
      Miksi aiheuttaisit itsellesi autioituksen? 17 Älä ole liian jumalaton äläkä tule
      tyhmäksi. Miksi sinun pitäisi kuolla, kun ei ole sinun aikasi? 18 On parempi, että tartut toiseen, mutta älä irrota kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkäävä selviytyy
      niistä kaikista. "

    • Minulla lipsahti nyt. Korjaan tuo kohta on luonnollisesti Saarnaaja 7:16-----
      Lukijat sen varmaan jo huomasivat. Hyvä juttu.Jatketaan lukemista.

      • Pii on 3.0

        ..." Saarnaaja ..." -
        Eihän Salomo koonnut piikkiinsä laitettuja lausumia, siellähän sanotaan , että -Hiskian miehet kokosivat nämä sanalaskut.
        siis satoja vuosia myöhemmin , , Silloin yleensä , ns, puhdasoppiset " Viisaat ,"
        pitkäpartaiset kirjanoppineet , alkoivat " koristella heimojen vanhoja hokemia.


    • partasuu tavis

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe