suomenruotsalaisuutta! Niinistö: "Finlandssvenskarna bra förhandlare" eli Niinistön mukaan suomenruotsalaiset ovat hyviä neuvottelijoita. "Kanske beror det på deras tvåspråkighet, säger Niinistö till TT som intervjuat honom inför statsbesöket i Sverige på tisdag." Ehkä se johtuu heidän kaksikielisyydestään, sanoo Niinistö TT:lle (Ruotsin vastine Suomen STT:lle) joka on haastatellut häntä ennen valtiovierailua Ruotsissa tiistaina.
http://hbl.fi/nyheter/2012-04-16/niinisto-finlandssvenskarna-bra-forhandlare
Uusi vastavalittu presidenttimme nuolaisee koko vaon syvyydeltä
14
67
Vastaukset
- dfgdäö
Älä nyt hyvä Yrjö nosta noita ALE eiku Sale-juttuja tänne. Voin pahoin. Äijä on kierompi kuin korkkiruuvi !
- Ja yhtä myrkyllisiä
Sauli taitaa olla yhtä kaksikielinen kuin hur-rit.
Minäkin näin jo kaksikielisen : se lipoi kieltään ja luikerteli. - Niinpä!
Surumafia osaa neuvotella kuten italialaismafiakin!
Eli kiristyksellä ja lahjonnalla. - Kokoomus?
Miten surueliitti ja RKP sai "neuvoteltua" Kokoomuksen apupuolueekseen?
Sauli voisi valaista tätä asiaa.- galsten
Tasavallan presidentille voi laittaa postia. Valtion päämiehelle tietenkin kunnioittavaan sävyyn, vaikka tosiasioita esittäisikin.
http://www.tpk.fi/public/default.aspx?nodeid=44845 - 4711
galsten kirjoitti:
Tasavallan presidentille voi laittaa postia. Valtion päämiehelle tietenkin kunnioittavaan sävyyn, vaikka tosiasioita esittäisikin.
http://www.tpk.fi/public/default.aspx?nodeid=44845Minä olen jo lähettänyt ja tietenkin kunnioittavaan sävyyn mutta en madellen. Asioista voi aina olla eri mieltä ja meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Kuka sen ilmaisee ellemme itse sitä tee?
- Rahamiehet liikkeel
Minä uskon rahan voimaan. Sehän se määrää muussakin maailmanmenossa tahdin ja tuloksen. Jostain sitä rahaa on tullut, Kokkareille - miettikää itse mistä - ja nyt sitten RKP ja ruotsin kieli on se paras ystävä. Voi meitä suomenkielisiä.
- galsten
4711 kirjoitti:
Minä olen jo lähettänyt ja tietenkin kunnioittavaan sävyyn mutta en madellen. Asioista voi aina olla eri mieltä ja meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Kuka sen ilmaisee ellemme itse sitä tee?
Matelu onkin sitä, että tosiasioiden sijaan mielistelee valheilla, kuten Niinistö vaikuttaisi tehneen TT:n haastattelussa.
- Håkanin helvetti
Tottakai. Eihän sitä nyt toiseen valtioon mennä kettuilemaan, etenkään jos Suomessa vielä asuu samaan kieliryhmään kuuluvia ihmisiä.
Yleensäkin, kun esim. mennään Venäjälle niin kehutaan kuinka maa on edistynyt ihmisoikeuksissa ja demokratiassa ja Saudi-Arabiassa kehutaan upeaa islamilaista arkkitehtuuria. Tämä siitä huolimatta, että Venäjällä tapetaan varmaankin eniten toimittajia maailmalla ja Saudi-Arabiassa silvotaan tyttöjen sukupuolielimiä.
Presidentin protokollaan kuuluu vielä tällä hetkellä ruotsinkielisten nuoleminen johtuen svekomafian hyväveliverkostosta, poliittisista valtasuhteista ja svekopääomasta. Niinistö pitää todellisuudessa kaksikielisyydestä ja ruotsinkielisistä yhtä paljon kuin kivessyövästä.
Asiat virallisen kaksikielisyyden, pakkoruotsin ja ruotsinkielisten etuoikeuksien suhteen ovat kuitenkin muuttumaan päin ja tulevaisuudessa se näkyy myös presidentin kannanotoissa ja edesottamuksissa.- salepa
Eihän se Saulikaan kovin hääppöistä ruotsia ole oppinut vaikka on ollut hyvät mahdollisuudet. Aivan erilaiset kuin sisä-Suomen alueilla.
- huusianna
Taas Niinistö valehtelee tarkoitushakuisesti. Ensinnäkin väite on rasistinen ja toiseksi kaikki poliitikot tietävät että verottomien säätiöiden rahalla suomenruotslaisten asema on ylläpidetty jo vuosikymmeniä
- 25
Edellä olevan lisäksi tulee vielä se, että suomenruotsalaiset ovat onnistuneet lietsomaan keskuudessaan hysterian, jossa kaikki, mikä ei ole ruotsinkielisyyden ylistystä ja ikuisen pakkoruotsin hehkutusta, on vihaa ruotsinkielisyyttä kohtaan, rasismia. Siellä on sellainen kuohunta päällä, että oksat pois. Tässä tilanteessa presidentiltä ei riitä mikään hillitty käytös vaan häneltä vaaditaan vanhan liturgian toistelua.
- YK S!
Suomenkieliset poliitikothan antautuvat heti - ilman neuvotteluja..
Paavo Lipponen, Jyrki Katainen jne.
Kokoomuslaisetkin ovat nössöjä, pussies!
Antakaa Sampo Terhon ja Suomalaisuuden liiton hoitaa neuvottelut.
Katsotaan sitten!- 8520
Paavo der Suuri teki mahtavan mahalaskun eikä enää koskaan nouse suosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 212976
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5392668Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532250Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2072209Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501436- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621191Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951164