Bipo ja raha-asiat

Tuhlari

Mietin tässä että kuinka moni bipo on saanut maniassa tai hypossa raha-asiansa sotkuun? Itse kuulun niihin, jotka ovat maniassa ottaneet hirveät lainat ja saanut koko elämänsä sekaisin.
Nykyisinkin vaikka lääkityskin on, saa raha jonkinasteisen hypon päälle ja tekee mieli tuhlata kaikki samoin tein.

23

2269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruohonjuuritaso

Mulla meni masennuksen vuoksi asiat pieleen. En enää jaksanut hoidella kaikkia laskuja, vaikka olisin niistä ehkä selvinnyt.

• jööroton

Sama vika mulla, oli pakko antaa kaikki rahaliikenne vaimokkeen käsiin (onneks on semmonen). Raha poltteli aina liikaa käsissä, nyt ku rahaa joutuu aina pyytää, se hillitsee huomattavasti. Otin pahinpana aikana kans kovat lainat ja niitä nyt maksellaan, onneks lääkityski auttaa eikä oo tullu otettua uusia lainoja.

• risto_z

Pieleenhän ne eni kaikki. Ja tn loppuikä menee enkä saa millään maksetuksi. Mukava tauti tää ykköstyypin bipo.

• Totuusmetari

Kenenkään bipon raha-asiat eivät ole kunnossa. Jos bipo ei ole ryssinyt omia raha-asioitaan, niin sitten tämä on ryssinyt jonkun läheisensä raha-asiat. Tämä on faktaa. Suren bipojen läheisiä tässä suhteessa. Suren bipojen läheisiä kaikissa suhteissa. Bipon läheisille on vaikeampaa käsittää, että bipo ei ole kuin oikea ihminen. Siten läheiset antavat bipoille vain yhä lisää rahaa, yhä lisää läheisyyttä.

Henkilökohtaisesti minä olen miettinyt rahaston perustamista bipojen uhreille. Ei ole oikein se, että rakkauden takia bipo ajaa läheiset ihmiset henkilökohtaiseen konkurssiin. Varattomana bipo ei myöskään mitään rahoja kenellekään takaisin maksa. Bipo katsoo olevansa etuoikeutettu ilmaiseen elämään: siksi suurin osa bipoista eläää työttämänä.

• tirli8tyt

Ei minun bipo-eksäni ole raha-asioitaan sössinyt. Ei omiaan eikä muiden. Aika monellakin bipolla on raha-asiat ihan kunnossa. :)

• Metaritotuus
        tirli8tyt kirjoitti:

Ei minun bipo-eksäni ole raha-asioitaan sössinyt. Ei omiaan eikä muiden. Aika monellakin bipolla on raha-asiat ihan kunnossa. :)

Olen vahvasti siitä varma, että myös sinä olet bipo. Se selittää kaiken.

• tirli8tyt
        Metaritotuus kirjoitti:

Olen vahvasti siitä varma, että myös sinä olet bipo. Se selittää kaiken.

Jos niin haluat uskoa. :) Älä anna vainoharhojesi pilata elämääsi. Luulisi sinullakin olevan parempaa tekemistä, kuin syytellä täällä bipoja ties mistä.

• Kampoz

Tuli tuosta mieleen tämän ajan meininki ja "suositukset". Täysiin terveet ihmiset ottavat 300 000 euroa asuntolainaa, pari autoa rahoituksella, Matkaluottoa etc.
      Silloin kun työtä on, laskuista selviää. On se vaan melkoinen oravanpyörä. Näennäisesti raha-asiat voivat olla kunnossa kellä tahansa, jos mittarina maksuhäiriöt. Jos taas katsotaan, onko velkaa tuloihin nähden liikaa, luulen ongelman olevan enemmän terveiden juttu. Onko järkevää? Siinä kun on se, että kun mikään ei riitä.
      Isse velkaannuin aikanaan 50 000 euroa erojen yhteydessä. Potti saa levätä rauhassa. Tuloni ovat sellaiset, että pärjään. Saan olla rauhassa, viedä pojan hoitoon ja juoda aamukahvit kiireettä ja nukkua yöni rauhassa. Eikä diagnoosini häiritse minua eikä minulle tärkeitä ihmisiä. Mieluummin näin kuin oravanpyörässä.

• bipoooo

Olen kai harvinainen bipo, että minulla raha-asiat eivät muutu hypomaniassa miksikään.
      Tuhlailen vain lievästi, koska olen muuten todella pihi. Kulutukseni muuttuu kai normi-ihmisten tasolle hypomaniassa.
      Muuten olen todella rasittava itselleni ja joillekuille muille, kun mielialani heittelevät tunninkin sisällä suuntaan taikka toiseen. Mutta sitäkään eivät kaikki edes huomaa.

• Omaishoitaja

Hei! hahmotitteko sitä, että maniassa (=maaninen, ehkä psykoottinen vaihe) kaikki tuntuu oikealta, hyvältä ja että ei voi olla väärässä? Rahaa menee, mutta menköön, koska se on vain "pikkujuttu"... Näin omaisena voin kertoa, että helvettihän se on maanisen ihmisen kanssa yrittää neuvotella raha-asioista, mikään kun ei maksa mitään ja rahaa tulee ikkunoista ja ovista siellä mielessä, mutta todellisuudessa ei.
      Ikävä kyllä, kun tulisikin, niin mikäs siinä hilluessa.

• surullinen ja väsyny

Olen bipon puoliso,ja luottanut liikaa hänen kykyään hoitaa asioita!!
      Nyt sitten maksellaan koko loppu elämä niitä velkoja,jota hän on ottanut.
      Harmittaa kun lapsi tässä varmaan eniten kärsii,kun ei ole vara ostaa mitään "kivaa" edes hänelle.

• saura_

Itselläni on jonkin verran luottokorttivelkoja ja opintolainaa, yhteensä selvästi alle 10 000 euroa. Pystyn kyllä maksamaan ne pois. Osa rahoista on mennyt ihan tavalliseen elämään opiskeluaikoina, luottokorttivelat ovat ns. turhia velkoja.

Olen kyllä impulsiivinen rahankäyttäjä, mutta nyt kun on lääkitys kohdillaan, niin olen opetellut tiukempaa taloudenpitoa.

Itse en ole maniassa koskaan ollut, vain hypomaniassa.

• bibotin

Mania päissäänn 2 vuodessa lainaa jotain 70000€ jotka ulosotosssa kasvaneet 83000€, hirveästi töissä kiannttaa käydä, kun vouti muistaa joka tilistä... prkl.. mut onneks nyt lääkitys kohdillaan

• Pipokerho

Minusta nuo puhelinmyyjät ovat vaarallisia pipoille, koska maniassa voi ostella aina, mitä tarjoavat. 2000 luvulla tarjosivat puhelimessa lainaa ja kuinka ollakkaan siihen koukkuun menin ´ pikavipit myöhemmin, kun ei pystynyt maksamaan kulutusluottoa jne.... Nyt velkavankeudessa loppuelämä. Kiitos tälle pipolle ja puhelinmyyjä pomolle. Työntekijäthän vain yrittävät saada rahaa (ehkä hekin pipoja)

• bipopää

Olen ykköstyypin bipo ja raha-asiat on ok. Koskaan ei ole ollu laskuja perinnässä saati ulosotossa. Koskaan ei ole myöskään tili tyhjänä. Kaiken olemassaolevan olen kyllä nuorena hassannut mutta lasten saamisen jälkeen heidän tarpeet on menneet maniassakin etusijalle ja pyrin itse suojaamaan rahojani itseltäni.

• Totuuslääkäri

Terve, bipopää. Nyt on ensisijaisen tärkeää, että ymmärrät valehtelevasi. Sinun raha-asiasi eivät ole kunnossa. Ei ole kenenkään bipon. Olet varaton, luottotietosi ovat menneet. Älä pidä kulissiasi pystyssä: kukaan bipon kanssa tekemisissä ollut ei siihen usko! Tee oikea ratkaisu! Lapsesi eivät ansaitse elää köyhyydessä: on yksi tapa, jolla varmista heidän paremman elämän!

• bipopää

totuuslääkäri, kiva kun tiedät mua paremmin mun talousasiat..

• Salli_mun_nauraa

Ei tota kannata kuunnella, tai edes lukea sen juttuja. Joku sekopäinen trolli se on. Haluaa vaan satuttaa kaikkia ihmisiä. Parempi kun nauretaan moiselle tyypille vaan. Välillä se saa banneja pariksi päiväksi, kun sen jutuista tekee ilmoituksen. Mun mielestä voisi antaa ikuiset bannit. Mut ajattele niin, että sillä mahtaa olla surkea elämä, kun joutaa moisia kirjoittamaan tänne. ;)

• bipopää

Velkaa on tällä hetkellä noin 7000€, työssä olen käynyt koko aikuisiän paitsi akuutin sairastumisvaiheen aikana piti vähän lepäillä. Olen kuitenkin korkeasti koulutettu, ihan hyvässä työssä vaikkakin nykyään 'vain' osa-aikaisena jotta en oireilisi uudestaan. Talo on jotakuinkin siis jo maksettu, auto on täysin eikä mulla ole edes päihdeongelmia :) (ellei sitten välttämättä halua lääkitystä päihteeksi laskea). Sen sijaan epäilen, että Totuuslääkäri on sangen katkera ja sairas henkilö, jolle lääkärin tapaaminen ei tekisi ainakaan pahaa.

• Itsekkin bipo

Harmittaa todella noi "totuuslääkärin kommentit"

• No.Doctor
        Itsekkin bipo kirjoitti:

Harmittaa todella noi "totuuslääkärin kommentit"

No tollanen ihminen on sairas, joka heittää täällä tollaisia karmeita kommentteja. Hänen mielestään on oikein käyttää bipoa hyväksi seksuaalisesti ja hakata heitä. Siitä voi jo päätellä, kuinka sairas tuo ihminen on. Ja he ovat yhtä sairaita, jotka hänen kommenteistaan tykkäävät. Ei niistä kannata välittää. Tuollainen ihminen pitäisi viedä kiireesti hoitoon. En ymmärrä, miksei tuollaisille anneta ikuista bannia tänne tai edes muutaman kuukauden.

• Totuuslääkäru

Jälleen tuli vastaanotolle bipo. Rahaton bipo. Eli ei luonnollisestikaan yksityiselle. Yritti lypsää lääkkeitä ilmaiseksi itselleen. Kehoitin sitä lähtemään psykiatrille. Mielessäni kehoitin sitä tappamaan itsensä, kuten muitakin persoonallisuushäiriöisiä. Mutta valat ovat valoja.

• Bibon vaimo

Mieheni on bibo ja hänellä on ehkä n.400 000 velkaa,hänellä on firma ja on tehnyt muutamia tyhmiä päätöksiä, osa varmasti hypomaniassa,siitä noin iso velkamäärä. Mulla itselläni on ensimmäistä kertaa ulosotossa n.5000,pikavipeistä kaikki. Perheen elättämiseen vippejä otin,luulin saavani pankkilainan millä nuo maksan mutta pankit jättäneet pulaan. Kukaan muu ei ole mun vippisotkuista joutunut kärsimään,niinkuin ei muistakaan lainoista. Itse olen siis epävakaa,mutta mielestäni mulla on myös hypomaanisuutta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe