Valmis nettikauppapohjat -plussat ja miinukset

Tietoa kaivataan

Olen perustamassa nettikauppaa. Kivijalkaliike minulla on ollut jo monta vuotta, mutta nyt kaipaan vinkkejä mikä nettikauppapohja olisi hyvä.

Löytyy
mycashflow
valmiskauppa.fi
wosbee jne jne

Mitä kokemuksia teillä on, ja kuuluuko "kaikki" luvattu hintaan, vai onko tullut yllätyksiä

6

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikulkija111111

      Säästät paljon rahaa ja opit hyödyllisiä taitoja, jos käytät muutaman viikon koodamisen perustaitojen opetteluun. Useimmat open source (vapaan eli maksuttoman lähdekoodin) -verkkokaupat on asennettavissa ihan itse melko vähäisillä taidoilla, eikä se maksa mitään. Riittää, että lataat asennuspaketin ohjelman valmistajan sivustolta (esim. oscommerce.com, opencart.com ja zen-cart.com).

      Kun sitten myös ymmärrät, miten verkkokauppa ja sen mahdollistava koodi toimivat, voit ylläpitää ja huoltaa verkkokauppaasi tarpeen tullen. Jos olet täysin riippuvainen ulkoisista palveluntarjoajista, saat kaivaa kuvettasi joka kerta kun on aika tehdä tärkeitä turvallisuuspäivityksiä tai muuten parannella verkkokauppaa. Varsinkin turvallisuuspäivitykset on tarpeellista tehdä hetimiten, koska kyberhyökkäykset voivat vahingoittaa asiakkaidesi lisäksi sinua itseäsikin.

      Jos et itse ehdi opetella peruskoodaamista, lähipiiristäsi varmasti löytyy joku, joka osaa jo tarpeeksi.

      • ohikulkija111111

        Lisään kuitenkin vielä edelliseen, että noista listaamistasi ainakin valmiskauppa.fi lupaa automaattisen päivityksen verkkokaupalle 2 - 4 kertaa vuodessa. Se tarkoittaa, että verkkokauppa lataa omat päivityksensä suoraan serveriltä ilman, että sinun täytyy tehdä mitään.

        En tiedä, miten hyvin tuo on käytännössä toteutettu, mutta veikkaisin, että valmiskauppa.fi ei salli kovin paljon muutoksia perusasennukseen, eli kauppias ei voi lisätä osia siihen omien tarpeidensa mukaan. Paljon avoimen lähdekoodin kauppoja asentaneena olen huomannut, että eri kaupoilla on eri tarpeet, ja muokattavuus on hyvä asia - toisinaan koodiakin on tarpeen muuttaa, ja automaattiset turvallisuuspäivitykset saattavat vaikeuttaa tätä.


    • ... ..

      Ei ole kokemusta valmispaketeista, mutta mitä tahansa tietojärjestelmää hankkiessa semmoinen lisenssi, jossa säilyy myös itsellä mahdollisuus päivittää muutoksia, vaihtaa, myydä edelleen tai tehdä muita vastaavia tulevaisuudessa ehkä eteentulevia toimenpiteitä.

    • 17

      Muista punnita myös se, että mikä on liiketoimintasi ydin. Onko se nettisivujen koodailu ja muu pulaaminen vai tavaroiden myynti.

    • n17

      Täältä saat: www.nordcart.fi

    • prestashoppaaja

      Älä ota maksullisia pohjia. Et ikipäivänä pääse siirtymään niistä parempiin kun huomaat, että ne ovat pelkkää kusetusta. Avoin lähdekoodi on ainoa fiksu tapa hankkia mitään ohjelmistoja, niiden kanssa voit vaihtaa toimittajaa jos homma ei toimi. Verkkokauppojen kanssa et tarvi siihen väliin edes mitään välikäsiä. Prestashop.com on niin helppokäyttöinen, ettei tarvi opetella koodaamista ollenkaan. Jos et jostain syystä kuitenkaan osaa hoitaa hommaa niin apua löytyy foorumeilta heti. Jos haluat ettää joku tekee kaupan puolestasi niin se hoituu hyvin halvalla.

      Älä mene etenkään suomalaisten alustojen huiputuksiin, niissä on kaikista vähiten ominaisuuksia eikä ne riitä edes kotimaan kaupankäyntiin - ja niiden ulkoasu on törkeän ruma. Prestashopissa on valmiina hyvät ulkoasut ja jos ei miellytä niin uuden saa muutamalla kympillä. Jos osaa tehdä itse niin sekin onnistuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe