Voiko veronpalautukset saada vaikka on ulosotossa?

vittuuntunut90

Jotain 20 000e on ulosotossa.

Olen naimisissa.

Ja tällä hetkellä saan työkyvyttömyyseläkettä.

Emme elä ruhtinaallisesti muttemme syö roskiksistakaan.

Millä tavoin pystyisin saamaan veronpalautukset itselleni (n.300e) vai eikö ole mitään keinoja? Ulosotto vei ensimmäisen kerran veronpalautukseni viime vuonna!

Olen parikymppinen. En kerro mistä ovat velat tulleet, ne kuitenkin ovat ja pysyvät. Tiedän, että on velvollisuuteni maksaa mutta MIKSI PITÄÄ OTTAA VERONPALAUTUKSISTA?!?!?!?!??!

Pitääkö tämä seuraava lainaus paikkaansa:

"Tiedättekö että veronpalautukset on lain mukaan valtiolta saatavaa tuloa ja suomen lain mukaan sitä ei saa periä. Riitautin asin ja voitin. Multa ei enää voi viedä veronpalautuksia."

ONKO MITÄÄN MAHDOLLISUUKSIA SAADA NUO VÄHÄISET RAHAT ITSELLE, ETTÄ SAISI JOSKUS JUHLIA JOULUAKIN!

77

23505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina ulosmitataan.

      Veronpalautukset ulosmitataan AINA, jos ulosotossa on velkoja.

      Ei ole mitään keinoa, millä saisit ne käyttöösi.

      Tuo lainauksesi ei pidä paikkaansa, vaan on jonkun kirjoittama provo, eli täyttä potaskaa.

      • Juksu_vaan

        Paskapuhetta! Mä sain palautuksia vaikka on ihan saatanan paljon ulosotossa maksuja. Outoa kyllä?¿?¿


      • Anonyymi
        Juksu_vaan kirjoitti:

        Paskapuhetta! Mä sain palautuksia vaikka on ihan saatanan paljon ulosotossa maksuja. Outoa kyllä?¿?¿

        Jos noin on oikeasti käynyt niin veronpalautuksesi oli todella pieni suhteessa velan määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin on oikeasti käynyt niin veronpalautuksesi oli todella pieni suhteessa velan määrään.

        mulla on 30t ulosotossa ja 400e veropalautukset vei... joten en usko että puhuu totta


      • Anonyymi

        Aika erikoista kun itsellä vitusti ulosotossa mutta silti sain jostain syystä veronpalutuksen käytännössä kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoista kun itsellä vitusti ulosotossa mutta silti sain jostain syystä veronpalutuksen käytännössä kokonaan.

        Sulla sattui tuuri. Ulosotto on aiemmin todennut sut maksukyvyttömäksi ja palauttanut sun asiat velkojille. Veronpalautukset sattui sopivaan saumaan kun aktiiviperinnässä ei ole velkoja.


    • aikoinaan ulosotettu

      Joo-o, kyllä voudille menee veronpalautusrahat.

      Tuo lainaus on puolestaan jonkun henkilön hämäräperäistä kuvitelmaa tai trollaus, jota on netti pullollaan. Että Suomen lain mukaan oikein ei saa periä...

      • Näin siis minulla

        Minulta meni 400€ veronpalautukset ulosottoon vaikka minulla ei ole koko vuonna ollut mitään tuloja senttiäkään. Ei edes Suojaosuuden alle jääviä tuloja tai mitään sosiaalietuuksia en saa, koska olen opiskelija ja opintotukikuukaudet ovat loppu.

        Jos maksaa liikaa ennakonpidätystä eli saa veron palautusta palautus rahat näyttävät menevän aina voudille jos on joutunut ulosottoon. Ainakin minulla on aina menneet. Riippumatta siitä, että en saa mitään tukia tai minulla ei ole mitään muitakaan tuloja ollut koko vuonna.


      • Näin siis minulla
        Näin siis minulla kirjoitti:

        Minulta meni 400€ veronpalautukset ulosottoon vaikka minulla ei ole koko vuonna ollut mitään tuloja senttiäkään. Ei edes Suojaosuuden alle jääviä tuloja tai mitään sosiaalietuuksia en saa, koska olen opiskelija ja opintotukikuukaudet ovat loppu.

        Jos maksaa liikaa ennakonpidätystä eli saa veron palautusta palautus rahat näyttävät menevän aina voudille jos on joutunut ulosottoon. Ainakin minulla on aina menneet. Riippumatta siitä, että en saa mitään tukia tai minulla ei ole mitään muitakaan tuloja ollut koko vuonna.

        Itse en ainakaan ikinä enää maksa liikaa veroja pätkätyöstäni ennemmin otan aina mätkyjä. Pätkätyö aikana talousvaikeuksiin voi joutua koska vain kun työt loppuvat heti, mutta omia menoja ei voi mitenkään vähentää samaan aikaan. Kokoomus ja muut vaan nostaa kiinteistöveroja ja muita menoja joita ei mitenkään voi tiputtaa.

        Vuokran antaja ei pudota vuokraa vaikka asukkaalla ei olisi enää tuloja eikä sähkö yhtiö sähkölaskua. Kaikki menot mitkä pystyin lopettamaan lopetin jo vuosia sitten. Auton pistin seisontaan, lopetin lehti tilaukset, kaikki vakuutukset ja parturissa käynnin leikkaan hiukseni itse.

        Mistään en voi enää säästää ja silti rahat ei riitä välttämään ulosottoa. Omiin menoihini pistän alle 100€ kuukaudessa, joka menee pääasiassa ruokaan. Kuolen jos leikkaan ruoka menoista vielä.


      • Anonyymi
        Näin siis minulla kirjoitti:

        Minulta meni 400€ veronpalautukset ulosottoon vaikka minulla ei ole koko vuonna ollut mitään tuloja senttiäkään. Ei edes Suojaosuuden alle jääviä tuloja tai mitään sosiaalietuuksia en saa, koska olen opiskelija ja opintotukikuukaudet ovat loppu.

        Jos maksaa liikaa ennakonpidätystä eli saa veron palautusta palautus rahat näyttävät menevän aina voudille jos on joutunut ulosottoon. Ainakin minulla on aina menneet. Riippumatta siitä, että en saa mitään tukia tai minulla ei ole mitään muitakaan tuloja ollut koko vuonna.

        Ihan kyssäri. Millä tulet toimeen?


    • vittuuntunut90

      huoh. no niin arvelinkin.. "onneksi" mieheni sai mätkyjä niin pystyy sinne siirtämään omia palautuksia.. kai?

      • aikoinaan ulosotettu

        Ei auta tuokaan, puolisolle ei voi siirtää erikseen "hyvityksiä" mätkyistä, vaan verovirasto yksinkertaisesti maksaa palautusrahasi suoraan ulosottovirastolle. Näin tapahtuu siihen asti, kunnes velka on maksettu tai sitä ei enää peritä.

        Itsellä alkoi aikoinaan ulosotto, kun olin varaton (sain vain työttömyyspäivärahaa). Oli loppuvuosi ja minun veronpalautukseni ulosmitattiin. Ansiotulojen puuttuessa minulle kuitenkin lätkäistiin varattomuusmerkintä ja ulosotto lopetettiin. Parina seuraavana vuonna sain pitää palautukset. Sitten myöhemmin olin ansiotöissä ja jouduin uuteen ulosottoon. Palkan ulosmittauksen lisäksi noina muutamana ulosottovuotena myös veronpalautukset ulosmitattiin.


      • Luulisin.....
        aikoinaan ulosotettu kirjoitti:

        Ei auta tuokaan, puolisolle ei voi siirtää erikseen "hyvityksiä" mätkyistä, vaan verovirasto yksinkertaisesti maksaa palautusrahasi suoraan ulosottovirastolle. Näin tapahtuu siihen asti, kunnes velka on maksettu tai sitä ei enää peritä.

        Itsellä alkoi aikoinaan ulosotto, kun olin varaton (sain vain työttömyyspäivärahaa). Oli loppuvuosi ja minun veronpalautukseni ulosmitattiin. Ansiotulojen puuttuessa minulle kuitenkin lätkäistiin varattomuusmerkintä ja ulosotto lopetettiin. Parina seuraavana vuonna sain pitää palautukset. Sitten myöhemmin olin ansiotöissä ja jouduin uuteen ulosottoon. Palkan ulosmittauksen lisäksi noina muutamana ulosottovuotena myös veronpalautukset ulosmitattiin.

        Aloittaja jos on viisas nyt, palauttaa veroehdotuksen (jonka aika alkaa olla) ja merkkaa siihen, että mahdolliset veronpalautukset voi käyttää aviopuolison eduksi. Eli teette tavallaan yhteisen veroilmoituksen jossa omassasi luovut omasta osuudestasi puolisosi hyväksi. Silloin ne tasaavat verot. Ei tule palautuksia, ei juuri mätkyjäkään.
        (Vai oliko tuo mahdollisuus vain yritystoiminnassa, en ole i h a n varma).


      • Tiedän..
        Luulisin..... kirjoitti:

        Aloittaja jos on viisas nyt, palauttaa veroehdotuksen (jonka aika alkaa olla) ja merkkaa siihen, että mahdolliset veronpalautukset voi käyttää aviopuolison eduksi. Eli teette tavallaan yhteisen veroilmoituksen jossa omassasi luovut omasta osuudestasi puolisosi hyväksi. Silloin ne tasaavat verot. Ei tule palautuksia, ei juuri mätkyjäkään.
        (Vai oliko tuo mahdollisuus vain yritystoiminnassa, en ole i h a n varma).

        Voi reppanaa, ei ole yhteisiä veroilmoituksia, jokainen maksaa verot ja ulosotot omistaan. Jos ulosoton jälkeen jää jotain, niin sen sitten voi siirtää puoliskolle.


    • vittuuntunut90

      tuleeko varattomuusmerkintä itsellään tietyssä ajassa, jos tulee niin missä ajassa ja millä ehdoilla? vai pitääkö sitä itse hakea? 2011 sain yhden palkan. sen jälkeen en ole palkkoja saanut vain kelan etuuksia ja eläkettä..

      • vittuuntunut90

        niin ja siis veronpalautuksia olisi 300e minulla ja miehelläni mätkyjä 155e

        tuleeko miehelleni mitään jos nyt lapun palautan ja laitan raksin siihen kohtaan missä lukee, että omat palautukseni voi hyödyntää puolisoni jäännösverojen maksuun?


        vai voinko niin tehdä kun olen ulosotossa!????????


      • Etkö käsitä?
        vittuuntunut90 kirjoitti:

        niin ja siis veronpalautuksia olisi 300e minulla ja miehelläni mätkyjä 155e

        tuleeko miehelleni mitään jos nyt lapun palautan ja laitan raksin siihen kohtaan missä lukee, että omat palautukseni voi hyödyntää puolisoni jäännösverojen maksuun?


        vai voinko niin tehdä kun olen ulosotossa!????????

        Et ymmärtänyt ilmeisesti, mitä aikaisemmin oli kirjoitettu.

        On aivan sama, mitä siihen raksit siihen veroehdotukseesi.

        Jos sinulle on on tulossa 300€ palautuksia, niin verottaja ilmoittaa siitä uo:lle ja uo ottaa tuon rahan.
        On aivan sama, vaikka ruksaat sen "palautuksen voi hyödyntää..". Sillä ei ole merkitystä tilanteessa, että ulosotossa on velkoja.
        Lopputulos on se, että uo ottaa sinulta sen 300€ ja miehesi maksaa edelleen sen 1555€ mätkujä.
        Et voi mitenkään estää sitä ulosottoa.


      • Etkö käsitä.
        Etkö käsitä? kirjoitti:

        Et ymmärtänyt ilmeisesti, mitä aikaisemmin oli kirjoitettu.

        On aivan sama, mitä siihen raksit siihen veroehdotukseesi.

        Jos sinulle on on tulossa 300€ palautuksia, niin verottaja ilmoittaa siitä uo:lle ja uo ottaa tuon rahan.
        On aivan sama, vaikka ruksaat sen "palautuksen voi hyödyntää..". Sillä ei ole merkitystä tilanteessa, että ulosotossa on velkoja.
        Lopputulos on se, että uo ottaa sinulta sen 300€ ja miehesi maksaa edelleen sen 1555€ mätkujä.
        Et voi mitenkään estää sitä ulosottoa.

        "sen 1555€ mätkujä"

        Siis: 155€ mätkyjä


      • Älkää pöliskö!
        Etkö käsitä. kirjoitti:

        "sen 1555€ mätkujä"

        Siis: 155€ mätkyjä

        UO mies laittaa verottajalle sulkutietoa vasta syksyllä. Vielä ehtii ruksata sen kohdan puolison hyväksi. Eihän vielä ole lukkoon lyötyä verotuspäätöstä, vasta veroehdotus. Lopullinen verotus valmistuu vasta syksyn kynnyksellä ja sen jälkeen UO saattaa olla kiinnostunut kuka saa ja kuinka paljon.
        Ehdottomasti suosittelen sitä ruksia!!!


      • erphiptea
        Älkää pöliskö! kirjoitti:

        UO mies laittaa verottajalle sulkutietoa vasta syksyllä. Vielä ehtii ruksata sen kohdan puolison hyväksi. Eihän vielä ole lukkoon lyötyä verotuspäätöstä, vasta veroehdotus. Lopullinen verotus valmistuu vasta syksyn kynnyksellä ja sen jälkeen UO saattaa olla kiinnostunut kuka saa ja kuinka paljon.
        Ehdottomasti suosittelen sitä ruksia!!!

        Senkus ruksit. Se ei kuitenkaan ulosottoon vaikuta, sinne ne palautukset menee. Paitsi mulla kun verotimisto kuittaa itse vanhoista rästeistä


      • veronpalautustenulosotto

        Jos otat itse yhteyttä UO viranomaisiin ja teette ulosottoselvityksen niin saat varmasti varatomuusmerkinnän mutta joka tapauksessa saat tuon merkinnän kun yrittävät ulosmitata ja se ei onnistu. Tässä kannattaa muistaa että jos ulosottovelat ovat sairaanhoitomaksuja, autovakuutksia tai verovelkaa niin näistä ei tule luottotietomerkintää mutta tuo varattomuus merkintä (UMV tai UMS) lisätään luottotietomerkinnäksi ja se tarkoittaa sitä että olet luottotiedoton. Jos taas UO velat ovat muita velkoja niin sittenhän tuolla UMV ja UMS merkinnällä ei ole väliä. UMV ja UMS merkinnän kesto luottotiedoissa on 3 vuotta. Nykyisin UO viranomaiset tarkastavat aina tuleeko veronpalautuksia koska he saavat tiedot automaattisesti suoraan verottajan järjestelmästä joten veronpalautuksen peritään käytännössä aina vaikka olisikin varaton.


      • mietitty

        mites se menee kun mulla on UO:ssa 300 ja veron palautuksia tulee 1400 viekö ne kaikki


      • tyivudcfgn

        Ne pidättävät koko palautuksen ja tilittävät viikon-parin sisällä ylimääräiset sinulle takaisin. Mukavaa kun pääset uo-velastasi irti.


    • Sattuman Seppo

      Siis veroprosenttiahan voi muuttaa niin että ei tule veronpalautuksia. Se on ainoa keino. Myös pelkällä työttömyyskorvauksella voi sen tehdä. Ainakin näin onnistuin n. 10 vuotta sitten kun täsmälleen olin samassa tilanteessa..

      Multa ei voitu ulosmitata koska en saanut veronnpalatuksia vaan sain rahat niin että muutin prosenttia verotoimistossa kevyempään suuntaan niin että tuli vähän mätkyjä tai -0 mutta ei palautuksia. Työttömyys korvausta sain sitten vähän enemmän kuin muut. En toki ole varma onnistuuko tämä kikkailu enää..

      • 24v2v

        Onnistuu se, mutta ei se ole mitään kikkailua vaan tuohon -0 verotuksissa juuri pyritäänkin. Ei siis siihen, että saisi joka vuosi satoja/tuhansia euroja palautuksina. Eikä siihen että maksaisi mätkyjä.


      • Kyllä voi.
        24v2v kirjoitti:

        Onnistuu se, mutta ei se ole mitään kikkailua vaan tuohon -0 verotuksissa juuri pyritäänkin. Ei siis siihen, että saisi joka vuosi satoja/tuhansia euroja palautuksina. Eikä siihen että maksaisi mätkyjä.

        Veroprosentin voi muuttaa. Siis etuuksia varten. Paikkakunnista riippuen muuttavat prosentin 11 -17% haarukkaan.


    • velallinen nro. uno

      Itse teen niin, että veroprosentti on mahdollisimman pieni ja ikäänkuin jää rahaa enemmän kuukausittain. Mätkyjä toki tulee joita en maksa, vaan ne menee sinne ulosottoon jonon jatkoksi.

      Tämä toki kannattaa tehdä vasta sitten, kun ei ole mitään toivoa lyhentää velkojaan suurien korkomenojen takia.

      • realisti............

        Höh, mitä enemmän saat nettona sitä enemmän vouti vie. Tulos -nolla.

        Jos olet esim. sairaseläkkeellä, kerro miten saat veroprosentin laskettua. Tulot vakiot per vuosi.


      • Icivob99
        realisti............ kirjoitti:

        Höh, mitä enemmän saat nettona sitä enemmän vouti vie. Tulos -nolla.

        Jos olet esim. sairaseläkkeellä, kerro miten saat veroprosentin laskettua. Tulot vakiot per vuosi.

        Veronpalautuksista vouti vie 100%. Nettituloista vain 1/3 jos on tulot ja ylipäätään maksaa mitään. Eli kyllä säästää jos hommaa vaan mätkyjä itselleen


      • Icivob99
        Icivob99 kirjoitti:

        Veronpalautuksista vouti vie 100%. Nettituloista vain 1/3 jos on tulot ja ylipäätään maksaa mitään. Eli kyllä säästää jos hommaa vaan mätkyjä itselleen

        *nettotuloista


    • tammihelmimaalishuht

      Ainakin vielä 2008 ja 2009 pystyi tekemään niin, että rati kohdassa "veronpalautuksen saa käyttää puolisoni hyväksi" tarkoitti sitä, että minun palautuksista (noin 200 e) otettiin ensin päältä miehen mätkyt ja sit vasta loput uo:le. Ja velkaa uo:ssa oli kyllä useampi tonni. Ja huom. aina olen joutunut korjaamaan verotuspäätöstä (ehdotusta) koska matkakulut täytyy aina lmoittaa erikseen.

      • tammihelmimaalishuht

        KORJATTUNA: tuki tärkeään kohtaan moka

        Ainakin vielä 2008 ja 2009 pystyi tekemään niin, että rasti kohdassa "veronpalautuksen saa käyttää puolisoni hyväksi" tarkoitti sitä, että minun palautuksista (noin 2000 e) otettiin ensin päältä miehen mätkyt ja sit vasta loput uo:lle. Ja velkaa uo:ssa oli kyllä useampi tonni. Ja huom. aina olen joutunut korjaamaan verotuspäätöstä (ehdotusta) koska matkakulut täytyy aina ilmoittaa erikseen.


    • setä samulin

      otapa kantaa sivulla Avoin mineisteriö. siellä voi tehdä kansalaisaloitteita myöskin uo- laista.

    • MuuttolintuTre

      Olen kuullut,et tilinron muutoksella on jotkut saaneet palautukset omaan käyttöön ja itse koin muuttaessani toiselle paikkakunnalle,niin vouti ei pysy perässä. Koska eri paikkakunnan uo ei kait ole ajan tasalla! Eikun muuttamaan :))

    • vittuuntunut90

      no en viitsi tässä alkaa muuttamaan. vai auttaako se yhtään jos annan toisen tilinumeron s-pankista verohallinnolle tiedoksi?

    • Pian iloinen tyttö

      No oletpa saanut ohjeita... Veronpalautuksia et saa itsellesi, ne kuuluvat uo:lle kyllä. Mutta voit laittaa sen ruksin veroehdotukseen, että saa käyttää puolison hyväksi. Itse tein noin viime vuonna, että ei tullut sitten mätkyjä miehelleni. Ja tarkistin ulosottomieheltä, että voinko tehdä näin, kyllä voi.

      Se on juurikin niin, kuin joku tuolla sanoi, että ennenkuin verotus valmistuu, niin siihen voi tehdä muutoksia. Sitten syksyllä kun verotus on valmis ja mätkyt ja palautukset päätetty, niin uo ottaa selvää, että mitä he saavat.

      Muuten suosittelen, että teet vapaaehtoisen maksusuunnitelman uo:lle. Minulla oli alkuvuonna 2010 saman verran kuin sinulla maksettavaa eli 20 000. Aloin maksamaan 600 euroa kuussa vapaaehtoisesti, koska en halunnut että meidän kesämökki menee vasaran alle. Nyt on enää reilut 8000 jäljellä, ensi keväänä tähän aikaa olen vapaa veloistani ja mökki pysyy meillä :)

    • vittuuntunut90

      pian iloinen tyttö: olen työkyvytön, en saa rahaa kuin 700e kuussa. mistäs maksaa?

      • Money for nothing

        Kiva. Opiskelijat, jotka ihan oikeesti tekeväkin jotain elämällään ja painavat duunia, saavat 300€/kk. Ja oikeus on murhattu jälleen kerran.


    • Pian iloinen tyttö

      No minun tuloni ovat n. 800 euroa kuussa... Sen 600 annan voudille, lopuilla ostan ruokaa. Miehen tuloista (1300 e/kk) ja asumistuesta (n.200) maksetaan sitten vuokra ja laskut ja lisää ruokaa. Ei meille jää yhtään mitään säästöön ja silloin tällöin on ollut kyllä tiukka paikka noitten vuokrien kanssa (vuokra 720 e/kk). Ja meillä on pikkuinen lapsi tässä vielä.

      Eli voudin ja vuokran jälkeen meille jää n. 780 euroa ruokaan ja laskuihin. Tiukkaahan se tekee, mitään "kivaa" ei meidän perheessä tulla tekemään vielä pitkään aikaan.

      Mutta niinpä sitä on vain selvitty jo kolmatta vuotta ja aiotaan selvitäkin loppuun saakka. Ja kun minun velat on selvät, niin aletaan selvittää miehen velkoja samalla periaatteella, eli n. 500-600 euroa kuussa aiotaan maksaa niitä. Mutta minun velat pitää selvittää ensin, koska muuten menetetään se mökki.

    • dsaasgg

      Veronpalautukset menee voudille joka tapauksessa. Näin velkojana mieltäni lämmittää joka syksyiset veronpalautukset, ei haittaa vaikka kaveri olisi kuinka pers aukinen tahansa, kyllä pienikin veronpalautus lyhentää saatavaa. :)

    • vittuuntunut90

      pienikin lyhentää mutta lyhennys on turha mikäli sillä lyhennetään vain korkoja eikä itse velkoja..

    • vittuuntunut90

      auttaako se yhtään jos annan toisen tilinumeron s-pankista verohallinnolle tiedoksi? vai huomaako uo ihan kaiken?

    • Verosuunnittelija

      Kyllä ne veronpalautukset menee ulosottoon automaattisesti oli millaiset numerot tahansa.

      Itse teen aina marraskuussa siten, että tilaan uuden verokortin pienellä prosentilla. Vähän pitää keksiä vähennyksiä niin saa sellaisen ja sitten tuleekin mätkyjä, jotka menee muitten ulosmitattavien jatkoksi.

    • velkainen**

      Joo minulta ainakin vie uilosotto ansiosidonnaisesta mikä on ainoa tuloni, niin että kun maksan vuokran niin minulle jää reilut.300€/kk elämiseen ja kaikkeen muhun mihin nyt rahaa menee.

    • maksu3

      jos on maksusuunnitelma nii viekö sittenkin??

      • voi viedä

        Veronpalautukset voidaan ulosmitata, vaikka veloista lähetetyn maksukehotuksen tai tehdyn maksusuunnitelman mukaista maksuaikaa olisikin vielä jäljellä.


    • YKSI MAHDOLLISUUS!

      Veronpalautusrahat on mahdollista saada etukäteen (olisiko veronpalautusnyt.fi tms). Silloin ei ulosottomies pääse väliin. Siitä joutuu kyllä valitettavasti maksamaan n. 20% kuluja. Toki mielummin maksaa sen 20% kuin koko summan ulosottomiehelle.

      • Velkavelho

        Ei hyvää päivää näitä...
        Lainan ottaminen veronpalautusta vastaan EI ole mahdollisuus kiertää ulosottoa. Sen 20% kulujen lisäksi saat sen summan ennen pitkää ulosottovelkojen jatkoksi, toki perintä- ja käräjäkuluilla höystettynä. Uo ottaa veronpalautuksesi suoraan valtion kassasta, ei se ehdi käymään tililläsi välillä. Miten siis kuvittelet maksavasi palautuksia vastaan ottamasi lainan takaisin? Laina päätyy perintään ja pitkittää piinaasi.


      • perijätär*

        Voi hyvää päivää teidän kanssa. Luuletteko te ihan oikeasti, että pikavippifirma veronpalautusnyt.fi menisi ulosottoa edelle?? Vipin tuolta saa sellainen henkilö, jolla ei ole veroja pystyssä tai asioista ulosotossa. Luottotiedot kunnossa.
        Ulosotto ottaa AINA veronpalautukset. Ei auta ruksit puolison hyväksi tms. kommervenkit.


    • YKSI MAHDOLLISUUS!

      Kyse olikin siitä jos ei halua UO-miehen pääsevän omaisuuteen käsiksi. Toki sen joutuu maksamaan takaisin, mikäli haluaa ulosotoistaan välttämättä eroon.

    • tjdkhflguöl

      Tuleehan sulle jokatapauksessa ympäri vuoden ilmaista rahaa, joten ole hiljaa.

      • mulukkviisti

        Ei muuta kuin pimeää työtä aina sen verran minkä uo vie,pysyy oma talous kunnossa,näin olen pärjänny oikke hyvin,


      • xnfxn

        Laina ei ole ilmaista rahaa. Maksat siitä helvetisti korkoja. Älykääpiö. Olet vain tyhmä trolli.


    • WTFIWWY?

      Helvetin ysikyt-syntyneet kakarat. Kannattaisko miettiä ennen kuin ottaa sitä pikavippiä? Ootte kyl niin saamattomia, laiskoja ja uusavuttomia, eikä teillä oo mitään käsitystä rahankäytöstä.

      • 900000

        :ddd totta puhut:P itekki sorruin hetiku 18v täytin pikavippeihin n3v sit.. 700e sain rahaa ja nyt velkaa 2500e :ssss


    • nainen86

      onhan täällä jos mimmosta tietäjää taas :) olen ulosotossa, ja velekaa on ja luottotiedot tietenki on menneet ja elämä on kurijaa, paitti jouluna, koska aina saan palautukset itelleni :D en tiiä miksi, enkä ole niin hullu että alakaisin perään kyselemään :) olen ymmärtänyt että jonkisortin kirje pitäisi tulla ulosotosta jos ne meinaa palautukset ottaa :) olen siis ehkä suomen ainut luottotiedoton ihmisraunio joka joka saa palautukset itelleen ..no saa nähä kuinka käy huomenna, rahhaa tulis palijon, se pelastais hienosti joulun.. onhan se jännäämistä, ens yönä ei siis nukuta ollenkaan..

      • uoidiootti

        Joopa joo, sulla kävi hyvä tuuri.

        Eli ilmeisesti velkasi ulosotosta ovat poistuneet varattomuusesteellä takaisin velkojille. Joten ulosoton "silmissä" olet velaton tällä hetkellä... ja siten saat pitää veronpalautukset, joka ei suinkaan ole mitään ainutlaatuista, sinulla on tuhansia "onnellisia" kohtalo tovereita

        Mutta velkasi odottavat, eivät toki ikuisesti. Kuitenkin ne todennäköisesti palaavat taas ulosottoon.


      • 21517

        Ja noin käy vain jos velat on palautettu velkojille, ja velkoja ei ole hakenut saatavaa ulosoton passiivirekisteriin.


    • Voit saada ne itselle siten että maksat veroja tahallasi liian vähän ja pidät "jemmassa" ne rahat

      Esim. itselleni tuli juuri 1500€ mäytkyt! Ja kyllä, olen tyytyväinen, ilmaista lainaa (arvaa maksanko takas) valtiolta!

    • kohtamaksettu

      Mulla taas juuri toisinpäin.
      Saan veronpalutuksia 1200 euroa takaisin. Siitä menee laskujeni mukaan UO:hon 800 euroa ja loput saan kait takaisin palautuksena UO:sta.
      Ensi vuosi alkaa sitten "puhtain paperein".
      Oli mukava yllätys saada tuollainen summa takaisin. Kuvittelin UO:n jatkuvan vielä ensivuoden puolella.
      Mutta onhan tätä jo kestänytkin. Viides vuosi menossa.

    • maksettuonjaopittu

      Ulosotto ottaa vuodesta toiseen. Kokemusta oli vuosikausia. Varmaan riippuu velkojen määrästä. Multa meni palkasta maksimimäärä suoraan palkasta, lomarahat, veronpalautukset, kaikki ....

      • Verosuunnitelukannattaa

        Joo sama juttu, 3 vuotta meni rattoisasti kaikista palkoista, lomarahoista, ansiosidonnaisista voudille. Veronpalautuksista ei mennyt kun sellaisia ei tullut. Hoidin asian niin että oma veroprosentti oli reilusti pienempi kuin olisi pitänyt olla ja vaimo joka on kuntoustuella taas saa joka vuosi n. 1000 euroa veronpalautuksia. Tulipahan samalla maksettua velat pois vauhdikkaammin kun nettotulot oli isommat. Se rasti että puolisontulot saa käyttää toisen hyväksi kannattaa ehdottomasti raksia ja suunnitella verotus siten että parempituloisella (vaikka ei olisi ulosottojakaan) on kuukaudessa liian pieni veroprosentti, meillä tätä käytäntöä jatketaan ilman Uotakin


      • Anonyymi
        Verosuunnitelukannattaa kirjoitti:

        Joo sama juttu, 3 vuotta meni rattoisasti kaikista palkoista, lomarahoista, ansiosidonnaisista voudille. Veronpalautuksista ei mennyt kun sellaisia ei tullut. Hoidin asian niin että oma veroprosentti oli reilusti pienempi kuin olisi pitänyt olla ja vaimo joka on kuntoustuella taas saa joka vuosi n. 1000 euroa veronpalautuksia. Tulipahan samalla maksettua velat pois vauhdikkaammin kun nettotulot oli isommat. Se rasti että puolisontulot saa käyttää toisen hyväksi kannattaa ehdottomasti raksia ja suunnitella verotus siten että parempituloisella (vaikka ei olisi ulosottojakaan) on kuukaudessa liian pieni veroprosentti, meillä tätä käytäntöä jatketaan ilman Uotakin

        Eli muijako sitten maksaa osan veroistasi, palautuksistaan? Vapaaehtoisestiko?


    • Maikkuli84

      Maksoin velkani kokonaisuudessaan Ulosottoon ihan ajallaan eräpäivään mennessä, mutta silti se nyt perii sitä veronpalautuksesta. Vähän nyt ihmetyttää.

      • 23523532

        Olisko palautuksen ulosmittauspäätös tehty ennenkuin maksusi on näkynyt uo:ssa. Uo kyllä palauttaa ylimääräiset


    • tony46v

      Kyllä täällä tuntuu olevan lapsukaisten kanssa toimissa.

      Itselleni jäi velkaa 1,5milliä eli 1.500 000 ekee. Ja perustin uuden metallitekniikka-alan yrityksen(Oy) ,joten ei hätää.

      Nyt olen saanut jo anteeksi n.600 000e edestä,joten velkani on alle miljoonan euron. Kyllä tästä selvitään,vaikkakin tulot ovat vain 25000e/kk-verot.

      • Anonyymi

        Asiaa. Hieno homma aina kun voi haistattaa vitut tälle ahneelle huijaavalle valtiolle.


    • tony46

      Kyllä teidän(tytöt) kannattaa ottaa älykäs kumppani,eikä sitä imbesilli poitsua,,,tämä on ystävän todellinen ohjeistus!!!!!!

      Olen huomannut tämän tämän ilmiön nuorilla tytöillä,jotka uskovat kaiken paskan,mitä sylki suuhun tuo...................Voin palkata heti nuoren töihin, ja alkupalkka olisi 2700e/kk. Tietenkin vaadin ammattiosaamisen. Mutta voin myös kouluttaa reskontran hoitoon kaikkeen muuhun.

      • ölhkgjhffgh

        Kirjoitustyylisi ei enemmälti herätä luottamusta ammattimaisuuteesi, saati ammattitaitoosi, oli ala sitten mikä tahansa.


      • Anonyymi

        Haista homo vittu, ei ole kukaan nainen tulossa sun duuneihis. Ime juntti munaa.


      • Anonyymi

        Noin luihulle ja osaamattomalle ei lähde kukaan töihin. Kehuu konkallaan ja veloillaan, paljonkohan niistäkin on työntekijöiden palkkasaatavia? Ei siinä selkärangaton molopää paljon ajattele mihin kusee ajaa työntekijän.


    • Anonyymi

      Ei auta itku markkinoilla. Se on paskaa loppuun asti ku kerran joutuu valtion piikiksi

    • Anonyymi

      Uo vie veronpalautukset aina.

      • Anonyymi

        Niinpä. Kummallista tosin, että ei vie esim: 1/3 osaa, niinkuin tuloista. Pitäisi olla sama laskukaava veronpalautuksiinkin.


      • Anonyymi

        Eipä näköjään vie joten puhut paskaa.


    • Anonyymi

      Asia kiinnostaa minuakin. Sain kertakorvauksena muutaman tuhannen lisäeläkkeen, josta maksoin veroa 40%. Normaalieläke on alle 850e kuussa, josta ulosotto ottaa suojaosuuteen saakka. Seuraavassa verotuksessa luulisin saavani veronpalautus takaisin, on aikomus käyttää elämäni ensimmäistä kertaa kotitalousvähennystä talon peruskorjauskuluihin. Miten uo suhtautuu tällaiseen?

      • Anonyymi

        Viepi kaikki


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe