Mitä vielä on tulossa?

Mari Nihkeä

"Politiikan kärkikuhinoihin Yli-Saunamäki putkahti Esko Ahon presidentinvaalikampanjan päällikkönä. Taustavaikuttaja innostui yrittämään eduskuntaan itsekin vuoden 2003 vaaleissa sitoutumattomana ehdokkaana keskustan listalta. Yritys ei onnistunut."

"Merisalo joutui julkisuuteen Timo Kallin aikaansaaman vaalirahakohun alettua toukokuussa 2008. Hän oli mukana muutamien julkisuudessakin esillä olleiden yrittäjäystäviensä kanssa Kehittyvien Maakuntien Suomi ry:n (KMS) toiminnassa taustavaikuttajana. Merisalo on kesäkuusta 2010 valitun puoluejohdon aikana ollut eräänlaisessa ristiriidassa Mari Kiviniemen ja muun Keskustan liberaalijohdon kanssa. Tästä huolimatta Keskusta on Merisalon mukaan silti arvomaailmaltaan hänen puolueensa kaiken jälkeenkin"

40

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saako saman sellin?

    • Niinistön v2006

      Suomen Kuvalehti | 31/2008
      Matti Vanhasen presidentinvaalikampanjaan Yli-Saunamäki ei kelvannut. Kampanjapäällikkö ilmoitti, ettei paikkoja ollut avoinna ja ”jos olisi, ainakaan Yli-Saunamäellä niitä ei täytettäisi

      Kokoomuslaiset houkuttelivat miehen Sauli Niinistön kampanjaan.

      • Onko samasta jutusta

        "Jarmo Korhosen kanssa Yli-Saunamäki sanoo keskustelleensa kevään mittaan vain kerran. Keskustan puoluesihteeri ohjeisti, miten tämän tulee vastata, jos toimittajat kyselevät, miksi Forsius sai vaalirahaa".

        Kaikkihan muistamme, joilla on parempi muisti kun vanhasella, että Vanhanen junaili Forsiukselle (silloinen vihreä, nykyinen kokoomuslainen) 5000 euroa.


      • Räsässhow

        Hiihtoliitto-Ahon kampanjaan kelpasi.


      • Oi niitä aikoja

        Silloin oli keskustallakin rahaa. Tai ainakin rahaa tuli jostain Matti Vanhasen vaalikampanjaan, sillä Vanhasen pressavaalibudjetti oli suurin 2006 käydyssä presidenttivaalissa.


      • ????????????????????
        Onko samasta jutusta kirjoitti:

        "Jarmo Korhosen kanssa Yli-Saunamäki sanoo keskustelleensa kevään mittaan vain kerran. Keskustan puoluesihteeri ohjeisti, miten tämän tulee vastata, jos toimittajat kyselevät, miksi Forsius sai vaalirahaa".

        Kaikkihan muistamme, joilla on parempi muisti kun vanhasella, että Vanhanen junaili Forsiukselle (silloinen vihreä, nykyinen kokoomuslainen) 5000 euroa.

        Taasko pittää valehella:D

        Vanhanen sanoi itse että junaili sen vaalirahan Forsiukselle.

        Forsius kielsi asian. Sanoi että ei ole ollut Vanhsen kanssa missään tekemisissä vaaliraha-asioissa:D Forsius kuitenkin tiesi että Vanhnen antoi Ylisanaunamäelle sen lapun jossa suositteli rahan antamista Forsiukselle.

        Kummasti nuo asiat pyörii ympäri:D

        Voisitko edes joskus kirjoitella totuutta?


      • :D
        ???????????????????? kirjoitti:

        Taasko pittää valehella:D

        Vanhanen sanoi itse että junaili sen vaalirahan Forsiukselle.

        Forsius kielsi asian. Sanoi että ei ole ollut Vanhsen kanssa missään tekemisissä vaaliraha-asioissa:D Forsius kuitenkin tiesi että Vanhnen antoi Ylisanaunamäelle sen lapun jossa suositteli rahan antamista Forsiukselle.

        Kummasti nuo asiat pyörii ympäri:D

        Voisitko edes joskus kirjoitella totuutta?

        http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Vanhanen myönsi viimein osuutensa Forsiuksen saamissa vaalirahoissa/1135256128104


      • Toiletpaper
        ???????????????????? kirjoitti:

        Taasko pittää valehella:D

        Vanhanen sanoi itse että junaili sen vaalirahan Forsiukselle.

        Forsius kielsi asian. Sanoi että ei ole ollut Vanhsen kanssa missään tekemisissä vaaliraha-asioissa:D Forsius kuitenkin tiesi että Vanhnen antoi Ylisanaunamäelle sen lapun jossa suositteli rahan antamista Forsiukselle.

        Kummasti nuo asiat pyörii ympäri:D

        Voisitko edes joskus kirjoitella totuutta?

        Ei kai se pakko ole valehdella? Silti valehtelet. Ja keputapaan syytät muita siitä, mihin itse syyllistyt.

        ps. Miksi Vanhanen junaili vihreiden edustajalle kampanjarahaa? Ja kielsi sen?


      • Kellari-Korhonen
        Onko samasta jutusta kirjoitti:

        "Jarmo Korhosen kanssa Yli-Saunamäki sanoo keskustelleensa kevään mittaan vain kerran. Keskustan puoluesihteeri ohjeisti, miten tämän tulee vastata, jos toimittajat kyselevät, miksi Forsius sai vaalirahaa".

        Kaikkihan muistamme, joilla on parempi muisti kun vanhasella, että Vanhanen junaili Forsiukselle (silloinen vihreä, nykyinen kokoomuslainen) 5000 euroa.

        Olisipa mielenkiintoista tietää se Jarmo Korhosen ohje vastaamiseen:)))) Josko sellaista onkaan, eihän näiden koijareiden sopotuksista tiedä, mikä on totta ja mikä ei.


      • Tyhmäkö se on?
        ???????????????????? kirjoitti:

        Taasko pittää valehella:D

        Vanhanen sanoi itse että junaili sen vaalirahan Forsiukselle.

        Forsius kielsi asian. Sanoi että ei ole ollut Vanhsen kanssa missään tekemisissä vaaliraha-asioissa:D Forsius kuitenkin tiesi että Vanhnen antoi Ylisanaunamäelle sen lapun jossa suositteli rahan antamista Forsiukselle.

        Kummasti nuo asiat pyörii ympäri:D

        Voisitko edes joskus kirjoitella totuutta?

        "Vanhanen sanoi itse että junaili sen vaalirahan Forsiukselle."

        Kepulainen junaili vaalirahaa toisen puolueen ehdokkaalle?


      • Josko oli rakastunut
        Tyhmäkö se on? kirjoitti:

        "Vanhanen sanoi itse että junaili sen vaalirahan Forsiukselle."

        Kepulainen junaili vaalirahaa toisen puolueen ehdokkaalle?

        "Kepulainen junaili vaalirahaa toisen puolueen ehdokkaalle? "


        Onkohan vastaavasta toiminnasta muita esimerkkejä?


    • Minun syy

      Eikä Vanhanen kelvannut presidentiksi:)

    • Saunis on

      koko ikänsä häärinyt hyväveli kerhojen juoksupoikana. Tyhmänpulskeana jullina se on sopinut hommaan hyvin.

      Kun hemmo yritti astua isompiin saappaisiin, oli lopputulos surullinen. Vanhat isojen poikien metodit eivät sopineetkaan juoksupojalle ;)

    • Mari Tappio

      Tänään monen kepulin pöksyt tutisevat. Poliisitutkimukset jatkuvat edelleen kepulien asioista... Miksi Kiviniemi heitti pyyhkeen kehään? Oliko syynä nämä samat asiat?

      • Olisko kuitenkin

        varminta julistaa syylliseksi?


      • <aika näyttää>

      • Minä vaadin

      • <aika näyttää>

      • Mitä punikki

      • Ai näinkö?
        Mitä punikki kirjoitti:

        jauhat samaa paskaa?

        Tule sitten kirkumaan kun tulee joku tuomio.

        152 cm
        18.4.2012 17:11

        Niinistö Novalta 2006 40000€. Missä luuraa KRP?


    • 152 cm

      Niinistö Novalta 2006 40000€. Missä luuraa KRP?

    • Luen mielelläni

      Vaalirahoitus ei tiemmä ole laitonta. Niin Matti Vanhanenkin sanoi. Jos Niinistö on tuon summan saanut, kerrotko, missä luuraa mahdollinen rikos?

      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ihan sama rikos kuin Kanervallakin.

        Näyttää siltä että tumiot luetaan pärstäkertoimen mukaan.


    • 152 cm

      Miksi Niiinistö yritti salata ko. lahjuksen?

      • Avoimin mielin

        Jos vaikka samasta syystä kuin Timo Kalli? Kallihan ilmoitti, ettei paljatsa vaalirahoitustaan, kun siitä rikoksesta ei saa tuomiota. Tosin tämä Niinistön 40 000 euroa ei ole minulle kovin tuttu juttu. Jos siitä hieman enemmän saisi jostain lukea? Se, että sinä toistat tuota, ei vakuuta ketään.


      • Mikä ihmeen lahjus?

        ?


      • Kerro nyt

        Kerro ensin, miten ymmärrät käsitteen lahjus, jonka salaamisesta ja silloin tietysti myös saamisesta ja vastaanottamisesta syytät Niinistöä?

        Kerro, jos väitteilläsi jotakin pohjaa on.


      • 152 cm
        Kerro nyt kirjoitti:

        Kerro ensin, miten ymmärrät käsitteen lahjus, jonka salaamisesta ja silloin tietysti myös saamisesta ja vastaanottamisesta syytät Niinistöä?

        Kerro, jos väitteilläsi jotakin pohjaa on.

        Mietipä sitä. KRP:n olisi syytä tutkia Novapresidentin taustat. Ihminen on syytön niin kauan kuin tuomioistuin toisin päättää, mutta miksi Niinistö yritti salat Novarahoituksen!


      • Kerro nyt kirjoitti:

        Kerro ensin, miten ymmärrät käsitteen lahjus, jonka salaamisesta ja silloin tietysti myös saamisesta ja vastaanottamisesta syytät Niinistöä?

        Kerro, jos väitteilläsi jotakin pohjaa on.

        Näin sivusta määrittelisin lahjuksen suunnilleen samoin kuin Wikipedia eli lahjonta on korruption muoto, jossa lahjova taho pyrkii antamallaan raha- tai muulla lahjalla vaikuttamaan lahjottavan tahon käytökseen.

        Tästä voidaan päätellä, että mikäli presidenttiehdokasta rahallisesti tukeva yksilö, yritys, ammattiliitto tai muu taho pyrkii tuellaan vaikuttamaan tulevan presidentin käytökseen, hän antaa tälle lahjuksen. Jos tuo tuki annetaan vain hyvästä sydämestä ja pekästä antamisen ilosta, kysymyksessä ei ole lahjus.

        Asia tuntuu yksinkertaiselta, mutta käytännössä on kuitenkin ulkoa päin vaikea määritellä, missä mielessä vaalituki on annettu. Harvoin näistä vaalitukiin liittyvistä vaikuttamisaikeista kirjoitetaan mitään mustaa valkoisella, koska kysymys on määritelmän mukaan "pyrkimyksestä" vaikuttaa, ei vaatimuksesta sanktioineen.

        Tämänkaltainen asia ei yleensä selviä poliisitutkimuksissakaan, vaan siitä päätetään käräjäoikeudessa ja sen jälkeen yleensä uudelleen hovioikeudessa ja vielä korkeimmassakin oikeudessa. Niin sanoakseni makuasia ja monesti vielä äänestyksellä ratkaistava.

        En siis ota kantaa, lahjoiko Nova Group Niinistön, vai toimiko pyyteettömästi pohjalta "Iloista antajaa jumala rakastaa".


      • Arvo K.
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Näin sivusta määrittelisin lahjuksen suunnilleen samoin kuin Wikipedia eli lahjonta on korruption muoto, jossa lahjova taho pyrkii antamallaan raha- tai muulla lahjalla vaikuttamaan lahjottavan tahon käytökseen.

        Tästä voidaan päätellä, että mikäli presidenttiehdokasta rahallisesti tukeva yksilö, yritys, ammattiliitto tai muu taho pyrkii tuellaan vaikuttamaan tulevan presidentin käytökseen, hän antaa tälle lahjuksen. Jos tuo tuki annetaan vain hyvästä sydämestä ja pekästä antamisen ilosta, kysymyksessä ei ole lahjus.

        Asia tuntuu yksinkertaiselta, mutta käytännössä on kuitenkin ulkoa päin vaikea määritellä, missä mielessä vaalituki on annettu. Harvoin näistä vaalitukiin liittyvistä vaikuttamisaikeista kirjoitetaan mitään mustaa valkoisella, koska kysymys on määritelmän mukaan "pyrkimyksestä" vaikuttaa, ei vaatimuksesta sanktioineen.

        Tämänkaltainen asia ei yleensä selviä poliisitutkimuksissakaan, vaan siitä päätetään käräjäoikeudessa ja sen jälkeen yleensä uudelleen hovioikeudessa ja vielä korkeimmassakin oikeudessa. Niin sanoakseni makuasia ja monesti vielä äänestyksellä ratkaistava.

        En siis ota kantaa, lahjoiko Nova Group Niinistön, vai toimiko pyyteettömästi pohjalta "Iloista antajaa jumala rakastaa".

        Lahjoiko NL Kekkosen?


      • Arvo K. kirjoitti:

        Lahjoiko NL Kekkosen?

        Enpä ota kantaa tuohonkaan, mutta olen ymmärtänyt, etteivät neuvostojohtajat uskoneet jumalaan - ainakaan isolla J:llä.


      • Kepulinja
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Enpä ota kantaa tuohonkaan, mutta olen ymmärtänyt, etteivät neuvostojohtajat uskoneet jumalaan - ainakaan isolla J:llä.

        "En siis ota kantaa, lahjoiko Nova Group Niinistön, vai toimiko pyyteettömästi pohjalta "Iloista antajaa jumala rakastaa". "


        Siinähän NG:n miesten tuomiot kovenee, jos tuomitaan Niinistönkin lahjomisesta.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Näin sivusta määrittelisin lahjuksen suunnilleen samoin kuin Wikipedia eli lahjonta on korruption muoto, jossa lahjova taho pyrkii antamallaan raha- tai muulla lahjalla vaikuttamaan lahjottavan tahon käytökseen.

        Tästä voidaan päätellä, että mikäli presidenttiehdokasta rahallisesti tukeva yksilö, yritys, ammattiliitto tai muu taho pyrkii tuellaan vaikuttamaan tulevan presidentin käytökseen, hän antaa tälle lahjuksen. Jos tuo tuki annetaan vain hyvästä sydämestä ja pekästä antamisen ilosta, kysymyksessä ei ole lahjus.

        Asia tuntuu yksinkertaiselta, mutta käytännössä on kuitenkin ulkoa päin vaikea määritellä, missä mielessä vaalituki on annettu. Harvoin näistä vaalitukiin liittyvistä vaikuttamisaikeista kirjoitetaan mitään mustaa valkoisella, koska kysymys on määritelmän mukaan "pyrkimyksestä" vaikuttaa, ei vaatimuksesta sanktioineen.

        Tämänkaltainen asia ei yleensä selviä poliisitutkimuksissakaan, vaan siitä päätetään käräjäoikeudessa ja sen jälkeen yleensä uudelleen hovioikeudessa ja vielä korkeimmassakin oikeudessa. Niin sanoakseni makuasia ja monesti vielä äänestyksellä ratkaistava.

        En siis ota kantaa, lahjoiko Nova Group Niinistön, vai toimiko pyyteettömästi pohjalta "Iloista antajaa jumala rakastaa".

        Näin...

        Mutta esimerkiksi kanerva tuomittiin sillä perusteella että "Rahoituksella OLISI voitu vaikuttaa". Siis tuomio tuli ilman näyttöä että olisi vaikuttanut.

        Eli tuomio tuli poliittisin perustein ja poliittisen paineen vuoksi.

        Tosiasiassa koko kokonaisuudessa on poliittisesta paineesta kyse. Tuomioistuin Ei ollut riippumaton lukiessaan nuo tuomiot.

        Tuomiot ei olleet yksimielisiä. Yksi tuomari olisi hylännyt kaikki syytteet.


      • Osmium 76
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Näin...

        Mutta esimerkiksi kanerva tuomittiin sillä perusteella että "Rahoituksella OLISI voitu vaikuttaa". Siis tuomio tuli ilman näyttöä että olisi vaikuttanut.

        Eli tuomio tuli poliittisin perustein ja poliittisen paineen vuoksi.

        Tosiasiassa koko kokonaisuudessa on poliittisesta paineesta kyse. Tuomioistuin Ei ollut riippumaton lukiessaan nuo tuomiot.

        Tuomiot ei olleet yksimielisiä. Yksi tuomari olisi hylännyt kaikki syytteet.

        Kanervan tuomio on väärä. Kepulaiset saivat syytesuojan ja syytön mies tuomittiin.


      • Jumala rankasoo?
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Enpä ota kantaa tuohonkaan, mutta olen ymmärtänyt, etteivät neuvostojohtajat uskoneet jumalaan - ainakaan isolla J:llä.

        Joihinkin asioihin otat hyvin hanakasti kantaa. Jopa hyvin asiattomalla tavalla. Miksi?
        Tämä on sinun:

        "Kanerva piti rahoillaan televisiokameroiden edessä rehvakkaat syntymäpäiväjuhlat ja on elvistellyt naisseikkailuillaan, mikä saattoi sapettaa erektio-ongelmista kärsiviä tuomareita."


    • Ile Osmium Koroljov

      Pata Kattilaa Soimaa

      • Urho Leonid Väyrynen

        Ymmärrätkö sinä, kuinka gallupeissa suurimpana ollut keskusta tipahti neljänneksi suurimmaksi eduskuntavaaleissa 2011?


      • maailma muuttuu
        Urho Leonid Väyrynen kirjoitti:

        Ymmärrätkö sinä, kuinka gallupeissa suurimpana ollut keskusta tipahti neljänneksi suurimmaksi eduskuntavaaleissa 2011?

        Gallupit näyttävät kakkossijaa keskustalle, korruptiosta kiinni jäänyt kokoomus pitää kuitenkin vielä johtopaikkaa.


      • Artsi & co
        maailma muuttuu kirjoitti:

        Gallupit näyttävät kakkossijaa keskustalle, korruptiosta kiinni jäänyt kokoomus pitää kuitenkin vielä johtopaikkaa.

        Gallupit näytti ykkössijaa 2011.


    • Hämy Sellin

      Olisikohan ja missä vaiheessa olisi vaalirahoitus kiemuroineen noussut julkisuuteen, jos kepun Kalli olisi noudattanut lakia? Nyt kepulainen kerrankin teki hyvän työn tehdessään rikoksen. Näin voitanee hyvällä syyllä sanoa?


      :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe