Rakas, rakkaampi, rakkain ...ystävä

Rastas

Kun ystävästä tulee rakastettu ja sitten taas ystävä. Meinaa pää hajota. Sydän taisi mennä jo. Iholla on ikävä rakastettua, mieli haluaisi rakentaa ystävyyden uudestaan, ettei menettäisi ihan kaikkea. Mutta miten ihmeessä se onnistuu, kun samalla ikävä raastaa palasiksi? Onko pakko ottaa välimatkaa toisesta?

22

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei osaa neuvoa

Täällä niin tampiota porukkaa,että kannata noin vaikeita kysellä.Elä sen mukaan mitä tunnet.Ehkä se pieni välimatka voisi olla hyväksi ja odottaa,että ne tunteet laimenee.

• Mies Hunningolta

Pakko ei ole, jos ei tahdo. Kyllä sinun pitäisi se tietää.

• Rastas

Olen itsepäinen ja kyselen silti... Vaikka oliskin vähän vaikeita kysymyksiä.

Pakko ei ole jos ei tahdo. Ei niin. Mutta jos en vapaaehtoisesti ota etäisyyttä, mitä käy? Kyllästyykö ystävä siihen, että haluan hänestä enemmän kuin hän voi antaa, ja lopettaa sitten ystävyydenkin siihen?

Onko minusta ystäväksi ollenkaan, kun edelleen rakastan toista? Toivoisin niin, että voisin vielä olla ystävä hänelle. Mutta en kyllä halua päästää irti tästä rakkaudesta jota mulla on häntä kohtaan. Hankala yhtälö...

• hölmötikka

Ollaan kavereita taas eikö?

• ei onnistu.

Sanon että et mitenkään ,et vaikuta oikein ystävältä.
      Ota etäisyyttä ainut tapa säilyttää edes kauniit muistosi.

• Ihme viesti

Miten voit tommosta sanoo ihmiselle josta et tiedä yhtään mitään ? Miksi tuomita kun ei tiedä mitään ? Monella on samanlainen kummallinen tapa. Miksi pitää aina ilkeillä ja vittuilla ?

• kiitos.
        Ihme viesti kirjoitti:

Miten voit tommosta sanoo ihmiselle josta et tiedä yhtään mitään ? Miksi tuomita kun ei tiedä mitään ? Monella on samanlainen kummallinen tapa. Miksi pitää aina ilkeillä ja vittuilla ?

No sano sitten oma näkemys äläkä vittuile toisille.

• Ei mulla ollut
        kiitos. kirjoitti:

No sano sitten oma näkemys äläkä vittuile toisille.

mitään näkemystä mutta se on että noin ei tarvii kelleen kirjottaa kun ei tiedä ihmisestä mitään. Miten voit sanoo vieraalle ja tuntemattomalle et hän ei oiken vaikuta ystävältä ?????????

• töykeä olet
        Ei mulla ollut kirjoitti:

mitään näkemystä mutta se on että noin ei tarvii kelleen kirjottaa kun ei tiedä ihmisestä mitään. Miten voit sanoo vieraalle ja tuntemattomalle et hän ei oiken vaikuta ystävältä ?????????

sinulle ei ole vastattu yhtään mitään

• cz

Helppo vastaus! mutta ei kivuton... toimi muutenkinkuin ajatuksiesi tasolla.

• mene eteenpäin

Ystävä voit olla joskus vuosien päästä kun olet surrut ja unohtanut "rakkauden".
      Et aiemmin.Miksi rikkoa ja hajottaa itseään kun et kuitenkaan saa toiselta sitä mitä haluat.

Ystävään ei pitäisi koskaan rakastua koska silloin menettää ystävän.

• rakkaus jatkuu

Tampiot ei tajua ettei ystäviin pitäs koskaan rakastua.
      Ystävät on ystäviä.
      En voisi kuvitellakaan omalle kohdalle moista.Yäks.
      Mieheni on toki ystäväni,paras sellainen,mutta meidän suhde alkoi miehen ja naisen välisestä vetovoimasta.

• Rastas

No mä olen ollut ihastunut/rakastunut tähän ystävääni siitä asti kun tutustuttiin, en vaan ole tajunnut sitä moneen vuoteen. Ja sitähän mä pelkään itsekin, etten oikein ole ystävä. Joko en enää, tai sitten en ole koskaan ollutkaan. Ja mä kun olen luullut, että me ollaan parhaita ystäviä. :( Tampioksi todella tunnen itseni ja pelkään todella, että meidän ystävyyskin kaatuu tähän.

• Secret

Ei ole. Olisi syytä hankkiutua viekkuun ;)

• olet vain varalla

Voi sua rastas.Ei kannata alkaa ystäväksi jos on ihastunut. Jos hän ei ole vapaa eikä tunne samoin niin unohda hyvä ihminen hänet.Turhaan kiusaat vain itseäsi.
      Se on myös erittäin kiusallista sille toiselle osapuolelle.Ainakin jos hän on normaali,eikä sellainen joka nauttii saadessaan ihailua.Voi joskus "käyttää" sua väärin ja sitten vasta satutat itseäsi.

• Secret

On myös olemassa ihmisiä, jotka eivät käytä toista / toisia hyväksi.

• Rastas

Se ystävä on mun elämäni melkeinpä tärkein ihminen, ollut vuosikausia. En mä voi luovuttaa niin helpolla ja sanoa, ettei musta ole ystäväksi. :'( Enkä mä halua olla erossa monta vuotta tappaakseni nämä tunteet.

Ei mun ystäväni käsittääkseni nauti tästä ihailusta niin paljon, että antais mun ymmärtää liikoja sen takia. Eikä ole käyttänyt mua hyväksi, ei ainakaan tunnu yhtään hänelle tyypilliseltä. Mutta en mä viekkuunkaan voi mennä, kun alan vaan itkeä sitä, miten hyvä olo siinä on. Tai sitten alkaa tehdä mieli jotain ihan liikaa.

• Prinsessa Jää

Ihan kuin minun käsistäni tämä sun tekstisi. Ymmärrän täysin.
      Tosin en ole kertonut näistä tunteista ystävälleni, vaikka hän sen kyllä varmaan aavistaa.
      Haluaisin leikkiä, että tämä on vain satunnaista hauskanpitoa, ystäviä eduilla.. Mutta hyvä luoja kun minä idiootti olen mennyt rakastumaan. Päässä pyörii vain tämä mies.
      Ja marttyyrimaisesti minulle tietenkin on tärkeintä että hän on onnellinen mitä hän tekeekin, liityin minä siihen kuvioon tai en.

• Rastas

Teetä ja sympatiaa sulle, Prinsessa Jää. Ei tämä tilanne ole kiva yhteinen jaettava, mutta ehkä se vähän lohduttaa, että on muitakin, jotka on pudonneet tähän samaan ansaan.

Mä olen kertonut ystävälle näistä tunteista, mutta eipä sekään mitään auta. Tai no, auttaa se ehkä sen verran, että pitämällä tätä piilossa se ei ainakaan ole hävinnyt. Että ehkä nyt sitten sen voi käsitellä jotenkin pois päiväjärjestyksestä, kun se on tuotu päivänvaloon.

Myös minulle ystävän onnellisuus on tärkeää - vaikka se merkitsisi sitä, että olen pois kuvioista. :( Toivon vaan niin kovasti, että ennen kuin se on ainut vaihtoehto, saan tehtyä näille tunteille jotain. Ja haluaisin niin paljon, että se olis juuri tämä ystävä, joka mua lohduttaisi sydänsuruissani... Miten kenenkään muun lohdutuksesta voisi ollakaan mitään hyötyä? Vai voisiko? Ehkä uuden ihmisen tapaaminen voisi tuoda jonkun käänteen elämään? Toisaalta aika huono lähtökohta viritellä suhdetta kenenkään muun kanssa...

• Prinsessa Jää

Kiitos Rastas. Kyllähän se vähän omaa oloa helpottaa. Ja ansahan tämä on.

Minä en halua ahdistaa ystävääni sillä että kertoisin näistä tunteistani. Hän on kiltti ja mukava mies, ja tiedän että hänelle olisi epämukavaa ja kiusallista jos kertoisin ja hän joutuisi tyrmäämään minut. En halua saattaa häntä siihen tilanteeseen. Siksipä siis vain omassa mielessäni ja sydämessäni tätä pyörittelen.

Hetkittäin itsekin leikittelen ajatuksella jonkun uuden miehen tapaamisesta, jos se auttaisi pääsemään tästä yli, mutta tiedostan erittäin hyvin että en pysty näkemään muita miehiä siinä valossa ennekuin olen tämän käsitellyt, eikä minusta ole rikkomaan kenenkään sydäntä.

Niin kurja tilanne. Voimia ja jaksamista Sinulle Rastas.

• Rastas

Miten särkynyt sydän korjataan? Kun hengittäminen sattuu rintaan, nieleminen sattuu, oleminen on pelkkää olemisen välttelyä, tästä kivusta karkuun juoksemista. Ja välillä se saa kiinni, sitten eläminen on monta päivää pelkkää itkemistä. Töissä sentään pystyn olemaan itkemättä sen aikaa, kun on ihmisiä ympärillä. Mutta jos kävelen yksin tyhjällä käytävällä, olen jo kyynelissä.

En halua piilottaa tätä kipua sisälleni, vaan kuluttaa sen pois. Että joskus pääsisin siitä ihan oikeasti yli. Mutta onkohan tämä ajoittainen surulle antautuminen sittenkään oikea tapa tehdä se? Pitäisikö surra vielä kokonaisvaltaisemmin? Vai pitää itsensä kurissa ja järjestyksessä ja lakata tämmöinen rutina? Onko olemassa oikeaa tapaa tehdä tätä?

• Rastas

Sä soitit tänään mulle. Mutta en mä voinut vastata, kun mun ääni olis murtunut heti. Olisin voinut kuulla sun äänen, mutta en olis pysynyt kasassa, joten annoin tilaisuuden valua hukkaan. Mä alan olla aika säälittävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe