Ostanko MacBook Pron nyt vai päivitettynä?

nohobo

MacBook Pro:n 13-tuumaisen version saisi nyt reilulla tonnilla Hulluilta päiviltä tai CDON:ilta. Arveluttaa kuitenkin, pitäisikö odottaa Ivy Bridge -päivitystä ja ostaa vasta sitten.
Veikkausten mukaan 15-tuumainen päivittyisi huhti-toukokuussa ja 13-tuumainen vasta kesäkuussa. Tarttisin koneen kuitenkin matkalle ennen kesäkuuta...

Mitä sanoisitte, onko uudessa mallissa niin paljon paremmat ominaisuudet, että kannattaa odottaa ja maksaa siitä vastaavasti enemmän? (Ainakin nettispekulaatioissa suorituskyvyn, näytön ja akunkeston ennakoidaan paranevan. Optinen asema jäänee pois.)

Ja jos malli julkaistaisiin vaikkapa toukokuun alussa, miten nopeasti uusia koneita on yleensä saanut Suomeen asti?

4

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pqowieur

      Mulla on 2009 MBP 13" ja oon päivittänyt siihen uudemman käyttiksen ja isommat välimuistit.

      Specs:
      • 2,53 Ghz Intel Core Duo
      • 8 Gt 1067 MHz ddr3
      • NVIDIA GeForce 9400M 256 MB
      • 250 Gt kovo

      Mikään homma ei oo jääny tekemättä ja 100Mt filut pyörii hyvin fotarissa.
      Jatkeena ulkoinen iso näyttö, applen bt-näppis ja logitechin bt-laserhiiri.

      Uutta ja mahtavaa rompettia tulee jatkuvasti markkinoille, mutta mikä on tarkoituksenmukaista on toinen juttu.
      (ja se filosofia vähentää myös kasvihuonepäästöjä:)

    • ei vaan toimii

      Periaatteesahan kone on ostettava silloin kun sitä tarvitsee. Jos et nyt tarvitse, harkitse ostoa myöhemmin. Jos et myöhemminkään tarvitse, ei ehkä tarvitse ostaa ollenkaan.

      Jos joka tapauksessa päätät, että uudet ominaisuudet ovat valinnan kannalta tärkeitä, niin osta sitten uusi, kun se tulee jalkeuun. SItten vaan pitää miettiä, miten hoidat välttämättömät hommat siihen asti.

      Uusia malleja tulee säännöllisin välein, ja ainahan se uusi tuntuu houkuttelevammalta. Mutta tiukasti tätä logikkaaa noudattamalla ei koskaan olisi sopiva hetki hankkia konetta. Tässä kohtaa on sitten kaksi vaihtoehtoa. Rahat säästyy, kun aina vaan haikailee sitä tulevaa mallia. Tai sitten tutkii, onko uudessa jotain sellaista välttämätöntä rajaksi muodostuvaa yksittäistä ominaisuutta, jota kannattaa odottaa.

      Minun mielikuva on, että uudet mallit tulevat hyvinkin nopeasti jakeluun. Jotkut laitteethan tulevat USA:ssa heti julkistamisen jälkeen asiakkaille, ja Suomessakin jo viimeistään muutaman viikon päästä siitä.

    • Hyrkkinen

      Itse ostin MBP:ni viimevuoden elokuussa. Silloin oli mediassa paljon juttua, kuinka Apple uudistaa koko tietokonemallistonsa.
      Jostain syystä en enää muista edes miten sen piti uudistua. Taisi olla niin, että tulee pelkästään jotain ultrabookkeja (siis ohuita koneita). Oli siinä kohussa varmaan väitetty muutakin.
      Ja nyt kun nopeasti googlasin, niin http://macmaa.com/2012/02/13/huhu-macbook-pro-mallisto-menee-taysin-uusiksi/ sama juoru näyttää olevan vieläkin hengissä.

      No nyt olen sen puolivuotta omistanut uusimman MBP:n, eikä yhtään harmita. Nämä juorut näyttävän olevan samaa tasoa kuin Canon 5D mk3 odottelua. Siitäkin kun googlaa, niin oli jo 2009 arvioita, että kuukauden päästä ilmestyy yms. No nyt se on sentään ilmestynyt =)

      Joten niin kuin joku muukin tässä totesi, elektroniikkaa kannattaa ostaa silloin kun sitä tarvitsee. Vuoden päästä on aina jotain uutta ja mielenkiintoista, vähintään juuri tuloillaan. Mutta jos sinulla on nyt aivan toimiva tietokone, ja haluat nähdä miltä seuraava malli näyttää, niin kannattaa odotella. Jos tarvitset asiallisen, toimivan tietokoneen, voi sen mielestäni ostaa heti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe