Wkström W2:n käynnistys

t. aloitteleva merim

Tuoreena (ja vielä) onnellisena putputtimen omistajana kysyisin, miten saan ko. moottorin käynnistymään?

Ohjeita en saanut muuta kuin ohjekirjan ja moottori on suurimmalta osin täysin hepreaa.
Bensahörpyt kaadettu kuppeihin, magneettoa yritetty säätää, startista pyörittää ja välillä lupailee, mutta ei jää käyntiin. Noin 15s oli pisin aika, minkä suostui käymään.

Kone pitäisi olla läpikäyty ja ainakin ulospäin varsin siisti.

Pitääkö bensapumppu olla päällä käynnistettäessä?

Kaikki neuvot ja niksit tervetulleita!

t. aloitteleva merimies

7

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono provo

      Älä viitsi.

    • y54ergfw

      jooo anna olla välittäjä! nytkin tulee telsusta piirrettyjä, joten katselehan niitä....

    • -??

      Olipas mieltäylentävä aloitus täällä, taidan luovuttaa laakista.
      - ??

      • Ihmettelen tätä meininkiä minäkin. Heti kun joku kysyy jotakin vaikka kuinka asiallisesti, niin aina löytyy joku illistelemässä


    • PäteväMoottorimies

      Missäpäin suomea olet moottoreinesi? voisko käydä laittamassa moottorisi kuntoon ja käyntiin?

      Kyllä tuollainen moottori on eräs yksinkertaisimpia saada käyntiin kunhan vaan on kaikki laitteet kunnossa, saattaapi olla ettei saa polttoainetta jos käy vaan 15 sek?

      Polttoainetankin sijainnista riippuu polttoainepumpun tarve, mutta jos siinä on kerran pumppu olemassa niin tietysti se pitää olla käynnissä käynnistäissäkin koska ei liene polttoaine kulje pumpun läpi ellei se käy/toimi.

      Tuosta lyhyestä käyntiajasta voinee päätellä että sytytys lienee kohdallaan ja toimiva mutta polttoainetta ei jostain syystä mene sylintereihin ja siksi ei käy pidempään?

      Kerropa tarkemmin mitä siinä esiintyy ja kysele lisää.
      Vesille ei kannata vielä lähteä jos ei moottori ole hyvässä käyntikunnossa.

      • -aloittelava

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Vantaalla paatti ja moottori majailee.

        Tankki on paatin takaosassa ja moottoriin matkaan noin pari metriä.

        Tuo 15 sekuntin käynti onnistui vain kerran, muutoin vain paukahtelee.


      • PäteväMoottorimies
        -aloittelava kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Vantaalla paatti ja moottori majailee.

        Tankki on paatin takaosassa ja moottoriin matkaan noin pari metriä.

        Tuo 15 sekuntin käynti onnistui vain kerran, muutoin vain paukahtelee.

        Eipä onnistu tuo käyntiinlaitto minulta kun asun niin paljon kaukana satojen km päässä.

        Oletko tarkistanut että sytyslaitteet on kunnossa ja sytytyksenajoitus on oikein kohdallaan?

        Kertomastasi vaikuttaa kuitenkin että sytytys ehkä on kunnossa jos kerran on käynyt, mitenkä entinen omistaja/myyjä saiko hän moottorisi käymään pidempään ja helpommin?

        Koko polttoainejärjestelmä kannattaisi ehkä tarkistaa että kaasuttimeen tulee polttoainetta ja suutin ei ole tukossa eikä mikään suodatinkaan jos siinä sellaisia on.

        Kun laitat ryyppykuppeihin bensiiniä n. teelusikallisen ja lasket sen sylintereihin niin sitten kupit kiinni ja kaasuläppä/kaasuvipu n. puoleen väliin tai yli ja sitten vain pyöräytät moottorin käyntiin.

        Jos et itse pysty tekemään noita tarkistuksia niin otapa mukaan joku moottoreita tunteva henkilö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe