ovat eilen iltasesta Voimala ohjelmasta, mikä tuli televisiosta. Se on myös nähtävänä ylen areenassa.
Se kosketteli kirjaa vahoillislestadiolaista"Maijasta" jonka kohtalo oli kova sen yhteisönsä myllerryksessä. Keskustelussa oli kolme rohkeaa naista, jotka olivat irtautuneet lestadiolaisuuden johdon, saarnamiesten yksinvaltiudesta. He kuitenkin eivät tuominneet liikettä kokonaan, vaan sanoivat saavansa sieltä jotain hyvää joka ei heistä lähde pois.
Olen ulkopuolinen, mutta katsoissani ohjelman ja ne tuskat ja väärin ymmärretyt naiset, jotka purkivat todellisuutta vahoillislestadiolaisten keskuudesta. Juuri johdon ja saarnamiesten ansiosta. Ei se hyvältä tuntunut näin syntiseltä ulkopuoliseltakaan.
Koko lestadiolaisliike on nyt myllerryksessä, kun tulee julki sen oikea sisäinen koteloitunut pahuus, jota peitellään Jeesuksen anteeksiannon varjolla. Ollaanko valveilla?
Mitä mieltä tämän osaston miehet
38
209
Vastaukset
- sumu hälvenee
Olet oikeassa että nyt on tullut aika jolloin lestadiolaiset tulevat avaamaan silmänsä vuosikausien valheesta ja liike tulee hajoamaan. Tämä keskustelupalstakin kertoo jo vahvoista mielipide-eroista. Saarnamiesten valta murenee ja nämä pikkuhitlerit laitetaan ruotuun.
- ?
Miehistä en tiedä, mutta hyvä oli ohjelma - hieno keskustelu, vaikka kauhea aihe olikin.
Tässä lainaus vl-palstan ketjusta:
"On tosi ongelma, että ei lueta raamattua itse, ei tiedetä, mitä siellä sanotaan ja uskotaan sokeasti puhujia, sen sijaan, että tehtäisiin kuten Paavalin aikana, että
tutkittaisiin kirjoituksista onko asia niin kuin Paavali julisti. Jeesushan sanoi, että jos se valo, joka teissä on on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"
Raamatun tutkiminen on nähty arveluttavaksi asiaksi ainakin aika ajoin herätysliikkeissä (myös el-liikkeessä). Se on kantanut huonoa hedelmää. Vastuu on siirtynyt puhujille, joista ei ole ollut sen vastuun kantajiksi eikä seurakuntalaisten auttajiksi hädän hetkellä.
Todellisuudet eivät todellakaan aina kohtaa toisiaan
Itku oli tulla ohjelmaa katsoessa.- teu.
Kyllä periaattssa olen samaa mieltä , "on ongelka , että ei lueta Raamattua ,
itse , eikä tiedetä mitä siellä sanotaan kyseisestä asiasta , ja tehtäisiin kuten
Paavalin aikana : tutkittaisiiin Kirjoituksia , onko asiat kuin Paavali julisti .
Jeesuksen sana: "Jos se valo , joka teissä on pimeys , kuinka suuri onkaan
pimeys ". Ef. 1:17-20 .
17. Anoen ,että meidän Herramme Jeesusksen Kristuksen Jumala, Kirkkausden
ISÄ, , antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen Hänen tuntemisessaan ,
18. ja valaisisi teidän sydämenne silmät , että tietäisitte , milä on se toivo , johon
Hän on teidät kutsunut , kuinka suuri Hänen perintönsä KIRKKAUS Hänen pyhissään .
19. ja mikä Hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme -- sen Hänen väkevyyteensä voiman vaikutuksen mukaan .
20. jonka Hän vaikutti Kristuksessa ,Kun Hän herätti Hänet kuolleista ja asetti
Hänet oikealle puolellesa taivaassa .
Sel. Vikka jokainen uskova on saanut uudestisyntymisessä Pyhän Hengen valaisemaan ja johtamaan häntä ,Jumalan /Kristuksen Armoon ja totuuden tuntemiseen ja käsittämiseen , sekä ymmärtämiseen Raamattua , sae on vielä alkavaa ja vajavaista , kaikille kristityille on elintärkeää kuulla , lukea ja
toisten uskovien kanssa keskustellä ja tutkia sitä. Heille on tarpeen Rukoil-
la Jumalalta "viisauden ja ilmestyyksen HENKEÄ HÄNEN TUNTEMISESSAAN" SEKÄ "SYDÄMEN SILMIEN VALAISEMISTA "
Näkemään ja oivaltamaan paremmin ja syvemmin Armoa ja totuutta , Kristuksessa sekä kaikkea jumalan tahtoa . Näissä asioissa uskova
ei koskaan tule täysin oppineeksi , vaan hänen on tyydyttävä Paavalin sanoihin : Ei niin ,että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut
täydelliseksi , vaan minä riennän sitä kohti ..
"Sillä meidän tietomme on vajavaista "
"Me tarvitsemme jatkuvasti kehotusta : "Kasvakaa...Kristuksen armossa ja tuntemisessa "..
No en nyt ole varma , vastasinko sulle ,,vai VL:läiselle kun olet lukenut mieti
onko asia niin ..
ohjelma ei ollut hyvä koska se jätti kuulijat edelleen epätietoisuuteen .
- #
Tämän osaton miehet taitaa nukkua, tai muuten vain kirjoittelevat omiaan. Ohjelma oli hyvä ja pitää nostaa hattua rohkeille naisille. Voin vain kuvitella mitä he ovat saaneet kestää ja vielä saavat.
Essut eivät ole sen parempaa eikä jalompaa rotua, kuin muutkaan, vaikka saarnamiesten puheista sellaisen vaikutelman helposti saakin. Imarteluhan uppoaa tunnetusti hyvin ihmisiin. Uskon essuista löytyvän pedofiilejä omiksi tarpeiksi.
Toivottavasti saarnaajat ottavat oppia vl:n tapauksista ja kuuntelevat ja kantavat vastuunsa tällaisissa tapauksissa. - Iso osa hyviä
Essut on kuin ketkä tahansa tekopyhiä, kateellisia, takaapuukottajia, paskanpuhujia, mutta he saavat sunnuntaina pöntössä synnit anteeksi.
Pedofilian vastaisuus on lasten suojelua, E-lestoissa b-filiaa ehkä suhteessa vähemmän kuin isoperheisissä vl..?? - TEU.
Kyllä sinä ,,jotain tiedät mutta , et muista että kaikkia syntejä ei kuitenkaan ,
pyritäkkään pöntöstä ,,esimerkiksi , tuo pedofilia ja sen rasitus ei muutu
vaikka käyt kuinka usein pöntössä , se vaatii muitakin toimen piteitä kuin
myös on joitakuita muitakin , jotka vaatii tarkempia selityksiä kuten ,
jokau sanoo teko synnit .
Kaikkia syntejä tehdään ,mutta toisissa on sen tunnustaminen jo ,
riittävä , toimenpide ja anominen ... Kun erittäin vakavat vaatii joskus
jopa viranomaisia ja heidän toimenpiteita , Hengellinen anteeksianominen
pitää siirrrrrrtä huolimatta tehdä ,vaikka maallinen laki olisi jo kärsitty
Siis ei pelkkä pönttö aina riitä , mutta kyllä helpottaa se tiedetään .
Sinulle "iso osa hyviä" En ole koskaan kuullut , että jos kerran iso
osa on hyviä , kuinka voi vähempiosaisissa nimittää koko porukkaa
sillä se /ne on kuitenkin vähemmistö ,joka on takaapuukottajia yms.
Olen saanut /ja kerroinkin jo , aika paljon mitä saa ja mitä ei.
Kerron esimerkin , jos minä olen veljeni joskin suututtanut . Ja käyn
pyhänä pöntössä , mutta menen veljeni ohi joka minä olen suututtanut
sainko edes sitä syntiä anteeksi pöntöstä , EN SAANUT VAAN SE LISÄTTIIN
NIIHIN SYNTEIHIN JOTKA PITÄÄ MUUTOIN SELVITTÄÄ .- Gb
Usko TEU., että Jeesus sovitti sinunkin syntisi ristillä. Tuo sovitus oli täydellinen ja se pätee tänäänkin. Jätä tuo omavanhurskauden "pönttö" rauhaan ja usko. Rukoile Pyhää Henkeä vahvistamaan tuo asia ilman turhia rituaaleja. Jumalan siunausta sinulle.
- su
Ei muuta kuin,että pedofilisyys ja sen peitteleminen osoittaa, että lestadiolaiset eivät ole yhtään parempia ihmisiä Jumalalle kuin muutkaan.
Kaikki mitä he hokevat ihmisten parannuksesta, mutta omaparannus on unohtunut luuloon ainaiseen jokakertaiseen synnin anteeksiantoon.
Uskovaisuus on sinänsä hyvä asia, mutta kun se menee yli ymmärryksen ja se alkaa sekoitaa ihmisten jokapäiväisen normaalin hyvänkin elämän rytmin, se ei ole enää Jumalata. Ihminen on joutunut omien tekojensa ja sanojensa vangiksi. Ei ole vapaa, vaikka niin väittää hämätäkseen itseään ja muita. Jumala on kokonaan sivuraiteilla.- teu.
Su: Puhuu vieläkin pelkistä lestaadioista , minä olen tuonut monasti esiinn , että meitä Es/Lessuja on 14'000 .
rs. on 7ooo ja vanholliset vatkaa nyt 80-100 .000 henkeä
pienia yht. 3ooo . Joista ei meillä ole kovin suurta tieoa .
enkä usko että kovinisolla porulalla on siitä pajon tietoa ,l
paitsi Rs = pikkuesikoiset jo nimestä voimme päätellä jotain
no sitten tuo pie ryhmien sarja 3ooo Niistä voi olla noin 1/3
esikoisiin sopivaa ajatus kanta , vilä käydään VL:n .90'000h
Tästä määräst he ilmoittaa jäsenikseen n.35'000 ja loput lapsia
Lapset pienenä ääsee taivaaseen , jos rippikoulu on raja niin
kuin meilläkin siihen jää kaksi porukkaa 7-14v. ja jäsenmaksun
maksaneista 1/3 osaa joka soveltuisi esikoisiin , uskonkanssa
yhteiseksi kerätään kaikki kasaan .
Esikoiset ....................14,000 hekeä
Vl:sopivat ....................11'500
Vl:n teinit ........................8'500
Rs. ..................................7'000
pienet ryhmät yht............1'000
:::::::::::::::::::::::::::::::==========
.......................Summa..n.42'000henkeä
Sainko esitettyä sulle ,nyt että oikeesti uskovat on joku muu
määrä kuin ennen ilmoitettu 150'000. Sillä VL:n puolella
annettu ilmi että heillä on n.30'000 erotettua , hitokokousten
erottamaa , omaehtoisesti eronnutta ,ja vielä eroavaa .
ei ole kyse paremmuudesta , vaan uskosta joka uskoo
Jeesukseen Kristukseen se pelastuu,. jatkahan su tästä
voi mennä joskus putkeen Uskovien taivas ei pulliste vaan
siellä on Rakkaus ,Rauha , Riemu. - Holy Bible
teu. kirjoitti:
Su: Puhuu vieläkin pelkistä lestaadioista , minä olen tuonut monasti esiinn , että meitä Es/Lessuja on 14'000 .
siellä on Rakkaus ,Rauha , Riemu.Paljonko esikoisten 14000 hengestä on seuroissa kävijöitä? Entä alla lueteltuja "ryhmiä"
- aikuisia
- nuoria / teinejä
- lapsia / vauvoja - Holy Bible
Holy Bible kirjoitti:
Paljonko esikoisten 14000 hengestä on seuroissa kävijöitä? Entä alla lueteltuja "ryhmiä"
- aikuisia
- nuoria / teinejä
- lapsia / vauvojateu.
Onko sinulla tarkennusta kysymykseeni? - teu.
teu. kirjoitti:
siellä on Rakkaus ,Rauha , Riemu.Teuta tarkentaa , sen minkä näissä piireissä voi Vl: ei ole ikini ollut 150,000
he ovat itse vamentaneet 100- 120.000 joista nyt ilmoittaa että n. 30,000 elää
erotettuna ja eronneena , minun laskujen mukaan jää n.90 ,000 yhteensä
joka muodostu 35,000 jäsenestä . ja loput 0-15 vuotiaihin koska 0-7vanhaan
on jumalan lapsia keskityin laskelmassa n 7-15 vanhoihin . Ja jäseniin
joista noin 30 % olisi kelvollisia , tämä oli laskennan tulos . Ymmärrätkö. .
Tämä ei ,kuten eimäkään laskelma perustu virallisiin , koska mitään virallisia ei
ole olemassakaan kenelläkään yhteisöllä , Väestö lasku olisi virallista , mutta
meemme saa sellaista tehdä . Siksi kaikki perustuu enemmän arvioon, - Holy Bible
teu. kirjoitti:
Teuta tarkentaa , sen minkä näissä piireissä voi Vl: ei ole ikini ollut 150,000
he ovat itse vamentaneet 100- 120.000 joista nyt ilmoittaa että n. 30,000 elää
erotettuna ja eronneena , minun laskujen mukaan jää n.90 ,000 yhteensä
joka muodostu 35,000 jäsenestä . ja loput 0-15 vuotiaihin koska 0-7vanhaan
on jumalan lapsia keskityin laskelmassa n 7-15 vanhoihin . Ja jäseniin
joista noin 30 % olisi kelvollisia , tämä oli laskennan tulos . Ymmärrätkö. .
Tämä ei ,kuten eimäkään laskelma perustu virallisiin , koska mitään virallisia ei
ole olemassakaan kenelläkään yhteisöllä , Väestö lasku olisi virallista , mutta
meemme saa sellaista tehdä . Siksi kaikki perustuu enemmän arvioon,Kiitos tarkennuksesta. Kysymykseni koski kuitenkin esikoislestadiolaisia. Eli paljonko liikkeeseen kuuluvista14000 hengestä on seura-aktiiveja, nuoria ja lapsia? Vanhoillisista on nyt lukuja, mutta esikoisuuden lukuja ei.
- su
teu, kysynkin sinulta. Eikö tämä minun arvioni päde myös kaikkiin Lars Lestadiuksen sanoman omaksujiin? Onko joku lestadiolaisryhmä, joka EI käske toisia parannukseen, joilla EI ole kieltoja naisten pukeutumiseen, jotka hyväksyvät naispappeuden,joka EI pidä omiaan vain taivaaseen pääsijöinä, joka EI pelottele lapsiaan tulijärvellä, jotka EI jätä tervehtimästä ulkopuolisia, joka EI hyväksy pedofilille anteeksi antoa maallikkosaarnamiehen kautta, joka EI puolusta pedofiliä, ja EI hyväksy ehkäisykieltoa.joka EI jätä yhteisöstä eroavaa oman onnensa nojaan, vaan hykää hänet. Siinähän niitä erikosuuksia tuli.
- #
Teutan viestissä oli yksi kohta oikein, "joka uskoo Jeesukseen Kristukseen se pelastuu". Savon ukko lataa tässä aikamoisen täyslaidallisen ja jos pelataan upotuspeliä, niin en halua olla vastaan ottamassa noita väittämiä. Siinä voisi jalat kastua.
On kuitenkin varma, että jokaiseen joukkoon, olivat ne luonteeltaan mitä tahansa, tulee ajan myötä omat sääntönsä. Niihin opitaan uskomaan sokeasti ja ajattelematta niiden tarkoitusta sen syvemmin. Uskotaan vain, kun joku "viisaampi" niin sanoo ja niin on tehty ennenkin. Toisaalta halutaan miellyttää ryhmää, eikä aleta pienistä ryppyilemään.
En tiedä, onko jossain ryhmää, mutta tiedän tällaisia ihmisiä olevan ainakin eslessuissa. Varmaan on muissakin ryhmissä, mutta kun en varmasti tiedä, niin turha sanoa heidän puolestaan. - su
"Uskotaan vaan, kun joku viisaampi sanoo"! Aivan oikein. Yhteisön johto on sanoutunut itsensä viisaaksi, suurilla sanoilla, raamatunlauseiden kera. Helvetin pelotteluilla ja hänen kauttaan anteeksi pyytämisillä. Ei siinä todellakaan ryppyillä. Muistuttaa selvästi selvimmin kommunistisen aatteen toimintoja.
- Κέρβερος
Ei jeesus Teu - mitä paskaa kirjoitat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
" Kaikkia syntejä tehdään ,mutta toisissa on sen tunnustaminen jo ,
riittävä , toimenpide ja anominen ... Kun erittäin vakavat vaatii joskus
jopa viranomaisia ja heidän toimenpiteita , Hengellinen anteeksianominen
pitää siirrrrrrtä huolimatta tehdä ,vaikka maallinen laki olisi jo kärsitty
Siis ei pelkkä pönttö aina riitä , mutta kyllä helpottaa se tiedetään . "
Tuohan on jo provokaatiota pedofiliaan - häpeäist !!!!!!!!!!!!!
Lorun lukaisemalla voit raiskata lapsen luvallisesti ???
Älkää hyvät ihmiset ottako tuota miestä tosissaan !!!- teu.
Olen samaa mieltä , kyllä sinä kirjoita vain noit tuomioita
perä ,perään , etkä ollenkaan ota huomioon missä sinun
tuomiosi menee , ja minne . Kootana santille.
- joukokkkk
Pitkästä aikaa lukemassa tätä palstaa.
Olen esikoislestadiolainen (suur)perheenisä.
Surullista että ihmiset muodostavat kuvan uskostamme esim. tämän palstan kirjoitusten perusteella.
Kerron muutamalla lauseella omasta elämästämme.
Emme kuvittele olevamme jotenkin parempia ihmisiä kuin muut.
Elämämme on jollain tapaa erilaista verrattuna moneen muuhun perheeseen.
Meillä ei ole televisiota - mutta emme toki pelkää sitä kuin "ruttoa".
Myöskään emme käytä alkoholia.
Elämä on kuitenkin ihan tavallista huolineen, iloineen ja suruineen - töineen ja kouluineen.
Ystäväpiirimme on laaja ja siitä vain pieni osa on esikoislestadiolaisia.
Jotkut ajattelevat että uskovat voivat omasta mielestään tehdä rikoksia, mitä vaan, koska he voivat saarnata ne anteeksi toisilleen.
Eihän toki. En osaa eläytyä sellaisen ihmisen ajatusmaailmaan joka syyllistyisi vaikkapa pedofiliaan ajatellen niin että senhän saa sitten anteeksi.
Sellainen ajattelu on sairaan, rikollisen mielen tuotos.
On ollut hirveää luettavaa nämä uutiset lestadiolaisten keskuudessa tehdyistä rikoksista. Toivottavasti syylliset saadaan yhteiskunnalliseen vastuuseen teoistaan ja tuomitaan raskaimman jälkeen.- Holy Bible
Ihmiset muodostavat kuvan uskostanne omien kokemuksiensa kautta. Tämä palsta on käsittääkseni "keskustele lestadiolaisuudesta". Näitä kokemuksia jakaessa täytyy olla rehellinen "puolin ja toisin". Itse näen asian niin, että kokemuksista kirjoitetaan palstalle asioita jaettavaksi ja pohdittavaksi. Ei pelkkä kirjoitus voi olla peruste käsitysten muodostamiselle. Oman liikkeen kehut on helppo ottaa vastaan, mutta kielteinen palaute ei olekaan enää niin mukavaa. Ainakaan sitä ei millään usko todeksi.
Pienten uskonnollisten yhteisöjen ongelma on niiden kapeakatseisuus. Totena aletaan pitää muutamien valtaapitävien johtajien käsitystä ja elämänmallia. Lestadiolaisuudessa suuntaan katsomatta on vallalla vahvasti oma seurakuntaoppi. Omasta mielestäni suurin kritiikki, joka kohdistuu lestadiolaisuuteen on sen muita uskovia väheksyvä seurakuntaoppi, joka ilmenee jäsentensä käytöksen kautta. Toinen iso ongelma on sekava opetus ihmisen uudestisyntymisestä. Lakihenkisen syyllistämisen kautta tapahtuva parannukseen kutsu on omiaan luomaan lihallisen ihmismielen mukaisen käyttäytymismallin, josta tehdään standardi "ihanneseurakuntalaisesta".
Jumala hyväksyy ihmisen sellaisena kuin hän on. "Ulkoiset autuuden tuntomerkit" ovat arvottomia.Niillä ei voi omavanhurskaasti ansaita pelastusta. Uudestisyntynyt ihminen haluaa vapaaehtoisesti luopua asioista, jotka eivät ole hyväksi. Näitä ei tarvi hänelle enää luetella, vaan hän tulee ne sydämessään tuntemaan. Raamattu avautuu lukijalleen omakohtaisesti Pyhän Hengen sitä valaistessa. Tällöin ei ole enää tulkintoja ja selityksiä mikä mitäkin tarkoittaa, vaan Pyhän Hengen antama opetus on totta.
Lestadiolaisuus kaikkine suuntineen tekisi suuren palveluksen jäsenilleen kehottamalla heitä omatoimiseen Raamatun lukuun. Tämä tietysti heikentää johtajien auktoriteetin ylivaltaa, mutta suurella todennäköisyydellä synnyttäisi elävää kristillisyyttä, joka perustuu Jeesuksen pelastustyöhön. Uudestisyntynyt uskova kristitty on johtajilleen vaikea tapaus, mikäli nämä ovat vielä omavanhurskauden tilassa. Tästä syystä monia Vapahtajansa löytäneitä katsotaan karsaasti ja heitä syytetään harhaan menneiksi. Jeesus puolustaa kuitenkin omiaan.
Hengellisen herätyksen avain on ihmisopeista luopuminen ja tilan antaminen Evankeliumin totuudelle.
Jeesus on Herra - 4x12
Holy Bible kirjoitti:
Ihmiset muodostavat kuvan uskostanne omien kokemuksiensa kautta. Tämä palsta on käsittääkseni "keskustele lestadiolaisuudesta". Näitä kokemuksia jakaessa täytyy olla rehellinen "puolin ja toisin". Itse näen asian niin, että kokemuksista kirjoitetaan palstalle asioita jaettavaksi ja pohdittavaksi. Ei pelkkä kirjoitus voi olla peruste käsitysten muodostamiselle. Oman liikkeen kehut on helppo ottaa vastaan, mutta kielteinen palaute ei olekaan enää niin mukavaa. Ainakaan sitä ei millään usko todeksi.
Pienten uskonnollisten yhteisöjen ongelma on niiden kapeakatseisuus. Totena aletaan pitää muutamien valtaapitävien johtajien käsitystä ja elämänmallia. Lestadiolaisuudessa suuntaan katsomatta on vallalla vahvasti oma seurakuntaoppi. Omasta mielestäni suurin kritiikki, joka kohdistuu lestadiolaisuuteen on sen muita uskovia väheksyvä seurakuntaoppi, joka ilmenee jäsentensä käytöksen kautta. Toinen iso ongelma on sekava opetus ihmisen uudestisyntymisestä. Lakihenkisen syyllistämisen kautta tapahtuva parannukseen kutsu on omiaan luomaan lihallisen ihmismielen mukaisen käyttäytymismallin, josta tehdään standardi "ihanneseurakuntalaisesta".
Jumala hyväksyy ihmisen sellaisena kuin hän on. "Ulkoiset autuuden tuntomerkit" ovat arvottomia.Niillä ei voi omavanhurskaasti ansaita pelastusta. Uudestisyntynyt ihminen haluaa vapaaehtoisesti luopua asioista, jotka eivät ole hyväksi. Näitä ei tarvi hänelle enää luetella, vaan hän tulee ne sydämessään tuntemaan. Raamattu avautuu lukijalleen omakohtaisesti Pyhän Hengen sitä valaistessa. Tällöin ei ole enää tulkintoja ja selityksiä mikä mitäkin tarkoittaa, vaan Pyhän Hengen antama opetus on totta.
Lestadiolaisuus kaikkine suuntineen tekisi suuren palveluksen jäsenilleen kehottamalla heitä omatoimiseen Raamatun lukuun. Tämä tietysti heikentää johtajien auktoriteetin ylivaltaa, mutta suurella todennäköisyydellä synnyttäisi elävää kristillisyyttä, joka perustuu Jeesuksen pelastustyöhön. Uudestisyntynyt uskova kristitty on johtajilleen vaikea tapaus, mikäli nämä ovat vielä omavanhurskauden tilassa. Tästä syystä monia Vapahtajansa löytäneitä katsotaan karsaasti ja heitä syytetään harhaan menneiksi. Jeesus puolustaa kuitenkin omiaan.
Hengellisen herätyksen avain on ihmisopeista luopuminen ja tilan antaminen Evankeliumin totuudelle.
Jeesus on HerraUsko ja teot
14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [1. Joh. 3:17,18]
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. [1. Moos. 15:6; 2. Aik. 20:7; Jes. 41:8]
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. - Holy Bible
4x12 kirjoitti:
Usko ja teot
14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [1. Joh. 3:17,18]
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. [1. Moos. 15:6; 2. Aik. 20:7; Jes. 41:8]
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.Raamatun tekstiä, johon voi sanoa Aamen.
Hyvät teot ovat uudestisyntyneen ihmisen sydämen halu, jonka Pyhä Henki vaikuttaa, osoittaa kiitosta Vapahtajalleen Jeesukselle Kristukselle, joka on hänet pelastanut ja vapauttanut synnin orjuudesta Golgatalla tapahtuneen sovitustyön tähden. Tällöin hän ei enää osta hyvillä teoillaan, eikä varasta armoa vaan on osallinen siitä. Hän on sydämessään tietoinen ja varma siitä, että on pelastunut Jumalan lapsi.
Totta on, että maailma näkee kristityn elävän todeksi uskoaan hyvien tekojen kautta. Tämän vuoksi Raamattu sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut ja että se on hyödytön. Maailma ja uskosta osaton ihminen kun ei käsitä uskon olemusta, niin se tarvii "kosketuskohdan", jotta ihmiset näkisivät Kristuksen vaikutuksen ja tulisivat itsekin vedetyiksi pelastuksen lähteelle ja Jumalan puhutteluun.
Uskoontulo, uudestisyntyminen, pelastusvarmuus, Kristuksen sisäinen tunteminen, syntien anteeksiannon varmuus ym. Kristillisen elämän perusasioita ei kuitenkaan ansaita tekemällä. Ei, vaikka mihin lahkoon kuuluisi.
Jokainen ihminen on syntinen ja tarvii sovitusta, jonka Jeesus Kristus on ristinkuolemassaan verellään ansainnut meille syntisille ihmisille. Tämä on Jumalan lahja, kun Hän antoi meille ainoan Poikansa Jeesuksen, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan Hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Saulus Tarsolainenkin teki mielestään hyviä tekoja omavanhurskaudessaan vainotessaan kristittyjä, kunnes Jeesus kohtasi hänet ja hän uudestisyntyi = tuli uskoon. Hänen silmistään putosi "suomut", hän pelastui ja hänestä tuli apostoli Paavali. Nyt hän näki asian oikeassa valossa. Tunsi oman heikkoutensa ja Kristuksen voiman. Saulus toimi lihassa ja Paavali Kristuksessa. Vanha luonto toki seurasi Paavalia kuten jokaista muutakin uudestisyntynyttä uskovaa, mutta vasta Kristuksessa he näkivät lihan mielen heikkouden ja oman syntisyytensä, josta heidän ei tosin enää tarvi kantaa syyllisyyttä, koska tuntevat Jeesuksen pelastustyön ja sovituksen merkityksen. Evankeliumin Ilo seuraa Vapahtajansa tuntevaa Kristittyä.
Jeesus on Herra - teu.
Kyllä tosiuskovanen varmaan trumja saakin, niietä puhuminen , ei ainakaan
lievennä sitä käsitysta .. Ei täällä kukaan kirjoita siksi että ikään kuin ilmoittaisi
no nyt minä taasmenen , kaikista kirjoituksista . Saadaan muokkattua , mkiä
halutaan , olen palon kirjoittanut tä,,äista vastaan ,je en sulata sitä nytkään .
Ei kukaan voi sano että on vapaa synnistä , olkoon se pienenpi tai isompi .
Sitten pitäisi muistaa , että kun on yhden , synnin yli käunnyt , niin on
kaikki , siis älä unohda että , me olemme hyviä JEESUS sanoi sanat :
Varkaus on synti , kuinka pienestä se pitäisi olla SYDÄMESSÄ , ja
nyt jo mitettii noita aikaisempia , niin kaikkiin sybteihin on syyllinen..
- Jumala ompi linnamme
Luojalle kiitos, ei tarvitse olla minkään liikkeen alainen, oli sen verran järkeä 16-vuotiaana, että tajusin olla menemättä seuroihin.
Ahdisti sen verran ne ihmisopit ja ulkonainen pinnallinen ihmisten vertailu.
Usko on jokaisen henklilökohtainen asia ja sydämet tuntee KAIKKIVALTIAS JUMALA.
Uskoa ei voida saarnapöntöistä toisille antaa eikä sieltä tarvitse kenenkään syntejään anteeksi pyydellä.
Syntinen ihminen on paljaana joka hetki Jumalan silmien alla ja voi syntinsä suoraan Jeesuksen veren kautta Isältä anteeksipyytää ja saada.
Kiitos olkoon Jumalan tästä ihanasta etuoikeudesta ja vapaudesta, johon Golgatan kallis Ristintyö on meidät totisesti vapauttanut.
Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle nyt ja iankaikkisesti. Amen.
Jumalan Rauhaan ja veren suojaan... - su
Linnarouva, sen heti huomaa, että olet pois pakkouskosta, vaan olet itsenäinesti uskosi viejä. Tiedät raamatustakin yhtäpaljon kuin he jotka kuulevat sen maallikkosaarnamiehen suusta tuomioin ja hurmoksin.. Sinulle rauha kuuluu.
- joukokkkk
Paljon on fariseuksia jotka kiittävät Luojaa siitä että ovat itse niin hyviä ja viisaita kuin mielestään ovat, jopa suuria raamatun tutkijoita ja tietäjiä.
Jumalan siunausta teillekin.
Edellä nimimerkki "Holy Bible" kirjoittaa harvinaisen asiallista tekstiä, kiitos siitä. - Jumala ompi linnamme
Niinpä....
Fariseukset mielellään käyskentelevät kokouksissa pääpaikoilla, istuskelevat eturiveillä ja saarnapöntöissä, pitävät Raamatun vain itsellään ja sieltä korkeammalta opettavat ja ahdistelevat muita!
Publikaani syntinen saa metsässä luonnon keskellä lyödä rintaansa ja huudahtaa Jumala ole minulle syntiselle armollinen.
Jumala näkee kaiken!
Kiitos Rakas Jumala, että olet oikeudenmukainen tuomari meitä kaikkia kohtaan!
Jumalan Rauhaan.... - #
"voi syntinsä suoraan Jeesuksen veren kautta Isältä anteeksipyytää ja saada."
Tässä on mielestäni yksi kompa, johon lankeamme helposti. Olen ymmärtänyt sovitustyön jo tehdyksi ja meille jää vain uskominen. Voimmeko ottaa edes uskoa itse? Tämä vain sen takia, ettei jää harhaluuloa syntien tunnustamisen takaavan niiden anteeksiannon ja taivaaseen pääsyn. Syntiensä tunnustamisen hyviä puolia ei kuitenkaan voi kieltää.
Minulla on jostain syystä sellainen käsitys, ettei pedofiili tunne tekevänsä mitään pahaa, koska hän niin pitää lapsista. Voin olla väärässäkin tästä käsityksestä, mutta yhtä lailla saarnaajat ja kuulijat olemme vastuussa tällaisten asioiden peittelemisestä. insesti ja pedofiilia ovat ymmärtääkseni yleisen syyttäjän alaisia rikoksia. Hurtigille joka tapauksessa siunausta siinä raskaassa työssä, mikä hänelle on annettu.- Jumala ompi linnamme
Tietenkin pedofiilit ja muutkin rikolliset vastuuseen kaikista teoistaan maallisessa tuomioistuimessa.
Me ihmiset teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin Jumalaa ja lähimmäisiämme kohtaan...kuka mitäkin....
On hyvä pitää tilivälit lyhyinä taivaaseen.
Ei ole meillä edes uskoa itsellämme emmekä sitä voi ottaa, jollei taivaasta anneta Jeesuksen lahjauskoa.
Herra kysyykin kaikilta haluatko seurata minua...ottaa sydämeesi asumaan...
Emme ansaitse mitään, kaikki on lahjaa....sovitus, syntien anteeksisaaminen...kaikki...
Kiitos ja Ylistys Kolmiyhteiselle Jumalalle! - teu.
Jumala ompi linnamme kirjoitti:
Tietenkin pedofiilit ja muutkin rikolliset vastuuseen kaikista teoistaan maallisessa tuomioistuimessa.
Me ihmiset teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin Jumalaa ja lähimmäisiämme kohtaan...kuka mitäkin....
On hyvä pitää tilivälit lyhyinä taivaaseen.
Ei ole meillä edes uskoa itsellämme emmekä sitä voi ottaa, jollei taivaasta anneta Jeesuksen lahjauskoa.
Herra kysyykin kaikilta haluatko seurata minua...ottaa sydämeesi asumaan...
Emme ansaitse mitään, kaikki on lahjaa....sovitus, syntien anteeksisaaminen...kaikki...
Kiitos ja Ylistys Kolmiyhteiselle Jumalalle!Jos ,me emme puhuisi näissä yhteyksissä tili välistä minnekkäään kun wemme tiedä yksiköitäkaan ,.Mutta jo jos tässä kohtaa tarkoitetaan saman laisesta
tili välistä kun Ansiosidonnainen kristitty pyhyy , onko meillä tietoa koka sen tilin maksaa , ettei vaan kootanasantti.. Minusta saa nykyaikaistaa termejä , muttei liikaa , tuossa alla korjaat kyllä , Kaikki on lahjaa oikwein sanot .. - Jumala ompi linnamme
teu. kirjoitti:
Jos ,me emme puhuisi näissä yhteyksissä tili välistä minnekkäään kun wemme tiedä yksiköitäkaan ,.Mutta jo jos tässä kohtaa tarkoitetaan saman laisesta
tili välistä kun Ansiosidonnainen kristitty pyhyy , onko meillä tietoa koka sen tilin maksaa , ettei vaan kootanasantti.. Minusta saa nykyaikaistaa termejä , muttei liikaa , tuossa alla korjaat kyllä , Kaikki on lahjaa oikwein sanot ..No veli teu...
älähän nyt....minä puhun tiliväleistä, silloin kun haluan....
kyllä minä ainakin tiedän kuinka syntiä täynnä olen....
ilman Herraa en mitään....
Kaikki kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle!
siunauksin...
- Sikailijat!
Mitä kummaa!
Ovatko lestat vähentäneet sukurutsaa, kun
on aikaa pyöriä netissäkin? Vai onko tullut
potenssihäiriöitä? - su
Kaikki on maksettava eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu...
Näin rallateltiin 1930 luvun Malmstenin rallissa.
Se pitää paikkansa kaikessa, rahassa, rikoksissa ja lähimmäiselle tuotetuissa loukkauksissa. Velat maksettava rahassa. Rikokset tuomioistuimessa. Lähimmäistä kohtaa tehdyt rikokset ja loukkaukset, tullee kohtalo, maksaa tavalla tai toisella. Ellei sitten ole anteeksi antoa lähimmäiseltä sekä myös Jumalalta.- teu.
su. minusta näyttää ette ole enää aktiivinen .
- teu.
minä katsoin sen nyt vasta , tuo hyväksi käytön tapaus joka ,
kulkee nimellä ,"Maija" Joka oli oman perheen hyväksi käytössä
sekä maijan siskojen MIESTEN , ettei muka äitikään antanut
tukea maijalle ,vaan paremminkin syylisti että on jotekin maijan
vika että näin oli käynyt ,,,,,torkeetä .
Näytti vähän sille että kaksi sukulaista vain oli kaiken kaikkiaan
koettanut pyytää anteeksi tehtyä rikosta ,
ja että ilmeisesti Maijan Äiti ajatteli näin kun syytä likkaa ei
kukaan voi minua syyttää. siis aivan päin vastaista kuin mitä
olisi tarvinnut .
Koko lestaadiolaisliike on myllerryksessä , sanoo: su. ei vaan
Es/Lesta puolella ei mitään ,,.Tarkoittaa vain VL:n osaa .
Eikä vaikuta paljon RS:n kään ja muut on pieniä ,.- kalle
Oletko su. lukenut , ja onko sillä mitään väliä .
- su
Kallella ei ole mitään väliä. kalle kuuluu siihen "ei ole väliä vaikka raiskataan" ja suku syyttää uhria,että pidetään vaan se olan kohautuksena. Toit Kalle juuri itsestäsi esiin sen mikä tekee sinut täysin lahkolaisen esimerkiksi.
- kalle.
törppö , sai olla viikon hiljaa , sitten lukee väärin , en paremmin sano . Oma vikä kun ei lue. mietippä mitä tarkoitin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760