aistit avoinna

tuoksufriikki

Olin tilaisuudessa missä keskusteltiin aisteista ja mikä niistä on mielestäsi tärkein ja mistä luopuisit ?

Mitä mieltä porukka on?

23

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tietystikään mistään ?
      Miksi pitäisi.
      Mutta jos haluaa kokeilla ja samaistua vammaisenasemaan, voi sitä toki kokeilla.
      Side silmille vaikka 10 tunniksi, tai korvatulpat, kunnolliset.
      Suun päälle teippi, niin muistaisi olla mykkä.
      Siinä on enemmän ajatusta, kokeilla itse, sensijaan että kauhistelisi jonkun vammaa.

    • meeriamanda

      Kuten edellinenkin en mistään,,, niin,,, ainut mistä en luopuisi jos saisin valita olisi näköni silmissä. Kun ajattelee ettei kevään tuoksija aistisi olisi tosi paha minulle, mut jos allergianikin menisi siluvei...voisin luopua.

    • +än*-ö'

      Monta kertaa on asiaa mietitty. Kyllä, minusta, näköaisti on tärkein.
      Ehkä, jos pakko olisi, kuuloaistista voisin ajatella luopuvani.
      Kaikkeahan voi miettiä, ja olla tyytyväinen kaikesta, mikä on OK.

      Eikä elämä vaadi täydellisyyttä. Toimeen tulee vähemmälläkin.

    • aistitav.
    • Ehkä tärkein on juuri se, mistä joutuu luopumaan.
      Sitä kun ei takaisin enää saa.
      Ei minultakaan ole kysytty haluatko luopua, se vain otetaan pois, vähän kerrallaan.

    • virva-tuulia***

      Kaikki aistit ovat tarpeellisia, en mielelläni luopuisi mistään.

      Tuli mieleeni että:

      - ei olisi hajuaistia, ei huomaisi hajuallegioita,

      - ei tuntoaistia, ei tuntisi kipua,

      - muisti katoaisi, ei muistaisi ainakaan ilkeitä sanomisia,

      - ei näköä, ei tietäisi rumuudesta, mutta kauniitkin jäisi näkemättä ja nettikin olisi käyttämättä.

      - ei kuuloa, ei kuulisi iloisia asioita, pahoille ei olisi niin väliäkään.

      Iloitsen siitä että kaikki ovat vielä tallella. :)

    • Tässä lisää höpöstelyä.
      Kuudennesta aistista en haluaisi luopua.
      Olisi inhottavan tylsää jos ei vaistoaisi kenen kanssa kannattaa mennä juttelemaan.
      Aloittaisi small talkin säkenöivän älykkäällä lauseella ja saisi vastaukseksi: Emmää mitää tiijä, mää kelaan vaaa...
      tai. Mee pappa jo mammimaan tai laulukuoroon...
      Oletteko te hullu?
      Onko varma että teidät on kutsuttu? Saisinko nähtä kutsukorttinne.

      Aloitus on ihan turha, koska tuon kysymyksen eteen ei kukaan joudu koskaan, paitsi ehkä KGB:n kellareissa.

      Ihan kun kysyisi mummolta, kummasta jalasta hän mieluummin luopuisi, kumpi jalka on parempi kykkimään Pinaattipalstalla.

      H.

      • tuoksufriikki

        Kysymys ei ollut turha,koska juuri niin voi käydä että joutuu luopumaan.
        Ajatus millä ei pitäisi leikkiä,mutta tarkoitinkin mikä olisi turhin aisti,mitä ilman voisit elää.

        Itse luopuisin hajuaistista,olisi kurjaa jos ei näe,eikä kuule,ei tunne,eikä maista.

        ps.sinun mieliksi on vaikea tehdä mitään aloitusta.


      • .

        Omituinen höpöttäjä.

        Jos mummolta on pakko leikata toinen jalka, eipä siinä kysytä kummanko valitsee.

        Kumpanenkin jalka on tarpeellinen. Kipeänäkin.


      • tuoksufriikki kirjoitti:

        Kysymys ei ollut turha,koska juuri niin voi käydä että joutuu luopumaan.
        Ajatus millä ei pitäisi leikkiä,mutta tarkoitinkin mikä olisi turhin aisti,mitä ilman voisit elää.

        Itse luopuisin hajuaistista,olisi kurjaa jos ei näe,eikä kuule,ei tunne,eikä maista.

        ps.sinun mieliksi on vaikea tehdä mitään aloitusta.

        "tuoksufriikki"

        Tuore Tilliseni.

        Sie paina nyt mieleis, aloituksesi kysymys ei voi koskea normaalia palstalaista, eikä ihmisiäkään.
        Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä.
        Olisit aloittanut: Katsoin dokumentin pienestä lapsesta joka oli puettu, kesähelteelläkin, paksuihin siteisiin, ainoa mikä ilahdutti mieltäni oli siteiden välistä vilkkuvat iloiset silmät.

        Haluaisitteko luopua nahastanne hänen vuokseen, uusi nahka kun on ainoa vaihtoehto hänelle elää normaalia elämää?

        Mie kyllä kehunkin aloittajia ja kommentoijiakin, tosin paljon vaatii se. Syömmessäin ko on vain pari pientä lämpimänpunaista läikkää, joissa järjettömyyteni enää asustaa. :)

        H.


      • . kirjoitti:

        Omituinen höpöttäjä.

        Jos mummolta on pakko leikata toinen jalka, eipä siinä kysytä kummanko valitsee.

        Kumpanenkin jalka on tarpeellinen. Kipeänäkin.

        "."

        Kummalla hän kykkii paremmin?
        Voiko olla että toinen on heikompi? Niin paljon että sillä ei pystyyn nouse?
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "tuoksufriikki"

        Tuore Tilliseni.

        Sie paina nyt mieleis, aloituksesi kysymys ei voi koskea normaalia palstalaista, eikä ihmisiäkään.
        Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä.
        Olisit aloittanut: Katsoin dokumentin pienestä lapsesta joka oli puettu, kesähelteelläkin, paksuihin siteisiin, ainoa mikä ilahdutti mieltäni oli siteiden välistä vilkkuvat iloiset silmät.

        Haluaisitteko luopua nahastanne hänen vuokseen, uusi nahka kun on ainoa vaihtoehto hänelle elää normaalia elämää?

        Mie kyllä kehunkin aloittajia ja kommentoijiakin, tosin paljon vaatii se. Syömmessäin ko on vain pari pientä lämpimänpunaista läikkää, joissa järjettömyyteni enää asustaa. :)

        H.

        En käsitä, miksi aloitus ei voi koskea normaalia palstalaista tai ihmistä?
        Eihän tuo sun esimerkkisi ole aloitukseen sopiva, luopua nahastaan, sehän on mahdotonta.
        Tuntoaisti on jokaisella, voihan senkin menettää.
        Aistin menetys on vakava asia, olen omasta, joskaan en sinun mielestäsi, normaali palstalainen ja minulta on yksi tärkeä aisti ehkäpä kokonaan katoamassa.
        En myöskään ole vakavasti sairas, elän vaikka en näkisikään.
        Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin?


      • Anceli kirjoitti:

        En käsitä, miksi aloitus ei voi koskea normaalia palstalaista tai ihmistä?
        Eihän tuo sun esimerkkisi ole aloitukseen sopiva, luopua nahastaan, sehän on mahdotonta.
        Tuntoaisti on jokaisella, voihan senkin menettää.
        Aistin menetys on vakava asia, olen omasta, joskaan en sinun mielestäsi, normaali palstalainen ja minulta on yksi tärkeä aisti ehkäpä kokonaan katoamassa.
        En myöskään ole vakavasti sairas, elän vaikka en näkisikään.
        Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin?

        "Anceli"

        "Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä"

        Anna nyt olla, rakas idioottini.
        Terve, elävä ihminen voi luopua vain palasta Maksaa tai Munuaisesta, satunnaisesti Luuytimestä.
        Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        "Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä"

        Anna nyt olla, rakas idioottini.
        Terve, elävä ihminen voi luopua vain palasta Maksaa tai Munuaisesta, satunnaisesti Luuytimestä.
        Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta.
        H.

        En saanut vastausta kysymykseeni, mutta ellet siihen pysty, jätetään tähän.
        Eihän tässä ole kyse mistään elinsiirrosta, onko tuo nyt noin vaikea tajuta.
        Aistin voi menettää vain elävä ihminen, kuolleet eivät aisteja tarvitsekaan.


      • Anceli kirjoitti:

        En saanut vastausta kysymykseeni, mutta ellet siihen pysty, jätetään tähän.
        Eihän tässä ole kyse mistään elinsiirrosta, onko tuo nyt noin vaikea tajuta.
        Aistin voi menettää vain elävä ihminen, kuolleet eivät aisteja tarvitsekaan.

        "Anceli"

        Sinä nyt keskityt turhanpäiväisyyksiin etkä minuun.
        Ilmeisesti siksi että tytöt kiusaavat.

        "Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin? "

        "Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta."

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Sinä nyt keskityt turhanpäiväisyyksiin etkä minuun.
        Ilmeisesti siksi että tytöt kiusaavat.

        "Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin? "

        "Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta."

        H.

        Se oli vastaveto siitä sinun ihosta luopumiseesi, yhtä mahdotonta toteuttaa kumpaakaan, eikö?
        Tiedän kyllä mitä kuolleelta voidaan ottaa, turha mulle luennoida.

        Minua ei täällä yleensä kiusaa kukaan muu kuin sinä.


      • Anceli kirjoitti:

        Se oli vastaveto siitä sinun ihosta luopumiseesi, yhtä mahdotonta toteuttaa kumpaakaan, eikö?
        Tiedän kyllä mitä kuolleelta voidaan ottaa, turha mulle luennoida.

        Minua ei täällä yleensä kiusaa kukaan muu kuin sinä.

        "Anceli"

        Annetaan nyt olla, ihoakin voi luovuttaa.
        Jos broidini palaisi pahasti, antaisin hänelle osan naamastani, sikäli kun se olisi kelvollista, kiristyisi edes jotain ilmaiseksi.
        Minä kyllä luulen että pahimmat paineeni annan Tiinalle.
        H.


      • voi-voi-voita-vähän
        hunksz kirjoitti:

        "."

        Kummalla hän kykkii paremmin?
        Voiko olla että toinen on heikompi? Niin paljon että sillä ei pystyyn nouse?
        H.

        Voi.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Annetaan nyt olla, ihoakin voi luovuttaa.
        Jos broidini palaisi pahasti, antaisin hänelle osan naamastani, sikäli kun se olisi kelvollista, kiristyisi edes jotain ilmaiseksi.
        Minä kyllä luulen että pahimmat paineeni annan Tiinalle.
        H.

        En malta olla vielä sanomatta, että tiedän ihonsiirtojen olevan mahdollisia, mutta koko ihoaan ei voi luovuttaa.
        Tämä tästä, ok.
        Tiinaa (tällä kertaa häntä) nyt oli turha tähän asiaan sotkea, mutta tavoillesi uskollisena et voinut sitäkään jättää väliin.


    • Kuulo jolla kuunnella meren pauhua, linnun laulua ja musiikkia.
      En luopuis.
      Näkö jolla katsella merta, luontoa ja ihania karvaisia miehiä :)
      En luopuis.
      Tunto jolla kosketella puuta, vettä, toista ihmistä halata.
      En luopuis.
      Haju, ulkona sateen jälkeinen ilma, vasta leikatun nurmen tuoksu, suihkun puhdas iho.
      En luopuis.
      Maku, ihana mansikan, aurajuusto lohen, suklaan.
      En luopuis.

      Mutta en myöskään osaa sanoa mikä olis näistä tärkein.

      Niin ja onhan sekin vielä se tasapainoaisti, tärkeä sekin muutenhan sitä menis vaikka missä ihan pyllylleen.

      • ääääääää

        Aina toi hunksi moittii noita aloituksia ja itse siellä sitten suuna päänä, lässyttääääääääääää


      • ääääääää kirjoitti:

        Aina toi hunksi moittii noita aloituksia ja itse siellä sitten suuna päänä, lässyttääääääääääää

        "äää"

        Haluatko että teen aloituksen?

        H.


    • En kykene vastaamaan kysymykseen, mikä aisteistani olisi turhin. Sellaista ei ole! Kaikki ovat arvokkaita.

      Voisinko luopua esim. tuntoaistista, jos jatkuva kivuntunne kävisi sietämättömäksi? En voisi koskaan enää tuntea hellää kosketusta, en kylmää, kuumaa, karheaa. Onneksi en kuitenkaan joutuisi itse valitsemaan.

      Joskus olemme miettineet, mikä aisteista olisi tärkein. En osaa vastata siihenkään.

      Voisin yhtyä "tulisilla"n ylistyslauluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe