mulla on jo pidemmällä aika välillä ollu tosi omituinen olo; mikään ei yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa. Tällä hetkellä opiskelen ekaa vuotta amiksessa ja se tuntui silloin lottovoitolta viime syksynä, mutta nyt en ole jaksanut lähes viikkoon raahautua kouluun. Aina kun herään, tekee vain mieli jäädä nukkumaan ja tuntuu hirveältä nousta ylös sängystä.
Mulla on ollut jo viime syksystä lähtien väsymys ja alhainen hemoglobiini, joskin se parani vähäksi aikaa rautalääkityksellä, mutta nyt se sitten on palannut takaisin entistä pahempana, vaikkakin syön vielä näitä rautatabuja.
Kaikki tuntuu niin masentavalta; Koulu stressaa, koska tehtävät jää tekemättä... Pelkään jääväni jälkeen, mutten voi tälle tunteelle mitään etten jaksa lähteä minnekkään. Kiukuttelen läheisilleni myös turhista asioista, mikä kaduttaa minua jälkeenpäin koska eivät he voi sille mitään miltä minusta tuntuu. Olen ollut aina herkkäitkuinen, mutta en ole itkenyt pitkään aikaan, enkä jaksa välittää mitä muut sanovat minusta.
Joka tapauksessa, tällainen fiilis on jatkunut jo pidemmän aikaa, enkä osaa oikein selittää sitä tarkemmin. Terveydenhoitajalle olen jo puhunut tästä ultimaalisesta väsymyksestä, mutta hänkään ei näytä käsittävän sitä että mä en vaan enää jaksa mitään... Tää on hirveetä.
Masennus vaiko muuta...
7
157
Vastaukset
- jostkin kiiikastaa?
Pitäiskö tilata aika lääkärille? On outoa että veriarvot laskevat vaikka syöt rautaa. Onko sinulla ollut kova elämä takana. Jospa nyt alkavat nostaa päätänsä menneiden vuosien painolastit. Keero hieman tarkemmin: onko sinulla ollut menetyksiä ja murheita?
- ehkäpässs
Sulla voi olla myös jotain muita puutostiloja kuin raudanpuute, johtuiskohan jostain sellaisesta? Oletko käynyt verikokeissa milloin viimeksi? Tutkituttanut kilpirauhaset?
- wasp
Aika tuttuja masennuksen oireita, paitsi tuo alhainen hemoglobiini. Itse sairastan keskivaikeaa masennusta, ja siihen liittyen joskus päivät väsyttävät niin paljon, että en jaksa olla hereillä kuin 4 - 6 tuntiä päivässä ja muuten nukkuessa. Masennuslääkkeet helpottivat tilannetta.
- nenian1989
No on mulla ollut jos jonkin sorttisia ongelmia mutta eniten ihmissuhteisiin olen ollut pettynyt. En tietenkään sanoisi että itsessäkin olisi vikaa, mutta aina on joutunut riitelemään paljon muiden kanssa, ja ne on syönyt sielua. Vaikka asiat olisi sovittu jälkeenpäin, ne jäävät silti arviksi ja niitä on hyvin vaikea unohtaa. Pari ystävää on kuollut muutaman vuoden sisään ja sitten rakas lemmikki.
Kilpirauhasia ei oo tutkittu, hemoglobiini on ollut alhaisimmillaan 109 (norm. 117). Mulla on myös vuodesta 2006 diagnosoitu paniikkihäiriö johon mulla on ollut lääkitys aina vuoden verran ja vuosi taukoa (Seronil suurimmaksi osaksi) mutta aina vuoden jälkeen tää uusiutuu ja sit pitää taas aloittaa lääkitys -.-. Nyt viime vuonna se uusiutui jo puolessa vuodessa et tää on iha hanurista.
lääkäriin menossa ens ma, toivottavasti selviää... - voimia jatkossa
Liittyy varmaan herkyyteesi. Sinun on varmaan vaikea antaa itsellesi anteeksi. Jos kiukuttelee ja on ärtyinen on vaikeaa seuraa. Surutyö ystävista ja lemmikistä on vielä kesken. Kannattaa mennä lääkäriin ja ottaa elämä levollisesti ja iisisti.
- emppu97
Mulla on ollut sama ongelma pari viikkoa ja en oikein tiedä mitä pitäis tehä mennäkkö puhumaan jollekkin vai ei? olen kyllä parhaan kaverini kanssa jutellut vähäsen mutta ei se ole mitenkään hirveesti auttanut.. :( mitä pitäis tehdä? help me!
- jotain on pielessä
Noin alhainen rauta-arvo kielii jostain muustakin. Onko tarkistettu piilevä keliakia? Sehän vaurioittaa suolinukkaa ja voi sekundaarisesti aiheuttaa erilaisia puutosoireita. Onko vanhemmillasi poikkeavan alhainen hemppari (ettei ole perinnöllinen)? Entä sinun ravitsemuksesi: syötkö normaalia terveellistä perusruokaa ja vältät roskaruokaa yms? Oletko lähikuukausina tai -vuosina sairastanut jonkun pitkän ja tiukan infektion (oireista tuli mieleen esim. mykoplasman väsymysjälkioireet)? Ethän polta tupakkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760