Ympäristö: Windows XP mingw-gcc msys
Ohjelma: CIL ( http://sourceforge.net/projects/cil/files/cil/cil-1.4.0.tar.gz/download )
yritys ajaa ./configure aiheuttaa jäljempänä mainitun englanninkielisen virheilmoituksen:
KYSYMYS: virheilmoitus viittaa käsitteeseen "in the ocaml directory"
mikä täsmälleen on oikea hakemistonimi, johon tuossa viitataan ?
Tarkoittaako se kenties "/ocaml" msys -komentotulkin käsityksen mukaan ?
----------------------------------------------------------------------------
virheilmoitus:
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler works... yes
checking for C compiler default output file name... a.exe
checking for suffix of executables... .exe
checking whether we are cross compiling... no
checking for suffix of object files... o
checking whether we are using the GNU C compiler... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking for gcc option to accept ISO C89... none needed
checking for a BSD-compatible install... /mingw/bin/install -c
checking build system type... i686-pc-mingw32
checking host system type... i686-pc-mingw32
checking target system type... i686-pc-mingw32
checking for msvc cl.exe (optional)... not found
checking ocaml version is at least 3.08... configure: error:
The "ocamlc" OCaml compiler was not found in the path: .:/usr/local/bin:
/mingw/bin:/bin:/bin/Perl/site/bin:/bin/Perl/bin:/c/WINXP/system32:/c/WINXP:
/c/WINXP/System32/Wbem.
Most of this program is written in the OCaml language, so its compiler
is required.
OCaml can be downloaded from http://caml.inria.fr/ocaml/.
After downloading and unpacking the source distribution, in the ocaml
directory, do
./configure
make world
make opt
make install
Then come back here and re-run ./configure.
mingw-gcc + msys + kirjastot ????
3
128
Vastaukset
- o.caml
Sun pitää asentaa tuo ocaml ja yrittää sitten uudestaan.
- minne ocaml -kirjas?
"Sun pitää asentaa tuo ocaml ja yrittää sitten uudestaan."
AIVAN !
Mutta:
Jos kyseessä olisi Debian tai Ubuntu, se varmaankin asennettaisiin
komennolla: [sudo] aptitude install ocaml
ja linuxin aptitude install osaisi itse laittaa sen oikeaan paikkaan, ja tehdä muut mahdollisesti tarvittavat asetukset, jotta kääntäjä sitten tuon kirjaston löytää.
Mutta kun kyseessä on windows XP (32-bit, professional), johon on asennettu mingw-gcc sekä msys, niin msys:in komentoriville on turha kirjoittaa aptitude tai apt-get (kyseisiä apuohjelmia ei sisälly asennettuun kokoonpanoon).
Siis jotenkin tuo kirjasto pitäisi asentaa manuaalisesti, ja käsittääkseni ei riitä, että sen vaan kopioi "johonkin" hakemistoon, vaan sille on olemassa jokin määrätty hakemistonimi, mihin esim. zip tai .tar.gz -paketti tulee purkaa, jotta esim. make sen osaa löytää.
Eli siis mihin ??? - gdggf
minne ocaml -kirjas? kirjoitti:
"Sun pitää asentaa tuo ocaml ja yrittää sitten uudestaan."
AIVAN !
Mutta:
Jos kyseessä olisi Debian tai Ubuntu, se varmaankin asennettaisiin
komennolla: [sudo] aptitude install ocaml
ja linuxin aptitude install osaisi itse laittaa sen oikeaan paikkaan, ja tehdä muut mahdollisesti tarvittavat asetukset, jotta kääntäjä sitten tuon kirjaston löytää.
Mutta kun kyseessä on windows XP (32-bit, professional), johon on asennettu mingw-gcc sekä msys, niin msys:in komentoriville on turha kirjoittaa aptitude tai apt-get (kyseisiä apuohjelmia ei sisälly asennettuun kokoonpanoon).
Siis jotenkin tuo kirjasto pitäisi asentaa manuaalisesti, ja käsittääkseni ei riitä, että sen vaan kopioi "johonkin" hakemistoon, vaan sille on olemassa jokin määrätty hakemistonimi, mihin esim. zip tai .tar.gz -paketti tulee purkaa, jotta esim. make sen osaa löytää.
Eli siis mihin ???Muokkaa sitä makea että löytää mihin sen instaat jos muu ei auta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797