Luonnollisesti siivoojan odotetaan olevan siisti ja raikas. Tästä jokainen varmaan huomauttamatta huolehtii.
Mutta entä jos siivooja on menossa vaikka toiseen työhön tai harrastukseen työn jälkeen... Onko työpaikoilla mahdollisuutta että siivooja kävisi suihkussa työn jälkeen ja vaihtaisi vaatteita vai pitääkö vaatteet vaihtaa pikaisesti siivouskomeron nurkassa? Jos vaikka on se deodorantti päässyt pettämään rankan raatamisen seurauksena... Miten itse olette tuommoisissa tilanteissa hoitaneet nämä hygienia-asiat?
Sorry tällainen tyhmä kysymys kun vasta harkitsen alaa.
Siivoojan henk.koht. hygienia?
10
747
Vastaukset
- onkelmat on monet
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä ihmisiä.
Johan se on asetuksissa määrätty, että työntekijöillä tulee olla asiaankuuluvat tauko- ja sosiaalitilat. Myös siis siivoojilla. Vakkaritekijöillä vakkarikohteessa tämän ei pitäisi olla mikään ongelma. Vaikka siivous olisikin siis ulkoistettu.
Kohteesta toiseen kiertävillä siivoojilla tulisi myös mielestäni olla oikeus käyttää kohteen pesu-/pukuhuonetta, jos sellainen työpaikalla on (esim. kerrostalosta tuskin henkilöstötiloja löytyy). Useinhan ne päällysvaatteet vaan johonkin komeron nurkkaan tyrkätään sen parin tunnin työn tunnin ajaksi. - tiituvaan
Itse olen porrassiivooja. Aikataulu on täyttä, ei ole aikaa vaatteita vaihdella. Vaatteet likaiset ja olo epämielyttävä hommien jälk.
- Ikisiivooja
Harvemmin olen kyllä siivoustyössä (olipa se sitten 7,5h tai 2h) niin paljon hikoillut, että suihkuun olisi ollut tarvetta mennä.
- ei tarvii herää
Mä lopetin siivouksen,,haisin aina paskalle ihmiset tuijotti :eheh
ja muutenkin ..välil pierasin kunnolla ku menin johonkin konttoriin siivoon :)
nyt vedän lonkkaa,,,pääsee helpommalla :) tuloissa häviin,,tollasen 50e kk
vaaaaaaaaan . - ihanat iss-tytöt
Meidän työpaikan siivoojat saisivat koska tahansa käydä suihkussamme. Voisin jopa tarjota apua selän pesussa.
- Elämäntapasissi
useissa kymmenissä kohteissa useitten kuntien alueella kiertävänä siivoojien lomittajana vaatteitten vaihto/suihkussa käynti vaatii usein mielikuvitusta&luovuutta.Aina on kuitenkin onnistunut.Miksi kaiken pitäisi olla helppoa?Ja olenhan tällainen"ehana keski-ikäinen ISS-tantta":)..
- 2679
Ite ei ole suihkun tarve tullu töiden jälkeen, mutta välillä kesällä olen kainaloita huuhdellut pikaisesti lavuaarissa. Kohteissa joissa olen siivonnu ei ole tainnu ikinä olla edes omaa vessaa siivoojille, saati suihkua. Korkeintaan oma pikkuinen taukotila. Mutta asiakkaan suihkua ja tietty myös vessaa on saanu käyttää vapaasti halutessaan..yhdessä kohteessa olin tuuraamassa jossa siivoojille ei ollu omaa taukotilaa ja kohteen oma siivooja söi eväät aina siivouskomerossa koska ei uskaltanu istua asiakkaan keittiössä. Ite en siihen suostunu, istuin keittiössä eikä kukaan valittanu mitään. Pitäis olla mahdollisuus käydä suihkussa töiden jälkeen jos haluaa/tarvii sitä. Esimiehen pitää järjestää mahdollisuus. Yhdessä paikassa oli kans niin että oli taukotila, mutta yhteinen monille siivoojille, miehille ja naisille. Ei pukuhuonetta, eli vaatteet piti vaihtaa aina pienessä vessassa..hyi..siellä en kauaa jaksanu. Nyt on onneks oma taukotila siivoojille, ja asiakkaan pukuhuoneet käytössä missä on myös suihku. :)
- ISSistikin myööös
Käyn kotona suihkussa ja vaihdan työ/kotivaatteet päälle/pois.
- Sekasiivooja
Tuota noin... ite käyn äkkiä kotona, jos esim. keikkakohteet on luokkaa kissanpissinhajusta allergikkokotiin. Tai teen allergiakeikan ensin. Verikeikat ym. juoppojen jäliltä kämpät on kans oma laiheensa käydä ihan pesulla...
Ja kun lakaisee metalliteollisuussotkuja, on yltäpäältä- raudassa, kuivassa kurassa, jne...
Ne on eri päivät usein harrasteille ja töille, heh heh...
Nyt olen tauolla- ajastetulle keikalle metallisirun ja silleen pariin illaksi.
Joo, ee oo siisti sisätyö... - sssiiivooja
Mulla noin 5-9 tunnin työpäiviä, kotisiivousta toimisto ym siivousta. yleensä en hikoile mutta kotisiivouksissa hiki lentää, on vaihtovaatteet mukana ja pikku lavuaarissa (kotisiivouskohteessa) sutaisen kasvot, ja päälle hajuvettä, ei hyvä yhdistelmä tuo hiki ja hajuvesi mutta pakko kun sen jälkeen on mentävä paikkaan jossa paljon ihmisiä, jos pääsisikin suoraan kotiin ei niin väliä. eräässä kotisiivouspaikassa vaikka perussiistiä onkin haisee kamalalle, vanha talo, ei koskaan tuuleteta, kissoja jne, sitten haisen loppupäivän toisessa kohteessa missä niitä ihmisiä, ei auta edes hajuvesi! illalla kotona saunaan ja kaikki vaatteet pyykkiin, alusvaatteita myöden vaikka en edes hikoile ko kohteessa.
Mulla on mahdollisuus käydä suihkussa joka päivä kohteessa jossa olen joka päivä, harvemmin silti käyn. joskus päivän päätteeksi kun menen kauppaan ei ole kovin freesi olo, so what.
Saman firman muilla siivoojilla ei ole mahdollisuutta suihkuihin eikä paljon muuhunkaan, kohteita viisi-kuusi ja pieni siivouskoppero. ei käy kateeks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371638