Viimeisen neljän päivän aikana olen nähnyt omalla venereissulla kolme venettä. Utössä yksi, Nauvon ja Korppoon seudulla yksi ja samoin yksi Airistolla. Ehkä pian vilkastuu..
hiljaista oli merellä
18
462
Vastaukset
- pidä hyvänäsi
Tiistaina tuli räntää, tänään vuorotellen räntää ja rakeita, lämpötila ulkona tällä hetkellä tarkan mittarin mukaan 0,8. Kaipa siellä ensimmäisiä siirtopurjehduksia tehdään, mutta vaikka kuinka kehuu väljyyttä ja kauniita maisemia, siitä on vielä hauskuus kaukana. Tietenkin siellä kelvollisilla varusteilla selviää, jos sinne on joku hyvä syy tai pakko lähteä.
- olisi kyllä
ikävä jo merelle, mutku räntää sataa ja satamalahti on vielä jäässä....
kevväämmällä!
- mertoarisalo
Kyllähän moottoriveneen lämmitetystä ohjaamosta voi ulos katsella.Ei siellä merellä liiku tähän aikaan vuodesta,kuin tärähtäneet ,vankukarkurit ja seksuaalisesti kieroutuneet ....duunarit.Ei siellä meitä rikkaita näy!
- näin on
Ikkunasta voi katsella ulos kotonakin, ei sitä varten tosiaan kannata ahtaaseen veneeseen merelle lähteä.
- jokainen ajallaan
Kyllä vähän kuulostaa siltä, että haluaisi kovin kehua kuinka ehti jo vesille, mutta ei oikein näy ketään kelleä pääsisi pätemään.
Hyvää veneilykautta itse kullekin ajankohdasta riippumatta. - Uittomesu
Kyllä veneilystä alkaa varsinaisesti nauttimaan vasta, kun veden lämpötila on kymmenen asteen tietämillä ja ilman samoin. Oikeastaan 15.6-30.9 välinen aika on Suomessa kelvollista veneilyaikaa ilmojen ja veisien lämpötilojen puolesta. Siksi veneitä näkyy niin vähän noiden ajankohtien ulkopuolella. En tosin väitä etteikö joskus vappunakin ole mukava veneillä ja jopa yöpyä veneellä.
- M.D.
Ihan en ymmärrä tätä ketjua. Miksei veneily olisi vähintään yhtä mukavaa sesonkikauden ulkopuolella. Pääasia, että vesi on sulana, veneessä varusteet kunnossa, riittävä lämmitys ja veneilijöillä oikea vaatetus. Tähän aikaan vuodesta saa nauttia harrastuksesta rauhassa kun satamissa on vielä hiljaista. Virallisesti näyttää monen "kaupallisen" sataman kausi alkavan viikon kuluttua jolloin aukeavat, mutta ainakin viime keväänä oli vielä hiljaista touko-kesäkuun vaihteessakin. Juhannuksen jälkeen sitten niin täyttä, että klo 14 saa jo kiinnittyä kolmantena samaan poijuun.
- sit ulos
Lähdehän sitten vaikka ulkoilemaan ainakin kahdesaksi tunniksi juuri nyt, jos arvelet veneilyn olevan jo tähän aikaan mukavaa. Oikein kiva vaakasuora räntäsade antaa vauhtia kävelyyn, ainakin myötätuuleen.
Se, että veneessä sisällä on miellyttävät olosuhteet ei tee vielä veneilystä mukavaa. Eikä sekään, että ainoana asiakkaana saa valita parhaan paikan satamassa, jossa ei ole vielä minkäänlaisia palveluita. Faktisesti sellainen on tilanne vielä kesäkuun alussakin. Luonnossa on toki kauneutensa silloin ja maisemat erilaisia kuin mihin on tottunut.
- M.D.
Mutta kun puhe olikin nyt veneilystä/purjehduksesta eikä ulkoilusta/kävelystä. Ainakin minulle purjehdus on aika paljon enemmän kuin mikä tahansa ulkoilu. Valitettavasti vene menee veteen vasta ensi viikolla, joten muutama päivä täytyy jaksaa vielä odotella viimeisten vahausten ja varustelujen merkeissä. Ja kuten mainittu, palvelut aukeavat monessa paikassa ensi viikolla.
- Ihmeellisiä
Olin talvella meren jäällä kelkkailemassa. Olenko kova jätkä?
Ihmeellinen kestoaihe tämä että "tosiveneilijän pitää olla merellä aina kun se on sula". Tietynlaista tyhmyyttähän se on että pitää todistella olevansa "tosi veneilijä".
Itse olen niin sosiaalinen että siedän kyllä muitakin veneilijöitä. Jos parasta olisi yksinäisyys niin ostaisin varmaan mökin. - Hanget korkeat
Pitikö aloittajan tänne tulla elvistelemään että on jo veneellä vesillä. Ja paljonko on golfissa tasoitus. Minä vielä ajelen moottorikelkalla ja käyn pilkillä. Teillähän loppui pilkkikausi ihan kesken.
- Pohja jo syksyllä
Vene on kyllä jo vesillä, mutta purjehtimaan ei ole kiire näillä keleillä. Kaikenlaista huolto ym, hommaa kyllä on, ja sitä on mukavempi tehdä laiturissa, kuin ahtaala telakointialueella, jossa naapuri tulee heti putsaamaan pohjaa, pesemään kantta painepesurilla, tai hiekkapuhaltamaan köliään, kun ole saanut veneeni vahattua.
Siksi veteen ennen kuin muut ovat edes pressunsa poistaneet. - Tilastotietoa
Selasin huvikseni lokikirjoja, joita olen pitänyt vuodesta 1980. Niistä selviää, että ainoastaan kaksi kertaa veneen lasku on suoritettu Toukokuussa, kaikki muut Huhtikuun puolella. Olen merkinnyt myös laskupäivän lämpötilan, jotka ovat väliltä
2- 14 - jshgft
http://www.youtube.com/watch?v=WubJjULiXsw&feature=plcp&context=C4597d3aVDvjVQa1PpcFNTxNqYEJxI0ljwLcoMT5Xv9ee4VZIs1Rw= KÄYKÄÄ KATTOO ON MUUTE HYVÄ!!
- Tilastotietoa
Niin ja tänä vuomnna kirjassa lukee.
Vesillelasku (Parppei)12.4. lämpötila 7. aurinkoista, tuuli SW 3m/s
eli aika ihanteelliset olosuhteet. Jossain vaiheessa pit ottaa takikin pois, kun tuli hiki. - shuulen shiinär
Odottelen lämpimiä ennen laskuja. "Ei lämmin luita riko".
- skiglaaja.
Eilen oli yksi toinen purjevene Airistolla pari motaria näkyi. Tänään pari motaria ja yksi purjeilla ja yksi koneella. Hyvät tuulet molempina päivinä, eilen tosin jäätävä ilma.
- Purjehtija alistaa skikl
skiglaaja. kirjoitti:
Eilen oli yksi toinen purjevene Airistolla pari motaria näkyi. Tänään pari motaria ja yksi purjeilla ja yksi koneella. Hyvät tuulet molempina päivinä, eilen tosin jäätävä ilma.
Skiglaaja: sit sä heräsit ja sänky oli märkä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17913494
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454920Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493709Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402843Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515