Lamictal alkoi..

Peeth.

.. ja jännittää. Pelottaa kaikki mistä on varoiteltu; hiustenlähtö, unettomuus, ihottumat, huimaus, väsymys. Näistä ainakin viimeisimmän vielä jaksaisin, mutta pelkään että paniikkihäiriö iskee, mikä kävi myös Keppran ja Neurotol Slown kohdalla..
Kenelläkään tällaisesta kokemuksia?
On myös työ jossa ei ehtisi hirveästi nuokkua ja istua zombiena koneen ääressä, etenkään juuri nyt tällä hetkellä kun uusi pomokin aloitti. Välillä on jopa käynyt mielessä että pitäisikö kestää ne pari kohtausta kuussa ja jatkaa vain Neurotol slown kanssa..

Onko monilla Lamictal lisännyt kohtauksia?

9

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hempu

Eipä oo lisänny kohtauksia, ainoastaan tulee kohtauksia jos jääny ottamatta.
      Lamictalia oon syönny jo about... kymmenen vuotta?
      Ei oo mitään sivuvaikutuksia, paitsi että hiuksia tippuu kauheasti.
      D:

• 150 +200mg vrkr

Lamictal saattaa tehdä nukahtamisen vaikeaksi ja valvottaa.
      Aluksi voi huimata aikanaan tottuu ja löytyy oikea lääketasapaino.

• 5+5

Toki kun aloitat lääkkeen tulee oireita varmasti. Kohta tulee 3vuotta täytee Lamictalia ja oon tyytyväinen!!! En osaa sanoa, onko minulla mitään oireita juuri Lamictalista... Meinaan et onhan väsymys, unettomuus, hiustenlähtö yms. ihan normaaleja tietyissä rajoissa! Eli en oo ainakaa häiritsevissä määrin näitä oireita kokenut.

Joten sanoisin että ei ole haittavaikutuksia ollut minkäälaisia :) Paniikkia on välillä mutta en usko että se lääkkeestä johtuu, on nääs ollut siitä asti ku epi diagnoosin sain(kohtauspelkoa).

• ..

epi diagnosoitu v 2010, lamotrigine - laakkella yli vuosi, ei mtn sivuoireita ja taysin kohtauksettomana koko aika. Nyt annosta korotettu 200mg paivassa (100mg x 2 paivassa) raskauden takia, edelleen kaikki hyvin, vauvakin terve ultrien perusteella. sopii mulle ainakin tosi hyvin.

• Peeth.

Kiitos vastanneille! Väliaikatietona voin sanoa että ei ole vielä tullut sivuoireita, ei edes pahaa väsymystä. Mutta en vielä uskalla hurrata, kun en edes tiedä pitääkö Lamictal kohtaukset kokonaan poissa. Olisin niin valmis jo siirtymään eteenpäin tässä epi-maailmassa ja perhe-elämässä, että saisi kyllä Lamictal olla se pelastava lääke.

• Päivänsäde

Hyvin on lamictal auttanut. Ei sivuvaikutuksia. Nyt annos 2 * 200 mg päivässä. Aivovamma aiheuttanut kovan unen tarpeen ilmeisesti, nukun 13 tuntia yössä. Hyviä kesäpäiviä kaikille.

• Epityttö
        Päivänsäde kirjoitti:

Hyvin on lamictal auttanut. Ei sivuvaikutuksia. Nyt annos 2 * 200 mg päivässä. Aivovamma aiheuttanut kovan unen tarpeen ilmeisesti, nukun 13 tuntia yössä. Hyviä kesäpäiviä kaikille.

Mulla on kans Lamictal ( Zonegran). En oo Lamictalista mitään huonoa huomannut, Zonegran taas on melko voimakas lääke. Lamictal on kuulemma hyvin siedetty lääke ja melko vähän sivuvaikutuksia. Raskaudenkin kannalta tutkittu :) Lamictalin pitäis enemmän "tehdä hyvää" mielelle kun huonoa, käytetään masennuksen hoitoon...

• Peeth.

Ei edelleenkään sivuoireita, mutta kohtaukset jatkuvat normaaliin tapaan (Lamictal annos 150/pv, tavoitteena 200). Ottaa päähän melko pahasti.. olin niin toiveikas tämän lääkkeen suhteen, enkä tiedä mitä vaihtoehtoja tässä enää on. Neurologini vaikuttaa olevan melko hyvin perillä epistä ja lääkkeistä, mutta silti tunnen että minulla kokeillaan lääkkeitä arpoen joku vaan listalta.. Tai no.. niin kai se pitääkin tehdä kun jokainen epi on erilainen.

• kokeiltu on

Olen käyttänyt Lamictalia jo n. 8vuotta ja olen aivan tyytyväinen, en tiedosta mitään sivuoireita. Kohtauksia on tullut mutta 95 prosenttisesti johtuneet alkoholista tai enemminkin krapulasta joka kohtaukset laukaisee :)
        Minuun alkuaikoina kokeiltiin muitakin lääkkeitä, kuten Neurotolia ja joitain muita mutta niistä tuli vain pahaolo ja zombie olo, jalat painoivat tonnin..jne...tunsin itseni sairaammaksi kuin epileptikko on.

seuraavana aamuna Lamictalin aloittamisen jälkeen heräsin pirteänä ja suorastaan tunsin että "olen taas terve"

Ja olenkin kun vaan en juo alkoholia, joka kohtauksia provosoivaa krapulaa tekee :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1249
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe