Vanhojen ukkojen puolue ansaitsee Väyrysen

Eläkeläispersu.

Suomen Keskusta on leimallisesti yli 60-vuotiaiden katkeroituneiden ukkojen puolue. Tämän joukkion puheenjohtajaksi sopii mainiosti Paavo Väyrynen. Hän on sitä samaa jengiä.

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seniorikeskusta!

      Suomen keskusta kannattaisi jakaa kahtia siten, että Seniorikeskustaa johtaisi Väyrynen ja Suomen keskustaa joku 60-luvun jälkeen syntynyt.

      Seniorikeskustassa olisi alaikärajana 60 v. Puolue vaalisi erityisesti Paasikiven-Kekkosen-Väyrysen linjaa ulkopolitiikassaan. Puolueen ohjelmassa olisi Suomen irrottaminen EU:sta ja eurosta, markan, kruunun, ruplan tai oravannahkojen saanti maksuvälineeksi. Talouselämässä etenkin Kekkosen ajan idänkaupan palauttaminen tavaranvaihtokaupaksi on tärkeää. Kansantanhun nostaminen Suomen kansallistanssiksi olisi kulttuurielämän tähtitavoite. Ulkopoliittisena päätavoitteena olisi vastaavanlaisten senioripuolueiden perustaminen ensin kaikkiin Euroopan maihin ja vähitellen koko ihmiskuntaa käsittäväksi. Väyrynen on lukuisista pyynnöistä huolimatta jo lupautunut senioripuolueiden presidentiksi Euroopassa ja hankkeen tultua maailmanlaajuiseksi puolueiden kuninkaaksi.

    • KEPU ukkoutuu ja kuihtuu samaan aikaan.

    • Koroljov

      Muistakaamme että Suomen historian suurimmat presidentit C. G E. Mannerheim, J. K. Paasikivi ja U. K. Kekkonen saavuttivat kaikki pitkän valtiomiesuransa huipun vasta yli 70 vuoden iässä. En lainkaan epäile, etteikö Paavo Väyrynen kykenisi vastaavaan. Väyrysen elämäntyön huipentuma on vielä edessäpäin. Hänellä on yhä monia aktiivisia vuosia jäljellä. Voimia ja tarmoa ikinuorelta Väyryseltä ei puutu. Väyrysen kokemukselle ei kukaan muu Suomen politiikassa vedä vertoja. Väyrynen tuntee historian. Väyrynen ymmärtää geopolitiikkaa. Väyrynen on ulkopolitiikan ylivertainen taitaja. Ja ennen kaikkea Väyrynen on suuri suomalainen patriootti, jolle isänmaan etu on aina ollut kaikki kaikessa.

      Tämän päivän Suomi on nyt liian kauan ollut kokemattomien nulikoiden ja tunarien käsissä. Siksi Suomesta on tullut ulko- ja Eurooppa-politiikassaan surkuteltava ajopuu. Siksi Suomen talous on joutumassa kestämättömälle pohjalle. Siksi yhteiskunnalliset epäkohdat kärjistyvät Suomessa koko ajan lisää. Siksi Suomi on menettänyt kykynsä aktiiviseen Venäjän-politiikkaan. Ainoa realistinen vaihtoehto nykymenolle ja Suomen syvenevälle syöksykierteelle on... Väyrynen.

    • PV = Koroljov

      Tämä kirjoitus viimeistään osoittaa sen, mitä olen epäillyt jo pitkään: nimimerkki Koroljov on Väyrynen itse omassa persoonassaan. En ikinä usko, että kukaan muu kuin henkilö itse voisi kehua noin estottomasti itseään. Samaa kehumista kirjoittaja harrasti ahkerasti ennen presidentinvaaleja. Tarkoitan siis vaalien ensimmäistä kierrosta. ; )

      • kansa vs. Väyrynen

        Siltä minustakin tuntuu, mitä sanoit. Tehtaankadun miehet eivät noin älyttömään henkilöpalvontaan sortuisi, varsinkin kun presidentinvaalitkin menivät kuten menivät. Eihän tuossa Väyrysen kehumisessa ole enää mitään tolkkua. Hän on hävinnyt parin vuoden sisällä puheenjohtajavaalit, eduskuntavaalit ja presidentinvaalit. Eikö tämä jo osoita, ettei hänellä ole kansan kannatusta? Vai onko kansa tyhmää ja vain Väyrynen viisas?


      • Koroljov
        kansa vs. Väyrynen kirjoitti:

        Siltä minustakin tuntuu, mitä sanoit. Tehtaankadun miehet eivät noin älyttömään henkilöpalvontaan sortuisi, varsinkin kun presidentinvaalitkin menivät kuten menivät. Eihän tuossa Väyrysen kehumisessa ole enää mitään tolkkua. Hän on hävinnyt parin vuoden sisällä puheenjohtajavaalit, eduskuntavaalit ja presidentinvaalit. Eikö tämä jo osoita, ettei hänellä ole kansan kannatusta? Vai onko kansa tyhmää ja vain Väyrynen viisas?

        Paavo Väyrysen nousun presidentinvaalien toiselle kierrokselle haastamaan Saui Niinistöä ja koko sinipunan politiikkaa esti ainoastaan Suomen valtamedian Väyrysen vastainen, kaikin tavoin Pekka Haavistoa esiin nostanut kampanja. Voidaan puhua lähestulkoon informaatiosodasta Väyrystä vastaan. Siitä huolimatta Väyrynen, Suomen kansan syvien rivien ja maakuntien ehdokas, jäi äänissä vain vähän jälkeen suurkaupunkilaisten liberaalien ja Helsingin Sanomien ehdokkaasta Haavistosta. Jos Timo Soini olisi tehnyt isänmaallisen velvollisuutensa ja jättänyt presidentinvaalit väliin, Väyrysen pääsy toiselle kierrokselle olisi ollut varma asia.

        Väyrynen kärsi tappion - niin niukan, että se oli olosuhteisiin nähden lähinnä moraalinen voitto - tässä yhdessä taistelussa, mutta sota jatkuu ja Väyrynen painaa päälle kaikilla rintamilla. Seuraava etappi on keskustapuolueen puheenjohtajuus, joka presidentinvaaleissa saavutetun menestyksen jälkeen kuuluu itseoikeutetusti Väyryselle.


      • hyvät vaalit
        Koroljov kirjoitti:

        Paavo Väyrysen nousun presidentinvaalien toiselle kierrokselle haastamaan Saui Niinistöä ja koko sinipunan politiikkaa esti ainoastaan Suomen valtamedian Väyrysen vastainen, kaikin tavoin Pekka Haavistoa esiin nostanut kampanja. Voidaan puhua lähestulkoon informaatiosodasta Väyrystä vastaan. Siitä huolimatta Väyrynen, Suomen kansan syvien rivien ja maakuntien ehdokas, jäi äänissä vain vähän jälkeen suurkaupunkilaisten liberaalien ja Helsingin Sanomien ehdokkaasta Haavistosta. Jos Timo Soini olisi tehnyt isänmaallisen velvollisuutensa ja jättänyt presidentinvaalit väliin, Väyrysen pääsy toiselle kierrokselle olisi ollut varma asia.

        Väyrynen kärsi tappion - niin niukan, että se oli olosuhteisiin nähden lähinnä moraalinen voitto - tässä yhdessä taistelussa, mutta sota jatkuu ja Väyrynen painaa päälle kaikilla rintamilla. Seuraava etappi on keskustapuolueen puheenjohtajuus, joka presidentinvaaleissa saavutetun menestyksen jälkeen kuuluu itseoikeutetusti Väyryselle.

        Sehän oli parasta ja on aina kaikissa vaaleissa että kansalla on valinnan varaa. Soinin piti olla mukana ja samoin Lipposen ja monen muun. Hajontaa tuli ja keskustankin äänimäärä ( jos ajatellaan puolueena) oli tilastojen kolmanneksi huonoin. Ei kannata röyhistellä... olin päättänyt aikoja sitten äänestää niinistöä vaikka ikinä ei kokoomus ehdokas ole saanut ääntä. Nyt sen aika oli. Niin ajatteli moni muu.


      • Soinin niska katkesi
        hyvät vaalit kirjoitti:

        Sehän oli parasta ja on aina kaikissa vaaleissa että kansalla on valinnan varaa. Soinin piti olla mukana ja samoin Lipposen ja monen muun. Hajontaa tuli ja keskustankin äänimäärä ( jos ajatellaan puolueena) oli tilastojen kolmanneksi huonoin. Ei kannata röyhistellä... olin päättänyt aikoja sitten äänestää niinistöä vaikka ikinä ei kokoomus ehdokas ole saanut ääntä. Nyt sen aika oli. Niin ajatteli moni muu.

        Hyvä puoli Soinin ehdokkuudessa oli se, että vaikka Soini tulikin epäsuorasti vieneeksi Väyryseltä ratkaisevat äänet, Soinin oman henkilökohtaisen kannatuksen olemattomuus tuli mitattua. Ja kyllä vaaleista toisaalta myös alkoi lopullisesti koko Perussuomalaiset-puolueen nykyinen kannatusalamäki ja vastaavasti Keskustan nousu.


    • Viktor Vladimirov

      Kepulle sopii Väyrysen ruma pärstä.

    • Mari Tappio

      Keskusta on Paavo Väyrysen, Sirkka-Liisa Anttilan ja Mauri Pekkarisen kaltaisten änkyröiden puolue. Sen takia puolue menestyi heikosti sekä eduskunta- että presidentinvaaleissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe