Paniikki ja parisuhde

red_for_fire

Mulla on vaikeuksia pitää parisuhdetta kasassa, sekamuotoisen paniikki- ja ahdistuneisuushäiriön takia.
Tuntuu, että aina asiat kaatuvat juuri noihin asioihin. Vaikka elän tällä hetkellä parempaa aikaa, niin itsellä on vielä vaikeuksia lähteä uusiin paikkoihin, enkä jaksa olla aina niin aktiivinen kuin kumppani toivoisi. Arkijutut sujuu kyllä, niin kun opiskelut ja harrastukset ja yleinen asioiden hoito.

Parisuhde on sinänsä aina ollut helppo itselle aloittaa. En kuitenkaan makaa kotona, vaan on harrastuksia ja opiskeluja. En juo ja harrastan aktiivisesti urheilua.

Kun sattui pahempi aika niin viimeisin tyttöystävä sanoi ettei voi käsittää tällaisia oireita kun ei ikinä ole kokenut masennusta eikä ahdistusta.

Alkaa vähän tuntua epätoivoiselta kun parin vuoden päästä alkaa olla kolmekymmentä ikää ja kaikki muut tuntuvat perustavan perheitä ja pelkää, että sitä itse jää ulkopuolelle nyt kaikesta tällaisesta.

Miettiny, että onko ainoa vaihtoehto sitten yrittää etsiä kumppani jolla on samantapaisia juttuja.

Miten te olette pystyneet rakentamaan parisuhdetta tällaisessa tilanteessa?

3

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistyts

Minun oli myös vaikea ymmärtää kumppaniani jolla oli paniikkihäiriö, nyt itsellä on alkanut paniikkihäiriö ja siihen kuuluvia muita oireita, en osannut kuvitellakkaan että itse saan kokea samanlaista.
      Mielestäni parisuhteessa paniikkihäiriöisen kanssa on hyvä olla, jos antaa aikaa parantua eikä hoputa mihinkään, tätä en tosiaan ymmärtänyt vasta nyt kun itse olen väsyttänyt itseäni ahdistuksilla ja paniikkikohtauksilla: (

• jk

jotenkin

• lisseepra

Meillä paniikkihäiriö on tuonut suhteeseen paljon hyvääkin. ainakin meidän suhteessa luottamus on aivan täydellisetä, mutta pahinpina aikoina pitää vain antaa toiselle aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2152
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1805
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      237
      1306
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      136
      813
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      726
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      699
    Aihe