Maitoaltistus, ei huoli tuttipulloa

lapsi kohta 3 kk

Jatkamme lääkärissä aloitettua maitoaltistusta kotona, ja ongelmana on, että lapsi ei huoli tuttipulloa. Korviketta pitäisi silti saada menemään yli 2 dl päivässä.

Vinkkejä ja kokemuksia siis kaipailisin!??

Itse nautin mahdollisimman paljon maitotuotteita, jotta lapsi altistuisi äidinmaidon kautta. Luulen kuitenkin, että lapsellamme ei maitoallergiaa ole, mutta se kun täytyy ensin saada suljettua pois ennen muita allergiatutkimuksia.

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden äiti

      Et mainitse lapsen ikää. Meillä altistettiin n.7kk iässä ensimmäisen kerran. Meillä korviketta meni nokkamukista pieniä määriä, ruuan seassa (syötettiin siis tosi löysiä vellejä nämä altistuspäivät) ja välillä myös pikkumukista hörpyttmällä (oli vauvasta hauskaa, mutta aikuisesta toivottaman hidasta ja sotkuista) ja pahimpina päivinä myös lusikalla syöttämällä.

      Meillä myös tissin saantia pihdattiin eli ensin ruokaa ja korviketta kaikilla mahdollisilla keinoilla ja sitten vasta imetys. Jos lapsi söi jonkinkaan verran ja ei jäänyt itkuiseksi niin ei imetystä vaan taas tunnin tai parin päästä, kun nälkä tui niin lisää korviketta. Meillä korviketta piti mennä 5dl/pv.

      • AP taas

        Nimimerkissä lapsen ikä: 3 kk.

        Ja korviketta pitäisi tosiaan ihannetilanteessa mennä tuo 5 dl päivässä, mutta näin pienellä kuulemma kaksikin on jo hyvä. Tosin tällä hetkellä en saa edes 20 ml menemään... Itku tulee lapselta aina, kun yritän (lusikalla, lääkeruiskulla ja pullolla kokeiltu).


      • ideoista tyhmin?
        AP taas kirjoitti:

        Nimimerkissä lapsen ikä: 3 kk.

        Ja korviketta pitäisi tosiaan ihannetilanteessa mennä tuo 5 dl päivässä, mutta näin pienellä kuulemma kaksikin on jo hyvä. Tosin tällä hetkellä en saa edes 20 ml menemään... Itku tulee lapselta aina, kun yritän (lusikalla, lääkeruiskulla ja pullolla kokeiltu).

        hei tuli viimesenä kenona mieleen tämä jota tiedän joidenkin äitien joskus käytäneen ku oma maito on loppumassa ja haluaa imetystä jatkaa voisko tomia esim nänni vai mikä imetys kumi onkaan anteeksi kun minulla on nää termit nyt hukassa mutta nuorin on 13v enkä koskaan voinut imettää mutta asiaan niin tarvit oikein ohuen sairala letkun toinen pää tuttipullon ja sinne pieni määrä korviketta lapsi rinnalle ja toinen pää sitten nännin ja suuhun tiedän että tähän on joskus myyty jotain settejä ajattelin että jos käyttäisit tuota imetys/nännikumia sen takia ettei vauva ala sitten rintaa vieroksuun . Siis tää on ihan maalillkon yksi idea jos kaikki tutti mallit olet kokeillut ? Meillä on takana 7vuoden syömis piina ja siinä kyllä kokeiltiin kaikkia mahdollista ja mahdotonta . Jaksamista


      • yhden äiti
        ideoista tyhmin? kirjoitti:

        hei tuli viimesenä kenona mieleen tämä jota tiedän joidenkin äitien joskus käytäneen ku oma maito on loppumassa ja haluaa imetystä jatkaa voisko tomia esim nänni vai mikä imetys kumi onkaan anteeksi kun minulla on nää termit nyt hukassa mutta nuorin on 13v enkä koskaan voinut imettää mutta asiaan niin tarvit oikein ohuen sairala letkun toinen pää tuttipullon ja sinne pieni määrä korviketta lapsi rinnalle ja toinen pää sitten nännin ja suuhun tiedän että tähän on joskus myyty jotain settejä ajattelin että jos käyttäisit tuota imetys/nännikumia sen takia ettei vauva ala sitten rintaa vieroksuun . Siis tää on ihan maalillkon yksi idea jos kaikki tutti mallit olet kokeillut ? Meillä on takana 7vuoden syömis piina ja siinä kyllä kokeiltiin kaikkia mahdollista ja mahdotonta . Jaksamista

        nimimerkin ideoista tyhmin mainitsema systeemi on imetysapulaite.
        Sitä voi ihmetellä vaikkapa alla olevasta linkistä:
        http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=165

        En ole itse kokeillut, mutta voisi toimiakin ainakin, jos pumppaa rintoja tyhjemmiksi ennen imetyksen aloittamista (jotta vauva jaksaa juoda sekä korvikkeen, että rinnasta tulevan maidon).


      • ideoista tyhmin?
        yhden äiti kirjoitti:

        nimimerkin ideoista tyhmin mainitsema systeemi on imetysapulaite.
        Sitä voi ihmetellä vaikkapa alla olevasta linkistä:
        http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=165

        En ole itse kokeillut, mutta voisi toimiakin ainakin, jos pumppaa rintoja tyhjemmiksi ennen imetyksen aloittamista (jotta vauva jaksaa juoda sekä korvikkeen, että rinnasta tulevan maidon).

        kiitos Yhden ÄITI on vain niin kauan kun on ollut vauva talossa että kaikki termit on unohtunout mutta halusin heittää tän yhden idea
        n ja ajattelin :että juuri tällä saisi edes vähän sitä korviketta nenänään toki työlästä tämäkin menetelmä on toivovatasti kaikki käytyy parhain päin !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe