apua, mitä käy jos lopetan seinään

melkein dena

Tähän asti ei ole alkoholi ollut ongelma, muttta 6 viikkoa sitten alkoi outo putki, olen juonut jokaikinen ilta 8-packin olutta!

Eli 6 viikkoa, 8-pack jokailta. Tänään en sitten selvinnyt töihin...

Pitäisi varmaan lopettaa, mitä käy jos lopetan seinään? Tänään joka tapauksessa yli puolitan annoksen, hain kaupasta vain 3 olutta.

Onko odotettavissa jotain oireita, selviänkö töissä, joudun työssäni esiintymään paljon. Olen lukenut että paniikkihäiriöitä voi ainakin tulla?

Muutama päivänä ollut putken aikana outo olo, kaupassa pelottava olo, auton ajaminen todella epämukavaa, Tuleeko näitä oloja nyt lisää? Kännissä en ole ajellut, join aina kaikki oluet illalla kotona ennen nukkumaan menoa.

20

1031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähystäjä

Voi olla että tulee ns. viinakramppi eli kouristuskohtaus, jolloin menetät tajuntasi, kouristelet ja kuset ja paskot allesi. Toivottavasti et ole silloin esim. auton ratissa.

Myös delirium eli juoppohulluus saattaa yllättää, tyypillisesti kolmantena huikattomana päivänä.

Hakeudu oman kuntasi avokatkolle.

• ------->>

Liioittelet vahvasti.

• ------->>
        ------->> kirjoitti:

Liioittelet vahvasti.

Meinaan itse olen ollut puolikin vuotta yhtä soittoa vahvassa päivittäisessä etukumarassa puhumattakaan useista muutaman kuukauden putkista tahtiin pullo kossua päivässä ja illalla pubiin kaljoille, ja silti ei ole deliriumit ja viinakrampit iskeneet. Krapulat tosin olleet tosi eläimellisiä ja pitkäkestoisia.

• tähystäjä
        ------->> kirjoitti:

Meinaan itse olen ollut puolikin vuotta yhtä soittoa vahvassa päivittäisessä etukumarassa puhumattakaan useista muutaman kuukauden putkista tahtiin pullo kossua päivässä ja illalla pubiin kaljoille, ja silti ei ole deliriumit ja viinakrampit iskeneet. Krapulat tosin olleet tosi eläimellisiä ja pitkäkestoisia.

Ei liiottelua.

Moni kouristaa tai pamahtaa delikkaan kesälomansa jälkeen.

Se että sinulle ei ole niin käynyt ei poissulje sitä mitä jollekin toiselle voi tulla.

• Yksilöllistä..
        ------->> kirjoitti:

Jos on kerran saanut viinakrampin, niin se voi uusiutua lyhyenkin ryyppyputken jälkeen, sama sääntö pätee myös deliriumiin. Ei kaikille juopoille tule koskaan kyseisiä sairauskohtauksia/oireita, vaikka ryyppyhistoria olisi kuinka rankka, ennemmin tuhoutuu sisuskalut.

• ------->>

Muutama päivä hermoilua, pinna kireällä, ja keskittymiskyky on heikko, unihäiriöitä, mutta kyllä se siitä ohi menee, etenkin jos ikä ei vielä paina.
      Kolmen neljän päivän päästä olet suunnilleen entiselläsi.

• perseenhaju

Siis, jos sä oot ollu selvinpäin päivällä ja illalla vasta ottanu noin vähäisen määrän. Putkesta nuo oireet tulee eikä puolittaisesta tissuttelusta.

• tähystäjä

Joka päivä joku kaappijuoppo tai tissuttelija menee delikkaan jouduttuaan yllättäen eroon pullosta esim. sairaalassa, vankilassa, tutkintavankeudessa tms

• tää toimii
    • aloittaja_34252545

Noniin, eilen illalla se 3 kaljaa, nukuin todella katkonaisesti mutta töihin selvisin ajoissa ja sain jotain jopa aikaiseksi. Tosin häivyin puoleltapäivin, hirmuinen väsymys. Nyt ajatuksena jatkaa kolmella kaljalla per ilta torstaihin asti ja perjantaina kokeilla olla jo ilman,

• .

Tiputa per ilta 3 > 2 > 1 > 0
        Toimii paremmin, niin ei tarvitse monena iltana otetusta kolmesta pätkäistä.

• pam pam diapam

Pameja nasuun, niin ei tarvi pohtia tollasia!

• Kylmät kädet

nimim. 'tähystäjä' on hirheä liioittelija. Hän pistää aina pahimmat skenaariot heti kättelyssä kehiin.

6 viikkoa 8 olutta per päivä ei ole paha, imo ofc. Ainoastaan ulkonäkö menee (naama ja maha turpoaa järjettömästi)

• tiedanmistapuhun

8 menee janoon illassa. Ja sinulla ei tosiaan ole alkoholiongelmaa jos 6 viikkoa olet pystynyt pitämään 8 oluessa. Itse kun aloitan juomaan niin viimeistään 3. päivänä menee 18 olutta ja viinapullo, pahimmillaan samaa tahtia jatkunut 3 viikkoa jonka jälkeen fysiikka ja pää pettää->pameilla ja loiventamalla ruotuun. Ei ole koskaan ollut varsinaista deliriumia.

• hah hah

8 päivässä. Ei tule mitään oireita kun lopettaa. Ihme paskanpuhujia täällä.

• SairasihminenST

Mulla kun on huono viinapää(onneksi, koska ryyppääminen tulee halvaks). Jos juon 8 kaljaakin suht nopeesti, kyllä siitä tuun aikamoiseen tönöön ja aamulla darraa. =) Onneks en ole tullu isääni, se saa kiskoa kaksin käsin että pääsee samaan kuntoon kun mä.

• zillalailla

mä oon vetäny elämäni aikana yli 15 viinakramppia ja kalja se vaa maistuu silti ! se on ainoo vittumainen juttu että siinä puree aina kielee ja se sattuu tulemaan ihan missä vaa! kerran sain sen kaupan kassalla! että jos siitä lähetään! menkää kouluun. jos putken haluaa lopettaa! on otettava noin 6-pack viikon ajan ja siitä sitten vähentämään vielä lisää ja syötävä paljon ja nukuttava normaalia pidempään. helpottaa heti!

• Tämähän on selkeää

"Kännissä en ole ajellut, join aina kaikki oluet illalla kotona ennen nukkumaan menoa"

Vanha viesti mutta kirjoittelit täyttä paskaa. Jos joit kuuden viikon ajan joka ilta kahdeksan kaljaa niin aivan varmasti olit muutaman viikon jälkeen humalassa vielä seuraavana päivänäkin ennen kuin aloit juomaan uudestaan.

Toivottavasti poliisi sai sinut kiinni humalassa ajamisesta ja rankaisi sinua asiaan kuuluvalla tavalla.

• xdfg

Itse oon 17 ja kesällä tuli juotua 4vk putki. Illassa meni vähintään se 12 kaljaa. monesti viinaa ja hatsia ja lääkkeitäkin sillontällön. Krapulat kyl paheni mut ei mitää muuta ja puhalutettiinki päivisin tienpäällä nii ihan 0 vaikka illalla ois kunno perseet tullu vedettyy.

• 14+15

Itse lopetin viimeksi "seinään" eli katkaisin juomisputken kertaheitolla, vieroitusoireet kestivät jonkin aikaa mutta selvisin niistä lähes ilman lääkityksiä. Jos ajattelit pikkuhiljaa lopetella eli vähentää päivä päivältä, uskoisin ettei se kuitenkaan käytännössä onnistu.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      96
      2191
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2142
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1380
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      90
      1326
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1130
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1093
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      920
    Aihe