Päivät samaa rataa

huuhtikuu18

Olen miettinyt, mikä tarkoitus on tällä elämällä, Päivt toistensa perään on samanlaisia, ilman muutoksia.
Heräilen yön aikana useampaan kertaan. Noustuani sängystä sama järjestys toistuu automaattisesti: Avaan tietokoneen, lataan kahvinkeittimen, käyn vw:ssä. Kahvia mukiin ja tupakalle. Keittimestä kahvi termariin ja tietsikan ääreen. S.postista roskaposti pois ja turha luulla, et siellä lis jotain muita viestejä. Luen lehdet netistä ja katson tulevat tv ohjelmat. Lehdet luettua alan pelaan. Lääkkeetkin tulee otettua jossakin välissä, mutta syöminen saattaa unohtua.
Aikani pelattua laitan koneen kiinni ja menen päikkäreille. Nukun mahdollisemman pitkään, että ei päivä tuntuisi niin pitkältä.
Odotan, että kello näyttää 20.30 ja silloin voin jo ottaa iltalääkkeet. Katon telkkaria muistamatta mitä katsoin. Sit nukkuun ja toivon mielessäni, et heräisin vasta aamulla tai en ollenkaan.
Sama toistuu seuraavan- ja sitä seuraavana päivänä.

Voisin kirjoittaa jollekkin tai soittaakkin, miksen kävis kaffeellakin, mutta eipä ole kenen kanssa sen tekisin. Ne vähäsetkin kaverit on jääny, kun en kykene enkä haluakkaan viettää aikaani kapakassa.

Sairastaminen on vanginnu mut kämppääni. Suku asuu toisaalla, enkä voi matkustelle kyläileen. Olis kerjättävä yöpaikkaa.

Mikä on siis mun olemisen takoitus? Sitä on tullu mietittyä aika paljon viimeaikoina. Enkä ole mikään vanhus, 50 -60, enkä sanois rumakaan nainen.

Omia muksuja en aikanaan hankkinut määrätyistä syistä ja nyt niitä kaipaisin. elämä vaan meni niin.

9

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka21

Kuullostaapa tutulta! Aika samanlainen päivärytmi mullakin. Ainut ero vaan, että mun täytyy käydä lenkkeilyttääs koiraa muutaman kerran päivässä

• alkaa voi pienestä

Taidan olla ikäisesi. Minulla on vähän verisukulaisia, mutta olen saanut kehiteltyä soipivan ystäväjoukon ja olen vielä ajoittain työelämässäkin kiinni. Kyllä ihmisellä pitää olla jotkain järkevää ja hyödyllistä tekemistä.
      Oman elämätarkoituksen ja ihmisarvon perusta itselläni on usko ja luottamus Jumalaan. Ilman sitä en todellakaan tiedä mitä varten eläisin ja sitten vain kuihtuisin pois. Tottakai tämä vakaumus antaa myös ponnen ja takoituksen elää vaikka en asiaa ihan joka hetki mustakkaan. Teen kaikenlaista vapaaehtoistyötä ja tapaan ihmisiä. Edes nettiyhteyttä ei ole tullut hankittua kotiin. En voisi olla päivät pitkät vain pienessä kerrostaloasunnossani. Minulla on omat piirini jossa käyn tapaamassa ystäviä. Osallistun myös seurakunnan toimintaan. Jospa sinäkin alkaisit vain rohkeasti lähtemään ihmisten pariin. Katso paikallislehdestä ilmoituksia sopivista "kökkäjäisistä". Jo piristää kun käy jossakin. Sitten voi tutustua ja alkaa rupattelemaan ja pyydä vaikka kotiin kahville, retkelle ym.
      Tietenkin riippuu mitä sairastat. Estääkö sairaus liikkumasta? Asun pinellä paikkakunnalla ja täällä ihmiset juttelvat ihan vieraidenkin kanssa.

• Nimenomaan sairaus vaikuttaa liikkumiseen. Kauppaan on matkaa vajaa 100m, niin sekin on ylivoimaista välillä.
        Olishan niitä erinlaisia yhdistyksiä johon voisi liittyä, mutta se kulkeminen on esteenä. Eurot ei riitä taksimatkoihin.
        Ilmeisesti "ystävät" on kaikonnu juuri siksi, kun en kykene vastavierailulle tai olenaan heille enään hyödyksi.

• Kane-

Voithan sä yksinkin mennä jonnekin kahvilaan. Mutustelet pullaa ja seurailet "maailman" menoa.

• työtönpummi

mä ottaisin tuollaisen elämän mielelläni vastaan. itselläni ei ole edes omaa asuntoa tai rahaa mihinkään. :(

• 1

-> ap

Eiköhän suurimmalla osalla ikäisiäsi tuo elämä mene juuri tuolla tapaa, rutiineja automaattisesti toistaen ja elämän tarkoitusta ihmetellen.

Toiset kotona ja toiset toimistossa tylsistymässä.

• eka kertaa täällä
      vastaatko jotain niin tiedän että miten voi alkaa juttelun

• 15

Tästäpä se alkaa, tevetuloa meidän yksinäisten pierujen klaaniin.

• päivät samaa rataa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe