MIten päästä eteenpäin

itsesyytös

Luotin ihmiseen. Hän halusi olla ystäväni joten avauduin hänelle liikaa.
Hän käytti mnua vain hyväkseen.
Itsesyytöksen iovat kovemmat mitä tuon ihmisen suustaan syytävät syytökset ja uhakilut ovat.

10

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haiskahtaa

Käytitkö sinä hänen ystävyyttään hyväksi ja annoit hänen uskoa, että olette muutakin kuin vain ystäviä? Luutavasti hän ei syytä sinua turhaan vaan on pettynyt sinuun, kun et itse ollut hänen luottamuksensa arvoinen vaan petit hänet.

• itsesyytös

Nainen joka halusi olla ystäväni ja tueka minua vaikeana aikana vehtasikin selkäni takana puolisoni kanssa.

• haiskahtaa

Sitten sinun pitäisi olla vihainen, pettynyt ja syyttää tilanteesta puolisoasi ei jotain ulkopuolista, jonka tarkoitusperistä ei koskaa voi olla täysin varma. Totta, että itsesyytökset tuossa kohtaa ovat varmasti kovat, mutta jos et ole tehnyt mitään väärää verrattuna puolisoosi ja näennäis ystävääsi, niin miksi syytät tilanteesta itseäsi, en ymmärrä sitä.

Oletko nyt ihan varma, että sinä olet täysin rehellinen kertoessasi tuota juttua tänne.

• itsesyytös

Olen rehellinen, en vain enää jaksa kertoa yksityiskohtia sillä jokaketjussa joss a olen yrittänyt saada aikaan keskustelua siitä miksi toinen nainen on noin katala on minut lytätty ja haukuttu exässä roikkuvaksi hulluksi.

Syyllisyys johtuu siitä että uskoin ihmistä, kun tämä halusi muka auttaa minut eroon narsisti miehestäni. Joka ei ehkä ollutkaan narsisti vaan heillä oli suhde.
      Nyt minua haukutaan narsistksi.

• ed

Oletetaan, että et ole päässyt exästäsi eroon ja sinulla on ollut uusi suhde, joka ei ole kunnolla koskaan toiminut, koska sinulla on tunteita edelleen exääsi kohtaan ja koet rakastavasi häntä edelleen. Nykyinen on tilanteesi arvannut tai olet sen hänelle voinut kertoakin ja hän on luvannut tukea, auttaa ja jopa hyväksyä tilanteesi ja sinut sellaisena kuin olet siinä toivossa, että hän saa sinut ihastumaan, rakastumaan ja kiintymään itseensä, olemalla niin ymmärtäväinen.

Jossain vaiheessa hän kuitenkin väsyy, kun huomaa että ajatuksesi eivät olekaan hänen luonaan vaan ajattelet toista ja hän tulee mustasukkaiseksi aina vaan enemmän ja enemmän. Nyxäsi halusi tehdä kaikkensa auttaakseen sinut eroon exästäsi, mutta epäonnistui siinä ja katkeroitui. Hän päätti kostaa sinulle ja tehdä sinut mustasukkaiseksi ja petti sinua. Hän taisi muuttaa luotasi myöskin pois, että saisit kokea ikävää ja hän saisi nähdä millaisista syistä haluat hänet takaisin vai haluatko ollenkaan.

Spekulaationi tarkoitus on selvittää sinulle, että alunperin on ollut virhe ottaa exäsi tilalle laastari vain siksi, että toinen on ihastunut sinuun niin, että on ollut valmis taistelemaan saadakseen sinut itsellesi, mutta sinä et ole alun alkaenkaan siihen ollut valmis tai halunnut sitä. Olet huomannut, että hän on sinulle väärä ihminen vaikka on kiltti ja tekee vuoksesi paljon, mutta ei kykene antamaan sinulle sitä mitä exäsi kanssa koit. Pidät hänestä vain, koska se hivelee itsetuntoasi että joku välittää sinusta ja on vuoksesi valmis uhrautumaan miten päin vaan.

Rakkautta ei voi ostaa, sitä ei voi korvata kenelläkään muulla, sitä ei voi lahjoa, eikä sitä voi pettää.

Ehkä sinulla on tiettyjä taipumuksia narsistisuuteen, koska et ole halunnut päästää ja luopua kummastakaan.

En todellakaan tiedä kuvioitasi ja tämä tarina on täysin tuulesta temmattu kuvitelma, mutta niin tai näin sanonta: "niin makaa kuin petaa" voi monessakin suhteessa kohdallasi pitää paikkansa tai sitten ei.

• itsesyytös

Eikä minulla ole ollut eds laastaria. En kertakaikkiaan voi luottaa ihmisiin enää, en miehiin enkä naisiin. Syytän tilanteestani itseäni koska uskoin ns. ystävääni ja annoin hänen manipuloida minut puolisoani vastaan.

• itsesyytös kirjoitti:

Eikä minulla ole ollut eds laastaria. En kertakaikkiaan voi luottaa ihmisiin enää, en miehiin enkä naisiin. Syytän tilanteestani itseäni koska uskoin ns. ystävääni ja annoin hänen manipuloida minut puolisoani vastaan.

Sinä kaipaat puolisoasi ja koet tehneesi typerästi ? Itsesyytösten ohella haluat vierittää osasyyllisyyden ystäväsi harteille.

Mikä on oikeutettua ja mikä ei, ei meistä ulkopuolisista voi kukaan tietää.

Mutta syy eroon alunperinkin oli. Et voi yllättäen olla sokea, kuuro ja tyhmä. Sinä halusit sitä, syy tai syyt jotka jo olet kaunistellen painamassa unholaan.

Asiat unohtuvat merkillisellä tavalla kun elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Kriisin vaiheisiin kuuluu syyllisyys. Syyllisyys saa uusia mittasuhteita kun ikävä entiseen iskee. Se on luonnollista.

Jatka omaa elämääsi. Sinulla on oikeus saavuttaa mielenrauha. Anna anteeksi itsellesi. Ja se kipein asia; sinun on raaskittava luopua. Voimia sinulle.

• ed

On järjetöntä syyttää itseäsi, jos SINUA on petetty ja SINULLE on valhedeltu. Tyhmintä olisi olla luottamatta ihmisiin vain sen takia, että sinun elämässäi on ollut muutama petollinen ihminen.

Ihmisiin uskominen ja luottaminen on luonnollista ja siitä ei pidä tuntea syyllisyyttä. Syyllisyys syntyy, kun tietää itse tehneensä jotain väärää. Vääränlainen syyllisyyden tunne taas on sairautta tai jonkun varhaisen kokemuksen laukaisema trauma, joka syntyy jatkuvista pettymyksistä, epävarmuudesta ja turvattomuudesta.

Jos tiedät olevasi täysin syytön tilanteeseen, niin eikö se riitä sinulle todisteeksi siitä, että on täysin järjetöntä syyllistää ja syyttää itseään mistään mihin ei itse ole syyllinen?

Syyllisyyteesi on olemassa jokin muu syy kuin sinun hyväuskoisuutesi ystävääsi kohtaan. Jotain sinä kannat sisälläsi, josta tuo tunne kumpuaa. Ole rehellinen itsäsi ja muita kohtaan, muuta en osaa sanoa.

• itsesyytös

Tiedän että kannan syyllisyyttä, Minä sairastelin olin sairaalassa monta kertaa kun tuo peli selkänä takana alkoi. (isoja leikkauksia olin kyynärsauvojen varassa neljä vuotta)
      Jos olisin ollut terve olisin jaksanut paremmin puolisoni kanssa.

• LK

Jos suhde vaatii optimaalista terveyttä kestääkseen, se on aika isossa vaarassa kaatua jossain kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2610
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      342
      2233
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2052
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1916
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1648
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1182
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1169
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1030
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1015
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      982
    Aihe