aistit avoinna

tuoksufriikki

Olin tilaisuudessa missä keskusteltiin aisteista ja mikä niistä on mielestäsi tärkein ja mistä luopuisit ?

Mitä mieltä porukka on?

23

92

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tietystikään mistään ?
      Miksi pitäisi.
      Mutta jos haluaa kokeilla ja samaistua vammaisenasemaan, voi sitä toki kokeilla.
      Side silmille vaikka 10 tunniksi, tai korvatulpat, kunnolliset.
      Suun päälle teippi, niin muistaisi olla mykkä.
      Siinä on enemmän ajatusta, kokeilla itse, sensijaan että kauhistelisi jonkun vammaa.

• meeriamanda

Kuten edellinenkin en mistään,,, niin,,, ainut mistä en luopuisi jos saisin valita olisi näköni silmissä. Kun ajattelee ettei kevään tuoksija aistisi olisi tosi paha minulle, mut jos allergianikin menisi siluvei...voisin luopua.

• +än*-ö'

Monta kertaa on asiaa mietitty. Kyllä, minusta, näköaisti on tärkein.
      Ehkä, jos pakko olisi, kuuloaistista voisin ajatella luopuvani.
      Kaikkeahan voi miettiä, ja olla tyytyväinen kaikesta, mikä on OK.

Eikä elämä vaadi täydellisyyttä. Toimeen tulee vähemmälläkin.

• aistitav.
    • Ehkä tärkein on juuri se, mistä joutuu luopumaan.
      Sitä kun ei takaisin enää saa.
      Ei minultakaan ole kysytty haluatko luopua, se vain otetaan pois, vähän kerrallaan.

• virva-tuulia***

Kaikki aistit ovat tarpeellisia, en mielelläni luopuisi mistään.

Tuli mieleeni että:

- ei olisi hajuaistia, ei huomaisi hajuallegioita,

- ei tuntoaistia, ei tuntisi kipua,

- muisti katoaisi, ei muistaisi ainakaan ilkeitä sanomisia,

- ei näköä, ei tietäisi rumuudesta, mutta kauniitkin jäisi näkemättä ja nettikin olisi käyttämättä.

- ei kuuloa, ei kuulisi iloisia asioita, pahoille ei olisi niin väliäkään.

Iloitsen siitä että kaikki ovat vielä tallella. :)

• Tässä lisää höpöstelyä.
      Kuudennesta aistista en haluaisi luopua.
      Olisi inhottavan tylsää jos ei vaistoaisi kenen kanssa kannattaa mennä juttelemaan.
      Aloittaisi small talkin säkenöivän älykkäällä lauseella ja saisi vastaukseksi: Emmää mitää tiijä, mää kelaan vaaa...
      tai. Mee pappa jo mammimaan tai laulukuoroon...
      Oletteko te hullu?
      Onko varma että teidät on kutsuttu? Saisinko nähtä kutsukorttinne.

Aloitus on ihan turha, koska tuon kysymyksen eteen ei kukaan joudu koskaan, paitsi ehkä KGB:n kellareissa.

Ihan kun kysyisi mummolta, kummasta jalasta hän mieluummin luopuisi, kumpi jalka on parempi kykkimään Pinaattipalstalla.

H.

• tuoksufriikki

Kysymys ei ollut turha,koska juuri niin voi käydä että joutuu luopumaan.
        Ajatus millä ei pitäisi leikkiä,mutta tarkoitinkin mikä olisi turhin aisti,mitä ilman voisit elää.

Itse luopuisin hajuaistista,olisi kurjaa jos ei näe,eikä kuule,ei tunne,eikä maista.

ps.sinun mieliksi on vaikea tehdä mitään aloitusta.

• .

Omituinen höpöttäjä.

Jos mummolta on pakko leikata toinen jalka, eipä siinä kysytä kummanko valitsee.

Kumpanenkin jalka on tarpeellinen. Kipeänäkin.

• tuoksufriikki kirjoitti:

Kysymys ei ollut turha,koska juuri niin voi käydä että joutuu luopumaan.
        Ajatus millä ei pitäisi leikkiä,mutta tarkoitinkin mikä olisi turhin aisti,mitä ilman voisit elää.

Itse luopuisin hajuaistista,olisi kurjaa jos ei näe,eikä kuule,ei tunne,eikä maista.

ps.sinun mieliksi on vaikea tehdä mitään aloitusta.

"tuoksufriikki"

Tuore Tilliseni.

Sie paina nyt mieleis, aloituksesi kysymys ei voi koskea normaalia palstalaista, eikä ihmisiäkään.
        Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä.
        Olisit aloittanut: Katsoin dokumentin pienestä lapsesta joka oli puettu, kesähelteelläkin, paksuihin siteisiin, ainoa mikä ilahdutti mieltäni oli siteiden välistä vilkkuvat iloiset silmät.

Haluaisitteko luopua nahastanne hänen vuokseen, uusi nahka kun on ainoa vaihtoehto hänelle elää normaalia elämää?

Mie kyllä kehunkin aloittajia ja kommentoijiakin, tosin paljon vaatii se. Syömmessäin ko on vain pari pientä lämpimänpunaista läikkää, joissa järjettömyyteni enää asustaa. :)

H.

• . kirjoitti:

Omituinen höpöttäjä.

Jos mummolta on pakko leikata toinen jalka, eipä siinä kysytä kummanko valitsee.

Kumpanenkin jalka on tarpeellinen. Kipeänäkin.

"."

Kummalla hän kykkii paremmin?
        Voiko olla että toinen on heikompi? Niin paljon että sillä ei pystyyn nouse?
        H.

• hunksz kirjoitti:

"tuoksufriikki"

Tuore Tilliseni.

Sie paina nyt mieleis, aloituksesi kysymys ei voi koskea normaalia palstalaista, eikä ihmisiäkään.
        Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä.
        Olisit aloittanut: Katsoin dokumentin pienestä lapsesta joka oli puettu, kesähelteelläkin, paksuihin siteisiin, ainoa mikä ilahdutti mieltäni oli siteiden välistä vilkkuvat iloiset silmät.

Haluaisitteko luopua nahastanne hänen vuokseen, uusi nahka kun on ainoa vaihtoehto hänelle elää normaalia elämää?

Mie kyllä kehunkin aloittajia ja kommentoijiakin, tosin paljon vaatii se. Syömmessäin ko on vain pari pientä lämpimänpunaista läikkää, joissa järjettömyyteni enää asustaa. :)

H.

En käsitä, miksi aloitus ei voi koskea normaalia palstalaista tai ihmistä?
        Eihän tuo sun esimerkkisi ole aloitukseen sopiva, luopua nahastaan, sehän on mahdotonta.
        Tuntoaisti on jokaisella, voihan senkin menettää.
        Aistin menetys on vakava asia, olen omasta, joskaan en sinun mielestäsi, normaali palstalainen ja minulta on yksi tärkeä aisti ehkäpä kokonaan katoamassa.
        En myöskään ole vakavasti sairas, elän vaikka en näkisikään.
        Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin?

• Anceli kirjoitti:

En käsitä, miksi aloitus ei voi koskea normaalia palstalaista tai ihmistä?
        Eihän tuo sun esimerkkisi ole aloitukseen sopiva, luopua nahastaan, sehän on mahdotonta.
        Tuntoaisti on jokaisella, voihan senkin menettää.
        Aistin menetys on vakava asia, olen omasta, joskaan en sinun mielestäsi, normaali palstalainen ja minulta on yksi tärkeä aisti ehkäpä kokonaan katoamassa.
        En myöskään ole vakavasti sairas, elän vaikka en näkisikään.
        Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin?

"Anceli"

"Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä"

Anna nyt olla, rakas idioottini.
        Terve, elävä ihminen voi luopua vain palasta Maksaa tai Munuaisesta, satunnaisesti Luuytimestä.
        Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

"Aloitus voi koskea vain todella sairasta ihmistä"

Anna nyt olla, rakas idioottini.
        Terve, elävä ihminen voi luopua vain palasta Maksaa tai Munuaisesta, satunnaisesti Luuytimestä.
        Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta.
        H.

En saanut vastausta kysymykseeni, mutta ellet siihen pysty, jätetään tähän.
        Eihän tässä ole kyse mistään elinsiirrosta, onko tuo nyt noin vaikea tajuta.
        Aistin voi menettää vain elävä ihminen, kuolleet eivät aisteja tarvitsekaan.

• Anceli kirjoitti:

En saanut vastausta kysymykseeni, mutta ellet siihen pysty, jätetään tähän.
        Eihän tässä ole kyse mistään elinsiirrosta, onko tuo nyt noin vaikea tajuta.
        Aistin voi menettää vain elävä ihminen, kuolleet eivät aisteja tarvitsekaan.

"Anceli"

Sinä nyt keskityt turhanpäiväisyyksiin etkä minuun.
        Ilmeisesti siksi että tytöt kiusaavat.

"Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin? "

"Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta."

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Sinä nyt keskityt turhanpäiväisyyksiin etkä minuun.
        Ilmeisesti siksi että tytöt kiusaavat.

"Luopuisitko silmistäsi jos sitä pyydettäisiin? "

"Naama, osa silmästä ja jotain muuta pientä, otetaan aina kuolleelta, ihan kuolleelta tai vihannekselta."

H.

Se oli vastaveto siitä sinun ihosta luopumiseesi, yhtä mahdotonta toteuttaa kumpaakaan, eikö?
        Tiedän kyllä mitä kuolleelta voidaan ottaa, turha mulle luennoida.

Minua ei täällä yleensä kiusaa kukaan muu kuin sinä.

• Anceli kirjoitti:

Se oli vastaveto siitä sinun ihosta luopumiseesi, yhtä mahdotonta toteuttaa kumpaakaan, eikö?
        Tiedän kyllä mitä kuolleelta voidaan ottaa, turha mulle luennoida.

Minua ei täällä yleensä kiusaa kukaan muu kuin sinä.

"Anceli"

Annetaan nyt olla, ihoakin voi luovuttaa.
        Jos broidini palaisi pahasti, antaisin hänelle osan naamastani, sikäli kun se olisi kelvollista, kiristyisi edes jotain ilmaiseksi.
        Minä kyllä luulen että pahimmat paineeni annan Tiinalle.
        H.

• voi-voi-voita-vähän
        hunksz kirjoitti:

"."

Kummalla hän kykkii paremmin?
        Voiko olla että toinen on heikompi? Niin paljon että sillä ei pystyyn nouse?
        H.

Voi.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Annetaan nyt olla, ihoakin voi luovuttaa.
        Jos broidini palaisi pahasti, antaisin hänelle osan naamastani, sikäli kun se olisi kelvollista, kiristyisi edes jotain ilmaiseksi.
        Minä kyllä luulen että pahimmat paineeni annan Tiinalle.
        H.

En malta olla vielä sanomatta, että tiedän ihonsiirtojen olevan mahdollisia, mutta koko ihoaan ei voi luovuttaa.
        Tämä tästä, ok.
        Tiinaa (tällä kertaa häntä) nyt oli turha tähän asiaan sotkea, mutta tavoillesi uskollisena et voinut sitäkään jättää väliin.

• Kuulo jolla kuunnella meren pauhua, linnun laulua ja musiikkia.
      En luopuis.
      Näkö jolla katsella merta, luontoa ja ihania karvaisia miehiä :)
      En luopuis.
      Tunto jolla kosketella puuta, vettä, toista ihmistä halata.
      En luopuis.
      Haju, ulkona sateen jälkeinen ilma, vasta leikatun nurmen tuoksu, suihkun puhdas iho.
      En luopuis.
      Maku, ihana mansikan, aurajuusto lohen, suklaan.
      En luopuis.

Mutta en myöskään osaa sanoa mikä olis näistä tärkein.

Niin ja onhan sekin vielä se tasapainoaisti, tärkeä sekin muutenhan sitä menis vaikka missä ihan pyllylleen.

• ääääääää

Aina toi hunksi moittii noita aloituksia ja itse siellä sitten suuna päänä, lässyttääääääääääää

• ääääääää kirjoitti:

Aina toi hunksi moittii noita aloituksia ja itse siellä sitten suuna päänä, lässyttääääääääääää

"äää"

Haluatko että teen aloituksen?

H.

• En kykene vastaamaan kysymykseen, mikä aisteistani olisi turhin. Sellaista ei ole! Kaikki ovat arvokkaita.

Voisinko luopua esim. tuntoaistista, jos jatkuva kivuntunne kävisi sietämättömäksi? En voisi koskaan enää tuntea hellää kosketusta, en kylmää, kuumaa, karheaa. Onneksi en kuitenkaan joutuisi itse valitsemaan.

Joskus olemme miettineet, mikä aisteista olisi tärkein. En osaa vastata siihenkään.

Voisin yhtyä "tulisilla"n ylistyslauluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe