Terve. Paniikkihäiriötä on tullut sairastettua n. 4 vuotta. Viimeaikoina ollaan psykologin kanssa päätetty että alkaisin käyttämään lääkkeitä paniikin hoitoon. Tässä oisi muutama kysymys:
Paljonko lääkkeet maksavat?
Onko lääkkeillä sivuvaikutuksia?
Vaikuttaako lääkkeet autolla ajamiseen, saanhan ajaa autoa vaikka aloittaisin pitkäaikaisen lääkityksen?
Huomaako lääkkeitä käyttäessä muutoksia omassa mielialassa, ajatelussa yms.?
Kysymyksiä lääkkeistä
6
194
Vastaukset
- 0+0
Itsellä ollut eri hintaisia ssri lääkkeitä käytössä n10 vuotta ja yleensä katsotaan mikä toimii eikä mikä on hinta.
Lääkkeillä voi olla sivuvaikutuksia jotka voivat olla niin pahoja, ettei lääkkeistä ole juurikaan hyötyä, mutta onnekkaimmat säästyvät sivuvaikutuksilta jos löytävät oikean lääkkeen.
Ei tietääkseni pitäisi olla vaikutusta autolla ajamiseen, jossei sitten saa sivuvaikutuksena voimakasta väsymystä niin voi olla vaarallista ajella autoa.
Mielialassa huomaa "puudutuksen" ja ajatuksia oli helpompi hallita (ei tarvitse työskennellä sen paniikkihäiriön eteen niin paljon).
Itse kadun sitä kun otin lääkkeet liian helposti käyttöön ja välillä niitä söi huvikseen kun ei uskaltanut lopettaakkaan. - sep57
ei kannata turvautua lääkkeisiin,psykiatrini toteamus,
- tä-ri-nä
Paljonko lääkkeet maksavat? -Riippuu lääkkestä, ainakaan omani ei maksa kun muutaman euron kuukaudessa.
Onko lääkkeillä sivuvaikutuksia? -Yleensä on, mutta ajan kanssa helpottaa. Minulla "pahin" oire oli se, että ei saanut enää orgasmia. Vaiva tulee todella useille. Mutta ajan kanssa sekin helpottaa, minulla tuota kesti noin 3 kuukautta. Muita sivuoireita ei tullut, paitsi alussa ripuli :D
Vaikuttaako lääkkeet autolla ajamiseen, saanhan ajaa autoa vaikka aloittaisin pitkäaikaisen lääkityksen? - Mielialalääkkeet ei vaikuta. Jos on rauhoittavia, voi aluksi olla syytä varovainen, mutta jos niitä syö lääkärin ohjeiden mukaan, ei haittaa. Resepti on syytä pitää silloin autossa mukana.
Huomaako lääkkeitä käyttäessä muutoksia omassa mielialassa, ajatelussa yms.? -Yksilöllistä, minä en ole huomannut muuta kuin sen, että paniikki on helpottanut :) Jos on rauhoittavia, niin sillon toki saattaa tulla vähän "pehmeä" olo :D - MIMOSA.12
Aloitin noin puoli vuotta syömään Seprameita.
Olen lihonnut 10 kg sen jälkeen. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut, paitsi että
ensimmäiset kaksi viikkoa oli yhtä helvettiä. Paniikkikohtauksia kertaa tuhannella..Kaikki on kuitenkin ollut sen arvoista. Minulle tärkeintä on, että voin elää normaalia elämää, samanlaista kuin ennen tätä sairautta. se on tärkeintä ja olen ikikiitollinen, että tällaisia lääkkeitä on olemassa. - k
mimosalle. millasia oireita sulla tuli sepramista itse en uskalla aloittaa vaikka pitäis:/ pelkkä lääkepurkin näkeminen saa sydämmen hakkaamaan ja oon yrittänyt aloittaa lääkkeiden syönnin jo vuos sitte :(
- tuollanejuttu
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2012/04/19/pillerilla-toihin-miten-elamasta-tuli-tallaista/201227625/139?rss=13
Monilla ei lääke auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882